-Kirppu- perätilavauva oli minullakin, mutta me päädyimme silloin sektioon. Viikkoa paria ennen meillä oli "kääntöyritys", mutta tyttö oli niin täydellisessä pakaratarjonnassa, että käytännössä lääkäri vain tunnusteli asennon ja sanoi, että kääntämistä on oikeastaan turha yrittääkään. Lantio tsekattiin samalla ja oli kuulemma sen verran synnyttäjänlantio, että olisin saanut synnyttää alateitse jos olisin niin tahtonut. Me päädyimme kumminkin suunniteltuun sektioon.
Nyt mä olen vähän kahden vaiheilla, tavallaan ehkä tahtoisin kokeilla synnyttää alakautta, mutta mahdollisuus sektioon houkuttaa myös, sillä edellinen sujui niin mahtavasti. No, mutta ei kai sitä tarvitse vielä murehtia. Onkohan kuinka todennäköistä, että taas olisi perätilavauva?
Onko kenelläkään muulla ongelmia verenpaineen kanssa? Minulla on ollut nyt viimeiset kuutisen vuotta lääkitys, jota ilman en voi olla. Parikin päivää ilman lääkkeitä ja paineet ovat pilvissä. Mitähän ongelmia noista paineista voi olla raskauden aikana, saatipa synnytyksessä? Epäilen, että synnytyksen aikana voisivat nousta ihan uusiin sfääreihin, vaikka tosiaan tuo lääkityskin on. Töissä pyöräilytestiä tehdessä, polkeminen piti lopettaa jo sykkeen ollessa 120 kun paineet olivat valtavat.
Raskausoireista. Mulla on nyt siis menossa 6+4, eikä vielä mitään suurempia oireita. Välillä hieman etoo ja vatsaa nipistelee. Varsinkin oikealla alavatsassa tuntuu inhottavan tuntoisia vihlaisuja, vähän kuin menkkakipuja olisi ollut viimeiset pari viikkoa. Onkohan tuo sitten ihan normaalia, edellisessä raskaudessa en muista kipuilleeni...