Huhtikuun Hurmurit 2013 *Tammikuussa*



Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!


Meitä on 86 odottajaa
22 poikalupausta
16 tyttölupausta


Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS tyttölupaus



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / kys



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL tyttöolo poikalupaus
Hjannah / 29 / 2. / KOS tyttöolo poikalupaus



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / Tays
Lokkis / 20 / 2. / Tays tyttölupaus



5.4.2013

Scrat / 33 / 1. / TYKS
Dominique / 35 / 4. / Tays poikaolo poikalupaus
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS
Namida / 32 / 1. / NKL tyttöolo tyttölupaus
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS
Nellu* / 24 / 2 / LKS tyttöolo poikalupaus



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS poikalupaus
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS tyttöolo poikalupaus



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS tyttölupaus
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS tyttölupaus
NaksuP / ? / 2. / ?
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS
Iniss / 17 / 1. / K-SKS tyttöolo poikalupaus
Eepekka / 30 / 2. / tays



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / Tays
Leenuliinukka / 37 / 3. / Tays
LittleEternal / 27 / 2. / JS



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS poikaolo poikalupaus
jasimi / 28 / 2. / K-SKS poikaolo



12.4.2013

Myymamma / ? / 1. / Tyks poikalupaus
kaakku89 / ? / 1. / ? poikalupaus



13.4.2013

viuwolf / 26 / 1. / HYS tyttöolo tyttölupaus



14.4.2013

Suski90 / 22 / 3. / Oys tyttöolo tyttölupaus
mmiilia / 24 / 3. / VKS tyttöolo tyttölupaus
Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS poikalupaus
Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
Möttöskä / 21 / 1. / ?



15.4.2013

Natte/ 29 / 4. / LS tyttöolo tyttölupaus
orpk86 / 26 / 3. / K- PKS poikaolo
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS tyttöolo poikalupaus



16.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS tyttöolo
Pai80 / 32 / 2. / JS poikalupaus



17.4.2013

MizzyMazzu / 34 / 1. / NKL tyttölupaus
Nohna76 / 36 / 1. / TYKS
alley / 29 / 2. / LS tyttöolo poikalupaus



18.4.2013

tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS
Annele74 /38v/4./Oys



19.4.2013

Addy / 34 / 2. / KOS / poikalupaus
mindi16 / 37 / 3. / ulkomaat tyttölupaus



20.4.2013

Hanne_ / 30 / 1. / ?
Muksutar / 26 / 1. / JS / Poikalupaus



21.4.2013

amante/ ? / 2. / ? poikaolo
Meidän Äiti / 31 / 4. / LS poikalupaus
Toiveena kauniina / 31 / 1. / HYS tyttölupaus



22.4.2013

LilJen / 28 / 1. / JS
Toinen_raskaus / 27 / 2. / TAYS/K-HKS poikaolo



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Ariet / 30 / 3. / ?



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS tyttöolo tyttölupaus
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat tyttölupaus
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS tyttölupaus
House / 31 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



26.4.2013

Hannans / 19 / 1. / TYKS poikalupaus
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKs



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS poikalupaus
Tatja / 36 / 1. / TYKS poikaolo



28.4.2013

Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS poikaolo
kishuli / 33 / 1. / KOS tyttölupaus
[Ingu / 21 / 1. / MKS poikalupaus



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183588-huhtikuun-hurmurit-2013-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193325-huhtikuun-hurmurit-2013-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204489-huhtikuun-hurmurit-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216558-huhtikuun-hurmurit-2013-joulukuussa/

Jos haluat liittyä FB- ryhmään, laita täällä Kaksplus-palstalla nimimerkille Mams yksityisviestillä nimesi ja toive liittyä ko ryhmään.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Teron
Miima81
Felicia
Alexa
Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333
jessix
Napppi

:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan ja hyvää alkanutta vuotta kaikille! :wave:
Niin se vaan joulu on juhlittu ja vuosikin vaihtui, enää pieni loppurykäisy niin meillä kaikilla on pienet ihmeet sylissä nuuskuteltavana! :heart:

