Huhtikuiset 2024

Varasin kans tiistaille ekan lääkärikäynnin, silloin pitäisi olla 5+1. Sieltä saa sitten lähetteet verikokeisiin ultriin yms.

Mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa olleet rinnat kipeinä, että se on sit kai raskausoire mulle 😀 alavatsa on jo turvonnut ja ”pyöreähkö”. Välillä tulee kans öklö olo, mut toisaalta tekisi hirveästi mieli roskaruokaa 😅 niin ja nenä on ollut pari viikkoa aamuisin tukossa.
 
Varasin eilen netin kautta ensimmäinen neuvolakäynnin noin kuukauden päähän. Aikoja vaan oli tosi huonosti kyllä tarjolla 🙄🤔

Tuntuu kyllä että koko ajan on jotenkin tosi turvonnut olo. En muista että ekassa raskaudessa ois ollu tämmöistä tai oikeastaan mitään oireita tyyliin ennenkuin rv12 tms.
 
Lisäksi tää kiellettyjen tai vältettävien ruokien ja lääkkeiden opettelu on kyllä taas yhdenlaista. Just vedin iltapalaksi itse pyydettyä ja graavattua siikaa leivän päällä ennenkuin muistin että "Ai niin..." 🤦‍♀️😄 onneksi ei sentään kaupan muoveissa muhinutta kalaa...
 
vierailija
Kiva, että huhtikuisille löytyi ryhmä😊
Hieman yllättäen menkkoja ei tällä viikolla kuulunutkaan, joten nyt vielä hieman prosessointi asian suhteen kesken😅

LA 9.4/ Banne /29/ 3. lapsi/HUS
 
Miten täällä menee? Mä oon aivan innoissani Alkaa rintavarustus olee aika hiton kipee Oltiin jo jonossa hoitoihin mut kahen vuoden jälkeen se sitte tärppäs ilman mitää hoitoja tms.. Tää on niin parasta Olin jo menettäny toivon. Alotin rappusiivouksen ja sit pam! raskaana! Toiv. kaikki menis hyvin
En oo vissii ollu kirjautuneena, kun oon tän kirjottanu😄 Tai ainaki tossa luki vaa "vierailija"
t. rustiina89😅
 
  • Tykkää
Reactions: Naatuska90
Miten täällä menee? Mä oon aivan innoissani Alkaa rintavarustus olee aika hiton kipee Oltiin jo jonossa hoitoihin mut kahen vuoden jälkeen se sitte tärppäs ilman mitää hoitoja tms.. Tää on niin parasta Olin jo menettäny toivon. Alotin rappusiivouksen ja sit pam! raskaana! Toiv. kaikki menis hyvin
Aivan järkyttävä turvotus ja nestettä kertynyt älyttömästi kroppaan tai jotain ku paino noussut ihan älyttömästi muutamassa viikossa... Toki kesälomalla ollu pari viikkoa ja syöny vähän mitä sattuu, mutta ei se selitä tätä. Kuitenkin oon myös liikkunut melko paljon.
 
Miten täällä menee? Mä oon aivan innoissani Alkaa rintavarustus olee aika hiton kipee Oltiin jo jonossa hoitoihin mut kahen vuoden jälkeen se sitte tärppäs ilman mitää hoitoja tms.. Tää on niin parasta Olin jo menettäny toivon. Alotin rappusiivouksen ja sit pam! raskaana! Toiv. kaikki menis hyvin
Mäkin oon ihan innoissani, hypistelin kirppareilla jo pikkusia vauvan vaatteita. Vielä jäi kyllä ostamatta, kun viikkoja vasta 5+1.

Kerroin äidilleni, anopille ja ystävälle raskaudesta. Oletteko muut vielä kertoneet?

