Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Snowball: Onnittelut!

Onnittelut myös muille vauvautuneille joita en oo muistanu vielä onnitella. :flower:

Käy niin kateeksi. :)
On täsä vähä kotikonsteja koitettu, jotai akupisteitä paineltu (jos nyt ees oikeat paikat löydettiin, monenlaisia ohjeita löytyy netistä), eilen käytiin saunassa ja seksiä harrastettu, nännejä hierottu, vadelmanlehti-kamomilla-kehäkukka-teetä juotu. No, eilen illalla sit oli muutama hieman voimakkaamman tuntunen supistus, mut paljon vielä tarvittais voimaa lisää. Tänään ei sit oikee mitään... Siivousta just harkitsen, ei vaan oikee huvittais. Vähä pakko kai se silti on ettei aivan paskaan hukuta. :D

Kun vaan jo pääsis synnyttään...

Rv 38+0 tänään. Ihan kamala ajatella, että yhtä hyvin vauva voi syntyä tänään tai sit vasta 4 viikon päästä. : / Tosin ei ehkä niin pitkälle päästettäis, jos kerran tää vauva on iso.
 
Onnea vauvoista!!

Täällä muutama supistus bongattu eilis- ja toissailtana, mutta juuri ja juuri voi sanoa "kipeiksi", että niitä KIPEITÄ ootellaan edelleen.

Ihana kevät<3. Vastustin näitä liitoskipuja ja ihan itsepäisyyttäni lähdin sitten kävellen ennakkoäänestämään :D. Kävin tullessa apteekissa ja sain idean lähtä tuonne rantaan käveleskelemään ja katteleen, että mihinkäs sitä on oikein muutettu. Tuli kerättyä muutama pajun ja koivun oksakin mukaan.
Hiastahan tuo oli matkanteko, ku vähän väliä sai pysähtyä odottelemaan vatsan pehmenemistä. Saapa nähä iltaa kohti, mitä tuo lenkki todella sai aikaan, vai saiko mitään. Ihanan ja väsyneen mielen ja olon ainakin :).

Mulla on kummasti mieli muuttunut.. Nautin niin näistä päivistä :).. Johtunee kai siitä, että tietää et ens torstaina ruvetaan käynnistelemään, jos ei aikasemmin tuu tyttö pois. Ei siihen torstaihin enää kauaa oo, niin ihan sama kai se on nyt nauttia vielä tästä mahasta<3 ;).

Valjakka ja tyttönen 40+5
 
Onnea vauvan saaneille!!:heart:

Täällä kärvistellään supistusten kans joita on tullu nyt ihan pitkin päivää. Ei nämä vielä huippu kipeitä ole, mutta mukavan napakoita. Täytyy koittaa lähtä päiväunille, sille tiellehän ne sitten varmaan katoaakin...:kieh: Täytyy toivoa että voimistuvat viel tästä niin pääsis jo tositoimiin, mutta kyllähän sen tietää kuin käy...

liinukka83 ja Onni 38+4
 
Pikaisesti ilmoittelen, että meille syntyi tyttö 7.4. klo 17.53 rv39+5. Pikkuisen mitat olivat 3520g, 51cm ja py 34cm. Tänään pääsimme kotiin.

Palailen lukemaan teidän muiden kuulumisia ja päivittämään pinoa kunhan tästä kunnolla kotiudutaan. Ja onnea myös muille, jotka ovat tällä välin vauvan kainaloon saaneet. :heart:

Adrianna ja kirpputyttö 2vrk :heart:
 
Adrianna onnea tytöstä!!!:heart:

Tänne ei mitään uutta omaan napaan. Supistelee, mutta ei näillä vielä sairaalaan mennä.|O Anteeksi valitukseni, mutta mä en jaksais enää, mä haluan synnyttään, olo on jo ihan kypsä ja plaah...Tuntuu että itku tulee, kun rupeaa jo riittämään.:headwall: Mikäs siinä olis odotella kun vointi olis hyvä, mutta ku joka paikka jo kremaa... Tällasta mielen piristystä lauantai-iltaan...:popcorn:
 
41+0 *POOOOKS*

Nyt poksutaan toivottavasti viimeistä kertaa! Tänää olin miehen työpaikan virkistyspäivässä perheille. Tuli juostua ihan kunnolla pikku neidin perässä ja seisoskeltua pystyssä kokopäivän. Äsken vielä käytiin saunomassa ja josko sitä kolmatta ässää kokeilis. Toivottavasti toimisi tämä satsti ja pääsisin synnyttämään :) No ei enää kun viikko maksimissaan, joten eipä tässä enää kauaa kestä. Reilu viikko ja meillä on vauva :heart:

