Maanantai huomenet kaikille mahakkaille!!:heart:
Ensiksi noista vieraista... Ensimmäisen parin kotona olo päivän aikana toivon että vierailee vain isovanhemmat ja vanhemmat, sekä miehen sisarukset. Sen jälkeen meillä kyllä saa käydä, kunhan ilmoittaa ensin tulostaan.
Haluan ensin tuon perheen esikoisen totuttaa vauvaan rauhassa. Kovasti hän jo vauvaa odottaakin, kaikki päivän tapahtumat kertoo mahalle ja pussailee ja paijaa mahaa.:heart: Toivotaan että into säilyy myös vauvan synnyttyä.
Täälläkään ei mihinkään koko arvioon pääse automaattisesti vaan sinne sitten laitetaan jos on aihetta. Mähän kävin ekassa rv 32+2 koska sf-mitta oli tuolloin ihan tajuton ja seuraavaan meen 38+2 viikoilla. Saas nähä minkä kokoista vauvaa povaavat. Itse en usko että on mikään hirmu suuri, mutta ihana päästä kuitenki kurkkaamaan että kaikki on masukkaalla hyvin.
Omanapa: Olo on iltaisin jo ihan hirveä!!! Tuntuu ettei liikkeelle pääse ollenkaan ja että joka paikka on täynnä vauvaa... Päivätkään ei niitä helpoimpia ole, mutta helpompia kuitenki ku noi illat. Uutena ikävänä oireena on ajoittainen pahoinvointi...:kieh: Mä niin inhoan pahaa-oloa ja kun se paha-olo iskee tuntuu että on kamala nälkä mutta mitään ei saata syödä ja siitä olosta ei meinaa päästä millään eroon... Tämä olotila on tälläkin hetkellä päällä.
Supistelee täälläkin ihan päivittäin mutta ei tällasilla vielä laitokselle päästä, tosin ei ihan vielä tarviskaan vaikka mieli jo halajais että sais nyytin syliin. Sukkapuikkokivut on välillä jotain ihan kamalia, tuntuu että ne vetää jalat alta... Ja turvotus, sekin on tiensä tänne löytänyt. Noista öistä vielä, mulla on kans yöt tosi levottomia, jalat on kipeet ja hikoilu on jotain ihan käsittämätöntä, tuntuu välillä niinku saunan lauteilla yrittäis nukkua vaikka makaakin omassa sängyssä.
Ja voi kuinka mä kaipaankaan kävelylenkkejä, mä oon ne joutunu hylkäämään jo joulukuussa. Ootan niin kovin sitä että pääsen sitten vauvan ja esikoisen kanssa kävelylle, tuntuu että siitä on ikuisuus kun on viimeksi kunnon kävelyllä käynyt. Nauttikaa siis te jotka pystytte etes pieniä lenkkejä tekemään!!
Ruetaan tosiaan elämään aikoja kun vauvoja alkaa pikkuhiljaa putkahdella enempiki!!:heart: Ihana odotella uutisia.=)
Keskiviikkona olis taas neuvola. Viimeksi olin hiukan kuiva ja aliravittu ja olen nyt sit koittanu muistaa juoda paljon ja syöny enemmän, toivottavasti tilanne on korjaantunut.
Mutta nyt on lähdettävä kotihommiin!!
liinukka83 ja Onni 35+6