¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Tulin vielä onnittelemaan Sapfoa hyvistä kuulumisista. :flower:

Kiitos kaikille halauksista ja osanotosta. Vielä ei ole kolahtanut kauhean pahasti, mutta eiköhän sekin ehdi tulla. Onneksi alkaa työt maanantaina taas, niin ei ehdi niin velloa tässä.

Hyvää matkaa huhtikuuhun teille kaikille ja kiitos näistä parista viikosta. :flower:
 
aamulla tein kaksi testiä. ensimmäinen haalea haamu, seuraava parin tunnin päästä oli jo vahvempi.

Pikkukakkosta siis mahdollisesti odottelen. Esikoinen syntyi 01/08 kiireisellä sektiolla joten toivottavasti tämä menee paremmin.

LA siis 10.04 ja sairaala Ras
 
Tervetuloa MiiKaro :flower: . Mulla poksahti käyntiin viikko 6 =) Yritän täällä keksiä meidän pavulle vähän lyhyempää työnimeä kuin Kokkolan tuliainen. Se vois liittyä jotenkin veneilyyn, kun sai kerta alkunsa veneessä. Hmmm.... miten olis pylpyrä (veneessä kaikki osat ja vempaimet, joille ei muista nimeä on aina pylpyröitä )?

happis 6+0
 
Enhän mä täältä osaa pysyä poissa... Pahoinvointi on päällä kunnolla, eilen makasin pitkälle iltapäivään voiden pahoin ja tänäänkin oksensin aamupalat ulos... Mutta en valita, pahoinvointi on jotenkin huojentavan selkeä oire. :LOL:

happihyppy: Korjaan, että sä hyppäsit tänään viikolle 7. Sulla on 6+0 eli 6vkoa täynnä ja seitsemäs viikko meneillään. ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-MayBeibi ja 6+4 tms
 
Huomenet.

Tervetuloa uudet :wave:

Koitin sitten polille soittaa, mutt ei sieltä vastattu. Jopa kahteen kertaan. Ihania nää tyyliin tunnin parin soittoajat, ku ei saa sit edes yhteyttä. Otinpa sitten puhelimen uudestaan kätöseen ja soitin yksityiselle ajan. Voin vielä polille maanantaina yrittää, mutta meen yksityiselle jos en tuonne pääse. Nyt vois sanoo, että odottavan aika on pitkä. Sain ajan vasta 24.8 ja sillon mentäs jotain 7+5. Ihmisten kiusaamista, jos siellä ei olekaan mitään!! Kai se syke nyt ois aikasemminki näkyny? Onkoha nyt pakko sittenki soittaa sinne neuvolaan, ku ei voi tietää mimmonen ruuhka siellä on.

Tänne ei edellenkää mitään. Kahvi ei kyllä uppoo taas vaihteeks, tiedä sit mistä johtuu. Saattaa olla mielikuvituksen tuottettaki, mutt nyt on aamusin olla vähä sellanen etova olo, ku on heränny. Tiedä sit onko syömisistä sun muista johtunu. Mutt edelleenkää tänne ei muuta kuulu. Ois se aika voinu olla aikasemmin!

JääKyynel 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Tervetuloa MiiKaro :flower: . Mulla poksahti käyntiin viikko 6 =) Yritän täällä keksiä meidän pavulle vähän lyhyempää työnimeä kuin Kokkolan tuliainen. Se vois liittyä jotenkin veneilyyn, kun sai kerta alkunsa veneessä. Hmmm.... miten olis pylpyrä (veneessä kaikki osat ja vempaimet, joille ei muista nimeä on aina pylpyröitä )?

happis 6+0
Miten olisi "Tervis" Kokkolahan on myös tunnettu tervakaupunki.. ainakin oli joskus ennen ;)

Päätäsärkee. otin tuossa pikaiset puolen tunnin torkut, sain houkuteltua tuon keskimmäisenkin päikkäreille niin oli "huoletonta" nukkua.
Nuorimmainen sopivasti myös päikkäreillä.
Mutta tietenkään liikaa ei voi nukkua..

Kahvia ja suklaata jos sillä ei lähde nin paratabsia nassuun..

KiiajaVille 5+6
 
Jääkyynel - kylläpä joudut odottelemaan pitkään! Pitkä aika se on tietenkin mutta ainakin silloin ultrassa pitäisi näkyä kunnolla.