Pikkis ja Salamatkusta 41+0
 
Onnea uusista pienistä nyyteistä!! :heart:

Täällä eletään vauva"arkea" täysin rinnoin ja suurella sydämmellä.. Ja vaikka synnytyksestä ei ole kuin 5 päivää tuntuu siitä kuitenkin olevan jo pieni ikuisuus.. *huokaus* Tuntuu että nämä ensi hetket karkaa suorsataan käsistä...

Maanantaina pikku ukolle tuleekin jo eka viikko täyteen... Hurjaa....

Tsemppiä teille vielä omaa nyyttiä odottaville!!!! Pian, aivan pian he ovat sylissänne!!!!! :kiss:
 
onnea kaikille vaavan saaneille :heart: :flower:

täälläkin olen malttamattomana odotellut, että tulis jo!! nyt sitten onkin hieman ristiriitaisemmat ajatukset, kuopukselle puhkesi vesirokko eilen, ja tietenkin se tarttuu myös esikoiseen...

kaikki hoitojärjestelyt meni ihan uusiksi, onneksi sain kaikki järjestymään, mutta nyt on sellainen olo et vaava sais kyllä pysyä masussa kunnes tää sairastupa on terve.

miks just nyt :'( muutenkin taas heikosti mennyt nuo yöt, päivisin on suht väsy. ja muutenkin nyt vauva on sellasessa asennossa että painaa tuonne alas, liikkuminen on vaikeeta. huokaus!!

Hiikka ja vaava 38+4
 
Adrianna Paljon onnea tytön syntymän johdosta :flower:
Alkaa täällä väki vähenemään.
lysti vauva-arki kuluu tosi nopeesti, pitää yrittää nauttia täysin siemauksin jokaisesta päivästä :) Odotan itsekin jo niin kovasti tuota aikaa.
Täällä edelleen kaikki ennallaan. Vauva asustaa tyytyväisenä kohdussa ilman kiirettä ulos. ei mitään merkkiä synnytyksestä.
Kirpparilla oon viikonlopun aikana pyörinyt ja muutamia pieniä (62cm)ja vähän isompia (70cm) ihanuuksia tarttui mukaan. Kun vaan jo käyttäjä pian tulisi maailmaan.
Milas rv 40+3
 
Heti ensimmäisenä sydämelliset ja suuret onnittelut teille, jotka olette pikkupallerot saaneet ja vauva-arkea elätte! <3

Meikäläinen on ilokseen saanut nukkua jo reilun viikon ajan oikein mainiosti ilman ylimääräisiä heräämisiä, kipuja tai muita vaivoja. Viime yönä se sitten kostautui. Siitepölyallergiani otti kehoni haltuunsa ja koska en voi nyt noita allergialääkkeitä popsia, niin melko tukkoinen on meininki. Tutut jalkakivut palasivat myös, höystettynä selkäkivuilla, jotka valitettavasti eivät olleet supistuksia vaan valtavasta mahasta johtuvaa rasituskipua. Siinähän se yö sitten meni, valvoen. Vaikka aurinko paistaa ja meidän partsilla voisi istua t-paidassa nauttien keväästä, meikä on tukkoisena ja väsymys pöhnässä sisällä... Kohta pakotan itseni ulos. :)

Ei merkkejä poikasen tulosta maailmaan. Kun tuossa aloin laskea viikkoja ja päiviä, tajusin että pahimmassa tapauksessa saankin vauvan vasta toukokuussa! Siis jos menee yli ja lääkärit eivät suostu käynnistämään ennen kuin on se +14 päivää täynnä. Perskules. Ärsyttävä skenaario. Meikä nimittäin oli todellakin jo ajatellut olla kotona vauvan kanssa viimeistään vappuna, ellei jopa jo pääsiäisenä. Lääkärit itse antoivat toivoa sanomalla jo tammikuussa, että tää saattanee tulla hyvinkin jo ennen laskettua aikaa... Jepjep. Jos ei tule, voiko valittaa jonnekin? :D

Mutta otan nyt positiivisen ajattelun metodin käyttöön. Tämä lapsi tulee ensi viikolla. Piste.