Meidän Äiti ja pieni 24+2

 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille :)
Aika pitkällä ollaan jo ja toivotaan että kaikilla menee loppuun asti hyvin...
Itse olin flunssassa ja lisäksi verenpaineet levosta huolimatta luvattomattoman korkeat ja huomenna pitäs työt alkaa...Taidan soittaa huomenna neuvolaan asian tiimoilt alapaine käyny jo sadassa :( lähtöpaineetki oli korkeat onneksi pissa on kuiten ollu puhas joten myrkytys vaaraa ei ole joudun varmaan lääkitykselle ja ehkä saikulle...mutta eihän mulla ois töitäkään kun 27 pv enää...
Ja positiivisempää hankittiin vauvalle ikeasta pinnasänky,hoitotaso ja samalla muutama oikein poikamainen vaateparsi :) Ystävältäni ostetaan vaunut,kaukalo ja rintareppu joten jos vuodelepoon joudun niin ei ainakaan tarvi niillä stressata :)
Ylläri iltatähti 27+5
 
Heipä hei ja hyvän uuden vuoden toivotukset täältäkin! :wave:

Onpa ollut jotenkin niin kiirettä tämä joulun ja vuoden vaihteen aika, etten ole täälläkään ehtinyt edes pistäytymään. Ihan kaikkia juttuja en nytkään ehtinyt lukemaan, yritän ottaa kiinni jossain välissä.

Orpk ja Toiveena kauniina täällä myös kärvistellään noiden supistusten kanssa. Olen niistä jo pari viimeisintä kertaa neuvolassa valittanut, mutta vastaus on ollut aina vain sama "otahan rauhallisesti"... Muuten mulla on tosi hyvä terkka, mutta tähän asiaan haluaisin ehkä vähän suurempaa puuttumista. Neuvolalääkärikin kun on vasta joskus helmikuun puolella. Noh, puolentoista viikon päästä on jälleen ihan normi neuvolakäynti, joten yritän valittaa noita vielä enemmän. Ei olla tuota kohdunkaulan tilannettakaan sitten tarkastettu sen viikon 12 jälkeen. (En siis pidä siitä lainkaan, että naisosiani rönkitään, mutta nyt haluaisin, että tilanne tarkistettaisiin, kun huolettaa).

Pitää taas mennä!

Ss + Narsku 25+1
 
Kiitos Meidän äiti uudesta pinosta! :)

Onnellista ja vauvantuoksuista uutta vuotta kaikille! =)

Ihmeellistä, että tänä vuonna meille syntyy neljäs lapsi. En malta odottaa. Ja kiva muuten, että aletaan pian kaikki olemaan sikäli hyvillä viikoilla, että vauvojen selviytymismahdollisuudet paranevat koko ajan hurjaa vauhtia. Toivottavasti kaikkien vauvat silti pysyvät vielä pitkään yksiöissään.

Oma napa on tosi kipeä. Tai siis ei napa ole kipeä vaan häpyluu ja alaselkä. Sen lisäksi supistelee vähän turhankin usein. Aamulle on varattuna lääkäriaika heti ekan työpäivän kunniaksi. Saa nähdä löytyykö lääkäriltä lääkettä mun vaivoihin.

Natte ja Tinja 25+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Huomenia
Natte sama täällä iltavuoroon ois meno loman jäljestä ja lääkäri ajan jouduin varaamaan klo 12 ensin neuvolaan ja sit 12.40 lääkärille.Neuvolasta meinas että saikkua ois tulossa kerrohan sinäkin mitä sinulle sanottiin...Eniten minua pelottaa ettei joutus makoileen sairaalassa mutta toivotaan parasta :)
Addy tervetuloa mukaan poikalupaukset meän listalla lissääntyy ;) huhtikuun hurmuripoikia :)
Ylläri iltatähti27+6
 
Viimeksi muokattu:
Addylle tervetuloa, vielä kerkii hyvin mukaan :)

Ylläri iltatähti toivotaan, että et ihan vuodelepoon joudu, se olisi pitemmän päälle raskasta, yksit tuttuni joutui loppuraskaudesta olemaan sairaalassa muutaman viikon raskausmyrkytyksen vuoksi, ja se oli ihan tatti otassa kun on toiminnan nainen, mutta eihän siinä auta kun on pienen paras kyseessä.

Natte kans vaan saikulle jos ei olo rauhotu supistelujen ja kipuilujen suhteen. Nää hetket elämässä on niitä hetkiä, että voi ajatella vain ja ainoastaan itseään ja masukkia, vaikka raskaus ei sairaus olekaan, niin perhanasti tästä osaa olla oheisoloja!!

