¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

täällä meinaa uni olla katkonaista ja aamulla sitten ällötys ja päänsärky seurana...kaipa pitäisi muistaa juodakkin enempi. Joko massu näkyy kellään? katselin tuolta noita alkuraskauden massukuvia ja aikalailla isoja eroja oli...osalla selvä vauvamasu jo rv 7-10 ja osalla vasta rv 18 alko aavistelemaan...mulla on lähinnä turvotusta, mutta muistaakseni toista odottaessani alko masu näkyä PALJOn aikasemmin kun esikon kanssa, silloin vasta rv 18-20 alko ihmiset kyseleen että oiskohan mahd. että oisin raskaana? paino ei ole noussut aamun lukeman mukaan ja hätää ei sen suheen ole, en ole mikään alipainoinen :LOL: ennemminkin hieman liikaa... :eek: liikkua olen koettanut mutta hengästyn aikaisempaa helpommin...ja massu onneks toimii, kiitos gafiluskapseleiden jotka tasapainotti tilanteen :) käsi mulla lastassa kolmatta viikkoa, kirjoittaminen on hidasta, kaikki on vaivalloista kun oikeakätinen olen ja se nyt siis poissa pelistä..vielä tämä viikko sairaslomaa sen asian tiimoilta..

neila rv 6+1
 
Eka neuvola varattu, eli ensi viikon perjantaina (21.8.) sinne. Varasin myös alkurauskauden ultran yksityiselle ja sain ajan parin viikon päähän (25.8.) eli silloin olis viikot 7+4 ja varmaan näkyy jo jotain jos on näkyäkseen (kädet kyynärpäitä myöten ristiin...). Kävin myös esikoista odottaessa tossa varhaisultrassa ja kummasti se mieltä rauhoitti kun pikkuruinen sydän sytkytti oikeassa paikassa :heart: .

Melkolailla oireettomana jatkan edelleen, toisaalta ekassa raskaudessa ei ollu myöskään minkään valtakunnan oloja missään vaiheessa (jos suppareita ei oteta huomioon...ne kyllä jäi mieleen) ja masukin rupes kasvamaan vasta jollain 20 viikolla, joten katsellaan ja kuullostellaan "kaikessa rauhassa".
 
No niin.. Olo on niin hirveä, että varasin lääkärin huomiseksi. Ei tässä töitä pysty tekemään, kun maata pitää kokoajan ja liikkuminen saa laatan lentämään. Ärsyttää vaan kun sain sen mun omalääkärille, joka on tosi rasittava.. Sinne sais mennä pää kainalossa ja mitään vikaa ei silti lekurin mielestä ole, aina tulee siellä sellanen olo, että pitää ihan tyhmänä kun sinne raahautuu. Mutta kaipa sen on sairaslomaa kirjoitettava, kun sanon että asiat nyt on näin miten on. Argh. Ongelma sinänsä sekin miten pääsen sinne lääkäriin klo.10.40, se kun on sitä pahinta pahoinvointiaikaa vuorokaudessa... :|
 
päivää.. ekassa neuvolassa käyty ja meinaan varmaa että meen huomenna jo sinne ultraan kun rahaa tulee tilille.. Sain uuden vau kirjan ja neuvola kortin kun muut paperit olikin jo tallessa helmikuusta.. Rinnat on kipeet kyllä ja väyttää ihan kauheesti.. ehkäpä kaikki on hyvin.. :) menis nopeesti nyt nää viikot.. nyt alan oottelemaan aikaan np ultraa.. sen pitäis olla rv10-12 täällä joten kolmen viikon päästä tai vähän yli tai ali..

tiitu ja nasu rv7+4
 
Minkä verran neuvolassa nyt menee ekalla käynnillä nyt kun on jo toinen raskaus? En yhtään muista mitä sillon otetaankaan ekal käynnillä, ainaki se pissanäyte, olikos se niin että ei saanu käydä pariin tuntiin pissalla? Ja sit hemoklobiini, paino, verenpaine, mitäs muuta?
Lähinnä senkin takia kyselen ku samalla on tytön 2v-neuvola siinä. Että kerkeekö se oikeesti tekeen kaiken, ja miten tuo meidän neiti jaksaa olla siellä niin kauan, välttämättä en saa miestäni mukaan. Että pitäisköhän mun sittenki varata oma aika itselleni..
 