Rinnat ei enää niin kipeät, mutta on turvonneet. Ja samoin on mahakin turvonnut! Kaikenlaisia kipuja ollut nyt alavatsalla muutaman päivän. Repäisykipua, menkkajomottelua, nippailuja.. Toivottavasti on vaan kasvukipuja eikä enteile mitään huonoa. Ei mitään kovin voimakkaita kipuja, mutta sellaisia että pistää miettimään mistä johtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Banne
Mäkin oon ihan innoissani, hypistelin kirppareilla jo pikkusia vauvan vaatteita. Vielä jäi kyllä ostamatta, kun viikkoja vasta 5+1.

Kerroin äidilleni, anopille ja ystävälle raskaudesta. Oletteko muut vielä kertoneet?

Rinnat ei enää niin kipeät, mutta on turvonneet. Ja samoin on mahakin turvonnut! Kaikenlaisia kipuja ollut nyt alavatsalla muutaman päivän. Repäisykipua, menkkajomottelua, nippailuja.. Toivottavasti on vaan kasvukipuja eikä enteile mitään huonoa. Ei mitään kovin voimakkaita kipuja, mutta sellaisia että pistää miettimään mistä johtuu.
Puolison lisäksi kaksi kaveria tietää. Toinen sen takia että oli mukana ku ostin testejä ja toiselle olin kertonut että tarkoitus olisi yrittää vielä toista. Äidille ja muulle perheelle varmaan ensimmäisen neuvolan tai ultran jälkeen. Riippuu vähän että miten nopeasti tuo mahakin kasvaa 😅
 
Mäkin oon ihan innoissani, hypistelin kirppareilla jo pikkusia vauvan vaatteita. Vielä jäi kyllä ostamatta, kun viikkoja vasta 5+1.

Kerroin äidilleni, anopille ja ystävälle raskaudesta. Oletteko muut vielä kertoneet?

Rinnat ei enää niin kipeät, mutta on turvonneet. Ja samoin on mahakin turvonnut! Kaikenlaisia kipuja ollut nyt alavatsalla muutaman päivän. Repäisykipua, menkkajomottelua, nippailuja.. Toivottavasti on vaan kasvukipuja eikä enteile mitään huonoa. Ei mitään kovin voimakkaita kipuja, mutta sellaisia että pistää miettimään mistä johtuu.
Mulla on ollut ihan samanlaisia kipuja ja turvotuksia kuin sullakin, ja ihan samalla tavalla olen miettinyt että ei kai tässä ole nyt mitään ikävää tapahtumassa. Toivotaan, että ovat ihan normaaleja tuntemuksia meillä molemmilla :)

En ole vielä kertonut ystäville ja sukulaisille raskaudesta, ajattelin kertoa sitten varhaisultran jälkeen jos kaikki ok. Nämä ekat viikot kuluvat ihan piinallisen hitaasti. Täällä tänään 5+1.
 
Heih! Täällä kans on huhtikuisen odotus alkanut, apin mukaan nyt 5+6 eli laskettuaika 3.4.2024 😍 Asun ulkomailla ja en ole vielä hakeutunut raskausseurantaan. Tultiin juuri Suomesta ja matkalaukkujen purkaminen vielä kesken 😅 Tässä viime päivinä olen ollut aistivinani yökötystä, mutta vielä ei ole oksentelu alkanut..
Turquoise2018/ 33 / 3 lapsi / ulkomaat
 
Kävin tänään lääkärillä ja oli jännä kun kahdessa aikaisemmassa raskaudessa oon saman tien saanut lähetteet kaikkiin ultriin ja verikokeisiin ja nähnyt lääkäriä seuraavan kerran ehkä rv16-18, mut nyt hän antoi vaan lähetteen varhaisultraan ja ekaan verikokeeseen ja sanoi että haluaa nähdä uudestaan rv 8-9. Tuntuu siis tiuhalta nökemiseltä näin kolmannessa raskaudessa 😅 kävin nyt sit verikokeessa ja varasin varhaisultran 23.8, jolloin pitäisi olla 7+2.