Santtu ja katkarapupoika 38+6

P.S. Onko kellään vinkkejä, miten ajan saisi kulumaan nopeammin tai edes kohtuullisesti näinä kevätpäivinä, jos liikkuminen on rajoittunutta ja päivät joutuu viettämään yksin? Keskittymiskyky ei riitä lukemiseen ja telkkarin loputon tuijottaminen sulattaa pään viimeisetkin aivosolut, jotka vielä toimivat. :)
 
Onnea Adriannallekin!

Mä oon täällä vaan murjottanut koko viikonlopun. Mitään ei tapahdu ja mielessä pyörii vaan se perjantain lääkäri. Suututtaa niin perkeleesti sen toiminta. Sit vaan toivon ettei se ole se sama joka soittaa maanantaina. Toisaalta tekis mieli sanoa sille pari valittua sanaa. Aina tommosten jälkeen jää märehtimään vaan et miks ei tajunnut sanoa sitä ja sitä. Se lääkäri ei selvästi ollut lukenut niitä mun tietoja sieltä koneelta ihan kunnolla. Niitä kun on varmaan jo kilometreittäin.
Sitten vaan miettii että jos se nyt pääsee liian isoksi. Vaikka ei se kai parista päivästä kiinni ole.
Tekis mieli vaihtaa vielä sairaalaa. Mutta tossa lähimmässä ei ole lastenosastoa. Toi on niin liukuhihnameininkiä kun vertaa edesmenneeseen Tammisaareen, missä oli aina ihminen lääkärinä eikä ne vaihtunut joka kerta. Tai jos vaihtui niin suunnitelmat ei.

Kotilohikäärme +pikkuwilbertti 40+1
 
Adrianna: Onnea uudesta perheenjäsenestä :flower:

Kotilohikäärme: Tsemppiä lääkäreiden kanssa, on se ärsyttävää, että lääkärit muuttuu, mutta se vasta ottaakin päähän, kun suunnitelmatkin muuttuu. Kehen sitten pitää uskoa?

etusivulle lisäys: Tyttövauva syntyi 40+0, py 33
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea Snowball ja Adrianna ja muillekin vauvaantuneille!!:flower:

täällä ollaan niin katellisia... :headwall:
Elikkä yhtenä pakettina vielä kärvistellään ne samat yövaivat, plus että taloon on iskenyt flunssa (taas) mielestäni olen ollut ennemmän tai vähemmän flunssanen koko raskausajan, varmaan tää heikentynyt vastutuskyky.. Mutta joo, vaavi olis hyvin tervetullut jo ulostautumaan :) kovasti ne lääkärit on aikasemmin puhunu että etuajassa tulis mutta mua alkaa jo epäilyttää ...
Santtu : täällä on aika kulunut ristikkojen tehdessä,lehtien lukemisessa ja yrttien istuttamisessa, leivottuakin on tullut aika paljon... :)

mamsen + "pikkunen" rv 37+5
 
Onnittelut mm. Snowballille ja Adriannnalle vauveleista! Ihania uutisia!

Huomenna laskettu aika, uskomatonta mutta totta. Näin pitkälle on päästy, vaikka vkolla 35 vauva alkoi tehdä tuloaan. Parempi tietysti näin, mutta mieliala alkaa olla aika turhautunut. Vaivoja vaikka muille jaettavaksi, mutta ei niin ei.

Mamsen Älä tee samaa virhettä kuin minä, siis odota vauvaa syntyväksi kauheasti etuajassa. JOS menee laskettuun tai jopa yli, niin odottavan aika on tuskainen. Kuluneet viikot ovat olleet todella raskaita, kun koko ajan on elänyt siinä uskossa, että vauva tulee "tänään tai huomenna". Toivottavasti sinun vauvasi on kuitenkin nopeampaa sorttia kuin omani! Onko sulla ollut paljon ennakko-oireita?

Allie + Tipu 39+6
 
Onnea vauvaantuneille!

Täällä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Perjantai oli aika syvältä. Mulla oli hengittäminen tosi tukalaa. Vauva on hyvin alhaalla, mutta jostain syystä en meinannut saada happea. Poskiontelot on edelleen vähän turvoksissa, mutta ei niin paljon, että se noin hengittämistä haittaisi.

Viime yönä tuli pari mojovaa kipeää supistusta, mutta ei sitten sen kummempaa. Tänään on tullut vähän limatulppaa. Enpä usko, että tämä tästä vielä etenee mihinkään aikoihin.