onko muilla pientä lämpöö koko ajan??mulla ollut nyt 3 päivää semmosta 37.5 lämpöö ja pää on vasemmalta puolelta todella todella kipee =(niskatkin ihan jumissa..ja tuo ainainen oksentelu vielä pahentaa oloa huomattavasti =( niin ja mahassakin tuntuu vähän väliä oikein kunnon repäisykipuja..ja tissit on kipeet..eli eihän mulla muuta ookkaan kun oireita ja paljon =)
kuhan nyt menis ekat 3kk nopeesti,niin luulis sit helpottavan jo.
Mulla kun ei neidin raskaudessa ollut mitään oireita,niin koko ajan saa pelätä et jotain sattuu,mut kuulemma kuuluu asiaan.
No jos ei huomisee mennessä olo parane,niin pakko mennä lääkäriin sit.
 
Mun mies on lähes poikkeuksestta ollut aina neuvolakäynnillä mukana. Vahtinut muita lapsia ettei ihan joka paikkaa kollaa.
Kakkosta kun odotin niin ekassa neuvolassa sillä tädillä oli muita lapsia varten siellä huoneessa nukke.

Eli kannattaa myös ottaa omia leluja mukaan tai nappasta siitä neuvolan aulasta joku lelu mukaan kun menee tädin kanssa juttusille.

Mietin kun huomenna neuvolaan menen esikoisen kanssa käynkö samalla ä-neuvolan tädin juttusilla jos sattumoisin on vapaana vai soitanko ensviikolla aikaa.
Toisaalta käynyt myös mielessä jos meniskin yksityisenneuvolan asiakkaaksi tällä kertaa. Tosin pitäisi löytyä vähän ylimääräistä rahaa, kun laskeskelin että n.450e menisi neuvolakäynteihin yksityisellä jos ei olisi yhtään ylimääräistä käyntiä.

Mutta jos menis antamaan iltapalaa lapsille..
 
Minäkin täällä mietin, joko uskaltaisin liittyä mukaan ja liityn nyt..

Eli: Piipa75, la 13.4. (voi muuttua parilla päivällä ekassa ultrassa, koska kuukautiskiertoni ei ollut säännöllinen). Sairaala on PHKS (Päijät-Hämeen Keskussairaala). Jos kaikki menee hyvin, meille syntyy huhtikussa toinen lapsi, esikoistyttö täyttää syyskuussa 2 vuotta. Sen jälkeen meillä olisikin lapsiluku täynnä monista syistä johtuen.

Positiivisen raskaustestin olen tehnyt kaksi kertaa: päivä kuukautisten oletetun alkamisajan jälkeen eli 6.8. ja eilen eli 10.8. Piti tehdä uusi testi eilen, kun minulla ei ole juuri mitään raskausoireita, tai ainakin tähän astiset oireet ovat aivan erilaisia kuin esikoisesta.

Oireina on ollut lähinnä väsymystä sekä vilunväristyksiä - niitä minulla ei ollutkaan esikoisesta muistaakseni ollenkaan! Ja jos oikein tarkkaan mietin, niin ehkä rinnanpäät ovat pikkuisen tavallista aremmat. Niin ja niitä tympeitä alavatsa- ja liitoskipuja häpykummun alueella on ollut. Ai niin, ja metalli maistuu suussa koko ajan.

Eka neuvolakäynti meillä on 2.9. Silloin ultrataan ja laskettu aika varmentuu. Toivottavasti kaikki on hyvin!!!

Eipä vielä tässä vaiheessa tämän enempää. Nyt vain toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa...

Piipa rv 5+1 tai jotain sinne päin (alussa ollaan)

