Olette kyllä todella ahkeria kirjoittajia! Ei meinaa aika riittää edes lukemaan kaikkea, saati sitten kirjoittamaan. =)
Kertomisesta Me olemme kertoneet aika avoimesti, osa sukua ei vielä kuitenkaan tiedä. Ensi viikolla on np-ultra, ja jos siellä kaikki hyvin, niin sitten kerrotaan lopuillekin.
Kestoilusta Kestoillaan kyllä tämän toisenkin kanssa. Harsoja vastasyntyneelle, ja siitä sitten edetään taskuvaippoihin, jotka olen kokenut käteviksi. Ei ainakaan viimeksi tarvinnut rasvailla, talkita tms vauvan pyllyä, kun iho voi niin hyvin hengittävissä ja myrkyttömissä vaipoissa... Juu, meistä tuli todella paljon "luomumpia ihmisiä"
tuon esikoisen syntymän jälkeen, ja itse asiassa jo viime raskauden aikana aloin kyttäämään ruoista e-koodeja ja pyrkimään puhtaampaan ruokaan. Tällä kertaa olen tarkka myös kosmetiikan suhteen. Kaikki myrkyt huolestuttavat siinä määrin, että haluan välttää edes pahimmat - ja varsinkin siis haluan tämän vasta kehittyvän vauvan välttyvän niiltä.
Kävimme kurkkaamassa tulokasta vielä toisen kerran varhaisultrassa, ja siellähän se kaikesta epäuskostani huolimatta oli tallessa! Nyt onkin sitten tosiaan np-ultra jo ensi viikolla, ja se kyllä vähän jännittää. Nyt ei mennäkään vaan killistelemään sitä vauvaa siellä, vaan katsotaan, että vaikuttaako se terveeltä... Se tuntuu kyllä kieltämättä pelottavalta.
Oma olo on ollut todella väsynyt ja iltaisin usein etoo, joskus kovastikin. Liian isot ruoka-annokset tekevät todella huonon olon, ja samoin tyhjä vatsa.
Mielitekoja on tämän alkuraskauden aikana ollut liha (! syön yleensä aika vähän), kebab salaatilla (kuola valuu taaskin kun edes ajattelen...), kotiruoka (raskas sellainen..), persikat ja normaaliin tapaani salmiakki! Suklaa maistuu normaalia huonommin, mikä on vain hyvä juttu. Painoa jäi viime raskaudesta n. 1-2 kg, ja nyt paino noussut n. kilon verran. Aion olla viime kertaa tarkempi kyllä sen nousun kanssa, koska viimeksi nousi aivan liikaa... 18 kg! |O
Pahoitteluni teille vuotojen kanssa säikkyville. Itselläni oli vuotoa viime raskaudessa, ja huomasin raskautuneenikin aika myöhään, kun luulin minulla olleen menkat. Vasta oudot oireet saivat testaamaan ja sitten pamahtikin heti vahva viiva testiin! Onneksi en tiennyt olevani raskaana sen vuodon aikaan silloin, koska olisin ollut todella huolissani tietenkin. Vielä kerran sen jälkeenkin alkoi tuhruttamaan, mutta onneksi tosiaan kaikki oli hyvin.
Hyvää odotusta teille kaikille - kyllä tässä todella saa vielä sinne ensi kevääseen odottaakin! Ei malttaisi millään. =)
Oops, viikot unohtuivat vielä, niitä siis nyt 10+2 kasassa.