*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

En oo kauheesti viittinyt tilittää ku se on niin helposti kiehahtava ja ampuu aina niin yli et mullekki tulee paha mieli. Kyllä se mun puolia pitää silti aina. Mut en mä haluais et toinen kokonaan laittaa välejä poikki omaan äitiinsä..kun se on aina ainoa ratkaisu kun tulee jotain sanomista. Vaikkakin ehkä ei olis huono idea sekään kun ei toinen ymmärrä mitään sanottiin sitten hyvällä taikka pahalla kun kaikki on aina vaan jumalan tahtoa ja maailman rauhaa ja muuta sontaa mihin kukaan ei usko.. aina kun oon asettunu napit vastakkain anopin kanssa se alkaa vaan runoilla. Yritä siinä olla menettämättä järkeään..
 
mymosa
Ei miehen tarvii välejä äitiinsä pistää poikki, jos sä vaan jättäydyt siitä pois. Et pidä yhteyttä etkä käy. Toimi ainakin meillä, kun oltiin koko ajan naamat vastatusten ja olin niin paska äiti.
 
Siis mäkin olen ihan paska. Anoppi on ilmaissut pelkonsa siitä kuinka kieroon kasvanut meen lapsesta tulee kun mä olen noita ja orjuuttanut ukonki ihan kokonaan ja vienyt siltä oman tahdon ja mielipiteet. Ehkä olis parempi olla väleissä mahdollisimman vähän. Sen oon jo sanonu et poika ei ikinä mene sinne hoitoon kun se on aina jättänyt omat mukulansakkin heitteille päiväkausiksi jos on sattunut janottamaan.
 
mymosa
Jep, mä olin se joka ajoi hänen poikansa olemaan pois perheensä luota.. ja sitten menin paska jättämään niinkin kultaisen sohvaperunan oikean kultakimpaleen ja isänmaantoivon. En osannut kasvattaa lapsiani ja mun vika on sekin, ettei hän näe lapsenlapsiaan.. (ei toki voi itse niitä tulla hakemaan luokseen).
Ja sitten vasten mun tahtoa jakaa tuota jumalan sanaa lapsille silmät ja korvat täyteen.

Yhteyden pitoa mahdollisimman vähän eikä tosiaan lapsia hoitoon, jos vähänkin on epäsopua ja enteilyä huonosta hoidosta.
 
Tänne syntyi La 38+1 poika komiasti 4320g ja 54,5cm. Pe käynnistettiin ballonkilla, tällöin tilanne 3cm auki. Ballonki tippuikin melkein saman tein ja aukas paikat 4cm. Sit vaan möllötettiin ja päätettiin, että jos ei supparit kovene, niin lähetään aamulla puhkaseen kalvot. Yöllä n. 4 supparit kuitenkin oli jo sellasia, että soitin miehen sairaalaan ja siirryttiin saliin. Siellä päästettiin vedet ja siitä 2h poju oli maailmassa. Ponnistaa tarvi nyt 12min, ja lääkkeenä nyt epiduraali, mikä viime kertaseen spinaaliin nähden oli sinänsä huonompi, että ei vienyt ponnistukipua ja sitä kaameaa paineen tunnetta, mutta toisaalta kipu oli kuitenkin halllittavissa. Spinaalissa en vimeksi tuntenut mitään. Salista mentiin osaston kautta lastenosastolle, kun murun sokerit ei noussut yli 3. Siellä oltiin sit sokrutipassa 2 yötä ja 3 yöksi muru pääsi mun viereen ja tänään kotiuduttiin. keltaisuutta mennään mekin huomenna kontrolloimaan kätilöpolille, mutta oli niin ihan apäästä kotiin. Kauhee ikävä oli isompia poikia. Nyt koitan jotenkin jakaa huomiota näiden kolmen kesken:)

Tsemppiä muillekkin koitokseen ja onnea vauvaantuneille.

