Huhtikuiset 2022

Tsemppiä ultraan! Tuuhan kertomaan miten meni
Viikkoja oli tosi paljon vähemmän kuin olisi edellisistä menkoista laskien ollut, nimittäin 5+5 kun menkkojen mukaan olisin ollut muistaakseni 9+ jotain. Mun kierrot on aina olleet epäsäännöllisiä ja pitkiä, joten sen puolesta ihan mahdollistakin että ovulaatio on ollut tosi myöhään, varsinkin kun tämä oli eka yrityskierto pillereiden jälkeen. Mut yhtä lailla mahdollista on et kasvu on loppunut tai kai myös, että on tuulimuna. En oikein ymmärtänyt enkä siinä kohtaa osannut kysyäkään, että oliko siellä oikeasti alkiota näkyvissä vai pelkkä ruskuaispussi. Jotain ultraaja mainitsi riisinjyvänkokoisesta elämänalusta (ehkä siellä siis oli minialkio) mutta sanoi myös että ei näe, koska on ruskuaispussin takana piilossa. Kai on varattava reilun viikon päästä uusi aika, että saan mielenrauhan.

Oireettomuudenhan tämä selittää kyllä hyvin, kun viikkoja onkin näin vähän.
 
Viikkoja oli tosi paljon vähemmän kuin olisi edellisistä menkoista laskien ollut, nimittäin 5+5 kun menkkojen mukaan olisin ollut muistaakseni 9+ jotain. Mun kierrot on aina olleet epäsäännöllisiä ja pitkiä, joten sen puolesta ihan mahdollistakin että ovulaatio on ollut tosi myöhään, varsinkin kun tämä oli eka yrityskierto pillereiden jälkeen. Mut yhtä lailla mahdollista on et kasvu on loppunut tai kai myös, että on tuulimuna. En oikein ymmärtänyt enkä siinä kohtaa osannut kysyäkään, että oliko siellä oikeasti alkiota näkyvissä vai pelkkä ruskuaispussi. Jotain ultraaja mainitsi riisinjyvänkokoisesta elämänalusta (ehkä siellä siis oli minialkio) mutta sanoi myös että ei näe, koska on ruskuaispussin takana piilossa. Kai on varattava reilun viikon päästä uusi aika, että saan mielenrauhan.

Oireettomuudenhan tämä selittää kyllä hyvin, kun viikkoja onkin näin vähän.
Onpa piinaavaa :( Olispa niin et seuraavalla kerralla näkyisi enemmän, epätietoisuus on kyllä pahinta mitä voi olla :(
Tiedän kyllä yhden jolla piti olla viikkoja enemmän mut ultrassa olikin paljon vähemmän, tällä kans epäsäännölliset kierrot niin kyllä sille lapsi kuitenkin syntyi.
Milloin sä teit plussa testin?
 
Nonii täällä alkoi nyt sit joku hieman värillinen vuotaminen
Taasko sitä mennään

Verenvuoto on yllättävän yleistä kyllä. Kahdessa ekassa raskaudessa mulla ei mitään, mutta kolmannessa just näillä viikoilla aloin yhtäkkiä vuotaa. Sitä tuli koko ilta ja yö ja seuraavana päivänäkin ultraan mennessä. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Ei kukaan sanonut mistä voisi johtua. Tädilläni esim. on vuotanut kaikki 4 raskauta aina jossain vaiheessa.
 
Annajelina
Mitähän ihmeitä ne pastöroimattomat maitotuotteet oikein on... Kun ajattelin, että jos ainesosalistauksessa lukee "pastöroitu maito", niin voin ostaa huoletta tuotteen. Mutta sitten jos lukee pelkkä "maito", pitää ehkä miettiä. No, laitoin Kolmen kaverin jäätelömerkin aspaan kyselyä, että hetkinen, tässä teidän jäätelössä lukee pelkkä maito, eikä pastöroitu, eli onko tämä pastöroitua vai ei. Vastattiin, että kyllä vain on pastöroitua :D

Eli millä keinoin tätä enää edes voi träkkäillä :D tarvitsisin suoran listan, jossa on tuotteet ja niiden merkit, mielellään myös kuvat, kaikista niistä jotka EIVÄT käy.

Otin muuten iloisen rutiininomaiseseti burgerin mediumina eräs päivä ravintolassa. Oli vielä aika raaka-medium etten sanoisi. No, onneksi miehen kanssa onnistui vaihtaa annokset (hän oli unohtanut spesifioida kypsyyden ja sai omansa superkypsänä).
 
nytkövihdoin
En olekaan uskaltanut kirjoitella pitkään aikaan. Kovasti olen pelännyt kohdun ulkoista, tuulimunaa ja keskenmenoa (osaisipa ollakin murehtimatta). Nyt kuitenkin kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+2 ja siellä pikkuinen oli oikeassa paikassa, vastasi viikkoja ja sydän jo tykytti kovasti <3 vielä on toki piinaa jäljellä ennen toista kolmannesta, mutta helpotti kovasti huolia.

pahoinvointia on ollut muutaman viikon. Ei ole joutunut onneksi vielä oksentamaan, mutta olo on krapulainen aamusta iltaan ja veto on pois. Eikä mikään ruoka oikein maistu…

joskohan sitä uskaltaisi liittyä facebookin ryhmään!
 