Itse olen toistaiseksi säästynyt fyysisiltä kolotuksilta ja oloilta (koputan puuta) ainoat on noi supistukset joita tulee hyvinkin se 30 päivässä. Mutta ne on vain napakoita ja menevät ohi kyllä. Niin ja sitten aamuisin kun kiiruhdan junaan niin jos vauhti on liian kova, tulee oikealle puolelle mahan sivuun tooodella kova kipu, niin että on pakko himmata vauhtia. Mut tuosta en ole huolestunut kun se on tasainen, rasituksen aikana tuntuva kipu ja hellittää heti kun hiljentää vauhtia tai pysähtyy... ei auta olla junasta myöhässä :) Sipulisankari, vähän nihkee asenne neuvolassa jos vaan kuittaavat sen tuolla, että ota rauhallisesti. Ihan hyvin voit vaatia, että halaut tsekattavan kkaulan tilanteen. Ei niillä mitään kokemuksen ja yleisen tiedon lisäksi kuitenkaann kristallipalloa ole. Saiskoha sulle sen lekuriajan jo nyt seuraavan neukun yhteyteen jos soitat, niin ei tarvii huolehtia siitä. heh, hauska ilmaisu tuo sun "naisosat" :LOL:

Toive 24+3

Niin ja KIITOS Meidän Äiti taas uudesta pinosta :)
 
Viimeksi muokattu:
Toive: Mulla tuntuu ihan samanlainen kipu samassa paikassa, kun sulla rasituksen yhteydessä. Mäkään en ole ollut siitä huolissani, kun loppuu heti kun hidastaa tahtia, varmaan jotain venymiskipua, mitä lie.

Toivon minäkin, ettei ylläri iltatähden tarvitsisi vuodelepoa aloittaa, mutta hyvähän se on tarkistuttaa ehdottomasti!

Addylle
tervetuloa!

ON:
Ei mitään ihmeellistä. Mies palasi tänään lomilta töihin ja todellinen arki alkoi täälläkin. Nyt yritän taas palata vanhaan ruokavalioon, on lopetettava tää jatkuva mässäily! Itsekkin iloitsen, että koko ajan ollaan ennenaikaisen synnytyksen kannalta turvallisemmilla viikoilla, toivottavasti silti kaikki vauvat malttavat tuonne huhtikuulle saakka :)


Hjannah&Pallero 27+2:heart:
 
Neuvolat ja lääkäri käyty,viikko sairaslomaa alkuun ja kotiseurantaa verenpaineen suhteen,perjantaina soittoaika ja jos tilanne vaatii lähete äitiyspolille...ja kaikesta huolimatta kontrolli lääkärinneuvolassa viikon päähän ja sielä mahdollinen lääkitys...eli kotilepäily jatkuu minusta ois voinu kirjottaa lopun aikaa sairaslomaa mutta kitsailevat vissiin...sekä lääkäri ja Th olit mieltä ettei raskausmyrkytys vaaraa eikä merkkejä ole paineen nousu oli odotettavissa alkupaineet huomioiden.Hb oli noussu (134) jee siitä hatunnosto miehelleni joka on loman aikana mamille tehny terveellisiä välipaloja jne...sydänäänet oli hyvät ja vauvva potkas laitetta aivan tosissaan ja sai liikkeisiin merkinnän ++ :) ja sf mitta oli 27!! 3 cm Tullu 2 viikossa eli ei ne yölliset häpyluukivut ollu luuloteltuja...ja painoa oli tullu taas 600 g viikossa :(
Ylläri iltatähti 27+6
 
Addylle tervetuloa!

Hyvä Ylläri iltatähti, että sait sairaslomaa ja pääsit tehostettuun seurantaan. Onneksi eivät sentään vuodelepoon laittaneet. Millon sulla äitisloma alkaa? Olisivat voineet kyllä sulle loppuajan kirjottaa sairaslomaa, kun tuskin sun vaivat tässä enää paranee ainakaan.