Pomppuli ja muru 3vrk
 
Onnittelut jo kaikille vauvautuneille! :flower: Teitä taas tupsahdellut suuresti tänne! :)

Tulin vain pikaisesti poksumaan 39+0. Neuvolassa kaikki ok. Sanoin että toivottavasti ei tarvisi mennä ensi viikolla. Viikonloppu meni muuttaessa ja eilinen opparia palauttaessa ja kaikki tää hommailu ei oo kyllä pistäny mitää liikkeelle. Tosin nyt virallisesti annoin vauvalle luvan tulla ulos, heti opparin palautuksen jälkeen. Ja on nyt pinniskin saatu tänään kasattua niin petikin olisi jo valmis.. :)

Tsemppiä meille odottajille!

saraneito & bertta 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Katrin79
Onnittelut vauvaantuneille :heart:

Jouskari, mee sä vaan eka synnyttää, mä kato tuun kanssa kovaa vauhtia kohti 41+ viikkoja :LOL:

syysmyrsky: Voi herranjestas mikä anoppi :mad: Mulla palais niiiiin käpy tollaseen, huh!

Neuvolassa käyty tänään, kaikki edelleen ok. Paino -300g/vko, paineet hyvät, vauva myttyrällä masun pohjalla :heart:

Ei muutakuin odotus jatkukoon!
 
Heräsin tossa just käymään vessassa, jossa paperii jäi pyyhkiessä veristä limaa.. Tää on nyt ihan varmana se mulle kauan ollut mysteeri, LIMATULPPA. Alavatsaan pistelee, mutta ei sen kummempia tuntemuksia. Unta en saa sillä pikkunen hikottelee par'aikaa ja oon huono nukkumaan aina kun tunnen jotain. Oisko tää vihdoin ja viimein merkki ja muru haluais jo ulos? :)
Aamusella neuvola ja sieltä saan asioihin selvyyttä, tosin en varmaan nuku ollenkaan yöllä jos jännittää liikaa. Niin ja siis nyt tänäyönä tuli täyteen se 40+0! <3 :)

Koitan nyt kuitenkin vielä nukkua, hyvää yötä,
ekulainen & pallero
 
40+0 *POKS*

Alavatsaa ja selkää jomottaa ja verestävää vuotoa on jonkinverran- ei kuitenkaan supistele :D

Tänään tarvis vielä käydä ruokakaupassa, mut mieheltä en saanu lupaa käydä yksin, kommentoi vaan "Et sä nyt enää yksin niitä painavia ruokakasseja kantele, joten et mene!". Ok, eli löhöän ja leivon jotain :p
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Syysmyrskylle voimia anopin kanssa! Tuommonen osaa olla kyllä rasittava, omani ei läheskään samanlainen, mutta silti vedän herneeni nokkaan lähes joka kerta kun enemmän puhutaan :stick:

Täällä taas unettomuus vaivaa.. heräsin kun ukko lähti töihin ennen neljää ja sitten ei enään uni tullut :( Puol viien aikaan sitten rupesin ompeleen verhoja makkariin, nyt on uudet verhot ainaskin, mutta tympäsee tämä valvominen :(

Papaya 36+5
 
Onnea vauvansa jo lunastaneille!

Syysmyrsky täytyy myöntää et ei kyl kuulosta yhtään kivalta toi sun anoppis! Onneks itellä käyny kyl lottovoitto anopin kohdalla jota en vaihtas kyllä pois mistään hinnasta! Ja kyllä mullaki kävi mielessä yöllä et vois toi vanhempi koira heittää veivinsä ku oksensi taas matolle yöllä.. Onhan noi koirat ihania mut tuppaa välillä meneen hermo kyl ihan totaalisesti etenkin kun mies on ny reissussa niin on mun vastuulla molemmat. Toinen on vanha ja tyhmä ja toinen nuori ja tyhmempi :|