Varasin just neuvolan, sain 24.8. Olen silloin 9+0 eli aika pitkälle meni mutta ei haittaa. Taitaa olla ruuhkaa kun maaliskuuhan on tunnetusti kuukausi jolloin syntyy eniten lapsia. Jospa ne maalismassut on nyt sitten vallanneet neuvolan :D
 
tervehdys kaikille =) vapaita viettelen kun lapset on mummin hoivassa...äitien vapaata..siivousta tiskausta ja pyykkäystä ja ainiin, ruokakin on uunissa :LOL: soittelin tossa nuorimmalle neuvola aikaa ja samalla mainitsin omastakin odotusesta ja mukava täti oli, onnitteli heti ja oikein lämpimään sävyyn =) aika ois siis eka neuvolaan 27.8 ja silloin täällä ois kasassa 8+4 eli ei ihan vielä ne turvalliset 12 viikkoa ole täynnä...jostain kontrolleista se selitti...hmm..

onko täällä muita hoitoalan ihmisiä paikalla? kuinka kummassa sitä jaksaa töissä jos se samainen ällötys iskee mikä aikaisempienkin lapsien kanssa ollu? täällä sairaanhoitajana töitä tehdään ja onni on että päivätyö on kyseessä ja fyysisesti ei kovin raskas...kiirusta tosin piisaa senkin eestä :headwall:

autosta: pitäs vaihtaa kun ei koko poppoo sovita kohta tohon enää..toyota versoa ollaan katsottu, onko kokemuksia..? enmpä ois uskonu että meille TARVITAAN tila-auto mutta ei ois uskonu kukaan muukaan...tilanne vaan se että ens syksynä tenavia on 4 ja vanhin on 6 joten.... :D

savon suunnalta odottajia? oiskohan jonkun kanssa mahdollisuus siis aikanaan kysillä törmätä? =)

täällä muuten aaltoilevaa pahanolon tunnetta ekoja kertoja ja mies NIIN onnellinen että kaikinpuolin asiat hymyilyttää...tai no peitot heiluu, mutta hieman vähempi sais olla noissa "lomatunnelmissa" illanistujaiset kun hieman vaikeita kun itse ei pysty, en sillä et haluisinkaan nyt mutta...meinaa iltakalja sillon tällön maistua kesän kunniaks mun mielestä liinakin hyvin :(

ihana se onneks on, vaikka pari ois ottanukkin...semmosta tänne..nurmikon leikkaus odottelis..joten epätodelliselta tuntuu, MEILLE TULEE VAUVA!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neila:
autosta: pitäs vaihtaa kun ei koko poppoo sovita kohta tohon enää..toyota versoa ollaan katsottu, onko kokemuksia..? enmpä ois uskonu että meille TARVITAAN tila-auto mutta ei ois uskonu kukaan muukaan...tilanne vaan se että ens syksynä tenavia on 4 ja vanhin on 6 joten.... :D
Tämähän on meilläkin edessä.
Ollaan katseltu noita 7 paikkasia tila-autoja mutta mikään ei ole sen jälkeen enää iskenyt kun on katsottu miten takana ne viimeiset penkit on.
Niska kiinni takalasissa eikä tavaroille jää yhtään tilaa.

Myös se että kun keskiriviltä pitää penkki kaataa että taakse pääsee aiheuttaa hieman ongelmia.
Meidän vanhin kun just täytti 5v joten kaikkien täytyy olla turvaistuimissa vielä pitkään.

Grand Voyageria 2,5litrasena ollaan nyt mietitty, ei veis niin älyttömästi bensaa että kannattais ottaakin.
Tai toinen auto kylmästi, perhe kulkee kahdella autolla pitemmät matkat ja kaupassa ei enää käytäisi koko perheen voimin.

Tähän asti ollaan pärjätty Peugeot 406:lla, eikä se ole edes farkku.
 
Moikka.

Tuohon autoasiaan... Me ostettiin keväällä chrysler voyager 2.5crd, kun alkoi tuntumaan jo kolmen lapsen kanssa ahtaalta tavallinen henkilöauto. Ei ollut edes ajatuksissa neljäs lapsi, mutta onpa nyt tila-auto valmiina :)

Itsellä lähti juuri tänään 7. viikko käyntiin, pientä pahoinvointia ollut muutamana päivänä, mutta ei juuri muita oireita.
 
tääl juilinu koko aamupäivän alamahaa, nyt alkaa hellittää, käytiin kävelyllä yhen työkaverin kans aamupäivällä ja teki niin mieli jo siinä juilinnan lomassa kertoo uutisesta, mut maltoin mieleni kerran on miehen kans sovittu ettei ennen toiselle kolmannekselle siirtymistä kerrota kenellekään.. :)

ihanaa ku on jo perjantai.. työtki loppuu jo klo15, lähen käymään kirpparilla järkkäileen pöytää ja sit varmaan pyörähdän tallilla.. :)
 
Auton vaihtoa mietitään täälläkin :)
Meillä ei tosin lapsimäärän takia (vasta toinen tulossa) vaan siksi että saadaan tuplavankkurit kyytiin. City maasturia haaveilen ihan jo ulkonäön takia ja siksi, että saadaan vetoauto hevoskopille, mutta en ole vielä selvittänyt mahtuuko noihin tuplavankkurit taakse. Onko kellään tietoa?