Niin ja raskaudesta ei olla kerrottu kenellekään vielä. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen
 
Mulla on ollut ihan samanlaisia kipuja ja turvotuksia kuin sullakin, ja ihan samalla tavalla olen miettinyt että ei kai tässä ole nyt mitään ikävää tapahtumassa. Toivotaan, että ovat ihan normaaleja tuntemuksia meillä molemmilla

En ole vielä kertonut ystäville ja sukulaisille raskaudesta, ajattelin kertoa sitten varhaisultran jälkeen jos kaikki ok. Nämä ekat viikot kuluvat ihan piinallisen hitaasti. Täällä tänään 5+1.
Noi tuntemukset kuulostaa tosi tutuilta myös mun kohdalla, mutta eniten on huolestuttanut jos ei olekaan mitään oireita😄
Mä en ole vielä tehnyt edes raskaustestiä, mutta olen joillekin kavereille kertonut ettei menkat ole alkanut. Oireet on niin selvät ettei varmaan tarvitsekaan tehdä…
 
  • Tykkää
Reactions: Turquoise2018
Pahoinvointia riittää aamusta iltaan ja lisäksi on ihan älyttömän kuuma koko ajan. Varhaisultraan olisi aika ensiviikolla.
Raskaudesta emme ole vielä aikoneet kertoa kenellekään. Ehkäpä sitten nt-ultran jälkeen.
 
Me ei olla myöskään kerrottu vielä kenellekään. Kahden aikaisemman lapsen kohdalla ollaan kerrottu vanhemmille heti plussasta, mut tällä kertaa ei oo tehty raskaustestiä niin ”ei voi” kertoo 😅 tarkoitus olis käydä varhaisultrassa ja sit jos ja kun sydämen syke näkyy, niin kerrotaan❤ Raskaana olemisesta ei sinänsä kyllä ole epäilystä; puuttuvien menkkojen lisäksi rinnat on tosi kipeät, ällöttää ja nyt on alkanut jäätävä nälkä. Mitä sitä voikaan syödä, kun ei mikään oikein maistu ja sit vaan vatsa kurnii? 🙈
 
Ajattelin uskaltautua kanssa tänne kirjoittamaan. Tänään selvisi raskaus. Olin menossa kierukan asennukseen, mutta raskaustesti olikin positiivinen, joten käynti muuttuikin yllätysten kertomis käynniksi.

Oon 28v ja tämä olisi meidän 4 lapsi, mikäli pysyy matkassa. Synnytyspaikkana olisi satasairaala. Laskettu aika olisi laskujen mukaan 16.4.
Mulla viimeisin synnytys oli tossa hieman rapiat 3kk sitten.
 
Kamala väsymys painaa päälle, tuntuu ettei mitään jaksa tehdä. Päikkärit tai joku lepotauko on lähes päivittäin töiden jälkeen otettava, että jaksaa iltaan asti.

Etovaa oloa on varsinkin iltaisin, mutta varsinaista pahoinvointia vielä ei ole ilmennyt. Rinnat kipeytyy koko ajan enemmän.

Viikot kuluu ihan hujauksessa, mutta varmasti taas syksy ja talvi tuntuu ikuisuudelta. Vois pikakelata kevääseen ja loppuraskauteen jo, haluaisin jo niin päästä ostelemaan kaikkia vauvajuttuja, vaikka esikoisen jäljiltä jemmassa onkin paljon tavaraa.

Meidän on myös muutettava isompaan asuntoon ja päivitettävä autoa ennen kevättä. Muuton suhteen ei varsinaisesti kiire ole, mutta toki olis kivempi asettua ennen vauvan syntymää jo uuteen kotiin, mutta toisaalta vauva aika mahdutaan tässäkin asumaan.
 
Heippa, voisin tulla uutena mukaan! Ja Facebook-ryhmä kiinnostaa myös jos sellainen tulossa.. :)

Toista lasta ollaan toivottu pitkän aikaa, ja nyt toisesta lääkeavusteisesta kierrosta tärppäsi <3 PCOS jarrutti onnistumista tätä ennen. Laskettu aika on 17.4. tienoilla, vielä ei ole ihmeempiä oireitakaan, väsyttää vaan ja satunnaisesti on menkkakipuilua..

