*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Sori ällö kysymys: Pitääkö sen liman olla tietynlaista? Kun eilisestä illasta lähtien tullut sellaista täysin kirkasta limaa,tosin melko vähän ja vain pyyhkiessä. Voisko olla jotain edistystä tapahtumassa? :D epätoivoinen täällä kyselee....: /

Täällä mennään pissaamaan purkkiin, alapaine huitelee 96, turvotukset,päänsärkyä, huonoa oloa ym kivaa.. Jos pissas prot niin päivystykseen, jos puhas niin en tiiä tehäänkö mitään.. Olo kyl aika kurja.

En tiiä tosta limasta sanoa mitään, oon pari kertaa toivonu sitä näkeväni kun pyyhkiny mut joutunu toteamaan sen vaan runsaaksi valkkariksi :/

Yöllä oli menkkajomoja, ei muuta uutta :D eli nothing!

41+3

Heippa!

Mulla on niin pitkä aika edellisestä kirjoittelusta, etten meinannut muistaa edes salasanaa tänne enää millään... Lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin. Isot onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville!

Tuntuu hassulta, että tätä päivää on odoteltu kuin kuuta nousevaa viime syksystä asti! Tänään siis laskettu aika, mutta tuntuu olevan ihan täysi pannukakku. :D Minä kun olin ihan varma, että saan tyypin puserrettua ulos ennen tätä päivää, mutta eipä ole mitään tapahtunut..

Synnärilläkin käytiin vielä ultrassa ja sisätutkimuksessa pari viikkoa sitten, kun th:lla neuvolassa tuli kuitenkin epäilys siitä, voisiko vauva olla perätilassa. Oikeinpäinhän tuo onneksi oli. Sisätutkimuksessakin kohdunkaula oli jo lyhentynyt ja suukin sormelle auki. Lääkäri ehti nostaa toiveita, kun oli itse sitä mieltä, että mieluummin ennemmin kuin myöhemmin... Ja tässä sitä vielä möllötellään. :wave:

Tänään tuli aamulenkillä koirien kanssa inhottava toispuoleinen vatsakipu, joka ei ota lähteäkseen pois. Tuntuu vähän niinkuin jotain olisi revähtänyt?

Mullakin on tullut tuota kirkasta limaa satunnaisesti viimeiset pari viikkoa. Jotain tuolla kohdunsuulla varmasti tapahtuu, mutta tuskinpa tässä synnyttämään vielä päästään. :(

Tänään RV 39+5 eikä mitään uusia ennakko-oireita ole ilmestynyt. Samat kivut sun muut vaivat mitä ennenkin. Poikkeuksena se, että sain viime yönä nukuttua suhteellisen hyvin eikä olo ole enää kuin zombilla. :)

Bluebaby Itellä esikoisen syntymän lähestyessä tuo kyseinen "limatulppa" oli ennemminkin sellainen hyytelötulppa, ensin tuli pikkupaloja ja sit sellanen kunnon hyytelöklöntti, sitä ei meikeläinen voinut sekoittaa valkovuotoon. Toki en ole nähnyt muiden tuotoksia joten en sitten varmaksi osaa analysoida muiden limoja :D

Löllöttelijä Nuita oireita minunkin täytyy tarkkailla, jos jotain tulee ni soittaa synnärille. Tsemppiä ja onneksi harvoin täällä suomessa kerkee kehkeytymään vakavaksi kun niin hyvin tarkkaillaan tilannetta loppuraskaudessa!

Viimeksi muokattu:
Voi Löllöttelijä, pistipä silmään noi sun viikot. Olin ite tossa vaiheessa jo sillä mielellä et "oon varmaan eka ihminen jolle jää vauva vatsaan:D", kunnes poika päätti syntyä sit 41+4. Eli paljon jaksamista vikoihin päiviin (vai pitäskö sanoa tunteihin) toivottelen täältä :wave:

Joku oli kysellyt kuulumisia jo aikapäiviä sitten? Mä oon ollut niin vauvassa kiinni kokoaika, etten ole kirjoitellut.. Lukenut kuitenkin olen ihan kaiken mitä tänne on päivitelty.. Se kun käy helposti imetyksen yhteydessä puhelimella.