:heart: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja manteli76:
Annmari-76 mulle neuvolan täti sanoi, että kannattaa varata tunti aikaa ekaa neuvolakäyntiä varten, vaikka oliskin jo tuttu juttu.
Okei.. Meil on kyl Vantaalla typistetty aika lyhyiksi nuo neuvola-ajat ja kovalla kiireellä aina käyvät kaikki pakolliset läpi ja millekään "ylimääräselle" ei jää kyllä aikaa. Kun tuo esikoinen syntyi, vaihtui meillä terkkari varmaan kolme kertaa, ja aina oli kaikilla kiire, ei kukaan kerenny ees kotikäynnille. Aattelin nyt jo kertoa että tosiaan haluan että meillä joku sit käy kotikäynnillä toisen lapsen kohdalla. Mulla oli viel se että baby -bluesia kesti mulla toooosi pitkään, omasta mielestäni mulla oli kyl synnytyksen jälkeinen masennus. Vasta kun tyttö oli jotain 7-8 kk alkoi fiiliset paranemaan. En tosiaankaan halua että ne tuntemukset uusiutuu kun tää toinen syntyy. Onneks on valoisa kesä silloin edessä, ja toivonmukaan pystyn heti alusta asti nukkumaan paremmin ja stressaamaan vähemmän. Musta tuntuu että jos oisin tosiaan heti alkuun nukkunut paremmin, syöny paremmin, ottanu omaa aikaa, enkä ois vaatinu itseltäni liikaa, ni ei ois se masennus tullu niin valtaisana. Viel ku oli piiitkä ja pimee syksy ja talvi.
Mutta ny tää mamma lähtee kyl valmistautumaan että pääsee ajoissa nukkumaan.. :)
Ainiin, tänään ollu hetkittäistä etovaa oloa... sieltä se vaan pikkuhiljaa tulee...
 
Tänne on saapunut nännien aristus :D Muuten vielä aika lievää huonovointisuutta, lähinnä töissä kun ei pääse tarpeeksi usein mussuttamaan välipalaa. Ja väsymys on valtaisa, kun aamulla joutuu töihin nousemaan eikä poika nuku ihan kokonaisia öitä.

Mietin edelleen josko varaisin varhaisultran. Mitä se on yksityisellä kustantanut? Piti tänään soitella lääkäriasemille, mutta koko päivä töiden jälkeen ollut touhua täynnä. Töistä kun en voi tällaisia salassapidettäviä asiota soittaa.
Niin muuten, oireiden listaan voisin lisätä valtavan vatsan. Turvotusta on aika reilusti.

Seuloista: menen varmaan kaikkiin tarjolla oleviin.

On niin väsynyt olo, ettei kirjoituskaan tunnu sujuvan kun ajatus ei pysy kasassa. Siispä hyvää yötä!

Eelis 6+1
 
millenia voin suositella sydämellisesti Meri-Oulun neuvolaa, kävimme siellä kaksi kertaa viime raskaudessa (varhaisultra 7+2 ja sitten tarkastuskäynti neuvolan jälkeen 9+6 kun neuvolassa ei enää sykkeitä nähty, hän totesi saman, ei ottanut edes maksua tuosta käynnistä, pahoitteli oikein syvästi tapahtunutta) aivan ihana ihminen tämä Kaarina Vehkaperä, suosittelen kyllä tosiaan! ja hinta on Oulun halvin, vaikka melkein jokapaikasta muualta saakin kela-korvauksen..

seuloista osallistun varmaan kaikkiin mitä neuvolasta tarjotaan..

).) täällä ei uutta.. väsyttää ja rintoja aristaa kun illalla riisuu liivit..

*POKS 6+0*
 
Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
millenia voin suositella sydämellisesti Meri-Oulun neuvolaa...
Juu, varasin sinne jo ajan tänään aamulla, tuonne kuun loppupuolelle. Taisi olla 6+5. Hieman aikaiseksi, mutta ollaan viikonlopuksi menossa sukuloimaan, niin toivotaan että saadaan herneen kuva mukaan ;)

Kävin sitten tosiaan tänään ohimennen neuvolassa hakemassa tuon uuden Vaukirjan ja kysäisin samalla yhdeltä hoitajalta niistä ultrista. Katsottiin sitten mun tietoja tarkemmin, niin mullehan olikin annettu ihan väärä aika. Se oli lastenneuvolaan ja tosiaan aivan liian myöhään. Korjattiin nyt ja pääsen neuvolaan jo 7.9. ja veriseula ja ultra on silloin 22.9. Nyt alkaa jo tuntumaan siltä että jotain tapahtuu.

Oulussa ei tänä vuonna tarjota tuota rakenneultraa ja tuo hoitaja sanoi siitä, että siellä Meri-Oulun neuvolassa ei ole lääkäri ultraamassa. Mutta olen tosiaan kuullut vaan tosi hyvää palautetta sieltä, että eiköhän sielläkin osata se vauvelin kunto sitten katsoa aikanaan. Ensi vuonna tuo rakenneultra tulee taas kaupungin puolesta (ja se oli myös 2007 kun sain esikoisen, toivottavasti se nyt sitten pysyy siinä, että tarjoavat molemmat ultrat tulevaisuudessa, naurettavaa touhua).

