Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Fujin Mukava kuulla, että kaikki oli ultrassa hyvin :heart:

Laurina ja Talvis noi teidän yöt kuulostaa niin tutulta.. :headwall:
Nukahdan illalla yleensä ihan hyvin, mutta sitten neljän aikoihin herään vessaan ja sen jälkeen en saa millään unta puoleen tuntiin/tuntiin kun on yleensä jotenkin huono olo. Sit kun saan hiukan unen päästä kiinni, niin miehen kello soi viideltä, jonka jälkeen nukun hetken tai olen nukkumatta ja oma kello soi kuudelta. Äh... ollaan kyllä yritetty mennä aikaisin nukkumaan, mutta oon nukkunut aina tosi hyvin ja tauoitta, joten kyllä tää verottaa.

Mirenna mä kävin varhaisultrassa juurikin rv 6+5 ja kyllä siellä syke hyvin näkyi, viimeksi (keskenmenneessä raskaudessa) kävin vasta 7+4 ja silloin näkyi syke myöskin. Luulen, että toi on ok aika mennä, mutta aina on tietysti se "vaara", että vaikka kaikki olisi hyvin, niin syke ei vielä näy, jos vaikka ovis onkin ollut myöhemmin tmv. =)

Karviaismarja ja tiiti 8+5 (9+2)
 
Tulikohan Adalie mun viesti perille? Ei tallentanut lähetettyä viestiä ja on netin kanssa tänään ollut ongelmia. Facebook-ryhmään olisin siis kiinnostunut liittymään :)

Onnea Fujinille ja Bettille hyvistä ultrakuulumisista!

Itun emo, vesirokko on tosiaan helposti tarttuva, mutta tottakai siltä voi hyvällä (tai ehkä ennemminkin huonolla) tuurilla välttyä. Ja on myös mahdollista, että oireet ovat olleet niin lieviä ja vähäisiä, ettei vanhempi edes huomaa lapsen sairastuneen/tajua kyseessä olevan vesirokko. Toivottavasti olet sen kuitenkin sairastanut, ettei tule ongelmia näin aikuisiällä :)
 
Alkion sydän alkaa sykkiä 25vrk:ta hedelmöitymisestä. Siitäpä on aika helppo laskea millon näkyy ultrassa. Mulla on näkyny molemmilla kerroilla 6+1 toisella kerralla alakautta ja toisella masun päältä.

Muuten voimakkaat raskausoireet on hyvä merkki raskauden jatkumiselle. Mä ainakinnuskon et kaikki menee hyvin kun oireet on samat kuin esikosta.

Bluedreams ja pöntiäinen 8+3
 
Pitkästä aikaa pääsin lueskelemaan teidän juttuja, ja muutenkin koneelle töiden jälkeen.
Pari viikkoa on mennyt samalla kaavalla: aamulla normaali olo -> töihin -> iltapäivällä iskee kaamea pahoinvointi + päänsärky, joka loppuu vasta siihen kun nukahdan yöunille. Ihan toimintakyvytön olo...yök... :x Hiljaiseloa siis kirjoittelun suhteen.

Kävin ma neuvolassa, viikkoja oli 7+6 ja siellä sanottiin, että ei kannata vielä kuunnella sydänääniä, koska ei ne tod.näk. kuulu. Olin vähän pettynyt, kun just sitä odotin. Monimutkaiseksi on mennyt myös labrakäynnit. Itse pitää kirjautua tk:n palveluun ja antaa tiedot, sitten pissataan kotona putkiloihin ja sekoitellaan aineita sisältäviin putkiloihin ja viedään perille. Milloinkahan sitä pitää alkaa itseltään verikokeetkin ottamaan :O no ei vaineskaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitelty

tää päivä menikin sitten aika hujahtamalla ekaks esikoisen eskaria tietty ja sitten lähettiinkin käymään JKL kaupoilla ja nyt oltiinkin sitten vasta ysin jälkeen kotona. Nyt meinaakin sitten ramasta ihan kiitettävästi niin se taitaa olla suunta kohti petiä, huh kun äsken tulikin oikein oksettava olo mut ei onneksi mitään tullut....

