**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Täällä kasassa edelleen! :mad: Supistuksia nyt epäsäännöllisesti jo kolmatta päivää.. Tänään suuntana Tays ja yliaikaiskontrolli.. Katotaan mitä sanovat.. Kai ne laittavat kotiin odottelemaan että supistukset kovenee ja säännöllistyy.. :/ Hieman tietysti jännittää myös se vauvan koko että joko on painoarvio niin paljon että sektioo suosittelevat.. Katsotaan :)


jastu ja vilperi 41+4
 
Edelleen kasassa |O

Kiitos kaikille supistuksista vastanneille:) niin kyllä luulenkin että kyllä ne kunnon supistukset sitten tunnistaa :D

Kultasydän, ihana nimi teidän pojalla :heart:

Unico ja nasumasunen , paljon onnea pienistä prinsessoista :flower:

Tänään käyty neuvolassa. Kaikki oli hyvin ja vauva jylläsi kunnolla masussa:) Nyt sitten seuraava aika on ensi tiistaina yliaiakaiskontrolliin. Eli neuvolaan ei sitten ole enää aikoja kuin vasta sitten vauvan kanssa.

Paljon paljon voimia ja supistustuulia meille viimeisille odottelijoille :hug: :whistle:

Hope 40+6 :heart:
 
Onnittelut uusille vauvoille!

Tsemppiä jastulle!
Kultasydämen vauva sai kauniin nimen!

Täällä ollaan kasassa edelleen... Eikö elettäkään toiseen suuntaan...
Neuvolassa ei eilen ollut ihmeempiä, perjantaina uusiks ja samoin maanantaina, ja sit keskiviikkona pitäis mennä sitten sinne Jorviiin kontrolliin jos sinne asti kestää...
Vähän tuntuu kyllä siltä että eipä taida mitään sitä ennen tapahtua... :headwall: :headwall: VÄhän kyllä jännittää että missä äitienpäivän vietän
ja se että ensviikolla meille pitäis tulla raksamies mittailee jotain ihme juuttuja et mahdetaanko olla paikalla ollenkaan...

Itse san kyllä hyvät naurut kavereilta ja tuttavilta jotka kysyy et koskas se oli se LA ja niille vastaa et "viime perjantaina". Ilmeet on kauhistuneesta epäuskoon... :LOL: :LOL: HYvä etteivät juokse pois kun säikähtävät varmaan että jakaudun siihen paikkaan... :LOL:

Niin ja oikeestaan toinen hyvä puoli on se että kun tuo vauvelin pää on tuolla melko alhaalle laskeutuneena ei lonkat ja lantio ruksu ja poksu ollenkaan eli liikkeelle lähtö ei tee ollenkaan niin kipeetä mitä se teki pari viikkoa sitten... nyt se on muuten vaan hankalaa...

hope22pitääkö tosiaan paikkansa ettet mee enää neuvolaan ennen ensi tiistaita? Mulle neuvolan TH sanoi että "yliaikaisia" pitäisi seurata kaksi kertaa viikossa?

Nimistä sen verran että olen tehnyt sukulaisille ym. selvää että meidän lapsen nimeä eivät mitkään anopit päätä.

Päätös lapsen nimestä on mun ja lapsen isän välinen asia, mihin muut eivät puutu...Meidän hän se lapsikin on... Ehdotuksia saa esittää, mutta ne ovat vain ehdotuksia.

Tinka ja masu
 
hei kaikille.. oon ollu ihan muualla koko viisviikkoa.. paljon onnea kaikille vauvaantuneille ja paljon paljon semppiä niille joilla synnytys on edessä<3

meillä tosiaan tyttö on 5viikkoa ja kakspäivää vanha.. kovasti hymyilee ja jokeltelee aina sillon kun on hereillä..kiltti ja suloinen tapaus <3
paino oli syntyessään sen 3445g ja nyt viisviikkosena 4200g :)


tiitu ja pienitytön tylleröinen amalia <3
 
Mä tajusin et tällä vauvalla on 2 päivää aikaa syntyä jos haluaa huhtikuun puolella :D Aika menee kyl nopeeta.. Hermot menee tähän odotteluun ja ku ei oo yhtää mitää oireita...välillä pieniä supistuksia mut siihen ne jää :kieh:
Nellustiina 40+6
 