Kuten mainitsinkin, tuohon veriseulaan osallistun, mutta saa nähdä sitten sen jälkeen. En ainakaan turhaan halua mihinkään niihin punktioihin yms. Ainoastaan, jos on todella kohonnut riski. Viimeksi ainakin kaikki oli ultrassa kunnossa ja veriseulan mukaan oli joku yksi neljännesmiljoonan mahdollisuus Down-syndroomaan niin ei tarvinnut päätä vaivata noilla jatkotesteillä.


 
millenia juu, tuo Meri-Oulun neuvolan ylläpitäjä on kätilö - terveydenhoitaja - psykiatrian erikoissairaanhoitaja ja seksuaaliterapeutti, on toiminu kätilönä ja terveydenhoitajana neuvolan puolella yli 20 vuotta, joten kokemusta kyllä on. :)

mä hoksasinki et jo ens viikolle vois varailla varh.uä-aikaa, sykkeetki pitäs jo ens viikolla näkyä (6+2 jälkeen), mut kattoo nyt jos tuo tk-lääkäri huomenna vaik antais mulle sen kirotun lähetteen tonne yliopistollisen puolelle ni ei tarviis mennä yksit. puolelle..


 
Neila: Täällä näkyy vatsa jo, valitettavasti! Olen siis normaalisti TODELLA laiha, "mahan" tilalla on ollu ennemminkin kuoppa. Minä kun kärsin sen IVF-hoidon vuoksi viime kierrossa erittäin pahan hyperin, jonka vuoksi miun munasarjat ona yhä appelsiinin kokoiset.
Siihen nyt sitten vielä alkio mukaan, niin pömpöttää ja KUNNOLLA.
Eilen siivosin pois kaapista noin 80% paidoistani - eivät mahdu enää päälle.
Parit farkut mahtuu kyllä.
Ostin myös eilen uusia paitoja, koko M (entiset vaatteet XS).

Tää on erittäin huono juttu, koska miun työpaikka menee nyt hakuun ja mun pitää hakea omaa työpaikkaani. Eivätkä TAKUULLA palkkaa jos huomaavat raskauden.
Mutta se on pieni murhe.

Oon niin onnellinen että viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen oon nyt raskaana niin että tosiaan tuntuu.

Jastu: Kiva nähdä sua täällä, Taikapapu on myös tuloillaan tänne pian toivottavasti!

Voikaa hyvin naiset!

-Bee 5+3
 
Heippatirallaa! Täällä ei edelleenkään mitään oloa siitä että olisin raskaana, mutta onhan se uskottava ;) Tissit on ehkä vähän kasvanut ja arat ja mahakipuja on jokapäivä. Siinä se. Missä kuvotus, hirvittävä väsymys ja itkupuuskat jotka molempien lapsien odotusaikana alkoi jo 4+! No pitää olla onnellinen ettei ole mitään ja lomakin vasta loppuu tämän viikon lopussa.

Me meinataan mennä siihen np-ultraan ja verikokeeseen, kun ne nykyään täälläkin tarjotaan. Muuten en ole miettinyt mitään sen kummemmin. Odottelen kaikista eniten että saan kertoa tuolle meidän neiti 4-veelle tulevasta vauvasta. Se on pyydellyt oikeeta vauvaa meille jo kaaaauan :LOL:

Iloista keskiviikkoa kaikille !

Kolomonen 5+0
 
Heips, saakait tänne liittyä. Joten Maanantaina tein haalean plussan ja tänään uudestaan haalea plussa. Joten kaipa sitä nyt odotellaan pikkukakkosta ensikevääksi :) Eka neuvola vasta 7.9. MIten tuo ultran kanssa että oletteko varaneet yksityiselle vai käyttekö sit ku on ne ultrat kute yleensä?ei malttais odottaa ulrtaan :D muuten onko kellään kallistunut taaksepäin kohtu? Mulla on ja eka raskaus rupes näkyy vasta rv 20 jälkeen mut en tiedä miten tämän kakkosen kans käy.
 
