Huhtikuiset 2025

Heippa!

Onko täällä muita huhtikuisia 2025? 👋
Harmikseni en löytänyt keskustelua, joten täällä huutelen. Esikoisen raskaudessa saatiin kasaan kiva ryhmä jonka kanssa ollaan vieläkin ajoittain yhteyksissä. ☺

Itsellä vasta rv 3+4 ja la 23.4. mutta kaipailisin jo vertaistukea. 😅
 
vierailija
Jos nyt osasin laskea oikein niin täällä pitäisi olla rv 5+1. Odotan esikoista, toivottavasti raskaus pysyy eikä mene menojaan mutta muutoin pitäisi olla siis huhtikuussa myös laskettu aika. Kamala öklötys täällä aamusta iltaa, ainakin raskaus muistuttaa itsestään että siellä vielä ollaan 😂🤢
 
vierailija
Täällä 6+3. En oo oksentanut, mutta ällö olo on aamuisin tai jos ruokailuväli venyy liikaa. Viimeyönä piti herätä klo5 syömään banaania, et pystyin jatkaa nukkumista pahoinvoinniltani.
Tännä tuskin tulee hirveesti kirjoiteltua, mut jos joku perustaa fb ryhmän, niin sinne voisin mielelläni liittyä. :)
 
Ihanaa että meitä on enemmänkin! Mulla on ainakin tähän mennessä oireet aika saman kuin esikoisen raskaudessa - hengästyn helposti ja alavatsaa muilii..jos tämä menee samalla kaavalla niin oireita tulee aika vähän ja sitten mietin ja panikoin olenko raskaana ollenkaan 🙃 nyt jännään lähinnä kestääkö kaveri kyydissä vaikka menkatkaan ei ole vielä myöhässä...

Itsekin kyllä mieluusti siirryn fb'n puolelle ainakin osittain kunhan pääsen vähän suuremmille viikoille 😊

Aloitan tuohon alle listan, jos siihen tahtoo itsensä lisätä ;)
 
vierailija
Täällä rv4+1 ja digi näytti eilen 2-3 viikkoa joten kai tähän pitää alkaa pikkuhiljaa uskomaan. Ihan vähän jotain oireita alkaa ilmaantua. Lähinnä hengästymistä edelleen ja uutuutena tarve syödä aamuisin - en ole ikinä syönyt aamupalaa tai herännyt nälkäisenä - en edes edellisessä raskaudessa joten tämä ei voi johtua muusta 🤔 huomenna lääkäriin verikokeisiin ja hakemaan lähete gynelle (asun Belgiassa niin systeemi on vähän eri)...ja sitten varmaan myös varaamaan aikaa varhaisultraan, koska se on täällä osa ekaa gynekäyntiä. 🤩
/possu.
 
vierailija
Välillä käynyt katsomassa olisiko täällä ketjua, mutta nyt näemmä löytyy. Täällä la 11.4 ja toinen tulossa 🥹 Pitää varmaan kaivella vielä esikoisen aikaiset tunnukset esiin.

Itsellä ollut välillä jomottelua, väsymystä ja ruokahaluttomuutta. Myös oksennusrefleksi on herkässä, vaikka en varsinaisesti koe, että olisi pahoinvointia.
 
Liityin listaan. Mä plussasin 3+4 ja nyt menossa 5+2. Rinnat on arat. lievää pahoinvointia jo ollut ja alavatsassa tuntemuksia. Tämä on mun viides alkanut raskaus, koska kaksi keskenmenoa ja kaksi lasta. Toivotaan että tää pieni yllätysvauva pysyy mukana <3
 
vierailija
Jos nyt osasin laskea oikein niin täällä pitäisi olla rv 5+1. Odotan esikoista, toivottavasti raskaus pysyy eikä mene menojaan mutta muutoin pitäisi olla siis huhtikuussa myös laskettu aika. Kamala öklötys täällä aamusta iltaa, ainakin raskaus muistuttaa itsestään että siellä vielä ollaan
Hei, minkä ikäinen olet? Mulla kans esikoinen ja ehkä samat viikot kun sulla.
 
vierailija
Liityn myös listaan, kaikki sormet ja varpaat ristissä, että tämä jaksaisi loppuun asti. Ei ole uskaltanut paljoa hehkuttaa kenellekään. rv 6+3 taustalla yksi km (rv 8+), kkm(rv 18+) elämää vauhdittaa tällä hetkellä miehen 4 "omaa" ja yksi oma. Ikää sen melkein 38v. Aika oireettomasti mennyt, ainoat asiat, on palelu, nännit kipeinä, nälkä ja vessassa juoksu. Suklaa kahvin kanssa ei ole se juttu tällä hetkellä... Varhaisultraa odotellessa, vielä tässä kuussa... 😅
 
Hei, minkä ikäinen olet? Mulla kans esikoinen ja ehkä samat viikot kun sulla.
Tein nyt tunnukset, olin tuo vierailija. Oon 28, entäs sä?