Listaan voi myös lisätä

17.4.
@halipatsuippa / 30v / 2. lapsi / KYS
 
Viikonloppuna ollut turvotus on onneksi vähän tasoittunut. Oireita ei juurikaan ole mikä toisaalta on tosi ahdistavaa kun miettii välillä että oonko sittenkään raskaana kun ei tunnu missään 😅 Edellisessäkään tosin ei ollut juurikaan pahoinvointia tai muuta vastaavaa. Jossain vaiheessa tuli sellaista matkapahointia, mikä meni onneksi ohi muutamassa viikossa. Alkuvaiheessa oli jonkin verran huimausta ja turvotusta, mutta nekin tulivat jossain rv 10? kieppeillä jos oikein muistan.
Pitkä matka on vielä edessä toivottavasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Bluepansy
En ole varma mikä laskettu aikani mahtaisi olla, sillä epäilen, että ovuloin myöhään tässä kuussa.

Viimeisten menkkojen eka pv oli 29.6. (tämän perusteella laskettu aika olisi 6.4.), mutta hedelmöitymisen oli tapahduttava 17.7. jälkeen sillä meillä oli kuiva kuukausi.
Näin ollen epäilen, että olen mahdollisesti ns viikon myöhässä, 5+1, ja tällöin laskettu aika olisi 11.4.

Emme yrittäneet aktiivisesti, joten tämä oli meille iso shokki ja yllätys. Olen nyt viikon saanut sulatella ja tullut sinuiksi ajatuksen kanssa. Nyt en malttaisi odottaa 🥰

Ainoat oireet ovat olleet turvotus ja väsymys sekä selkeästi kohonnut kehon lämpötila. Raskaus ei tunnu todelliselta ja keskustelimmekin eilen, että käymme yksityisellä varhaisultrassa. Asun Englannissa ja katsoin, että hinta on kohtuullinen £85. En voi uskoa, että Suomessa vastaava olisi 350€!?

Täällä raskaudenseuranta on ilmeisesti kätilöjohteinen. Ensimmäinen aikani kätilön kanssa on viikolla 8-9. Ensimmäinen ultra on viikolla 12, mutta luulen, että kyseessä on vasta 11 omalla kohdallani.
 
Tänä aamuna tuntui ekan kerran siltä että pahoinvointi alkaa nostamaan päätään 😕 päivä meni kyllä sitten ihan hyvin kun sain syötyä aamupalan. Päätin nyt että tässä raskaudessa syön vaikka väkisin, vaikka ei olisi yhtään ruokahalua, kun tiedän että siitä tulee parempi olo. Sain reseptin pahoinvointilääkkeisiin lääkäriltä jos tulee tarvetta.
 
Mäkin olisin tosiaan kiinnostunut FB-ryhmästä, jos/kun sellainen tehdään 😊

Mitkä on teidän parhaat vinkit pahoinvoinnin ehkäisyyn? Mulla on käytössä akupainantarannekkeet, hörpin sitruunamehuvettä ja koitan syödä vähän koko ajan.

Mulla alkais huomenna työt uudessa työpaikassa enkä todellakaan haluis siellä alkaa oksentelemaan.. 😬 Nää alkuraskauden viikot on kyllä aina itselle vaikeimmat tän pahoinvoinnin takia.. Tsemppiä muillekin yökötyksestä kärsiville ❤🤗
 
Hei
Tuun myös mukaan. Tänään varhaisultrassa näkyi kaks raskauspussia. Yhdessä oli syke ja toisessa näkyi vaan ruskuaispussi. Viikon päästä uusi ultra. Kätilö sanoi että toinen varmaan ei kehity eteenpäin. Saa nähdä toivottavasti toinen syke tulisi myös näkyviin. Tänään on vasta kuitenkin 6+1 laskettu aika 5.4
 

Yhteistyössä