Mulla oli ihana lääkäri aamulla. Kävin työterveyden puolelta ja lääkäri oli itse neljännessä raskaudessaan kärsinyt samoista vaivoista, kun minä. Sain sairaslomaa neuvolalääkäriin saakka, joka on viikon päästä. Alakerran tilannetta ei yhteisestä päätöksestä ruettu tsekkaamaan, koska se kuitenkin viikon kuluttua katotaan ja ei ole hyväksi sitä kovin usein ronklata. Ja tiedän, että supistukset eivät nyt niin pahasti vaivaa, kun niitä tulee vaan rasituksessa. Käsky tuli herkästi olla yhteyksissä neuvolaan tai äitipolille. Sain myös reseptin Litalgin -nimeselle lääkkeelle, jota voi pahimpiin selkä- ja liitoskipuihin ottaa. Ja nyt vaan täytyy välttää ylimääräistä rasitusta.

Natte ja Tinja 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
hyvää tätä vuotta myös munkin puolesta kaikille!

ja kiitos uudesta pinosta, kiva että joku kerkee päivittelemään!!

onko joku kärsinyt aiemmissa raskauksissa siitä rannekanavanoireyhtymästä tai mikä se nyt ikinä onkaan? kun mulla on nyt vasemassa kädessä parina päivänä tuntunut just ranteessa tosi ilkeelle kun oon tyhjentäny astianpesukonetta, samoin töissä meinas laastari nippu tippua kädestä vaikka olen oikea kätinen ja enemmän sillä teen niin ihmetyttää että tuo vasen on niin herkäksi heittäytynyt :/ mä niin ajattelin että tammi ja helmikuu vielä töissä ja sit saikun kautta mammalomalle, mutta jos toi käsi vaan kipeytyy niin kai se on hetki otettava sitten lepoa.. työtä kun teen oikeestaan pelkästään käsillä...

tsemppiä myös muille joilla jotain vaivaa ja kipuilua!

sipulisankari nyt tiukkana vaan sille terkkarille, eihän se voi noin vaan sanoa jos toista vaivaa asia!

miten muuten teillä tulevat sisarukset tällä hetkellä on vauvasta tuumanneet? meillä esikoinen kieltäytyi ensin puhumasta koko asiasta, ja kauheesti ei olla sitä täällä kotona sitten toitotettu sen kummemmin, lähinnä keskenämme puhuttu jotain.. niin nyt sitten joulun aikaan on jotain tapahtunu tuolla 3-vuotiaan päässä kun on huolissaan siitä että mihin se vauva menee nukkumaan kun sillä ei ole sänkyä, eikä sillä ole unikaveriakaan yms. ja juttelee masulle (joka todentotta on nyt oikein kunnolla pompsahtanut tuohon eteen) ja silittelee.. ilmeisesti on saanut asian käsiteltyä.. :D

ON: huomenna sitten se ylimääräinen ultra, jännittää.. en oikein tiiä että mikä.. liikkeet tuntuu hyvin niin tiedän siellä eloa olevan.. mutta ehkä just se että nyt sen tekee lääkäri, ja samalla käydään läpi ensimmäistä raskautta ja siitä tulleita tuntemuksia, mahdollisia pelkoja tms.. eli siis saan jo nyt näin aikaisin mennä juttelemaan mun peloista ja siitä sektio toiveesta, voi kun olisi mukava lääkäri joka ymmärtäisi, ottaisi tosissaan eikä tuomitsisi.. tällä kertaa haluan mennä ihan yksin, on jotenkin helpompi puhua ihan kahden kesken vaikka miehelle näitä juttuja oon jo puhunukkii :) kaveri joka on neuvolaterkkari antoi ohjeeksi pysyä vaan tiukasti omassa kannassa, että tosiaan ei jää epäselväksi se synnytyspelko..
ja jostainhan se ajatus sukupuolen kysymisestä on taas hiipinyt takaraivoon.. johtunee varmasti siitä että monet sitä meiltä kyselee ja nyt kun tilaisuus olisi niin voi olla että tulee kysyttyä.. ehkä.. tai en mä tiiä :D mitenhän saan yöllä taas unta.. ja miten ihmeessä pysyn työpäivän housuissani kun se aika on vasta iltapäivällä... ;)

m-m & hippu 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas :)
Natte mulla äippäloma alkaa jo 29.1 kun jään jo varhennetulle eli 50 pv aiemmin,mulla myös neuvolalääkäri viikon päästä ja sairasloma siihen asti jos hän sitten vaikka kirjottas lisää paineetki oli päivälä alhasemmat ku stressitaso laski :) Hyvä että Natte sinäkin sait sairaslomaa ja kummasti helpottaa kun saa juteltua jonkun kanssa eikö vain? Minun etu on kyllä huippuihana neuvolatäti joka kylläkin minua paljon nuorempi mutta joskus nuorena yotyttönä ollut minun työpaikalla kesätöissä tietää työnraskauden ja ties heti mistä puhun kun sanoin että varmasti siellä paineet nousee ja jalat turpoaa...
Mansikka-Maija tsemppiä huomiseen ultraan ja uskon myös sinun mielesi keventyvän kun saat jutella :)

