Moikka mammat!
Täälläkin ollaan jo kolmenkympin rajapyykki ylitetty
Ja
Eepekka, tervetuloa mukaan :wave:
Alkaa olla ilmassa ilmeisesti muillakin mietintää tyyliin "mitäs tässä vielä pitäis ehtiä ja jaksaa tehdä ennen vauvan syntymää"
Itse sain siivottua meidän ison vaatehuoneen viime viikolla, mistä olen tosi tyytyväinen.
Paitsi että yleisilme siistiytyi monella asteella, järjestyi hyllyille mukavasti tyhjää tilaa myös syntyvän vauvan tarvikkeille. Pienimpien vauvan vaatteiden pesun aloitan viimeistään ensi viikon lopulla. Jotenkin alkaa olla olo, että viisainta varmaan nyt vaan laitella valmiiksi sen minkä meinaa. Pieni kapea lipasto oisi tuohon kodinhoitohuoneeseen kiva vielä jostakin löytää edullisesti, vauvan vaatteita varten.
Me
asutaan 123 neliön omakotitalossa, jossa on olohuoneen, keittiön, kodinhoitohuoneen, pesuhuoneen ja saunan lisäksi kolme makkaria, pieni työhuone ja vaatehuone. Varastotilana lämmin ulkovarasto sekä käyttöullakko tuolla ylhäällä. Kahden lapsen kanssa siis mahdutaan tähän ihan hyvin.
Käyttö
autoja meillä on kaksi, miehellä farmari ja minulla pieni kätevä kauppakassi. Yllättävän tilava tosin
Farmarilla yleensä kaikki yhdessä liikutaan. Päivisin minä kurvailen pikkuautolla, johon pitäisi molempienkin lasten kanssa mahtua ihan hyvin. Pikkuautoon olisi etsinnässä vielä esikoiselle kakkosturvaistuin, kun sitä ei jaksa koko ajan vaihdella autosta toiseen. Autot onkin meillä välillä fanaattinen keskustelunaihe, kun tuo mies harrastelee niitä melko intohimoisesti.
Sitkeästi näyttää
flunssa kiertävän joka puolella! Meillä ollaan sen suhteen voiton puolella, ainakin toistaiseksi.
Pieni vatsataudin poikanen tosin välillä ilmoittelee vielä itsestään :kieh: Säikähdinkin vähän tässä menneinä päivinä, kun vatsaoireet muistuttivat niin paljon supistuksia. Maha kovettuili ja oli aika kipeä. Todennäköisesti liittyi kuitenkin ainakin suurimmaksi osaksi tuohon vatsapöpöön. Yhtenä iltana myös oksentelin railakkaasti. Onneksi näytti menevän kuitenkin nopeasti ohi!
Paikat oli viime lääkärikäynnillä pehmenneet, mutta kohdunkaulaa oli vielä mukavasti jäljellä. Minuakin kyllä hieman jännittää, että kuinka tämä loppuraskaus ja
synnytys mahtaa sitten edetä. Syntyykö aiemmin ja nopeammin kuin ensimmäinen. Tai meidän esikoinenhan syntyi sektiolla, mutta leikkaukseen mentiin vasta ponnistusvaiheessa, kun olin täysin auki ja vauvan tukka jo näkyi. Että tavallaan tuli koettua molemmat tavat
Suskan tavoin koitan mennä itse synnytykseen avoimin mielin ja "pää tyhjänä". Siihen kun tavallaan voi ja tavallaan ei kuitenkaan voi valmistautua, koska ei tiedä etukäteen miten kaikki etenee. Yleensä synnyttävien äitien toiveita ja tuntemuksia kai kuunnellaan kuitenkin aika hyvin, joten täytyy sitten vaan koettaa kertoa olostaan kätilölle ja kysellä jos kyseltävää tulee
Silkkii, täytyy laittaa korvan taakse tuo vinkki alaleuan rentouttamisesta
Naneni, ihan samat ajatukset on täälläkin, että ei haittaa yhtään vaikka vauva syntyisi ennen laskettua aikaa - kunhan ei ihan liian aikaisin tulisi pois. Kun tuon 1-vuotiaan kanssa touhuaa tällä isolla mahalla, alkaa se olla välillä jo melkoista ähinää ja puhinaa
Ylihuomenna torstaina mulla onkin
neuvola. Seuraavasta lääkärineuvolasta ei ole tietoa, mutta ehkä siitä sovitaan tuolla ylihuomisen neuvolakäynnillä.
Vauvan
haalareita meiltä löytyy ihan hyvin, kun esikoinen syntyi viime vuonna tammikuussa, ja hälle niitä kertyi kaikenpaksuisia. Tarvittaessa löytyy toppahaalari ja/tai lämpöpussi, mutta sitten on kevyempiä nalle-, fleece- ja vanuhaalareita myös.
Nalleaiheeseen liittyen käytiin esikoisen kanssa tänään Confetissa ostamassa nallen muotoinen kakkuvuoka
On siis semmoinen leipomistarvikkeiden kauppa, josta löytyy kaikkea kivaa. Esikoisen 1-vuotissynttäreitä juhlitaan ensi viikolla, ja tykästyin tuohon nallekakkuideaan kauheasti. Toisen ekat synttärit :heart:
Tsemppejä kaikille kaikkien olojen kanssa, maali lähenee koko ajan!
Viljavainio ja Pikkumuru 30+1