Täällä käyty yliaikaiskontrollissa.. Kohdunkaula hävinnyt kokonaan, väljästi sormelle auki..
Perjantai aamuna käynnistellään tipalla jos ei ennen sitä ole käyntiin lähtenyt.. Jos siis salissa vain on tilaa! Toivotaan että on!! Jos ei ole niin sit lauantaina käyrille ja maanantaina käynnistetään.. Kalvoja lääkäri pyöräytteli..
Supistuksia on koko ajan ja sattuu niin helkkaristi mutta kun ei edelleenkään ole säännöllisiä! Kyllä sitä on monesti tässä tullut mietittyä että kuinka jumankauta kovaa se kipu voi tässä vielä olla kun tuntuu nyt jo välillä ettei enempää kestä..


jastu ja vilperi 41+4
 
Neuvolasta kävi tänään terkkari kotikäynnillä. Painoa oli pikkumiehellä jo 4200g. Syntymäpainohan hänellä 4060g ja kotiinlähtöpaino 2 vrk:n iässä 3880g, eli 4 päivässä tullut reilu 300g lisää painoa. Taitaa maito maistua aika hyvin :p .

Jastu paljonko oli painoarvio tänään? Hyvä että sun supistukset kuitenkin tehnyt jotain aikaiseksi, ja jokainen supistus on aina yhden supistuksen lähempänä pienen syntymää :wave:

Nimiä ei olla vielä ehditty kunnolla miettiä. Mies selaili nimiluetteloa ja ehdotti sieltä nimiä, mutta toistaiseksi oikein mikään ei ole kolahtanut. Yksi nimi olisi, mutta sitä ei kyllä voida laittaa, koska kavereilla on sen niminen poikavauva, joka kuoli kohtuun rv35. MIetintä jatkuu...

Poppeliini ja poju 6vrk
 
Ja sit sitä kertomusta...
Mullahan meni to vedet ja pe aamulla piti mennä sairaalaan jos ei oo käynnistynyt. no sinne ja osastolle tabletteja syömään,ehti saada 2 kertaa ja sitten tuli kello vastaan siis että yöllä ei anneta.

no supistukset sit alkoki juuri un meinasin alkaa nukkumaan :D no ei sitten nukuttu heti kivuliaina ja kovinavälillä saatto olla viiden minuutinkin tauko mut enimmäkseen ne tuli peräkkäin sain kipupiikin josta ei mull emitään hyötyä ja menin suihkuun kärvistelemään. Tosin olis tarvinnut sellasen monesta suunnasta tulevan suihkun olis ollu helpompaa. No eivät antaneet lis'' kipulääketä kun ntinen ei aikuttanut niin sitten lähetiin saliin. Siellä sai lämpö ja kylmä pusseja ja kohdunkaulan puudutteen. Noi auttoi toistettuna ja kun pyysi lisää sanottiin ei enää kun ei oo paljoa jälellä jotenkin se autto niitä reunoja sivuun ja siinä sitten yritetään ponnistaa ilokaasulla. Oli hiukan hankalaa ja meinas usko loppua multa. No mut saatiin se ulos kuitenkin epparin avulla. Rankka puolituntinen. Myöhemmin kuulin että tippa oli täysilä ja ei oikein kohdussa vastetta supistuksilla. Joten ne oli heikot mik'ä varmaan tekikin mulle siitä hankalan. No haava on kipeä edelleen mikä hankaloittaa istumista. Mut muuten muutamaa olis voinut kokeila toisin, mut ei annettu tilaisuutt vaik suunniteltiin. En sitten tullut kysyneeksi siinä jälkeen et miks. mut onneksi tuli valmista :) pikkunen on suloinen ja syö ja nukkuu koko ajan tissillä. Eli makuuasennossa menee täällä aika kun istuminen on himppasen hankalaa.

Se mikä mut yllätti on jatkuva nälkä ja jano. Vois syödä vaiks kuinka ja paljn sitten on kuitenkin taas nälkä. Ruoka määrä ainakin tuplaantunut raskaudesta.