Yönenkeli ja tiitiäinen 8+3
 
Moi ja anteeksi jo valmiiksi, en osaa kirjoittaa lyhyesti.

Nukkumisesta on puhuttu, täällä on tullut tavaksi että 8lta kun laitan esikoisen nukkumaan niin sammun sohvalle kuin saunalyhty, vaikka kuinka yrittää pysyä hereillä ja katsoa telkkaria kun ehtii :D Sit herään hetkeksi vielä ja teen iltatoimet ja takasin nukkumaan. Esikoinen on ottanut uudelleen yöheräämisen tavaksi, siinä neljän aikaan, ja oon huomannut että veskissä pitää käydä kyllä siinä samalla. Varmaan heräisin myös hätään jos ei olis omaa pikku herätyskelloa. Issias on mulla ruvennut vaivaamaan päivällä, kun kävelen ja touhuan paljon. Sitä oli paljon myös viimeraskaudessa (en tiennyt silloin että sillä on nimikin) ja myös muulloin ollut vähän mutta jotenkin nyt on taas yltynyt joten oon yhdistänyt sen tähän raskauteen. Jotenkin vaan oletin että tulis vasta myöhemmin, en tiedä sitten.

Mulla on myös tuo ärsytys-kynnys ollut matalalla jo monta viikkoa, myös viimeksi oli ihan alussa ja lopussa. Nyt jotenkin tuntuu että vielä enemmän, välillä tekee mieli itkeä kun ärsyttää niin paljon! Toivottavasti ei oo koko raskaus tällä kertaa tälläistä. Lohduttelin kyllä miestä että pääsit viimeksi niin helpolla, että ehkä nyt kestät :D

Puhuin eilen siitä vauvamahastaja omista "äitiysmakkaroistani" joita on päässyt kertymään. No eikös tänään kauppareissulla käynyt seuraavasti: Bussipysäkillä juttelin ummet ja lammet ihanan, herttaisen, virkeän 90v mummelin kanssa. Tuli siinä puheeksi että esikoisesta on tulossa isosisko, ja mummeli katsoi merkitsevästi mahaani, sanoi "niin joo tosiaan" ja käsi liikahti siihen malliin että oli lähellä kokeilla sitä! Tyytyi sittenkin osoittamaan vaan. En voinut edes ärsyyntyä kun oli niin herttainen mummeli mutta sisäisesti pienessä mielessä itkin ja nauroin samaan aikaan. :LOL:

Napailua, tänään kävimme katsomassa ihanaa 2-viikkoista vauvelia, oma pikkuinen näytti kyllä tosi isolta siinä rinnalla! Voi että miten voi puolessa vuodessa unohtua niin paljon, ja kun oon vielä ajatellut että "ei toi nyt niin paljon oo kasvanut". Olen ehtinyt myös huokaista helpotuksesta että toi pikkuinen ei ole vielä sellainen parivuotias, kun ei tarvitse juosta perässä näissä väsymyksissä! Paitsi että tuosta puolivuotisesta on sitten kuoriutunut oikea hurjapää rasavilli joka ryömii ympäri kämppää, kiipeää seisaalleen tukea vasten ja kiipesipä eilen sitteriin. Ei edes hetkeksi uskalla jättää yksin kun ei ole vielä mitään tajua että esim jos päästää irti niin kaatuu! Ja että jokapaikasta ei pidä heittäytyä alas.. Varmaan isukilta perinyt hurjapään, oli miehen isä miehelle todennutkin että toivottavasti saa samanlaisen lapsen kun on itse ollut, on meinaan ollut kuulemma kestämistä :LOL: Että aatella, kohta meillä on noita (ainakin) kaksi alle 1,5 vuotiasta.. Apua, jos tulee kaksoset :D

Ja sukupuolioloista vielä, oon vaan koko ajan varmempi että poika tulossa, vaikka ei mitenkään voi vielä tietää. Viimeksi alkoi tosiaan siinä rv4-5 jo paihoinvointi ihan kunnolla, nyt mennään rv6 ja kuvotuksen lisäksi armotonta närästystä. Kaikki joilta oon kuullut että on ollut närästystä eikä mainittavaa pahoinvointia, ovat saaneet poikia! Myös kaksoissiskoni, hänellä tyttöä odottaessa oli myös aikamoiset pahoinvoinnit mutta nyt kun odottaa loppumetreillä poikaa niin närästys on ollut päällimmäisenä. Ei mikään lääketieteellinen menetelmä liene mutta usko on kova :D Molemmat kyllä kelpaa siis, poika olis siitä hyvä että sit olis molemmat. Saas nähdä, monenmonen viikon päästä!

