Huhtikuun 2013 Helmet *elokuussa*

Moi.

Pitihän tänne tulla heti kurkkimaan. Mulla jännät päivät menossa ja toivon, että plussatestin teen lähipäivinä ja pääsen tänne pinoon liittymään. Mutta, ei mennä asioiden edelle.

Onnea teille plussanneille!! Toivottavasti täällä "nähdään". :D
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Juu, plussattu on viikonloppuna :D

Piinallisen tuskaista; kun tekisi mieli pomppia, hymyillä 24/7, huutaa miten onnellinen on. Mutta ei vielä uskalla iloita raskaudesta, kun viime kuussa oli kemiallinen raskaus ja vuosi sitten keskenmeno rv6. Joten ei muuta kuin odottelua ja odottelua kestääkö raskaus huhtikuun alkuun vai meneekö kesken ennen sitä. Onneksi on tuollainen reilu 1,5v taapero joka pitää arjen tällä hetkellä kiireisenä ettei niin kerkeä ajatella keskenmenon riskiä sen syvällisemmin.

Menossa siis 4+2
 
Iloinen tervehdys kaikille!

Täällä myös plussattu ja tulokasta odotetaan saapuvaksi 7.4.2013.
Meillä on tarkoitus pitää raskaus mahdollisimman pitkään omana tietona, mutta katsotaan nyt onnistuuko kovin hyvin...

Onko muilla jo oireita ilmaantunut? Itselläni mahaa on nippaillut ovulaatiosta asti ja nyt on tullut pientä kuvotusta mukaaan. Saa nähdä tuleeko kuinka voimakas pahoinvointi, kun aiemmissa raskauksissa se on ollut melko kovaa ja pönttöä on ihan urakalla saanut halailla ;)

Itse olen myös varannut jo ajan alkuraskauden ultraan, silloin viikkoja pitäisi olla 8+1. Neuvolaan ajattelin soitella ehkä ensi viikolla.

Ihanaa alkanutta odotusta kaikille ja tarrasukkia matkaan pienille vauvan aluille <3

bigmama&hippu rv.4+3
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Hei kaikki!

Huippua että meitä on niin paljon jo ilmaantunut ketjuun! Mulla tietää jo neljä kaveria ja äiti raskaudestani. Tää on mun eka raskaus, ja en ole malttanut pitää oman (ja mieheni) tietona. Onpahan sitten tukea, jos tulee keskenmeno.

Mulla kans nipistellyt alavatsaa hieman ja väsyttää kovasti. Jännittää vähän, kun kesäloma loppuu 1,5 viikon päästä ja pitäis mennä töihin. Miten sitä jaksaa? Soitin neuvolaan heti seuraavana päivänä kun olin plussannut. Eka neuvolakäynti 3.9. Olisin hiljaa mielessäni toivonut käyntiä jo aiemmin, että olis päässyt kysymään tyhmiä kysymyksiä ja saamaan neuvoja. Mutta ehkä täällä saan kaipaamaani vertaistukea.

On välillä ollut yksinäinen olo ja itkettänyt vaikka mies on vain työpäivänsä poissa. Ehkä yksinäisyys on jotain raskauteen liittyvää - kun ei voi jakaa kokemustaan täysin. Ja pelottaa jotkut asiat, kuten se, miten alkio pääsee kehittymään jne. Mielialojen vaihtelu ja itkuisuus kai kuuluvat asiaankin.

OIkein hyvää yötä kaikille, nukkukaa hyvin! (jos luet tätä jonain toisena päivänä: hyvää seuraavaa yötä!) =)
 
Moi!

Täälläkin plussattu lauantaina selkeä plussa. Lasketun laskin oviksen mukaan eli LA ois 4.4 :) Kierto on muuten ollut ihan sekaisin ja selkeän plussan olisin saanut jo 3-4pv ennen menkkojen alkua.