Meillä imetys lähtenyt upeasti alkuongelmien(eli asennonmetsästyksen) jälkeen käyntiin. Neiti syö tosi paljon ja kaukaakin hyvin, eli vaippoja kuluu. Maitoallergia epäilyt tosin vähän on alkaneet taas, sillä vatsaa vääntää kovasti, niin, ettei tiedetä mitenpäin pitäisi olla, kakka vähän vihertänyt eilisestä asti. Eilen tuli syönnin jälkeen melkein kaikki maito pukluna ulos, ei siis ollut mitään tavallista liikojen maitojen ulos pulautusta. Omasta ravinnosta olen nyt alkanut kitkemään munaa, viljoja yms yms.. Laktoosia sisältävistä tuotteista ei mulla hätää, sillä niitä en muutenkaan käytä oman laktoosi-intoleranssin takia. Toi laktoosiallergiahan on muuten periytyvää. No mutta pahimmilta huudoilta vältytään masua hieromalla, masulla makaamaalla, sitterissä keikkumalla ja minun rinnalla kyljellään hyssyttelemällä. :) yöunet on alkaneet olla suht pitkiä, viime yönä nukkui kymmenestä puol viiteen asti, sit syötiin noin tunnin ajan ja nukuttiin taas kasiin asti. Oon tosi tyytyväinen, sillä meille on muodostunut jo jonkinmoinen rytmi ja mä oo missään vaiheessa joutunut valittamaan mistään muusta, kuin ehkä alapään kivuista alussa. Nythän tikitkin jo sulaneet suurimmilta osin. JES. Nyt ihmettelen vaan kokoaika, kuinka ihmiset raskausaikana, että mulla tulee olemaan vauvan kanssa sitten vaikeaa, minulle kateellinen täti vittuillakseen varoitteli, että tulen tarvitsemaan pitkää pinnaa jne. MIKSI? Tämä neiti on helpoimmasta päästä ja siksi mun päähän ottaa, kun kysellään, että väsyttääkö, meneekö hermot tai onko alkanut jo kaduttaa. Ei todellakaan mikään muu kaduta, väsytä tai vie hermoja kuin idioottien kyselyt. Ja näin helpon (en tiedä onko helppo enää, kunhan tästä kasvaa, mutta toivossa on kiva elää!) tytön vuoksi, en käsitä muiden äitien väsyitkuja. Noh, kai mä itse sitten aikanaan väsähdän?

Me ollaan reippailtu tosi paljon ja pyöritty itiksessä shoppailemassa ja kavereiden kanssa kahvittelemassa.

Aloin omaksi ilokseni kirjoittamaan blogia alusta, se toimii mulle vähän kuin päiväkirjana josta voin sitten myöhemmin lukea mitä murun kanssa ollaan puuhailtu jne. Raskausaikanahan aloitin, mutta aika kului kaikkeen muuhun, yritin ottaa vauvattomuudesta kaiken irti, eli aika nopeasti lopetin kirjoittelun silloin. :)

Käykää tsekkaamassa jos kiinnostaa IN THE SHADE OF THE OLD APPLE TREE
Kuulun nyt siis tähän tuttuun nuortenmammojen massaan nykyään, o ou :D

Nyt puetaan prinsessan kanssa ja suunnataan ukin kanssa reippailemaan.

Ainiin siitä limatulpasta, mulle se oli pitkään täysmysteeri kunnes 2-3.4 välisenä yönä aiheeseen oli tullut läpikuultava limaklöntti. Seuraavana, eli laskettua aikaa vastaavana yönä alkoikin jo veristä limaa tippua. Neuvolassa 4.4 pissanäytteessä näkyi jopa verihiutaleita, hieman jo rusehtivat sillä oli hyytynyttä verta.. Samana päivänä alkoi supistelu, seuraavana aamuna meni vedet ja siitä 24 h 45 min ja prinsessa oli ulkona. Eli mulla ainakin enteili limatulppa synnytystä ja tosi tarkasti jopa!

Nyt mä oon ihan rohkeissani, kun veljen vauvan sukupuoli on jo tiedossa ;) tiedänpähän mitä shoppaan kun kuunvaihteessa rahat tulee tilille.

<3 ekulainen & pikku Luna 19 pvä !