Aikas rahanmenoa nyt kun tulee samaan saumaan auto, vankkurit, turvaistuimet jne...

Varasin kanssa tänään neuvolan. Sain ajan 26.8. Viikkoja kaiketi silloin 8+0 jos kaikki menee hyvin.
 
Stellanella
Meillä myös on harkinnassa auton vaihto isompaan. Tosin ei myöskään lapsien lukumäärän vuoksi, koska vasta toinen tulossa, vaan syystä että me reissataan lähes joka viikko pitempiä reissuja ja tavaraa on mukana paaaaljon ;) Seurailen mielelläni muiden vinkkejä eri tila-autoista!

Mulla on tosiaan ensimmäinen neuvola 28.8. jolloin on 8+2 ja paria päivää ennen pitäis vielä käydä ultrassa, jotta saa mielenrauhan pikkasen aikaisemmin...

Mulla on alkanut taas närästys tai koko ajan on sellainen tunne, että on pala kurkussa. Se oli ekassa raskaudessa mun inhottavin ja isoin vaiva. Jostain luin, että mantelit voisi auttaa tähän vaivaan, kokemuksia?

Stellanella + James 5+2
 
Tunnustan :ashamed: Tein tänään kolmannen raskaustestin. Oli ihan pakko, kun ei ole kunnon oireita vielä ilmaantunut. Ja tulihan siihen testiin saman tien tumma viiva. Ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi tuli tehtyä.

Eilen ja tänään tosin on ollut pieniä alavatsatuntemuksia, mutta ei mitään sen kummempaa.
Pitäisköhän itsekin jo soittaa neuvolaan? Ei mulla sinne vastaanotolle niin kiire ole, mutta olis kiva ilmoittaa meidän kivalle neuvolan tädille, että nyt olisi uusi asukki masussa. Keskenmenon jälkeen hän toivoi, että vielä kesän aikana kuulisi meiltä päin hyviä uutisia, ja elokuuhan on vielä täyttä kesää :D

Eelis 5+4
 
Varovasti mukaan. Kuudes raskaus ja lapsi meille, jos nyt kaikki menee hyvin. Ikävä lukea noita km-uutisia :( . Vähän on etovaa oloa ja raskaudesta ei aiota kertoa vielä pitkään aikaan muille. Neuvolaankaan en ihan heti soittele, on niin epäuskoinen olo, vaikka kaksi ihan selvää plussaa tein.
Hyviä odotuspäiviä kaikille :hug: .
Lyra-synnytyssairaala?-11.4.2010-kuudes
 
Ria :hug: jaksamisia koko perheelle!

ärveet 6+0
Hitaasti se aika etenee mutta varmasti.
Hellettä on piisannut koko viikon, siitä ollaan nautittu lasten kanssa. Pikkuinenkaan ei viihdy sisällä yhtään vaan heti on neliveto päällä kun huomaa että terassin ovi on auki.
Onneksi viihtyy pihalla, olishan se kurjaa nököttää sisällä koko ajan kun on niin kaunis ilma pihalla.

Kauhulla vaan odottelen jo syksyä ja talvea kun oikeesti ei pihalla viihdytä, tai en ainakaan itse viihdy niin paljoa.
Kiva on sitten ison mahan kanssa pukea talvivaatteita ja keväällä sitten talvivaatteet + kurikset.

Eka raskaus myös siten että ison mahan kanssa olen koko talven. Uutta sekin.

Odottelen vielä pari viikkoa ennenkuin soitan neuvola-aikaa, tai aikaisintaan viikolla 34 (siis kalenteriviikolla)
Silloin kun saan tuon yhden ymmärtävän korvaparin puoleksi päiväksi puistolapseksi. Nuorin ei vielä ymmärrä tai vaikka ymmärtäisi ei osaa puhua.

Välillä vieläkin tulee mieleen että mihin ihmeeseen sitä oikein lähdettiin, miten selvitään ja miten oikeesti päivän rutiinit hoidetaan?
Kuinka paljon se 4. lapsi muuttaa asioita? Kun tuo toinen tai kolmaskaan ei niitä kovin paljoa hetkauttanut?

Suunnitellaan viikonloppu reissua Helsinkiin ensviikoksi. Lapset mummilaan ja äiskä ja iskä hieman vapaalle
;) kun ei taas tiedä koska seuraavan kerran päästäisiin niin pitää ottaa kaikki mahdolliset ajat huomioon ja käyttää hyväkseen.
Ainut mutka on tässä se että mies oli alunperin menossa yksin veljensä ja tämän vaimon luo niin pitää vielä varmistaa että onhan ok että myös minä tulen. Tai oikeastaan se että se vaimokin olisi paikalla niin olisi mullekin seuraa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Voi Ria! Iso :hug: täältä ja kamalasti jaksamista koko perheelle!