Unico ja Toukka 4vrk

Nimistä aika lailla ollaan jo samassa tapauksessa pintä viilaamista on jäljellä vielä mut ei paha. Mistäs muuten ne nimen anto paperit sai vai tuleeko ne kotiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Nimistä aika lailla ollaan jo samassa tapauksessa pintä viilaamista on jäljellä vielä mut ei paha. Mistäs muuten ne nimen anto paperit sai vai tuleeko ne kotiin?
Meille tuli tänään kirje, jossa oli mukana se maistraatin lappu. Eli pitäisi kyllä tulla teillekin kotiin :wave:

Poppeliini ja poju 6vrk
 
Poppeliini Me käytiin tänään painokontrollissa, ja tuo toukka oli saanut painoa kolmessa vuorokaudessa 400g :D Mulla lähti vasta kotona maito tulemaan, nyt tuon paino on 75g yli syntymäpainon. :)

Nimenantopaperit ja maistraatinlappu Onko noissa samassa kutsu isyydentunnustukseen tms.? En tiiä noistakaan mitään...

Empuuu ja Taapo 6vrk (kohta)
 
poppeliini No se oli sen saman 4,2-4,3kg kuin viimeksikin.. että tiedä sitten..

Mulla on selvästi kaikkein kipeimpiä noi supistukset makuullaan! En tiedä mistä voi johtua mutta puol toista tuntia lepäsin ja sattuu vaan niin helkkaristi!! :( Supistusten väli viidestä seittemään minuuttia.. samaa mitä se on tässä ollu jo joka päivä..
Kyllä mä todella sitä hetkeä odotan kun nämä säännöllisiksi muuttuvat!! Täytyy varmaan alkaa kirjottaan paperille aina aikaa kun supistukset tulee, välillä meen ihan sekasin väleistä ja sit alotan taas uudestaan laskeen! :D



 
Pikainen tervehdys täältäkin!

Ajattelin vain kertoa pikaisesti muutaman kuulumisen.
Vauva voi ja kasvaa hyvin. Syntymäpainokin on nyt saavutettu ja imetys sujuu hyvin alun keskolareissusta huolimatta.

Oma vointi oli ok toissa päivään saakka, jolloin nousi korkea kuume. Eilen nousivatkin sitten tulehdusarvot ja mikäs se muukaan oli kuin kohtutulehdus. Sain siihen sitten kahdet eri antibiootit ja jos ei kuume laske huomiseen mennessä joudun kuulemma sairaalaan osastolle antibioottitiputukseen! Toivottavasti lääkkeet tehoaa sitä ennen! Nyt ainakin on olo huomattavasti parempi kuin eilen.

Niin ja uskokaa tai älkää: meidän tyttö kääntyi tänään neljä kertaa mahalta selälleen! Useita eri kertoja tasaisella alustalla (lattialla)! Ja ikää on siis 3vk 1pv.. Tässähän saa kohta lähteä jo lenkkareita ostamaan. :LOL:

Piipa + tyttö 3vk1pv
 
Unico, kai syöt buranaa? Mulle ei laitoksella sanottu, mut onneks neuvolantäti mainitsi että buranaa voi napsia noin viikon verran kuurin omaisesti. Mä vetelin sitten 600mg 3x vuorokaudessa ihan huoletta.. Pystyi jopa istumaankin paremmin ja auttaa paranemisessa!! Suosittelen!
 
Piipa75;
Oma vointi oli ok toissa päivään saakka, jolloin nousi korkea kuume. Eilen nousivatkin sitten tulehdusarvot ja mikäs se muukaan oli kuin kohtutulehdus. Sain siihen sitten kahdet eri antibiootit ja jos ei kuume laske huomiseen mennessä joudun kuulemma sairaalaan osastolle antibioottitiputukseen! Toivottavasti lääkkeet tehoaa sitä ennen! Nyt ainakin on olo huomattavasti parempi kuin eilen
Mulla myös kohtutulehdus ja sain kahdet antibiootit, mulla ovat auttanneet eikä sairaalaan tarvinnu mennä! Ainut inho on raudan maku suussa ja pienet ylävatsa säryt (johtuu siitä toisesta antibiootista).
 