Muutoin puran taas vointiani tänne, oon ihan 24/7 pahoinvoiva enkä voi ymmärtää miksei kukaan koskaan puhunut tästä ennen. Onko muka harvinaista että pahoinvointi 24/7? Ainoa mitä olen kuullut raskaana olleilta kun olen kysynyt oireista on vain ollut luokkaa: ”Ei mitään oireita, kaikki mennyt hyvin”, ”Joskus oli vähän paha olo ja kun söin vähän niin se meni ohi” ”väsyttää mutta ei muuta”, kysyn vaan mitä tämä nyt on että aamusta iltaan oksettaa ja yöllä valvottaa oksettavassa olossa ja kukaan ei ole koskaan kertonut että se on tälläistä. Olen käytännössä invalidi tämän takia mutta silti pitää käydä töissä hymyssä suin kun ei saa kellekään kertoa. Oon ottanut nyt tunsaasti magnesiumia, ja raskausvitamiinit illasta, eikä mitään muutosta. Kertokaa pliis että en oo ainoa jolle tää on yhtä helvettiä?
 
No voi nyt herranjestas, laitoin sitten itseni listaan vierailijana.....on taas opettelemisen paikka, kun viimeksi hengaillut näillä foorumeilla kymmenisen vuotta sitten esikoisen odotuksessa :D Testin uskaltauduin tekemään ihan vasta viime yönä ja plussan jälkeen ei enää siinä tunnemyräkässä tullutkaan nukuttua yhtään silmäystä. Fiilis vielä hurjan sekava ja elämäntilanne jotain aivan muuta kuin otollisin, oikeastaan vihoviimeinen tällaiseen, mutta toista lasta olen toivonut jo vuosia. Ensimmäinenkin tuli aivan kummaan väliin ja hyvin yllärinä, joku tarkoitus näillä pienillä ihmeillä on oltava. 🌠
 
Mitä oireita teillä on ja oletteko miettineet varhaisultraa?

Miä oon lähes oireeton, kuten edellisessäkin raskaudessa ja tämä on hermoja raastavaa, kun ei yhtään tiedä tapahtuuko mitään kasvua ja kehitystä. Ei sillä että tahtoisin hypermeesin tms, mutta vähän jotain oireita auttaisi. 😅 Tällä viikolla on ollut tosin vähän tuhruttelua, mikä on tietysti nostanut paniikkikertoimia (vaikka ilmeisesti hoikin olla harmitonta). Täällä ultra kuuluu onneksi ekaan gynekäyntiin, mutta koska vaadin naisgyneä niin sekin meni vasta syyskuun 24. päivään, eli elän varmaan epäuskossa ja paniikissa rv9+6 asti 😬
 
Mitä oireita teillä on ja oletteko miettineet varhaisultraa?

Miä oon lähes oireeton, kuten edellisessäkin raskaudessa ja tämä on hermoja raastavaa, kun ei yhtään tiedä tapahtuuko mitään kasvua ja kehitystä. Ei sillä että tahtoisin hypermeesin tms, mutta vähän jotain oireita auttaisi. Tällä viikolla on ollut tosin vähän tuhruttelua, mikä on tietysti nostanut paniikkikertoimia (vaikka ilmeisesti hoikin olla harmitonta). Täällä ultra kuuluu onneksi ekaan gynekäyntiin, mutta koska vaadin naisgyneä niin sekin meni vasta syyskuun 24. päivään, eli elän varmaan epäuskossa ja paniikissa rv9+6 asti
Täällä jonkinmoista pientä pahoinvointia/kuvotusta, alavatsan nipistelyjä välillä (tai pikemminkin repäisyjä) ja hajut ällöttää. Ekasta alkoi muistaakseni oireet ehkä seitsemän viikon tienoilla ja tosiaan voimistuivat ajan mittaan. Täytyy sanoa, että en kyllä kaipaa niitä, mutta näillä näkymin kerään taas kokoon kunnon arsenaalin :D varhaisultraa en ole miettinyt vielä, neuvolaan pitäisi olla yhteydessä tänään tai huomenna. Esikoisen kohdalla oli kiva asua pienellä paikkakunnalla kun aivan ihana neuvolatäti ultrasi aivan jokaisella neuvolakäynnillä! Turussa vaan varmaan aivan välttämättömät...tosin tiheämpään syyniin todennäköisesti joudun edellisessä raskaudessa tulleen raskausmyrkytyksen vuoksi. Jos se yhtään omaa mieltä rauhoittaa, niin itse menisin varhaisultraan. :)
 
Ehkä mäkin uskallan jo liittyä tänne, tänään varhaisultrassa käyty 6+6 ja sikiö vastasi kooltaan täysin samaa ajankohtaa, oli 9mm kokoinen ja sykekin kuului kauniisti ja tasaisesti. Nyt voi taas hengähtää (ainakin hetkeksi) ja mennä kohti nt-ultraa ❤
Laskettu aika meillä siis 11.4.
 

Yhteistyössä