Sisaruksista minun vanhin poikani erityisnuori As-diagnoosi ja elinsiirtopotilas 19 v. Juuri täyttänyt ei oikein vieläkään hyväksy ajatusta,eniten kait nolottaa äidin raskaus ja mietityttää tulevat itkut mutta sillti hellyyttävästi huolehtii äitin verenpaineesta jopa yksi ilta teki iltapalan mulle <3 Teinineiti 16 v on intoa ja hellyyttä täynnä samoin mieheni 9 v. Poika,ylpeä isoveli.Tuleva vauva on minun ja mieheni ainoa yhteinen lapsi vaikka uusioperheemme onkin kohta 6 henkinen :)
Ylläri iltatähti huomenna poksuu jo 28 viikkoa :)
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Täällä alkoi vuosi neuvolalääkärillä, joka passitti suoraan sairaslomalle äitiysloman alkuun saakka. Napakoita supistuksia ollu etenkin töissä, kohdunsuu selkeästi pehmentynyt ja kaventunut. Nyt sitten pitäis ottaa rauhallisemmin niin pysyis vaavi masussa vielä jonkin aikaa!:heart: Vähän harmittaa, olisin halunnu olla töissä ainakin kuukauden vielä, mutta tietysti laitan asiat tärkeysjärjestykseen.

Hankinnat alkaa olla tehtynä, eilen ostettiin Gracon turvakaukalo+matkarattaat, vaunut ja muut tarvikkeet onkin esikoiselta tallessa. Ihania pieniä vaatteita vielä pitäis ostaa, jonkinverran onkin jo tullu kirppikseltä ostettua.

Sisaruksista meillä esikoinen kohta 4 v ei erityisemmin ole kiinnostunu vauva-asioista, välillä kysäsee millon se vauva oikein tulee..=) Kovasti ollaan pähkäilty pidetäänlö esikoinen hoidossa vaiko ei, mites muilla?

Tässäpä neuvolakuulumisia
paino +630g/viikko (nyt yht 9kg)
RR 121/83
hemoglobiini 132
vauvan syke 136-154
liikkeet ++

Vaivoista mulla on alkanu pikkuhiljaa iskemään kaikkia ikäviä raskausajan vaivoja,kuten närästystä, liitoskipuja ja selkävaivoja. : /

Huomenna taas poksuu!

Nellu ja masuasukki rv 26+6
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin! :wave:

Nellu: harmi kun jouduit jo saikulle, mutta kuten sanoit, asiat on hyvä laittaa tärkeysjärjestykseen. :hug: toivottavasti vauva pysyy mahassa vielä viikkokausia! =)

sisaruksista: ei olla vielä puhuttu mitään tuolla esikoiselle, kun aikaa on vielä aika paljon eikä tiedetä miten paljon ymmärtää. uskon, että kaikki menee hyvin sitten kun vauva tulee!

hankintoja: ei tarvitse tehdä, kun kaikki on edellisen jäljiltä. no joitain vaatteita pitäisi hankkia, jos tosiaan sukupuoli on se mitä on arveltu...en vaan tiedä miksi on niin vaikea uskoa siihen ultraveikkaukseen...? eli taidanpa odotella kevättä ja hankkia vasta sitten, kun omin silmin näen kumpi se on! :D

kelan papereita pitäis alkaa täyttelemään...vai pitäisköähän käydä ihan paikan päällä, niin menis kerrasta oikein... avustus otetaan nyt rahana, vaikka kiva pakkaus olisikin ollut! energinen aika taitaa olla täällä nyt, pitää ottaa kaikki irti siitä! menihän tossa monta kuukautta ihan horroksessa! pesänrakennusviettikin nostaa päätään, mutta näin aikaisin ei tiedä mitä pesää kannattaa vielä rakennella... loma tuli selvästi tarpeeseen, mutta nyt taas töihin! :wave:

24+ "jotain"? :heart:
 
