Onnittelut jakaantuneille!
Anoppiongelmiin ei voi muuta sanoo, ku et HUH-HUH!! Mä kans neuvoisin jättämään anopin omiin oloihinsa, etenki, jos sitä enemmän houkuttaa jano, ku se, mitä sen tytön/pojan perheelle oikeasti kuuluu. Se on ihan alkoholistien tyypillinen piirre, et ne tahtoo pyörittää kaikkien muidenkin elämää ja saada muut kokemaan huonoa omaatuntoa esimerkiks tolla manipulointihommalla, et "se on sun syy, et mä juon, ku sä et järjestäny asioita, niinku mä halusin". Uskonto on kans yks paholainen, minkä oikeuttamana jotkut kokee voivansa tölvästä ihan mitä vaa. Kummallekaan noille en antais kauheesti arvoa. Jos se nyt ei taho menä jakeluun, et anopit ja apet ei määrää teijän/meijän elämää ja arvosta pienen lapsen vanhempia täysvaltasina aikuisina, ni silläkin uhalla, et puoliso räjähtää, ni ottaisin asian puheeks sen kans. Kellään ei oo oikeutta vähätellä sun tunteita ja sitä, miten sä koet anopin hommailut, jotka ratkasevasti vaikuttaa sun elämään ja ne tunteet on kyllä lupa kertoo ääneen! Etenki alkoholismi, mut myös uskonto on mulle aika punasia vaatteita, mut jos ny tällä kertaa jättäsin ne asiat tähän.
(.) Masu on muhkea ja huomenna kuullaan lekurilta, mitä mieltä se on ton kaverin asennosta ja muusta voinnista. Hyvin ainaki liikkuu ja osaa herättää mut yölläki. Lonkat on yöllä aika kovilla, ku koittaa kyljellään nukkua ja kääntymiset sattuu liitoksiin. Mut ei voi minkään, kylläpä se kohta varmaan uskaltautuu vanhemmilleen näyttäytymään.
Nyt näyttäs "vedonlyöntilistassa" menneen tyttö-veikkaukset kovasti poikaveikkausten edelle. Osa tosin perustaa veikkauksensa ihan vaan sille, et ku on jo molemmissa suvuissa niin monta poikaa, ni sais tulla tyttö tytöille leikkikaveriks.
Mut sitäpä ootellaan, minkämoinen kaveri tuolla oikeen vipeltää.
Sunnuntaina, ku tultiin kotii, ni isäntä aprillas äitiään ja sano, et "joo me ollaan täällä laitoksella". Ehti anoppi jo kehittää sellasen hyvän täpinän, ku kuulu vaa hyvinki innostunu "TÄH?!!". Mutta näinpäs meni lankaan.