Mulla on varhaisultra varattu 6+5. Alunperin siksi, kun sain niin myöhäisen neuvola-ajan, mutta se korjattiinkin. En sitten viitsinyt enää perua, kun kuitenkin kiva tarkistaa että kaikki on kunnossa. Tämä siis yksityisessä neuvolassa. Kaupungin tarjoamaan ultraan sain lähetteen ja se on sitten kuukauden päästä, eli raskausviikolla 11 ja siellä katsellaan sitten niitä niskapoimuja ym. Tuo ihan varhainen ultra ei ole mitenkään pakollinen, ja se on useilla paikkakunnilla kallis. Jossain päin terveydenhoitaja ultraa ensimmäisellä neuvolakäynnillä, ja np- ja rakenneultran tarjonta vaihtelee kunnittain myös (monissa tarjotaan vain toinen). Kannattaa ehkä soitella uudestaan sinne neuvolaan ja kysellä nuo ultra-asiat selväksi. Jos paikkakunnallasi on esimerkiksi vain tuo rakenneultra siellä 18 viikon jälkeen niin suosittelisin ehdottomasti, että käyt yksityisellä ultraamassa ennen sitä, tuo on ihan julmetun pitkä aika odotella näkemättä vauvaa ja sitä, että kaikki on hyvin :/

Minulla on myös tuo taaksepäin kallistunut kohtu, mutta se kyllä pullahti ulos nopeasti viime raskaudessa, en muista viikkoja tarkkaan mutta reilusti ennen rv 20 :D. Se sieltä pyörähtikin ihan voimalla ;). Mulla oli ihan järkky iso maha melkein koko raskauden, ja yli nelikiloinen tytönmötikkä sieltä tulikin. Tuon kallistumisen takia me saatiin vähän sydänääniä etsiä, ei kuultu vielä silloin rv12 neuvolassa, niin käytiin siinä joskus rv 13-14 uudestaan pelkällä kuuntelulla. Sittenhän ne rummut siellä paukkuikin ihan urakalla :).

Mies tekee paraikaa pitsaa.. namnam :p
Taidan mennä vähän auttamaan.
 
Jospa minäkin uskaltaisin liittyä joukkoonne. Reilu viikko sitten tehty positiivinen testi ja laskettuaika ois 10.4. Eli kuudennella viikolla mennään. Ensiviikolla ois jo neuvola. Jotenkin mua epäilyttää, että onko sitä raskaana ollenkaan, kun ei ole mitään oireita. Esikosta oli heti alussa voimakkaita oireita. Yksi keskenmenokin takana, joten stressaa entisestään. Alkuraskauden ultrassa ollaan ajateltu käydä yksityisellä.

Chilly80, 10.4, toinen, TAYS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arska äippä:
Heips, saakait tänne liittyä. Joten Maanantaina tein haalean plussan ja tänään uudestaan haalea plussa. Joten kaipa sitä nyt odotellaan pikkukakkosta ensikevääksi :) Eka neuvola vasta 7.9. MIten tuo ultran kanssa että oletteko varaneet yksityiselle vai käyttekö sit ku on ne ultrat kute yleensä?ei malttais odottaa ulrtaan :D muuten onko kellään kallistunut taaksepäin kohtu? Mulla on ja eka raskaus rupes näkyy vasta rv 20 jälkeen mut en tiedä miten tämän kakkosen kans käy.
Tulithan sinäkin tänne, tervetuloa! Meillä tarjotaan täällä np-ultra, veriseula ja rakenneultra synnytyssairaalalla. Neuvolan puolesta saan varhaisultran kun on se ovum-raskaus taustalla. Se olisikin sitten ensi viikolla kun pitäis olla viikkoja 8+1 (tosin ei varmasti oikeasti ole kun ovis oli niin myöhään). Mutta siis olisin mennyt yksityiselle jos ei neuvolassa olisi onnistunut.

Tänään oli aamusta eka neuvola, etappihan sekin! Eipä siellä muuta kuin verenpaine, paino ja neuvolakortin täyttäminen... Esikoinen sai kovasti kehuja kun on kuulemma kasvanut kesän aikana hurjasti ja on niin reipas! Kyllä oli äiti taas ylpeä prinsessasta! :D On siis 1v 9kk.
 