Nellu Hyvä että sait saikkua ja toivotaan että vauva pysyy vielä sisällä tovin :) Katoin tuossa sinun tietoja ja huomasin että meillä noin viikko eroa lasketuissa ajoissa ja molemmilla LKS synnytyssairaala :) ja poikalupaus sulla myös...Kerrottiinko sulle ultrassa sukupuoli ihan automaattisesti vai pitikö ite udella? Me haluttiin tietää koska koskaan aiemmin ei oltu tietty ja jotenki tunsin itteni typeräksi kun kysyin lääkäriltä sitä eka kerrallahan ei näkyny kontrolliultrassa vasta..
JA *POKS* Ylläri iltatähti 28+0
 
EI ole täälläkää tainnut näkyä..?? Toivotaan, että kaikki hyvin.. hui. Suski onko teillä miten vilkasta keskustelua fb:n puolella? Mä lähdin joitain viikkoja kk sitten pois kokonaan fb:stä ja selkeesti nykyään notkun sen ajan täällä..:ashamed: noo, eiköhän tahti muutu kun keväällä tulee pomo taloon :)

Nellu, nyt alkoi pelottaa mikä tilanne itellä on alakerrassa vaikka ensisynnyttäjillä ei taida niin helpolla saada muutosta aikaan. Mutta kohtahan sitä pääsee tsekkaukseen. No nyt sulla on aikaa ainakin viilata kaikki kuntoon lapsen tuloon :)

Kelan jutuista, tein hakemuksen netissä, ja hain siis äitiysavustuksen, eli pakkauksen, ja äitiys- ja vanheimpainrahan. Ne oli ihan helppo tehdä netissäkin. Vaikka yleensä aina kannatan henk.koht asiointia jos olen ekaa kertaa jonkun uuden lippulapun kanssa tekemisissä. Ainoastaa mietin LAPSILISÄÄ eli oisko sen voinut/pitänyt hakee jo nyt. Aloin täyttää mut sit siinä kysyttiin vauvan henkilötunnusta...(ajatella sellaisenkin saa perheeseen uuden :) ja jätin sen sit täyttämättä. Järki siis sanoo, että voihan sen myöhemminkin täytellä.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Sisaruksista: Mulle ja miehelle eka yhteinen lapsi. Vaikka molemmilla entuudestaan lapsia. Miehelläni on kohta 19v ja 15v tytöt, itselläni on 12v ja 9v pojat ja 1,5v tyttö. Asutaan tällä hetkellä omissa asunnoissa, mutta koko ajan mietin muuttoa miehen luokse.

Hankinnoista: Mulla on kaikki valmiina aikaisempien jäljiltä, mutta päädyttiiin pakkaukseen. Näytti olevan niin kivan näköiset vaatteet. Jos sais miehen mieltymään niihin kestovaippoihin.

Eilen tuli lennettyä persilleen, onneksi ei pahemmin käynyt.

7.1 on aika varattu sokerirasitukseen, kun aluksi oli 10.1 mutta sain siirrettyä myöhemmälle.

martsu ja 23+6.
 
Moikka, piiitkästä aikaa :) Hyvää alkanutta vauvavuotta kaikille!

Mullekin saisi päivittää tyttöolon perään tyttölupauksen
Kiitos Meidän Äiti kun päivittelet uutta pinoa!

Oon ollut ihan superlaiska kirjautumaan ja varsinkin kirjottelemaan pitkän aikaa tänne plussalle. Ehkä sitten taas jaksaa paremmin ja enemmän seurailla ja kirjoitella kun äippäloma alkaa (13.2), ennen sitä pitäisi vielä puristaa muutama viikko työharjoittelussa ensviikosta lähtien.