Ingeri: sain neuvolasta kupposen ja tikun mukaan et voin huomenna testata kotona, nyt siis pissa oli puhdas ja vaan odotellaan perjantain aikaa.. Mikäli ois sinne kontrolliin ollu esim viikko aikaa niin olis pistäny päivystykseen, mut kun ei sinne tosiaan ole enää kun huominen koko päivä ja heti aamusta aika HYS:ssä perjantaina.
Voi vitsi mä niiiiin toivon et ne käynnistäis sillon.. Toki ois kiva kokea itekseen alkanu synnytys (ja ehtiihän se vielä) mut en jaksais enää odottaa päivääkään! :D

Ceali: KIITOS =) Ja uskon todellakin, että tässä poksutaan vielä 41+5 perjantaina :p Toivottavasti ei enää enempiä tarviis poksutella..

Terkkarin ohjeena oli nyt LEPOA!!! Ja suklaata sekä jätskiä ;) perjantaita varten mikäli sillon käynnistävät niin tulee rankka päivä ja ettei tulis proteiinia virtsaan.. Hui tässähän alkaa jännittään.. :p

Kiva kuulla ekulaisen tunnelmia ja että tyttö on (vielä) helppo :heart: Toivottavasti ois meilläkin.. ;)

Viimeksi muokattu:
Kiva oli kuulla ekulaisesta ja muistakin jo kotiutuneista! =) Pääsee fiilistelemään vähän sitä vauva-arkea, mitä meille ei varmaan tulekaan (kun tuo napero on niin tiukasti nyt tulppautunut tuonne masuun. :stick: )

Mamma183: Mie onnistun myös saamaan välillä noita toispuoleisia kipukohtauksia mahaan. Lähinnä ne tulevat, kun sängyssä kääntyy liian nopeasti kyleltä toiselle ja tuntemus todellakin on sellainen, että jotain revähti ja kovasti. Eikä tietysti siitä kerrasta opi ja muista liikkua varovaisemmin. :ashamed:

Limatulppa on edelleen suuri tuntemattomuus. Voi olla, että sellaiseksi se taas jääkin.

Olo edelleen ihan ok. Ei mitään kummia tuntemuksia. Hassua kyllä, että noi harjotussupparit loppu toissapäivään. Ennen niitä kuitenkin tullut päivittäin ja useita niin eilen ei edes autoilu tuottanut tulosta. Tänään vähän sama: vain muutama, tosin sitä kovempi, mutta kuitenkin mitään aikaansaamaton yritys. Pihatöitä kuitenkin tehty, josko niistä olisi jotakin apua lähdön suhteen. :whistle:

Löllöttelijälle jaksamista sinne ja tsemppiä perjantaille jos et aiemmin jo synnytytä (vielä ehtisi ;) )

Meillä neuvola kävi jo tänään kotona eka käynnillä kun lähtee kuulema huomenna viikon reissulle, niin piti ottaa nyt aika, ettei mene sit niin kauas.. Pojalla oli paino synnäriltä lähtiessä 3540g sunnuntaina eli 90g vähemmän kuin syntyessään, mikä ei ole paljon kun aina painot hiukan tippuu ennen kuin lähtee nousu suuntaan, tänään sit tuohon punnitukseen oli tullut lisää 230g eli nyt painoa jo 3770g, mikä oli neuvolan mielestä tosi hienosti kolmelle vuorokaudelle :) Ja imetys on lähtenyt täälläkin hyvin sujumaan, tissit alkaa hiukan rauhoittua jo, ei ihan kauheaa ylituotanoa enää ole :)

Onnea mymosa! Ei ainakaan sokereilla kasvanut vauva tullut. Miten pienen sokerit on pysynyt?

Meillä on muruun iskenyt nyt nuha. Tai ollut tukkonen jo pari viikkoa, mut nyt rohisee kunnolla ja yskii ja aivastelee. Nenäfriidalla saan kyl hyvin imettyä rään pois ja hyvin syö ja nukkuu silti.

Paljon paikutellaan täälläkin, siis vauva;). Disflatylia olen antanut, että pikkasen pilkkoisin ilmaa pienemmäksi ja ehkä se jopa auttaa. Ihan ikään kuuluvaa masuvaivaa kuitenkin, ei poikkeavaa esim. isoveljiinsä. Harmi kun d-vitskut on nykysin noita öljypohjasia. Jekovittiä ollaan käytetty kahella ekalla, mut on D2 vitamiini ja nykysuosituksilla suositellaan D3.