(.) Tänään olis sit neuvola ja kun aloin miettiä niin jos tää raskaus menis kolme viikkoo yliaikaseks niin ehtis mieskin sit kivasti synnytykseen mukaan (haha pitää koittaa olla positiivinen ku ei poitsu halua tulla ulos) :D Niin et jos tähtään suoraan 3vko yliaikaseks niin on sit mistä kertoo ja kauhistella ihmisille tulevaisuudessa ja vois olla vaan "et älä sä siinä valita ku mulla meni kolme viikkoo yli ja kestin sen TOSI hyvin.. :D

Ei huvittas koko neuvola kun siellä on vielä joku sijainen ja muuteski olo on ärsyyntyny..

Champpis ja Mara - niin et POKS vaan 40+0
 
Eilen illalla taisi tullan ensimmäinen oikea supistus, kun piti niin kovasti keskittyä hengittämään syvään ja nojata lipaston reunaan... Huh! Sen jälkeen alapäässä paineen tunnetta ja liikkuminen oli vähän hankalaa. Ilta menikin sitten aikamoisissa kivuissa ja hetken mietinkin, että voiko tämän vielä peruuttaa! :D

Yöllä sain nukuttua suhteellisen hyvin, mutta sängystä nouseminen ja vessaan käveleminen tuotti tuskaa. Nyt olo ihan ok! :)
 
Onnittelut jakaantuneille!

Anoppiongelmiin ei voi muuta sanoo, ku et HUH-HUH!! Mä kans neuvoisin jättämään anopin omiin oloihinsa, etenki, jos sitä enemmän houkuttaa jano, ku se, mitä sen tytön/pojan perheelle oikeasti kuuluu. Se on ihan alkoholistien tyypillinen piirre, et ne tahtoo pyörittää kaikkien muidenkin elämää ja saada muut kokemaan huonoa omaatuntoa esimerkiks tolla manipulointihommalla, et "se on sun syy, et mä juon, ku sä et järjestäny asioita, niinku mä halusin". Uskonto on kans yks paholainen, minkä oikeuttamana jotkut kokee voivansa tölvästä ihan mitä vaa. Kummallekaan noille en antais kauheesti arvoa. Jos se nyt ei taho menä jakeluun, et anopit ja apet ei määrää teijän/meijän elämää ja arvosta pienen lapsen vanhempia täysvaltasina aikuisina, ni silläkin uhalla, et puoliso räjähtää, ni ottaisin asian puheeks sen kans. Kellään ei oo oikeutta vähätellä sun tunteita ja sitä, miten sä koet anopin hommailut, jotka ratkasevasti vaikuttaa sun elämään ja ne tunteet on kyllä lupa kertoo ääneen! Etenki alkoholismi, mut myös uskonto on mulle aika punasia vaatteita, mut jos ny tällä kertaa jättäsin ne asiat tähän.

(.) Masu on muhkea ja huomenna kuullaan lekurilta, mitä mieltä se on ton kaverin asennosta ja muusta voinnista. Hyvin ainaki liikkuu ja osaa herättää mut yölläki. Lonkat on yöllä aika kovilla, ku koittaa kyljellään nukkua ja kääntymiset sattuu liitoksiin. Mut ei voi minkään, kylläpä se kohta varmaan uskaltautuu vanhemmilleen näyttäytymään. :) Nyt näyttäs "vedonlyöntilistassa" menneen tyttö-veikkaukset kovasti poikaveikkausten edelle. Osa tosin perustaa veikkauksensa ihan vaan sille, et ku on jo molemmissa suvuissa niin monta poikaa, ni sais tulla tyttö tytöille leikkikaveriks. :) Mut sitäpä ootellaan, minkämoinen kaveri tuolla oikeen vipeltää. :) Sunnuntaina, ku tultiin kotii, ni isäntä aprillas äitiään ja sano, et "joo me ollaan täällä laitoksella". Ehti anoppi jo kehittää sellasen hyvän täpinän, ku kuulu vaa hyvinki innostunu "TÄH?!!". Mutta näinpäs meni lankaan. :)
 
Onnea Piiper vauvautumisesta!! :flower:

Voi että mua masentaa nykysin tulla tänne lukeen kuulumisia kun aina on joko jakauduttu tai irtoaa tulppia tai on supistuksia.. Oon niin kade :D itellä kun ei niin mitään, eilen tuntu menkkajomotuksia JES :stick: -sarkasmia-

Syysmyrskylle tsempit tulevaan koitokseen!! :) ja ekulainen taitaa olla kans aika hyvissä lähtökuopissa! :)
 
Moro!