Oireita on paljonkin ja ekaa kertaa pelkään kohdunulkoista tms. Todella huono-olo kokoajan, tissit tosi kipeät, väsyttää ja vatsa kipeä. Lähinnä noi vatsakivut huolettaa kun niitä on niin paljon :)
Tänään soittelen neuvolaan ja pyydän lähetettä ultraan :)

Vointeja! MM+ viides villahousu
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Mä plussasin eilen, laskurin mukaan laskettu aika ois 10.4.2013 :)
Mä plussasin kans eilen. Hätähousuna tosin viikon ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa :D Alkoi olla sellaiset oireet, että oli aivan pakko tehdä testi... Ja kyllä, hailakka viiva ilmestyi ja sen näki mieskin! :D Ensi viikolla uutta testiä... jos maltan sinne asti odotella... Laskurin mukaan LA olis 18.4.2013
 
Helou!
Sain ekan haamun jo 21.7. eli kohta kaksi viikkoa sitten. Viiva on tummunu koko ajan, mutta silti olo on epätodellinen. Mitään oireita ei oikeastaan ole. :( Välillä olen intoa piukeana, mutta tuo oireettomuus on tosi piinaavaa.
Yritystä on takana vuosi ja siitä on aikaisempana saldona kolme kemiallista.
Varasin eilen alku-ultran rv 7+0.

LA mulla olisi siis hedelmöitysajankohdan mukaan 5.4.

Domi ja Pikkis 4+6
 
Hei!

Kiitos Karen10 ku alotit tän ketjun! Oon käyny monena päivänä kurkkimassa, olisko täällä huhtikuisille pinoa. Mietin jo alottamista, mut en keksiny hyvää nimeä... Ehin jo yhesti kirjottaa tonne maaliskuisiin, mut kivempihän se on jutella toisten kanssa, jotka menee ihan samoissa.

Mulla siis 5+1 viikkoa ja la laskureiden mukaan 3.4., ihan samoin ku Karen10:lla. Saas nähä muuttuuko nuo. Tosin ei varmaan kovin hirveesti ku testin tein sillon ku menkat olis pitäny alkaa, eli viime keskiviikkona (ja toisen vielä siitä parin päivän päästä).

Just tässä mietin, et varaanko tuon alkuraskauden ultran. Meinaako muut mennä ku Dominique?



Moika ja Möntti 5+1 (no ehkä tää ei oo lopullinen työnimi)
 
Hola :)

Täällä plussattu jo viime viikon maanantaina AIVAN liian aikasin, mutta selkeä haamu tuli, joka parin päivän ajan vahvistui ja olisikohan viikko sitten kun tein viikkonäytöllisen Clearbluen testin joka kertoi "raskaana 1-2 viikkoa" :heart: La mun laskujen mukaan olisi 6.4 ja viikot nyt tasan 5.

Oikein toivottu pikkukolmonen siis meille tulisi, jos vaan kaikki hyvin sujuu! Ja hei, kolmas huhtikuinen myös :LOL: Poika siis reilu 3-vee ja tyttö reilu 1-vee :heart:

Omaa napaa sen verta, että aivan tajuton väsymys iskenyt viime viikon lopulla...Pientä etomista ajottain, muttei mitään kamalaa kuitenkaan :) Ja jos kakkosta venatessa mun maha pullotti hyvin aikasin, niin kyllä tämä kolmosen yksiö vasta melko esillä onkin :whistle: Että tunikaa vaan ekaan ultraan saakka taidan käyttääkkin ;) Varasin tänään ekan neuvola-ajan ja sain samalla syyskuun ekalle viikolle lekurin ajankin. Odotan sitä lääkärin aikaa melkein yhtä paljon kun ekaa ultraa, koska viime kerralla kuului selvästi vauvan sydänäänet ja lääkäri sanoikin että kymppi-viikolla on keskenmenon riski jo hyvin pieni kun niin voimakkaat elonmerkit tirppanalla on :heart:

Mutta nyt siivoamaan, kun termiitit vetävät päikkäreitä! Olipas ihanaa kun oli tullut jo tämä ketju, mukavaa viikon jatkoa kaikille :)
 
Oireista, mulla ei vielä muuta oo, kuin vatsan turvotusta ja tisseissä sellanen täyteläinen tai painava olo. Odotan kyllä oireita "kauhulla", mulla molemmat edelliset raskaudet on olleet aika vaikeita.

Ollaan kerrottu tästä raskaudesta mun tytölle, joka on 17-v. Tyttö halus kertoa poikaystävälleen ja annoin luvan. Niiden lisäksi mun äiti tietää. Koska äiti asuu tossa lähellä ja varmaan jos taas alkaa kauheet pahoinvoinnit, saatan pyytää häntä taaperonhoitoavuksi ja samoin hoitaa varmaan poikaa mun äitiysneuvolakäynneillä. Lisäksi ollaan niin läheisiä, että jos jotain kurjaa sattuis, varmaan kuitenkin haluaisin hänen kanssaan sen jakaa.