Kp & Kultakala 6+0 poks!
 
Eilen 6+0 POKS ja sen kunniaksi aivan kaamee krapulaolo! Makasin melkein koko päivän. Oksetti heti jos nousi vähänkään ylös ja päässä heitti. Väsytti ihan kamalasti, menin jo ysiltä nukkumaan vaikka otin päikkärit. Mulla ei oo yhtää raskaana oleva olo, ainoastaan kaamee kankkunen :x
Onnea ihanista ultrakuulumisista!! Itsekin tekis mieli mennä mutta täällä maksaa sen 122€ niin ei oikein talous anna periks.
Vaikka krapula tuntuu jatkuvan aion nauttia tästä vaikka hampaat irvessä! Kiukuttaakin niin vietävästi :kieh: Mulla on ollu kaks aivan hirveetä vuotta takana joten nyt nautin kaikesta!
Ihanaa kun tulee syksy! Rakastan syksyä, ruskaa, raikasta ilmaa, sieniä, pihlajapuita ja vaahteroita, puolukoita.. Meillä oli häätkin lokakuussa, oli juuri ruska parhaimmillaan tuolloin :heart:
Kohta taas pääsee tuonne ulkoilmaan kun lähden viemään eskarilaista ja koululaista koululle.
Hyvää mieltä teillekin sinne väsymyksen ja pahan olon keskelle
Villis ja Vilperi 6+1
 
No en sitten lähtenytkään, en löytänyt sukkia.. Rakastan näitä raskaushormooneja ja uskon että ihana miehenikin tykkää :D
Kiukuspäissäni katselin taas tätä kaatopaikkaa (kotiamme) ja päätin että saamari enhän siivoa. Täällä joutuu siivoamaan joka päiva kun meitä on niin monta 90 neliön kämpässä ja sotkijoita riittää ja tällä hetkellä siivoojia on vain yksi, minä!
No syötyäni lautasellisen muroja päätin että siivoan äkkiä sillä aikaa kun käsipuoli ukkoni roudaa kakaroita kouluun. Joten tuumasta toimeen-->
Villis ja pieni vitutus
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kiitoksia kokemuksista Jussi Savonlahdesta! Mä kuulin jo edellisessä raskaudessa tuosta pelkkää hyvää. Silloin ei kuitenkaan tullut käytyä varhaisultrassa. Yhdessä ylimääräisessä ultrassa kävin YTHS:llä, kun multa tuli verenvuotoa rv 21. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Kiva, että olette saaneet hyviä ultrakuulumisia :) Mulla ultra häämöttää ensi viikon maanantaina. Alunperin mun piti mennä ultraan tänään, mutta muutin aikaa, kun tänään on vasta 6+1. Ensi maanantaina on 6+5 eli eiköhän silloin ainakin sitten näy jo jotain... toivottavasti.

Mä olen ollut flunssassa pari viikkoa. Vieläkin nenä vuotaa, enkä osaa arvioida, onko tämä veto pois -olo raskaudesta vai taudista johtuvaa. Mulle on kuitenkin määrätty nenäsuihketta, koska mulla on myös allerginen nuha. Kävin ihan varta vasten lääkärillä kysymässä, että mitä allergialääkkeitä ja nenäsuihkeita voi käyttää raskaana, ja mulle määrättiin sellainen suihke, jonka nimi on Nasonex. Ihan normaali kortisonisuihke siis. Kortisoni ei ole maha-asukille vaarallista. Itse käytin ekassa raskaudessani myös astmalääkkeitä, so. kortisonia, lääkärin määrämänä. Kaikissa lääkeohjeissa sanotaan aina, että kysy lääkäriltä ennen kuin raskaana ollessa käytät lääkkeitä. Eli jos siellä sanotaan, että älä käytä, niin kyllä sitä mahdollisesti voikin käyttää. Ekassa raskaudessani jouduin käyttämään myös pari kertaa rauhoittavia lääkkeitä, kun mulla on niin paha neulakammo, että yhtään verikoetta ei olis saatu otettua ilman niitä. No, mulle syntyi ihan terve ja tyytyväinen vauva :)
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Hei, aiemmin oli puhetta siitä huimauksesta, tässä oli vastaus siihenkin:
Kaksplus - Huimaus