Onnea taasen teille, jotka urakan ootte hoitaneet jo loppuun tältä osin :flower:

Ja tsemppiä sitä tarvitseville erilaisiin tilanteisiin.

Ite valvoin viime yönä kolme tuntia. Oli NIIN kauhee jano. Tänään sit piipahdin antamassa neuvolassa veret.
Seuraava aika onki sit viikon päästä perjantaina yliaikaiskontrolli ja sitä seuraavana su käynnistys. Ellei tämä nyt päättäis ulostautua ihan itekseen ennen tuota. TOIVOTTAVASTI!

On kyllä kade lukee supistus ym.kirjotuksia, ku ite menee melko oireettomasti. Olo on ihna sellanen, ettei tämä nyt ees tuu ennen käynnistystä ulos.
Miehet keksineet huonot 3 ässää, ku ei niistäkää mitään apua (selvästihän ne on miesten keksitö:saa saunoo, ei tartte viimesten viikkojen aikana siivota ja seksiäki saa yltäkylläin ;)).

Josko lähtis ulkoilemaan näiden väsyneiden silmien kans. Onneks ees aurinko paistaa. Jos olis ankee sää, ni varmaan palkkaisin jonku ulkoilemaan tytön kans tänään. Päiväunet on kyl PAKKO ottaa jossain välissä. EMpatiat on suuret teitä kohtaan, jotka kärsivät univaikeuksista joka yö.

Oikein voimallista keskiviikkoa meille kaikille :)

Marimi ja poika 40+3 (max.11 päivää, mutta lupa olis tulla vaikka tänään)
 
Huomenta kaikille!
Meille syntyi ihana prinsessa 1.4.2012, viikkoja tuolloin kasassa 39+5. Koko homma tapahtui nopeasti sitten kun se alkuun lähti :) Sunnuntai-aamuna heräsin klo 04.00 ensimmäiseen kipeään supistukseen, josta kyllä heti tiesin että nyt se lähtö sitten tulee. Sairaalaan lähdettiin klo 06.00, ja perillä oltiin klo 6.30. Tyttö syntyikin sitten jo klo 10.01. Nopeaa toimintaa ja kaikki meni todella hienosti, parempaa synnytyskokemusta en olisi voinut toivoa. Kätilö oli niin kokenut ja piti niin hienosti homman hanskassa, ettei mitään hätää missään vaiheessa. Kätilö ehdotti spinaalipuudutusta kun olen uudelleensynnyttäjä. Siihen siis päädyttiin ja kätilö arvioi hienosti synnytyksen etenemisvauhdin ja puudutus laitettiin juuri niin, että vaikutus kesti koko synnytyksen loppuun asti. Eli ilman suurta kipua ja tuskaa sain neitimme ponnistettua maailmaan. Vauvalla kaikki hyvin, painoa 3360g ja pituutta 50cm. Itse selvisin ilman minkäänlaisia vaurioita, ei tikin tikkiä missään :) Yhteinen taival on lähtenyt hienosti käyntiin, enkä uskoisi että synnytyksestä on vasta kolme päivää, vointi on niin hyvä, mitä nyt pieni väsymys meinaa vaivata ;) Hurjasti onnea muillekin jo vauvan saaneille ja jaksamista teille, jotka vielä viimeisiä hetkiä odottelette vauvan syntymää!
 

Yhteistyössä