Mua ruvennut pelottamaan nyt ihan tosissaan että keskenmeno meneillään, kun tuota verta tulee nyt enemmän kuin silloin esikoista odotellessa, ei kyllä sillee hirveän paljon, mutta kokoajan jotenkin odottaa, että hanat aukeaa ihan kohta.. Pitänee huomenna soittaa neuvolaan. Ei mitään kipuja ole mutta välillä aina tuntuu sellaista kuin menkoissakin... Tai en tiedä, saatan kuvitellakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Mua ruvennut pelottamaan nyt ihan tosissaan että keskenmeno meneillään, kun tuota verta tulee nyt enemmän kuin silloin esikoista odotellessa, ei kyllä sillee hirveän paljon, mutta kokoajan jotenkin odottaa, että hanat aukeaa ihan kohta.. Pitänee huomenna soittaa neuvolaan. Ei mitään kipuja ole mutta välillä aina tuntuu sellaista kuin menkoissakin... Tai en tiedä, saatan kuvitellakin..
Menkkamaiset tuntemukset voivat olla ihan normaalia raskausoiretta. Toivotaan, että ei ole mistään sen kummemmasta kyse. Koita myös olla hirveästi stressaamatta (vaikka tämä on aina kyllä tosi vaikeaa). Kannattaa se neuvolaan ja terveyskeskukseen soitella, jos ahdistaa, sitä vartenhan ne ovat. Minäkin odottelen tuota varhaisultraa kovasti jännäten, vaikka ei ole mitään syytä olettaa, että joku voisi olla vialla.

 
Täällä myös odotellaan huhtivauvaa! Tänään testissä haamun tilalla rehti plussa. :heart:
Eli: Donu - 12.4.-24.4.2010 - SatKS - toinen

Ensi viikolla soittelen neuvolaan ja katsotaan miten pitkälle ensimmäinen aika menee. La on oletettavasti jossain 12.4.-24.4. välillä. Kierrot ovat olleet tosi pitkiä esikoisen syntymän jälkeen ja oviksen ajankohta on saattanut olla vasta jossain kp 35 paikkeilla. Aika näyttää millainen pikkuinen ja koska tuolta masusta on tulossa! :heart:

puhnalle esikoista odottaessa minulla oli aivan alussa vähän vuotoa ja melkoisia vatsakipuja. Olin varma, että kesken menee, mutta toisin kävi! :hug: sinulle, tiedän miltä tuntuu olla epätietoisuudessa. Itse soitin neuvolaan ja pääsin ultraan, jossa todettiin kaiken olevan kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Mua ruvennut pelottamaan nyt ihan tosissaan että keskenmeno meneillään, kun tuota verta tulee nyt enemmän kuin silloin esikoista odotellessa, ei kyllä sillee hirveän paljon, mutta kokoajan jotenkin odottaa, että hanat aukeaa ihan kohta.. Pitänee huomenna soittaa neuvolaan. Ei mitään kipuja ole mutta välillä aina tuntuu sellaista kuin menkoissakin... Tai en tiedä, saatan kuvitellakin..
Paljonko sitä verta tulee? Mulla tuli sellasia riekaleen näköisiäkin, ei tosin koskaan housuihin asti, vaan pyyhkiessä ja silti sydän sykki viikko sitten ultrassa. Keskenmenneessä tuli pari kertaa lorahdus verta, siis ihan lorahduksia, ei mitään tuhuttelua. Tässä yks päivä taas tuhrutteli, mutta nyt ei enää mitään.

Onko muilla rinnat kasvanu? Mulla on jo kauheet meloonit. Mieskin katto yks päivä ihan monttu auki, että ei kai toi voi olla totta. Mulla on muutenki kuppikoko C-D ja nyt on vähintäänkin D. Ei oo kiva, jos kaikki töllää mun rintoja, kun meen töihin :headwall:

Happis 6+5
 
Pitää toivoa parasta ja pitää kädet kyynärpäitä myöten ristissä.
Jospa sitä pääsisi pian ultraan ja kaikki ois hyvin. Minä vaan tahdon olla kova stressaamaan ja vaikkei olisi mitään stressattavaa, niin jostain pitää keksiä jotain jota ruveta murehtimaan.. Näin ainakin mies sanoo. Kestostressi.
Väsyttää ihan hirveästi. Onneksi mies tulee kohta töistä kotiin ni mie pääsen vähän nukkumaan.
 

Yhteistyössä