"Elimistön hormonimyrskyt ja ylikierrokset saattavat aiheuttaa alkuraskaudesta huimausta ja maan keinumisen tunnetta. Usein pyörryttävä olo liittyy myös pahoinvointiin, verenpaineen tai hemoglobiinin laskuun."

Eli oltiin oikeella suunnalla :)

Lueskelin ajankuluksi noi artikkeleita, varsinkin tuolla Raskauden ABC:ssa on vaikka mitä.
 
Moikka,
taalla juuri lekurista palanneena, ilmoittelen, etta kaikki buenosti :) Viikolla 7+5 mennaan ja pikkuisella on kuulemma vahva tasanen syke. Lekuri sanoi, etta kun syke on ja itunen nayttaa niin hyvassa paikassa olevan, etta keskenmenon todennakoisyys on jo tosi pieni. Nyt voi taas vahan vapaammin hengitella :)
Hankin oli tyrkyttamassa niita ihme pimpernel-vai-mita-nyt-olikaan-laakkeita pahoinvointiin mutta sanoin etta kestan kylla. Oli muuten nyt eka kerta tuolla lekurilla ja kun kuuli eta olen Suomesta, oli heti etta siella tehdaankin tasokasta tiedetta ja han kaykin jatkuvasti siella toiden takia. Ny hyva sitten etta ainakin joku paase minun kotimaahan kaymaan jatkuvasti :(
Elikka kun taa meidan systeemi nyt on mika on (ollaan se pikkuinen maa hollannin ja ranskan valissa :)), niin ma kayn tolla lekurilla hanen yksitysvastaanotolla koko ajan. Sovittiin seuraava aika jo kahen viikon paahan, sen aikaisemman keskenmenon takia.
Otti myos verta jotta tietaa siita vesirokosta. Huomasin myos etta testas onko mulla rubellan vasta-aineet - no ei ehka rubellan, muta vihurirokon kylla :) Jos olisin muistanut suomenneksen niin olisn tiennyt kertoa :)
Eniveis, taalla hyvilla mielin. Jokohan sita lempinimea pitais alkaa miettimaan?
 
Itun emo kuulostaa tosi huolehtivalta ja mukavalta lekurilta!

Tosi malttamattomana ootan sitä ekaa ultraa että näkis mitä tuolta mahasta löytyy.. Kun ei talous anna myöten varhaisultraan. Meillä on niin pieni neuvolakin että sieltä tuskin löytyy ultraa. Mutta neuvolatäti on ihana, muuten voisin vaihtaa hieman lähemmäs, neuvolaan jossa on labrakin samassa rakennuksessa, mutta en haluais vaihtaa tota tätiä :)

Mulla on parin päivän aikana ruvennut juilimaan kohtuun, vissiin menty vähän turhan rankkoja vaunulenkkejä kälyn kanssa :p Se on erilaista kun ne "menkkakivut" mitä yhä on päivittäin ollut, aina hetken silloin tällöin. Ja huomasin muuten myös eilen kun kantoliinassa kantelin tuota esikoista niin rupesi jonkin ajan kuluttua myös tuntumaan mahassa. Onko kukaan käyttänyt kantoliinaa (tai kantoreppua) raskaana ollessa? Mihin asti oot pystynyt käyttämään? En jotenkin odottanut kyllä yhtään että näin aikaisin rupeis tuntumaan. Muistan kyllä että viimeksi rupes farkut aika nopeesti ahdistamaan, vaikka maha tuli vasta paljon myöhemmin, mutta en muista että näin olis ruvennut heti juilimaan. Issias laulaa taas hoosiannaa, ainakin kovasti edelleen veikkaan että siitä on kyse. Keskityinköhän viimeksi liikaa siihen pahoinvointiin vai onko tää nyt kaikin puolin sitten erilainen kuin viimeraskaus, kun paikkoja kolottelee jo nyt..? Vai johtuukohan raskauksien pienestä välistä? No täytyy varmaan katsoa ja odottaa, että mitä on tulossa.