Ja sit taas kutsutaan äippää. Mutta vielä ehtii tsemppaan loppuja odottajia. Pian päästään kaikki turiseen vauvoista toiselle palstalle. Jokunen vappuvauvakin varmaan saadaan, kiva synttäripäivä:)

Niin ja siis meillä käytössä jo 62 vaatteet, hui. Toki 56 mahtuu vielä osa, mutta tiukkaa alkaa tekeen.

Pomppuli ja muru 3viikkoa ja 4pv

Jee vihdoin jotain tapahtuu! Suppareita tullu about 6-10min välein ja kesto noin 1min 30sek sekä veristä ja limaista vuotoa, limatulppaa en ole edelleenkään tavannu.. Yhtäaikaa pahoinvointia ja nälkä, kumpaakohan olotilaa uskois..

Kyllä meä kissa tiesi tämän! Koko eilisen päivän oli ku iilimato mussa kiinni ja sanoinki ukolle illalla, et jos ens yönä tulee lähtö niin katti sen ties.. Ja aika uhkaavaltahan tää näyttää :) MUTTA JO ON AIKAKIN!! :D 41+4!

Onnea matkaan löllöttelijälle!! Kovin ainakin kuullostaa siltä, että koitos alkaa. ;)

Jokohan miekin pääsisin Kotkaan? Kipeitä suppareita ollu pitkin yötä, mutta niiden väli on vaan vielä kovin pitkä. No, kaipa päivä sen näyttää, mitä tuleman pitää. :O

Täälläki alkanut supistelemaan, eilen aamu 5 asti, 10 min välein mutta loppu sitte päivää kohden. Ilalla taas jatkui miten sattui. Tänään aamulla 4 aikaan herätty todella kipeään supistukseen ja puoli 7 asti 10 min välein kipeitä supistuksia, nyt tulee 7 min välien. Odotellaan että tihentyisi eikä taas loppuisi.

Eilen aamusta supistusten jälkeen alkoi tulemaan verta joka sitten muuttui ruskeaksi limatulpaksi. Ruskeaa limaa tullut siitä asti, vähän mietityttää mitä on..

Tänään olisi neuvola muttta en tiedä tarviiko sinne mennä.

mutta toivottavasti nyt pääsis synnyttämään! POKS 40

Onnea kaikille vauvan saaneille! =)

Tällä on näköjään alkanut loppurynnistykset :) Onnea matkaan kaikille :) :)

Mulla ainakin tuli ensin se limatulppa klöntti ja sitten just tollasta tummanruskeeta. Ruskeen alkamisesta 9h päästä vauva maailmassa ;)

Meilläkin vauvaan myös iskenyt nuha niinkuin muuhunkin perheeseen. Ei oo mukava kun niin pieni sairastaa :( Ihan hyvin on kuitenkin syönyt ja mies haki meillekin juuri nenäfriidan ;)

Kuudes ihme :) tyttö 15päivää

Ihanaa, taas tullut paljon vauvoja maailmaan:) Onnea kaikille! Nytkin taitaa muutama olla tositoimissa tai ainakin lähtökuopissa:)

Mä vaan odottelen ja odottelen:) Oireet on loppuneet, supistuksia saattaa tulla parin tunnin ajan esim. illalla, mutta ne hiipuu pois yöllä. Ollaan yritetty asennoitua, että meidän itsepäinen härkä-poika syntyy sitten kun niin päättää;)

Nyt on vaan muhun iskenyt jonkinsortin flunssa/ niskajumi/ ällötysolo, pitää toivoa, että menee ohi, ennenkuin pitää lähteä itsekin synnytyspuuhiin... Huomenna neuvola, saa nähdä saisko siellä jo sitten lähetettä yliaikaiskontrolliin nkl:lle. En oo kyllä varma mille viikoille se yleensä annetaan:)

-Sorel & mukelo 40+3

On ollut kiva lueskella synnytystarinoita ja vauva-arjesta:)

ÄH! Kuin voi olla nämä supparit näin arkoja? Heti kun aamulla nousi sängystä ylös ja alko päivän toimiin, niin harvenivat sellaiseen 3-4/tunti. Kipeitä ovat kyllä edelleen oikein tosissaan, mutta eipä noilla minneen lähdetä. :headwall:

Parempaa tuuria muille kuopissa olijoille!! =)

Jatiska, täällä melkein sama homma.

