Meidän Äiti, myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta! :flower:
Meidän neljän päivän
reissu Pohjanmaalle meni hyvin, oli virkistävä irtautuminen tästä normiarjesta.
Automatkatkin sujui ihan kohtuullisesti, kerran pysähdyttiin sekä meno- että tulomatkalla. Jännästi alkaa kuitenkin masu painaa jonnekin tuonne selkähermoon tai muuhun vastaavaan. Ja kun etupuolella masu painaa keuhkoihin, ei oikein tiedä aina miten päin istuisi tai olisi. Siis ihan yleensäkin, muuallakin kuin autossa :kieh: Ja jos erehtyy syömään liikaa, olo on ihan kamala jonkin aikaa.
Manzana, ymmärrän hyvin tukalan olosi teidän Tampereen reissulla! Ja voi ei, mikä sattumusten summa sulla on ollut noissa labrajutuissa.
Missäs asennossa te muut
nukutte? Mulla pelittää parhaiten tällä hetkellä vasemmalla kyljellä makoileminen.
Reissun aikana hankittiin myös kaipaamani
vaatelipasto. Mies sen eilen kasasi, ja tänään aion järjestellä sinne pienet vaatteet :heart: Voin niitä sitten silitellä aina sopivissa väleissä. Ainakin vauvan kotiutumisvaatteet haluan silittää ajoissa. Esikoisen vauva-aikana silittelin alussa kaikki vaatteet, mutta aika pian jäi tuo silitys sitten pois :ashamed: kun tuntui, ettei oikein ehdi. Mitenkäs te muut,
jaksatteko silittää aina vauvojen vaatteet?
Viu, ole ihmeessä hyvällä omallatunnolla sairaslomalla, sinun itsesi ja vauvasi parhaaksi, oikeastaan koko perheen parhaaksi. Voimia tarvitaan paitsi loppuraskauteen ja synnytykseen, myös pienen ympärivuorokautiseen hoitoon sitten, kun vaavi syntyy :heart: Ja tietenkin koko perheen huomioimiseen. Eli ei oo todellakaan yhtään itsekästä tai turhaa kerätä niitä voimia nyt. Susta on tulossa Äiti
Töissä keretään kaikki olemaan varmasti vielä sitten aikanaan tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
Ja kyllä lomalle aina jotakin tekemistä keksii, jos vaan jaksaa pystyssä olla. Itse oon esimerkiksi pitänyt päiväkirjan tapaista esikoiselle jo odotusajalta asti. Siis kahta versiota; toista itselle talteen ja toista olen kirjoittanut äidin ja isän kirjana lapselle.
WP ja
Hjannah, onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista
Hemoglobiini näyttää olevan monilla laskenut. En tiedä millä sen saisi nousemaan, jos lisärautaa jo menee. Nokkosen taisi Toive ainakin vinkata!
Karen, toivottavasti saatte lääkärikäynnillä jonkin hyvän ratkaisun noihin lääkitysasioihin! On tärkeää, että sinä äitinä voit hyvin.
Mindi, kyllä minä ainakin odotan jo tosi innolla tän mahan poksahtamista! Varsinkin silloin, kun selkähermoa painaa, keuhkoja ahdistaa, ja haluaisi jaksaa olla täysillä esikoisenkin kanssa.
Nautin kyllä raskaudesta tosi kovasti, mutta juurikin niin, että haluaisi olla itse normaalikuntoinen, että voi puuhata normaalisti.
Nyt tuota on hyvä alkaa hyvällä omalla tunnolla toivomaan, kun täysiaikaisuus lähestyy
Nimeä meillä maistellaan suussa. Mitään varmaa ei olla lyöty lukkoon.
Pikiselle voimia ja kärsivällisyyttä! Varmasti ottaa päähän sairaalassa olo, mutta jäljellä oleva odotteluaika on kuitenkin tosiaan rajallinen, ja sairaalassa kaikki apu on lähellä!
Amante, kyllä sitä vielä ehtii puuhata kaikkea
Usein se aikominen ja aloittaminen vie paljon enemmän energiaa kuin niiden itse asioiden tekeminen, ainakin mulla.
Sipulisankari, mulla ainakin on tulossa
synnytystapa-arvio sen vuoksi, että esikoinen syntyi sektiolla. Kuulemma semmoisessa tapauksessa arvio tehdään automaattisesti. Neuvolaterkka teki lähetteen, ja aika tuli viime viikon alussa kirjeitse kotiin. Mulla on tuo arvio maaliskuun 8. päivä naistenklinikalla. Saako kysyä, miksi sulle on jäänyt siitä kamalat kokemukset? Mitä siinä tarkalleen ottaen tapahtuu?
Toive, tosi ihana masu sinulla :heart: Vinkiksi, että ihan pieniä sukkahousuja oon löytänyt ainakin henkkamaukalta. Tyhmä kysymys vielä sinulle, että millä tavoin ja missä muodossa tuota mainitsemaasi
nokkosta oikein raudanpuutteeseen nautiskellaan ?
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta esikoisen
hoitojärjestelyjä on mietitty kovasti ja on yritetty varautua kaikkiin mahdollisiin tapoihin, joilla tämä synnytys saattaa alkaa.
House, hyvä että äippäpolikäynnillä näytti vauvalla olevan kaikki hyvin
Mekin käytiin hiljattain esikoisen 1v-neuvolassa :heart: Ja ne kolme rokotettakin saatiin, yksi niistä tosin erikseen masuvauvan neuvolakäynnillä. Meillä nousi pieni lämpö, mutta nopeasti meni oireet onneksi ohi.
Eeevp, sun maha on tosi sievä
Minäkin kyllä kehottaisin soittamaan jo äippäpolille tai neuvolaan, jos sinua noin kovasti supistelee. Hyvä tarkistuttaa tilanne, jos vaikka olisi syytä lomaan ja lepoon. Minä soittaisin jo pienemmistäkin asioista
Jumbotreffeistä. Meidän rytmi on semmoinen, että pääsisin oikeastaan vaan arkipäivisin. Viikonloput ja illat on sen verran ohjelmoituja. Tuolloin 10.3. on meillä myös jo jonkin aikaa sitten sovittu meno, jossa mun on pakosta oltava mukana.
Vauvan
liikkeet on nyt ehkä jonkin verran vähentyneet. Oisko niin, että vauva ei mahdu enää niin kovasti melskaamaan. Potkii ja muksii kyllä välillä, mutta enimmäkseen möyrii ja "muljailee".
Jaksamisia kaikille loppuodotukseen!
Viljavainio ja kolmen viikon päästä täysiaikainen Pikkumuru 34+0, *poks*