Kp & Kultakala 6+1
 
Moikka!

Tänään ultrassa kaikki todettu olevan hyvin!!! Ihana tunne kun voi huokaista helpotuksesta. Laskettu aika siirtyi 20.4.2014 ja nyt kasassa 6+4. Kävin Jussi Savonlahdella ja ei ole valittamista. Oikeen asiallinen ja lempeä lääkäri vaikka tutkittiinkin alakautta. Olipa ainakin kaikki viimosenpäälle laitteet. Taidan mennä myös 4D ultraan hänelle jos ja kun vaan sinne asti raskautta päästään.

Kävi anopin kanssa hiukan hassusti kun aamulla soitti että onkin vapaapäivä ja jos mentäis tänään esikoisen 1v lahjaostoksille. Mietin että saattais olla ihan hyvä juttu jos joku olisi mukana pitämässä esikoista aisoissa tutkimuksen aikana ja jos olisi ollut ikäviä uutisia niin olispa joku jolle itkeä. Huijasin siis hänet mukaan siinä uskossa että mennään talvitakki ostoksille ja kerroin vasta parkkipaikalla että meillä onkin nyt ensin treffit yhden tyypin kanssa. Hän tajusi vasta kun astuttiin vastaanotolle sisään mistä oli kyse ja oli aika otettu kun pääsi mukaan :) Eli nyt se hössötys alkaa!

Nyt palkitsen itseäni alkoholittomalla kuohuviinillä ja irtokarkeilla. Ihanaa kun ei tarvi enää jännittää, ainakaan hetkeen...

Ensimmäinen neuvola 5.9

Ai niin speksit: Hypica/33/toinen/20.4/Tyks
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onpa mukava lukea, että olette saaneet ultrista hyviä uutisia :)

Mä olen tyytyväinen, kun olen osannut pitää kieleni kurissa, eikä tästä raskaudesta tiedä vielä "vasta" kun neljä kaveria, kaksi veljä ja yksi sisko sekä appivanhemmat.. Yritän odottaa sinne varhaisultraan ennen kun menen möläyttämään muutamalle. Mun vanhemmille kerron vasta aika mahd. myöhään, kun ne on sellaisia hössöttäjiä :) Harrastusvalmentajille täytynee kertoa kohta puolin ja edetä harrastuksen suhteen muutenkin oman voinnin mukaan.

Mulla ei ole ollut pahoinvointia nyt ollenkaa, ainoastaan menkkamaisesti jomottaa mahaan. Silti vähän epäuskoinen fiilis, ja tekisi mieli mennä tekemään uusi r-testi :)

Mirenna 5+1
 
Kivoja kuulumisia monelta! Kiva :) Ja meitä on tosiaan monta!

Iitun emo : "pimpernel-vai-mita-nyt-olikaan-laakkeita" hihii:D ne on primperan-lääkkeitä, aika hauska!

Näin edellisyönä jänskää unta, olin aiemmin pohtinut taas että mitä jos tekisinkin vielä yhden digitaalisen raskaustestin, ja pohdin mihin viikoille asti se näyttää ne.. Noh unessa tein digin, ja siinä luki kaksi tekstiä vuorotellen, ensin :" raskaana 6+ ja viistoon nuoli /^" että" HcG" kasvaa ja sitten se teksti vilkku ja tuli digiin että:"monisikiö raskaus". :D mutta ei musta yhtään tunnu että siellä kasvaisi kaksi. Äitini sai kaksoset, eli minulla on kaksoisveljet, ja yleensähän se "hyppää" yhden sukupolven ylitse, jos suvussa on meinaan kaksosia.. noooh, ekassa ultrassa sekin sitten varmistuu..