Ihan alkuraskauden ultraan ei olla menossa, sinne kun pitäis mennä yksityiselle, niin ei viitsi siihen nyt rahaa laittaa, kun kotihoidontuella oon. Ootellaan nt-ultraan, se kun on sitten maksuton.

Onko teillä jollain tyttö/poika-oloa tai -toivetta? Mulla ei oo. Ihan sama, kumpi tulee, mulla kun molempia "lajeja" on jo yksi :) Kunhan kaikki menis hyvin ja sais nyytin syliin saakka. Oloakaan ei vielä oo. Ja vaikka tulis, en paljon siihen luottais. Kun ootin tyttöä, mulla oli poikaolo ja kun poikaa, oli tyttöolo ;)
 
Hei! Täällä plussattiin viime viikolla. Viikkoja tällä hetkellä ~5, kierto on ollut aika epäsäännöllinen, joten tarkkaan en tiedä. Kotona on juuri 1-vee täyttänyt pikkumies, joka pitää päivät kiireisenä :) Kovasti tietenkin toivon, että kaikki menisi hyvin, mutta kyllähän tämä on aika pelottavaakin.

Oireista
aamuisin kuvottaa ja vähän pitkin päivääkin. Ei kuitenkaan hirveän pahaa, toistaiseksi ;) Rinnat on arat ja iltaa kohden mahaa turvottaa kuin olisi viidennellä kuulla raskaana! Niin ja pojan raskaudessa liian tutuksi tullut närästys on palannut! Ei toki sellaisessa mittakaavassa kuin silloin keskiraskaudessa, mutta nyt taas muistan mitä närästys on :/

Alkuraskauden ultraan mennään mitä todennäköisimmin. En uskalla tai halua odottaa sinne viikkoon 12 asti.
 
Ar-ultraan pitäisi aikaa varailla, viimeksi tuulimuna paljastui todellakin vasta np-ultrassa 11+5. Mitään vuotoja tms. ei ollut koko aikana. Nyt haluan nähdä, että oikeassa paikassa jotain on, ja sykekin löytyisi. Siitä sitten voisi uskaltautua np-ultraan. En halua toiste nähdä tyhjää kohtua monitorissa, ja kätilön ja lääkärin sanoja: ei täällä kyllä valitettavasti mitään ole...

Huonoa oloa pukkaa, ei oksennukseen asti, mutta semmoinen "kutvotus". Ensi viikolla vielä pissaan digiin, pitäisi sitten olla jo 3+. Ja laskettu aika olisi 10.4.
 
Kävin esikoisen aikana alkuraskauden ultrassa ja käyn tässäkin raskaudessa. Varsinkin kun takana on se keskenmeno vuosi sitten niin tahtoisi varmistuksen siitä mahdollisimman nopeasti että siellä todella on jotain elämää. Siihen yleiseen ultraan kun on vielä niiiiin pitkä aika.
 
Heippa!

Mä hyppään tähän pinoon kanssa! Plussattu on eilen illalla ihan selkeä tumma viiva...:heart: Lasketusta ajasta en osaa tarkkaan sanoa, kun mulla viimeset menkat alko 21.7 mutta veikkampa, että hedelmöitys tapahtunut jo ennen.. Tai en ainakaan ikinä oo kuullu, että kukaan plussais kp13:D Tuota edelliset menkat alkoi 19.6 ja niiden mukaan sain tuolla kaksplussan omalla laskurilla La:ksi 26.3.2012. Luulen kyllä, että tuo tulee siirtymään huhtikuun puolelle, koska tein negatiivisen raskaustestin vielä 2pv ennen kun nuo oudot "väli menkat" tuli. Mutta tällä nyt mennään, kunnes toisin todistetaan.

Meillä miehen kanssa ennestään 12/06 ja 07/08 syntyneet pojankoltiaiset, että tavallaa sellaista iltatähtä odotellaan:D Ja mieiehelle vannoin ja vakuutin, että lapsiluku olisi nt sitten kolmosen jälkeen tässä :whistle:

Oireista: Raskaustestin tajusin tehdä, kun yitin ovista bongailla ja tikkuun pärähti hymynaama, vaikka ei oviksen aika olis ollenkaan ihan vielä. Lisäksi n. viikon päivät on ollut pientä kuvotusta ilmassa. Lähinnä silloin kun edellisest ruokailusta alkaa olemaan liian pitkä aika. Ja tissit on KIPEÄT!!|O

Nyt tarvii livahtaa töihin, joten toisella kerralla lisää.