Huomenta kaikille!!

Ja onnea ensinnäkin kaikille vauvan saaneille!!! :heart:

Täällä on menny aikaa viime palstailussa, en ees yritä nyt alkaa lukemaan tekstiä mitä on parissa viikossa tullu.
Meille synty tyttö 13.4 2535 g ja 46,5 cm. Typy synty 37+6 viikolla.
Eli sillon maanantaina 12 päivä mentiin osastolle käynnistykseen ja sain cytoteciä päivän mittaan jotka saikin sit suppareita, muttei synnytys niiden tiimoilta käyntiin lähtenee. Tiistai-aamuna sitten saatiinki passitus saliin jossa puhkastiin kalvot. Kalvojen puhkasu riitti käynnistämään synnytyksen, joskin siinä välissä kuitenkin laittoivat oksitosiinin tippuun. Ei vissiin vielä kuitenkaan omat supparit riittäneet.
Meillä oli uskomattoman nopea synnytys, samalla kaavalla menty ku poppeliini. Synnytys kesti alusta loppuun 2,5 h.
Aikalailla voi sanoa että luomuna mentiin alusta loppuun. Lopussa pyysin kipulääkettä, joka tultiin sitten laittamaan kohdunkaulapuudutteena, mutta samassa kun lääkäri alko pistämään lääkettä, mä huusin jo että se tulee.
Kolmannella ponnistuksella neiti oli jo ulkona. Puudutekkin ehti vaikuttamaan vasta kun neiti oli jo maailmassa. Lääkäri oli vaan laittanu puudutteen jotenkin "väärin" koska mulla puutu toinen jalka tyystin. Vasta ti-keskiviikon välisenä yönä palasi jalkaan tunto.
Oli aika tympeetä maata kun ei ollut tuntoa jalassa lainkaan.
Muuten toivuin täysin synnytyksistä, ei repeämiä tms.

Nyt menee aika opetellessa kahden lapsen kanssa, kun sairaalareissu venyi meillä hieman pitemmäksi, oltiin neidin kanssa yhteensä 1,5 viikkoa sairaalassa. Aluksi oltiin alhaisten verensokereiden kanssa taistelemassa ja kun nämä korjaantuivat, niin sitten neiti meni keltaiseksi ja sinivaloon köllimään. Ja kun meidän oli sitten tarkotus päästä jo kotiin, niin neiti kellastu uudelleen, joten kävi sitten toistamiseen sinivalossa köllimässä. Päästiin sitten viime viikon keskiviikkona kotiin ja aika on kyllä mennyt opetellessa vauvan kanssa oloa.
Ei oikeastaan aikaa ole liiemmin koneella ollut olla. Sen että kävin kuittaamassa kerhon puolelta pyynnöt mitä oli ja naamakirjaan kuittasin et jakauduttu on.

Onnea vielä loppusuoralaisille ja kovasti suppareita matkaan!!!!

buam ja typy 2 vkoa ja 2 päivää
 
solis neuvolaan matka kohta. saas nähä mitä tuumaa mm. vauvan asennosta, onkos se 'lähtökuopissa' =)

mahassa kiertää ja ihme kuraisuja kuuluu vähän väliä :D menis ohi ennen neuvolakäyntiä et ei tarvi ihan nolostella :D
hassua ku näin odotusaikana mahan murasutki on erilaisia ja kuuluu tuolta mahan sivuilta ja ihan ylhäältä.