Mä kans huolissani missä Britney menee ja miten voi, kun silla tavalla häippäsi sieltä fb:stä, eikä vissiin täälläkään oo kirjoitellut :/ Toivottavasti kaikki kuitenki hyvin!!

mmiilia & Ruu 25+4<3
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Tervehdys kaikille! :wave:

Tsempit sairauslomalaisille ja muille raskausvaivoista kärsiville. Toivottavasti saatte lomaa joka iikka ken sitä tarvitsee, tylsää kun jotkut lääkärit on niin tympeitä näissä asioissa. Itsellä tuo työmotivaatio on kyllä melko nollilla, mut fyysinen vointi on hyvä, oikeastaan parempi koko ajan, kun enää ei väsytä niin kamalasti :) Laskin juuri että tasan 10 viikkoa olis töitä vielä jäljellä ennen äitiysloman alkua, jaksaa jaksaa! :LOL:

Neuvolassa kävin tänään:

paino +380g/vko yhteensä tullut 8kg! |O :headwall:
turvotus yhdellä plussalla
RR 133/75
pissa puhdas
kohdunpohjan korkeus 21cm
vauvan syke 152 :heart:
ja terkkarin käsikopelolla tekemä painoarvio vauvalle ~500g :)

Noh, nyt jäi lyhyeksi tämä kirjoittelu, äiti tuli kylään! :)
 
Hyvää alkanutta vauvavuotta kaikille! :wave:

Harvakseltaan tulee tänne kirjoiteltua, mutta kuulumisia kyllä tulee luettua joka päivä. Tsemppiä vaan kaikille, jotka saikulla jo on. Mulla myös ollu jonki verran supisteluja, mutta luulisin etteivät oo mitään tuonne kohdunsuulle tehneet. Neuvolalääkäri on vasta 24.1. joten sinne asti saa odotella tilannekatsausta.

Lomalla vielä oon tän viikon ja maanantaina pitäis sitte taas jaksaa ahertaa työssä. Saapa nähä pystyykö sitä loppuun asti kyykkimään vai joudunko saikulle myös.

Olo on kuitenki ihan ok. Issiaskivut vasemmas pakaras hankaloittaa välillä oloa mutta eivät oo äityneet vielä liian pahoiksi. Vauvalla on ollu muutaman kerran jo hikkakin ja kovasti se potkii ja nyrkittelee vattas. Aktiivinen pikku piiperö taitaa maailmaan sitte putkahtaa. :)

Voikaahan kaikki hyvin!

silkkii ja itu 25+2
 
Kaunis kiitos Meidän Äiti uudesta pinosta! :flower:

Ylläri Iltatähti, sairasloma kotona oli sulle varmaankin nyt paras vaihtoehto :) Toivotaan, että tilanne tasaantuu ihan vaan tuolla tavalla tahtia rauhoittamalla.

Sipulisankari, toivottavasti pääset tilanteen tarkistukseen pian.

Sisarusten suhtautumisesta kyseltiin. Meillä tuo pieni isoveli on vasta 1v 2 kk kun pikkuveli syntyy.
Kovin kiinnostunut on esikoinen vauvoista yleensä, mutta arvoitushan tuo on, miten sitten vauvaan suhtautuu.
Itseä jo mietityttää, että kunhan vain ei alkaisi pitää isoveljeä liian isona, kun on kuitenkin niin pieni vielä.

Mansikka-Maija, kävitkö jo ultrassa. Olisi mukava kuulla terveisiä :)

Hankinnoista. Meillä alkaa olla melkein kaikki valmiina. Vaunukoppa ja pehmeä kantokassi uusiin tupliin täytyisi vielä hommata. Ja ehkä kakkosturvaistuin tuolle esikoiselle. Esikoisele on myös jatkettava sänky hakusassa, että saataisiin pinnasänky vauvalle. Ei kellään olisi hyväkuntoista Laulumaan Viktoria-sänkyä myynnissä? :D

Amante
, minä tein juurikin niin, että täytin Kelan papereihin kotona suunnilleen henkilötiedot, ja sitten marssin Kelan tiskille papereiden kanssa. Tuli ainakin paperit täytettyä heti oikein :)

Addy, tervetuloa mukaan! :wave:

Toiveena kauniina, lapsilisää pystyi hakemaan ainakin sillä samalla lomakkeella millä äitiysrahaakin, siis sillä paperiversiolla.

Äitiysavustus tuli meille pakkauksena. Tykätään kovasti :heart: Ajattelin pestä vaatteet vasta jonkin ajan kuluttua,, ettei tarvi kenties sitten uudelleen pestä ennen käyttöä. Mieli kyllä tekisi jo nyt laittaa pienen vaatteet kuntoon :)

Supisteluja tulee minullakin, mutta ovat kivuttomia. Öisin heräilen useita kertoja.
Valmiina vauvan heräämisiin :D

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille ja voikaahan hyvin!

Viljavainio ja Pikkumuru 27+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti

Yhteistyössä