Jotenkin epävarmuus vain kalvaa.. eikö neuvolassa katsota edes sydänääniä..? tietysti tämäkin varmaan vaihtelevaa paikkakunnittain.. Jotenkin kun tarvitsee odottaa sinne viikolle 11-13 ette on se ultra niin tuntuu pitkältä.. Hormonit! :D juuri viimeviikolla kun päätin että vu:ta en tarvitse.. mutta oon ihan tajuttoman itkuherkkä, tunteellisuus on 120%.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
No täällä alko tänään nyt se pöntön halailu. Toivon kyllä että on vaan yksittäinen kerta.. Tuntuu että hajut käy paljon pahemmin tässä raskaudessa nenään. Ja tänään oltiin kylässä niin siellä oli kalaa niin hyi että ku hais pahalle.. yritin sit nätisti nenää pidellä että eivät tajuis ja sen kalan syönnin jälkeen oli hiemän jännä olo myös ja kotiin asti sain pidäteltyä mutta sitten piti tehä tuttavuutta vessan kanssa. Ärsyttävää kyllä tämmönen..

Mahaan koskemisesta kantoliinassa. Ite en tiiä kantoliinan kanssa mut oon myös huomannu että jos tyttöö mahan päällä kantaa niin alkaa kyllä jomottamaan aika äkkiä. :eek: mie mietin kanssa että tuleepas aikasin tämmönen mut annan tytön kyllä pois sylistä kun en viiti kuitenkaan pahaa tunnetta itelleni ottaa pitemmäks aikaa.

Onko muilla huosut alkanu kiristää? Siis ihan hirveetä jos tässä vaiheessa pitää lököhousuihin ja äitiyshousuihin siirtyä kun kohtahan kaikki tietää. :eek: viikkoja kasassa 7+1 niin ei luulis vielä niin olevan kasvanu että tuntuu pahalta mutta niin vain on. Ehkä ku 8kk synnytyksestä niin nopeemmin sitten kasvaa kun on niin lyhyt väli tai tuntuu pahalta kun ei oo varmaan "vatsalihakset" (niin mitkä?! ihan ku miulla semmosia olis) palautunu siihen eteen tukemaan :D

Oon aika pyöree ja viime raskaudessa painoo tuli reilu 2kg koko raskaudessa eli laihuin noin 10 kiloo. Noh eilen äiti sitten huomautti että on nuo siullakin tainnu kilot tulla takasin niin sanoin että niinhän nuo on mut mie laihutan sitte joskus myöhemmin. No tähänkös äiti heti että vai ootatko sie jo toista? Oli jotenkin närkästyneen kuulonen (vaikka on ite saanu miut ja veljen pienellä erolla) niin sain piettyyn itteni ja sanoin että no en kai nyt sentään vielä.. :D Meillä siis hassu tilanne että meijän äiti haaveilee itellensä vielä yhtälasta (miun nuorin sisarpuoli on nyt 2,5v) ja niillä ei tärpit enää oikein onnistu äiti on tosin vasta 41 mutta silti. Niin tuntuu jotenkin että se on kateellinen että nyt mie saan lapsia ja se ei..

Mutta niin täällä ei oo enää yhtään epäileväinen olo raskauden suhteen kun alko tuo pahoinvointikin niin ei voi olla mitään muuta..
 
Johan oli hirveä työpäivä, aamupäivällä alkoi jäätävä jysäri ohimoilla ja päänsärkyä jatkui pitkälle iltapäivään, sitten kun se taukosi, alkoi hirveä yökötys ja sai oksennusta nieleskellä.. :p Jos ois vielä hiukankaan yltynyt, niin ois kyllä ollut pakko lähteä kotia kohti. Onko muilla pahentunut nää olot vasta näin myöhään? Onko ollut päänsärkyjä?