Täällä on pari päivää anoppilassa mennyt aaltoilevasti. Välillä on huonompi olo, välillä parempi. Eilinen päivä oltiin miehen kanssa Helsingissä, kun vaan muistin napostella koko ajan jotain niin etovuus pysyi loitolla. Varsinaisestihan en ole puklannut, mutta tuntuu ettei se kovin kaukana ole ollut.
Tänään on ollutkin sitten ihan puhtaasti lepopäivä, en ole oikeastaan tehnyt mitään. Nukkunut ja yrittänyt keksiä ruokalajeja mitä voisi syödä. Tuntuu ettei mikään vaan meinaa maistua. Väsyttää koko ajan ja vatsaa nipistelee. Nipisteleekö teillä vieläkin välillä masua?
Mutta välillä musta tuntuu että oireet ovat vähentyneet, välillä lähes poistuneet kokonaan. Tuntuu että kuvittelenko mä aina näitä oireita sit itelleni. :D

Ummetuksesta kärsin nyt kolmatta päivää, tänään aloin syömään luumuja, jos niillä saisi vähän liikettä. Inhottavaa, ehkä se ripulointi oli kuitenkin parempi vaihtoehto! Mulla on muutenkin niin outo vatsa, että se ei oikein toimi kun kotioloissa, joten asiaa ei yhtään auta että ollaan nyt vajaa viikko täällä anoppilassa. :(

Mutta ei kai tässä muuta, takapihalle makoilemaan varjoon. Aurinkoon en voi kuvitellakaan meneväni. Ahdistavaa jotenkin se kuumuus, vaikka ennen olen siitä nauttinut.

Uusille tervetuloa!
 
Iltaa! Jaksaa tännekkin kirjottaa,niin väsy olo ollut että ei ole jaksanut..

MolliMelooni ja Ria :hug:

Itse piti tänään tehdä r-testi,mielenrauhan vuoksi ja tumma plussa pärähti :) täällä oireina ollu kiukkuisuus,VÄSYMYS ja välillä ällöttää.

Ja kyllä täällä mahaa nipistelee välillä,eilen säikähin kun nukkumassa olin kun koko mahan alueelta vihlas kunnolla :( ja kesken siivouksen rupes huimaamaan :(

Jellona-äiti ja nökö 5+2
 
Kyllä mullakin aina välillä tuntuu jotain jännää nipistelyä mahassa.. Mutta ei sit muita oireita.
Esikoisen aikana muistelisin, että oli melko paljon jo tässä vaiheessa oireita.
Onneksi maanantaina pääsen soittamaan neuvolaan ja toivon mukaan saan ajan pian.
Meillä neuvolassa onneksi ultrataan, niin ei tarvitse käydä missään erikseen sitä tekemässä..
Huomenna olis tarkoitus lähteä mustikoita poimimaan.. Hyvä tapa viettää ensimmäistä hääpäivää :LOL:
 
iltoja kaikille..täällä vissiin pientä kiukkua ollu ilmassa tänäänkin, liekkö ne saa hormoonejen piikkiin? tuttavat on menossa iltaa viettämään ja kovasti kyselivät mukaan, ja sitten lupauduinkin lähteen, autolla :LOL: kyselivät heti miksen juo..mutta onneks en oo ikuna niin ollu alkon perään et tarttis sen enempää selvitellä =) nyt kumminkin pukemaan ja suihkuun ja sitten eteepäin, hyviä vointeja meille kaikille

t. neila rv 5+5
 
Täälläki ollu kiukkua ilmassa, ja ajoittain väsymystä. En tajua miten mulla on ollu tosi kuuma ja hiki vaan virrannu, liekö kuuluu oireisiin? Aika vähän on nipistelyä tuntunut alavatsassa. Kovasti tekis mieli koko ajan syödä kaikkee makeaa, ja nälkä on koko ajan. Mutta pitäis vähän hillitä!! Pahoinvointia ei oo, ja kahviakin pystyn juomaan, ekassa ( tai siis toisessa, eka raskaus kun päättyi keskenmenoon v. 2006) raskaudessa aika nopeesti jäi kahvi pois. Mutta kai nää raskaudet sit voi olla niin erilaisia. Tänään 5+3
 
Täältäkin löytyy kiukkua :kieh: Kuuma ja hikikin on lähes kokoajan.
Ja nämä helteet ei kyllä auta yhtään, kiukku vaan lisääntyy kun on niin tukalan kuuma.
Heh, kyllähän noita oireita sit löytyykin kun alkaa ajattelemaan :)
 

Yhteistyössä