Kiitos kaikille Onnitteluista!! Kotiuduttiin eilen, 1,5vrk jälkeen.
Onnittelut täältäkin
viuwolf, Namida ja Senna Nyt alkanut kunnon poksuminen!
Monilla kyllä kuulostaa kypsiltä paikat ja olot varsinkin, suppareita nyt sitten vaan varsinkin
Hjannah jo olis sunkin aika suunnata synnärille!
Meidän äitinkin limat kuulostaa lupaavalta, onnenpotku ja menoks!
Nitta kans jakautumaan niin saadaan lisää vauvoja pinoon.
Toive Eix menny mun suunnitelma aika nappiin?
Kun laitoin viestii sulle että lapset nukkuu, hoitaja meille ja me synnärille-suunnitelma klo 20.
Tässä vähän synnäritarinaa..
Eli tiistai aamuna 40+6 bongasin limatulppaa kuten tänne kirjotin. Aamupvä supisteli mut loppuivat puollta päivin. Nukuin päiväunet ja iltapäivällä klo 16 lisää limaa. Klo 18 jälkeen alko supisteleen alle 10min välein mut lyhyitä 20-30s. Niitä kellottelin pitkin iltaa mutta eivät muuttuneet pisemmiks, välillä väli vaan 3-5min. Lapset sit saatiin nukkuu ja mies meinas että hän kattoo jalkapallopelin joka loppuu 23.30 ja sit voidaan lähtee.. Olin vaan että joo katotaan nyt mihin nää muuttuu. Soitin kättärille 22.30 ja kerroin tilanteen, toka synnytys kuitenkin ollut nopea ja sillo oltiin 1,5h synnärillä niin sanoivat että voitte tulla. Soitin kaverille joka tuli vahtii nukkuvia lapsia. Synnärillä oltiin 23.30, käyrille, sisätutkimus, olin 3cm auki. (kuopuksesta 8cm eli oli huomattavasti mukavampi mennä rauhassa, eikä mielettömissä kivuissa, pääsi paremmin mukaan hommaan)
Menin kuumaan suihkuun n.tunniks, kätilö meinas että jos laantuu niin kotiin sitten, tosi tsemppaavaa.. vaik toisaalta epäili etten lähde yhdessä osassa kotiin, supparit eivät laantuneet mutta ei myöskään pidentyneet. Tiheästi mut tuntu jo. Kätilö kehotti lähtee kävelylle klo 1.00, kuuma suihku väsytti (mielummin oisin menny nukkuun!) mut kiivettiin 5krs:sta 10krseen, no auttohan se, heti muuttu supparit kipeemmiks. Mentiin takas synnytyssaliin, pyydettiin jumppapallo ja mies lämmitti kaurapusseja. Istuskelin pallolla ja hengittelin, kohta tuntu jo sen verra että mies soitti kelloo ja kätilö tuli, 1.30 olin 4-5cm auki. Menin ammeeseen ilokaasun kanssa, siellä lilluin, vesi ois saanu olla kuumempaa ja jäähtykin, kysy haluunko vesisynnyttää, tuntu ettei vesi kipuhin auttanu, rentoutti vähän ja pois piti tulla kuitenkin et kattoo kohdunsuun tilanteen ja vauvan sydänääniä varten, nousin altaasta ja tuli sellanen suppari että huh, ilokaasua naamaan vaik oli jo vähän myöhästä, roikuin miehessä ja ulisin, enää en altaaseen menny.klo 2.20 olin 7cm auki ja viimeset sentit meni sitten seuraavan 25min aikana. 2.45 aloin ponnistaa, edelleen ilokaasu kädessä, toisella puolella puristin miestä niin kovaa kun pystyin, pari ponnistusta ja pää ulkona, loput tais tulla yhdellä, ponnistusvaihe 6min, pään jälkeen piti hidastaa+hetki odottaa supistusta ettei liian vauhdilla ois tullut. Vauva synty 2.51, ja sai heti 9pistettä. Istukka tuli hyvin, vähän repeämää tuli, pari tikkiä laitettiin. Verta meni 750ml, tippaa sitten 500ml.
Osastolle n.5.30 ja mies lähti kotiin, hoitajalla oli siis helppo keikka
Olin huoneessa yksin ke aamusta to aamuun, luksusta, sit tulikin to:na klo 9.30 vieruskaveri jonka vauva piti ihan ihme narina ääntä koko ajan, siinä sitten mitään enää nukuttu/juuri levätty, eli kiva oli sit iltapäivällä päästä kotiin. Toi vauvan koko oli kyllä yllätys, ja onneks en sitä tiennyt! Esikoinen oli mielestäni tosi iso 4135 ja tää sitten melkein 300g enemmän, huh. Synnärillä yhellä mammalla alle 3kg niin kyl näytti pieneltä!
Sairaalassa kävi pari kaveria, kaks siskoo ja mies lasten kanssa. Jälkisupistukset olleet tosi kivuliaita. Viime yönäkin otin kipulääkettä joka pikkusen autto mut silti tuntu kipua. Maito noussut tänään, viime yö menikin ihan tissitellessä, sain päiväl nukuttua onneks vähän. Nyt nukkunu pisempiä pätkiä kun maitoo tulee. Nännit kyl huutaa halleluja, onneks ei verillä. Lansinohia oon laittanut. Kättäri ei tarjoo enää lansinohia vaan bepanthenea ja arvatkaa miks?! säästösyistä!! Ohan se kallista, pieni putkilo apteekissa 11e, prismas ja cittarissa n.8e.
Namida Eka synnytys yleensä pisempi ja kivuliaampi, toinen tuleekin sitten helpommin, onneks sen kivun unohtaa, aika muistot kultaa
Tsemppii kaikille ja suppareita ennenkaikkea!!
-Manzana ja typykkä melkein 3vrk, ihana!!