Chili ja Frendi rv 38+1
 
Paljon onnea vauvan saaneille!

Meille syntyi perjantaina 8.4 klo.11.42 pieni tyttö. Painoa 3170g ja pituus 49 cm. Synntys kesti kaikkineen vähän reilu 3h ja oli tosi kivulias. Ponnistusvaihe 2 min. Jäi kuitenkin hyvä mieli kivuista huolimatta ja kätilökin oli sama "kauhukätilö" kuin edellisessä synnytyksessä, mutta hän oli tällä kertaa oikein mukava ja hyvä. Pyysi anteeksi edellistä ja oli tosi pahoillaan. Sairaalaan mennessä olin jo 5,5 cm auki ja siitä 1,5h niin tyttö oli syntynyt. Tänään päästiin kotia.
Kivunlievityksenä kohdunkaulanpuudute, joka ei juurikaan auttanut ja ilokaasu, joka auttoi paljonkin!

Typy on tosi rauhallinen tapaus siskoonsa verrattuna..ainakin näin kahden päivän kokemuksella :).
 
Santtu minä kans olen täällä miettinyt, että se voi olla vasta 21. päivä kun tää syntyy, jos ihan yliaikaseksi odotetaan. Toivottavasti nyt ihan lähipäivinä tapahtuu edistystä.
Olin tuossa ulkona ja yhtäkkiä alkoi pyörryttään. Onneksi mies oli vieressä ja talutti mut rappusille. Muuten olisin maannut pihan kuralammikossa. En tiiä mikä ihme heikotus iski. Vieläkin on sellainen pökkeröinen olo.
chilipapu lupaavaa on jo tuo limatulppa, edes jotain vinkkiä synnytyksen lähestymisestä :)
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille tasapuolisesti:flower:

Täällä ei muita tuntemuksia kuin pari kivutonta supistusta per päivä. Hyvinkin vielä toukokuussa olen yhdessä koossa. Tänään sitten kävin liikekäyrällä synnärillä kun oli taas rauhallinen päivä vauvalla. Lopputulos: istuin siinä puoli tuntia ja yli puolet siitä ajasta sydänäänet katosi jonnekin :confused: Kätilö kuitenkin oli tyytyväinen kun liikkeitä käyrällä näkyi tarpeeksi, mutta minä en tuntenut niistä kuin muutaman :O, että sellaista. Kaikki siis vaikutti kuitenkin olevan hyvin mikä tietenkin on pääasia =)

Tämä tylsyys on vaikeinta kestää näin loppusuoralla. Tuntuu, että telkkaristakaan ei tule juuri mitään mielenkiintoista ohjelmaa, paitsi joka päivä tulee se vauva ohjelma neloselta ja joskus faktalta tulee synnytyssairaala. Minua on aina kiinnostanut kaikki synnytys-ja raskaus ohjelmat vaikka itsellä olisi mikä elämäntilanne menossa. Illatkin yleensä matelee kun lasten kanssa lähinnä niitä vietän. Kuitenkin viikko menee sitten jokseenkin nopeasti aina vaikka tekemistä ei juurikaan ole =) Päivä kerrallaan eteenpäin ja lasken , että korkeintaan kolme viikkoa vauvan syntymään jos syntyy samoihin aikoihin kuin isommat lapset. En enää edes ajattele (tai yritän olla ajattelematta), että syntyisi ennen laskettua aikaa.

Hiikka voi kun kurjaa, että vesirokko tuli teille kylään :( Toivottavasti saisi isompikin sen nyt samaan syssyyn eikä sitten kahden viikon kuluttua mikä on yleensä se itämisaika. Raskasta kyllä jos ovat yhtäaikaa kipeitä, mutta jospa ehtis pahin olla ohi kun vauva syntyy.

Eipä tässä sitten muuta :wave:

syyslaulu ja örvelö rv 37+5
 
Heippa kaikille!

Meille syntyi poikavauva torstaina 7.4. klo 16:21. Synnytys sujui hyvin ja nopeasti =) Nyt ollaan kotiuduttu. Olo on onnellinen, mutta väsynyt. Lisää myöhemmin...

Paljon jaksamisia kaikille vielä odottaville ja paljon onnea vauvansa jo saaneille.:heart:

anna79 ja PikkuKuu 3 päivää :heart:
 

Yhteistyössä