 
Nyt pikku hiljaa sais lähtee synärille näytille...yöllä lähti lapsivedet mut ei pahemmin supistele mut ne haluaa tarkistaa et kaikki ok.. voi kuulemma vielä päästä kotiin :) rupes jännittään...iik saanko mä mun vauvan vielä huhtikuus...vielä kerkeis :D
 
Eiköhän se nellustiinan vauva vielä ehdi tälle kuulle. Itse en elättele enää moisia toiveita. Olenhan vasta pari päivää yliajalla (40+2), eikä minkäänlaisia supistuksia ole vielä tuntunut. Luotan siihen, että ne alkaa sitten kerralla kunnolla. =) Jastun kärvistely ei tunnu kyllä mitenkään kadehdittavalta. Yritä kestää! Tuollainen se vasta piinaavaa onkin, vaikka ei ilman mitään tuntemuksiakaan kovin hääppöstä ole. Ilman kipua silti on parempi.
Itsekin katselin tuossa kalenteria taas sillä silmällä, että ehtisikö tämä tulla äitienpäiväksi. Mitään varmuutta ei kyllä siitäkään ole, koska mahdollinen käynnistys tapahtunee vasta äitienpäiväviikonlopun jälkeen.
Joku oli sitä mieltä, että yliajalla pitäisi kontrolleja olla tavallista enemmän. Mulla menee nyt vähän toisin päin, koska edellinen neuvola oli viime torstaina ja seuraava on vasta ensi viikon tiistaina, jolloin viikkoja on 41. Terkkari sanoi, että kun ei ole mitään ihmeellistä, niin mennään nyt tällä puolentoista viikon välillä. Neuvola sattuu olemaan juuri nyt remontin takia muutaman päivän kiinni ja luultavasti tämä pidempi aikaväli johtuukin siitä. Viikon väleinhän noita kontrolleja varmaan siis normaalisti on myös täällä. Itsekin olen aika rauhallisin mielin, kun tuo tuolla jaksaa myllertää ja oma olo on ihan hyvä.
Kivaa on lukea noita synnytystarinoita! On niin monenlaisia tapoja, jokaisella omansa. Se vain kertoo siitä, että omaansakaan ei voi pahemmin etukäteen suunnitella ja hyvä niin.
Meidän vauvaa arvioitiin viime viikolla 3700 grammaiseksi. Kasvua varmaan tapahtuu koko ajan hyvää vauhtia, koska omakin paino vielä nousee kiitettävää vauhtia. =S
bambinoko + teutori 40+2
 
Jospa minäkin koetan tässä yhdellä kädellä kirjoittaa vähän tiivistettyä synnytyskertomusta. Pikkuneiti toisella käsivarrella. :)

Eli tiistai-iltana puolenyön aikaan alkoi säännölliset supistukset n. 8 min välein. Ne siitä pikkuhiljaa kipeyty, muttei hirveestii tihentyny. Lyhimmillään tuli 6 min välein. Viiden aikaan aamulla teki kuitenkin jo niin kipeetä, että lähdettiin sairaalaan. Siellä käyrän jälkeen mentiin saliin, jossa sain lämpöpussit ja ilokaasua. Olin sairaalaan tullessa n. 3cm auki, kaula hävinny. Supistukset muuttu kipeämmiks eikä kaasu enää auttanu, joten puhkaistiin kalvot ja sain epiduraalin. Autto ihanasti. :) Joskin tipanlaitto teki julmetun kipeetä, meinasin pyörtyä kun kiskoin ilokaasua siinä samalla. Käsi vieläkin mustelmilla kun ne koetti sitä eri paikkoihin pistää. :/ Jossain vaiheessa sain epiduraalia uudestaa ja pikkuhiljaa alkoi ponnistuttaan. Loppua kohden se paine oli ihan hirvee, teki niin mieli puskee, mut tartti odotella viimeinen sentti. Mut katetroitiin ja se autto niin, että olin sit jo kokonaan auki ja sain alkaa hiljaksiin ponnisteleen kyljellään. Mikä helpotus! Sitte siirryttiin puoli-istuvaan jalat kätilöiden kyljillä. Kätilö piti kuumaa käärettä välilihalla, mut tuli silti 1. asteen repeämä; 6 tikkiä. Mut siis 15min ponnistuksen jälkeen tyttö tuli käsi poskella ja napanuora kaulan ympärillä maailmaan. :) Pisteet 8 ja 9.
Sellanen pikakertomus.. :)

Nyt vaipanvaihtoon. :whistle:

Feles ja neiti 1 vko :heart:
 