Aamulla kun sängyssä makasi tuli säännöllisesti kipeitä supistuksia mutta kun nousi niin ei ja heti kun istuu niin loppuu supistukset mutta kun nousee niin au! Sit alkaa taas tulemaan tiheemmin.

Alkaa olemaan jo epätoivonen että ei tästä mihinkää lähetä vielä pitkää aikaan.

Kai sitä pitää tänää neuvolaan mennä ku ei synnyttämäänkää mennä. :D

Neuvolassa käyty. Paineet koholla, pissa puhdas, hemoglobiini noussut. :) Vauva oli ehkä hitusen alempana, mutta terkka soitti äitipolille ja huomenna sinne ylimääränen käynti. Kaitpa ne siellä sitä koko arvioi ja semmosta. Ihan mielelläni sinne kyllä lähden, ovat päivät niin tylsiä ja pääseepähän käymään vähän kaupungissakin (matkaa se 70km).

Eilen kävin reippaasti lenkillä semmosen 1½h jonku 7½km! Kyllä oli vähän raskasta.. Tai ainakin illalla oli kun olin niin kipeä, että olin varma että nyt se lähtö tulee, mutta toisin kävi. Crocksit jalassa vielä tuon lenkin tein, kun tosiaan lenkkareita ei pysty pitämään, niin tulipa crockseista armottomat rakot molempiin jalkoihin. Nyt se toinen rakko on tulehtunut! Äiti tuossa kävi kahtomassa ja meinas, että AB-kuuri pitäis hakia ja käydä vähintään tulehusarvot mittaamassa, HUOH! Synnyttäisin mieluummin..

Kaikki siis yhtä hyvin kuin ennenkin! Paitsi, että nyt ei enään oikeasti pysty kävellä, kun on jalat niin kipeät!

Onnea MYMOSA! :heart:
Löllöttelijälle ja muille tsemppiä :hug:
Toivottavasti kuullaan pian taas synnytystarinoita :)

Papaya ja Hilma 39+6

POKS 40+0 eikä merkkiäkään pian käynnistyvästä synnytyksestä. Tuntuu, että olo vaan paranee päivä päivältä. Satunnaisesti supistelee, mutta ei riittävän voimakkaasti tai säännöllisesti. No mikäpä tässä on ollessa, kun olo on hyvä (vaikkakin henkisesti hieman turhautunut). :)

Nyt kampaajalle laittamaan reuhka kuntoon ja siitä sitten neuvolaan. Hyvää viikonloppua kaikille! ;)

Huomenta ja onnea vauvan saaneille!! :kiss:

Täällä poksutaan sen maagisen lasketun ajan mukaan 40+0! POKS

Ihan hurjaa, että näin pitkällä jo ollaan.. ja vielä pidemmälle menee, luulen. Täällä sentään joitakuita supistelee, itse en ole tuntenut yhden yhtään kipeää supistusta.. :D

Sorel Meillä neuvolasta ohjeistettiin, että polille (Kätilöopisto) saa soitella yliaikaisuuskontrollia 41+3 viikoilla, eli meikäläisen kohdalla 7.5. ja että alkavat käynnistää sitten aikaisintaan 41+5 viikoilla. Mutta tässäkin on varmaan eroa sairaaloittain.

Kun olo on ollut näin hyvä niin ei mua tässä odottamisessa mikään muu häiritse kuin kaikkien kyselyt ja se, ettei viitsi lähteä mihinkään pidemmälle esim. mökille jos se lähtö sitten tuleekin. Nytkin olis miehellä pitkä viikonloppu mutta kotona on oltava. Jotenkin näillä keleillä haluis lähtee ajeleen mökille, mummulaan tai ihan mihin vaan kun kotona on jo saanut olla ihan tarpeeksi. :)

Tsemmpiä kaikille, nyt on enää päivistä kiinni kaikilla tää urakka :wave:

Vappuvaavi ja tulokas 40+0

Yhteistyössä