Nelly & Salarakas rv6+3???
 
Heippa! Mulla näytti eilen raskaustesti (t) :D plussaa ja clearblue sano et 1-2 viikkoa. ensimmäinen meille olisi tulossa ja yritystä ei kerennyt oikeastaan olla ollenkaan, pillerit lopetin 28.5.12 ja yhdet kuukautiset ehti olla välissä..
Eilen soittelin neuvolaan ETTÄ MITÄ MINUN PITÄÄ TEHDÄ :D :D ja neuvolatäti varasi meille neuvola ajan syyskuulle noin 9 viikolle.
Nyt minua askarruttaakin että minkäs ikäinen HÄN tuolla mahtaa olla? yritin tuota laskuria käyttää, mutta en oikein tiedä miten minun pitäs se laskea?? ossaako joku auttaa! :D

noniin uudelleen tutkinnan jälkeen epäilisin vahvasti, että laskettu aika olisi 7.4.2013 ja nyt mentäs rv 4+5.

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Hei, onko teillä kellään kokemusta niistä pahoinvointirannekkeista? Mulla on edellisissä raskauksissa alkanu jossain kuudennella/seitsemännellä viikolla niin kaameet pahoinvoinnit, että olis ihana jotain apua saada jos nytkin alkaa. Mietin tollasten ostoa. Osaatteko sanoa, onko itseänne tai jotain tuttuanne noi auttaneet?
 
Hei, onko teillä kellään kokemusta niistä pahoinvointirannekkeista? Mulla on edellisissä raskauksissa alkanu jossain kuudennella/seitsemännellä viikolla niin kaameet pahoinvoinnit, että olis ihana jotain apua saada jos nytkin alkaa. Mietin tollasten ostoa. Osaatteko sanoa, onko itseänne tai jotain tuttuanne noi auttaneet?
Mä kokeilin esikoisen raskauden aikana. Mulla ei toimineet juuri yhtään, mutta pahoinvointi olikin sitten jotain aivan älytöntä koko raskauden ajan mihin ei tehonnut oikeastaan yhtään mikään vaikka kaikki mahdolliset ideat kokeilin. Olen kyllä kuullut että monilla pahoinvointirannekkeet auttaa pahoinvointiin, siksi itsekin kokeilin niitä.
 
Hyvää yötä/huomenta, miten sen nyt ottaa :D

Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille plussanneille. Ihanaa kun porukka kasvaa <3

Meillä onkin nähtävästi emppuli83:n kanssa samana päivänä laskettu aika.

Joku kyseli pahoinvointi rannekkeista. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta yksi tuttu niitä piti ja hän sanoi niiden hieman hillitsevän oksentelua, mutta ihmeisiin eivät pystyneet.

Kyselty oli myös tuntemuksia tulokkaan sukupuoleen liittyen. Ensin sanoi miehelle, että tulossa on poika, mutta aika pian ilmoitin, että korjaan, tulossa on tyttö. Tyttöfiilis tuli siitä, että olen todella kiukkuinen koko ajan ja naama kukkii kuin teinillä. Meillä on pätenyt tämä, että poikia odottaessa olen hehkunut ja tyttöjä odottaessa hehkun on todella varastanut vatsan asukki...
Toiveita ei sinäänsä ole, meillä ennestään 2 tyttöä ja 2 poikaa.


Mulla nää oireet tuntuu aaltoilevan, yhtenä päivänä todella voimakas kuvotus, eilen ei mitään. Ja tuo pahoinvointi on ollut joka raskaudessa hieman edellistä " miedompaa", joten voisikohan siltä nyt jopa säästyä?!?
Rinnat mulla ei ole ollut kipeät yhdessäkään raskaudessa ja sama linja jatkuu sen suhteen.
Nyt jotenkin tuntuu, ettei ole mitään oireita ja alkuraskauden ultrakin varattu vasta eloluun loppuun... Ehkäpä koitan hieman aikaistaa aikaa :) Eikös 7+ viikoilla ole jo aika varmaa, että syke on nähtävissä?

Mutta nyt takaisin töiden pariin. Hyvää viikonloppua kaikille!

bigmama&hippu rv.4+6
 

Yhteistyössä