Kotiin pääsin mut nyt pitää memmä illalla takas infektioriskin takia....alotetaan antibiootti kuuri ja jos oikein ymärsin niin huomenna käynnistetään jos ei ittekseen lähe... ihanaa mulla on pian vauva sylissä :D
nellustiina rv 41+0
 
Tinka320, juu noin mulle neuvolassa sanottiin että seuraavan kerran äitipolille sitten tiistaina. Eihän raskautta katsota periaatteessa yliaikaiseksi vasta kun rv42+. Aika jännä että noin eri tavalla toimivat eri neuvoloissa.

jastu, toivotaan että pian saat vauvan syliin:) Kauan sulla on tosiaan kipuja jo kestänyt.

nellustiina, taidat kuitenkin keretä vielä vauvan huhtikuussa saada syliisi:) tsemppiä sinne kovasti :hug:

Täällä joka päivä tuntuu vaan pidemmältä ja pidemmältä!! Nyt alkaa oikeesti usko loppua että tää vauva ikinä tulee ulos! :kieh: kaikenlaisia kipuja on vaihtelevasti alavatsalla ja alaselässä sekä harjoitussupistuksia mutta ei mitään millä synnyttämään pääsisi lähtemään. Toivo on siis mennyt että huhtikuussa vauvan saisin syliini:(

Vauvautuneiden kuulumisia on ihana lukea :) :heart:

Hope 41+0 :heart:
 
Täällä olis ollu tänään laskettu aika.. Hieman on kyl jo kerenny tuleen masua ikävä :( Vaikka onkin niin ihanaa, että neiti on nyt tässä sylissä :heart:
Ne joilla mahat vielä on "tallella", niin nauttikaa viimesistä hetkistä! =)

Mä oon ainakin halukas tuleen kirjotteleen sit tonne vauvapuolelle, kunhan kaikki on vauvansa hakeneet! =)

Empuuu Rintatulehdus on tosi ikävä kyl! :( Itsekin sen jouduin viime viikonloppuna kärsiin, onneks en tosin yhtä pahana kuin esikoisen aikaan. Koita vaan tyhjentää rintoja mahd. paljon ja esim. suihkutella lämpösellä suihkulla tai pitää lämmintä käärettä. Nää on ainakin mulla hieman helpottaneet.

Katyana & NaNNa <3 2vko 1pvä
 
Täällä olis ollu tänään laskettu aika.. Hieman on kyl jo kerenny tuleen masua ikävä :( Vaikka onkin niin ihanaa, että neiti on nyt tässä sylissä :heart:
Ne joilla mahat vielä on "tallella", niin nauttikaa viimesistä hetkistä! =)

Mä oon ainakin halukas tuleen kirjotteleen sit tonne vauvapuolelle, kunhan kaikki on vauvansa hakeneet! =)

Empuuu Rintatulehdus on tosi ikävä kyl! :( Itsekin sen jouduin viime viikonloppuna kärsiin, onneks en tosin yhtä pahana kuin esikoisen aikaan. Koita vaan tyhjentää rintoja mahd. paljon ja esim. suihkutella lämpösellä suihkulla tai pitää lämmintä käärettä. Nää on ainakin mulla hieman helpottaneet.

Katyana & NaNNa <3 2vko 1pvä
 
Täällä olis ollu tänään laskettu aika.. Hieman on kyl jo kerenny tuleen masua ikävä :( Vaikka onkin niin ihanaa, että neiti on nyt tässä sylissä :heart:
Ne joilla mahat vielä on "tallella", niin nauttikaa viimesistä hetkistä! =)

Mä oon ainakin halukas tuleen kirjotteleen sit tonne vauvapuolelle, kunhan kaikki on vauvansa hakeneet! =)

Empuuu Rintatulehdus on tosi ikävä kyl! :( Itsekin sen jouduin viime viikonloppuna kärsiin, onneks en tosin yhtä pahana kuin esikoisen aikaan. Koita vaan tyhjentää rintoja mahd. paljon ja esim. suihkutella lämpösellä suihkulla tai pitää lämmintä käärettä. Nää on ainakin mulla hieman helpottaneet.

Katyana & NaNNa <3 2vko 1pvä
 

Yhteistyössä