Karviaismarja ja tiiti 8+6 (9+2)
 
Mulla ainakin kiristää housut! Tosin se johtuu ehkä enemmän turvotuksesta kuin mahan kasvusta. Joka tapauksessa seuraavissa raskauksissa maha tapaa kasvaa huomattavasti aikaisemmin kuin ekassa. Tai näin ainakin olen kuullut (ja itse todennut). Jouduin kevään keskenmenneessä siirtymään äitiyshousuihin viikolla 11, kun esikoista odottaessa normihousut riittivät varmaan 16. viikolle... Saas nähdä, miten nyt käy. Nyt mulla ei ole sitä hirveää rasvanhimoa kuin keväällä, vaikka ruoka onkin ruvennut maistumaan tuon ihan alun ruokahaluttomuuden jälkeen.

Karviaismarja, mulla oli ekassa raskaudessa raskausoireet pahimmillaan viikoilla 9-12. Sitä ennenkin oli, mutta ei yhtään niin kauheana. Viikon 12 jälkeen oireet hävis kuin salamaniskusta.
Mulla pahimmat oireet (mitä nyt muistelen) olivat kuvotus ja väsymys. Väsymys oli siis jotain niin kaameaa viikosta 9 lähtien, että en tehnyt mitään muuta kuin nukuin ja välillä heräsin syömään. Muistan olleeni jopa sairaslomalla väsymyksen takia silloisista kesätöistäni.
Päänsärkyä mulla oli keskenmenneessä raskaudessa heti kiinnittymisen jälkeen, ja nyt on taas ollut vähän, mutta kun en ole varma, liittyykö se raskauteen vai flunssaan :D

Mä olen tänään saanut kurkustani alas jäätelön :D Munhan ei tehnyt mitään makeaa (hedelmiä lukuunottamatta) mieli kiinnittymisestä lähtien, mutta tänään ostin miehelle ja pojalle jätskit ja päätin sitten itsekin koittaa. Se maistui liioitellun makealle mutta kyllä sen söi, oli sentään suklaajäätelöä :p
 
NiinaAnniina tutulta kuulostaa sun kirjoitukset. Jotenkin kallistun siihen että sen takia tulleet jomottelut nopeesti kun on niin vähän aikaa siitä edellisestä raskaudesta. Ja tsemppiä pahoinvointien kanssa, ei oo kivaa touhua pöntön halailu!

Ansku-89 ihme uni! Mulla on ollu kanssa ihan ihme unia. Viimeksi vähän ennen synnytystä niitä vasta olikin.. Mun kaksoissisko myös lohdutteli kovasti että normaalisti kaksosraskaudet hyppää sukupolven yli, kun puhuin huolistani että jos tää jatkuva jomottelu meinaa sitä ja kun meillä on nyt yhteensä kolme "yksöstä" tehtynä ja kuitenkin nyt pamahtaa ne kaksoset.. En muista oonko sanonu jo aiemmin, mutta 3x alle 1,5v olis kyllä aika hurjaa jo. Noista sydänäänistä, niitä ei yleensä ekassa neuvolassa katsota kun silloin harvalla vielä kuuluu tietääkseni. Kuulemma ettei tuu sitten pelästyksiä että ei kuulunut sydänäänet, onko nyt mennyt kesken jne.

Ja Karviaismarja noista päänsäryistä, kun mulla on normaalisti ollut taipumuksia niihin niin ekassa raskaudessa ei ollut yhtään (paitsi kun menin tiputukseen oli ihan tajuton, mutta niissä nestehukissa sun muissa ihan ymmärrettävää) mutta tässä raskaudessa taas on nyt monena päivänä yrittänyt välillä tulla. Olikohan niin että neljäsosalla pahenee esim migreeni raskaudessa, muilla paranee/häviää?

Kiva että on näin paljon kirjoittelijoita, en oo koskaan lueskellut näitä juttuja näin alkuraskaudesta, mutta hyvin sitä juttua näköjään tulee vaikka alkuviikoilla mennäänkin :p Ja kiva tietää konkreettisesti että on muitakin samassa tilanteessa. Kaupungillakin näkee vaan niitä isomahaisia, melkein tulee olo että kaikki raskaana olevat olis suoraan sellaisia :D
 

Yhteistyössä