Voi ei @Alinna86 !! Toivottavasti on vaan limakalvot tai muuta harmitonta. Pääsisitköhän nyt ultraan tarkistamaan?
Aattelin nyt vaa seurailla, jos yltyy ihan verenvuodoksi niin sit soitan ja vaadin ultran neuvolasta. Ei siis sen enempää oo nyt tullut kun sen yhen vessareissun yhteydessä jäi jotain vähän paperiin. Toivottavasti ei enää tuukkaan.

@Bolly Tiedän et on kovin yleistä, mullakin on kavereita jotka vuotaneet enemmän tai vähemmän ja silti vauvansa maailmaan saaneet. Tällä km taustalla vaan olettaa tietenkin heti pahinta mahd. Skenaariota :(
 
Onpa piinaavaa Olispa niin et seuraavalla kerralla näkyisi enemmän, epätietoisuus on kyllä pahinta mitä voi olla
Tiedän kyllä yhden jolla piti olla viikkoja enemmän mut ultrassa olikin paljon vähemmän, tällä kans epäsäännölliset kierrot niin kyllä sille lapsi kuitenkin syntyi.
Milloin sä teit plussa testin?
Tein plussatestin 19.8. ja pari päivää sen jälkeen viikkonäyttötestin, joka sanoi 3+. Eihän se mikään lääketieteellisen luotettava ole mut sen mukaanhan jo tuolloin olisi voinut olla se viisi viikkoa. Tästähän sainkin sitten taas uuden huolenaiheen, että onko hcg-arvo liian korkea ja mitä se sitten taas tarkoittaa. Tai sitten siellä on pieni lakannut jossain kohtaa kasvamasta. Yritän nyt pysyä kuitenkin positiivisella mielellä, koska kierrot on tosiaan aina olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä. Ja tänä aamuna tein ihan tavallisen liuskatestin, jonka viiva oli mielestäni tummempi kuin aiemmin. Sekin lisää toiveikkuutta.

Entä sinulla, onko vielä ollut vuotoa?
 
Tein plussatestin 19.8. ja pari päivää sen jälkeen viikkonäyttötestin, joka sanoi 3+. Eihän se mikään lääketieteellisen luotettava ole mut sen mukaanhan jo tuolloin olisi voinut olla se viisi viikkoa. Tästähän sainkin sitten taas uuden huolenaiheen, että onko hcg-arvo liian korkea ja mitä se sitten taas tarkoittaa. Tai sitten siellä on pieni lakannut jossain kohtaa kasvamasta. Yritän nyt pysyä kuitenkin positiivisella mielellä, koska kierrot on tosiaan aina olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä. Ja tänä aamuna tein ihan tavallisen liuskatestin, jonka viiva oli mielestäni tummempi kuin aiemmin. Sekin lisää toiveikkuutta.

Entä sinulla, onko vielä ollut vuotoa?
Onpa kurja tilanne:( toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin❤
Mulla se epämääräinen vuoto jäi siihen yhteen vessareissuun, mutta pisti kyllä varpailleen :rolleyes:
@jankkuli pahoittelut ja voimia :cry:
 
Annajelina
Tsemppiä ja voimia tosiaan kaikille, joilla on vaikeita aikoja joko ultran jälkeen tai sitä odotellessa.
Itselläni on koko ajan jotenkin sellainen ihme neutraali tunne, että jotakin voi oikeasti olla aika pahastikin pielessä ja jos on, niin ainakin olen osannut ajatella näin jo valmiiksi. En jotenkin jaksa uskoa, että tästä oikeasti ihminen vielä tulisi. Kaipa tämäkin on jokin suojautusmismekanismi. Ensi viikolla sen sitten kuulee.

Tässä on kuitenkin niin monet asiat hieman omituisesti - ensinnäkin aivan täysi oireettomuus (ruokahalu on oikeastaan ennallaan, lähes kasvanut) ja about kaikkien alkuraskauden kuvauksien, tihentyneet vessareissut ja mitä näitä kaikkia nyt on, puuttuminen. Ainut, mikä saa itseni uskomaan, että tässä tilanteessa olen, on ne kaksi positiivista kahden viivan testiä.

Täytyy sanoa, että nämäravintosuositukset aiheuttavat kyllä harmaita hiuksia. Käyn paljon ravintoloissa ja buffeteissa, enkä kyllä oikeasti jaksaisi joka ainut kerta varmistaa tarjoilijalta, että onko salaattiin lisätty juusto pastöroidusta maidosta. Haluaisin vaan olettaa, että se aina on. Kun mitä enemmän googlailee, sitä enemmän kaikki juustovalmistajatkin aina väittävät, että varmana on ok myös raskaana. Jopa sinihomejuusto, kuumentamattomanakin (Aura). Mutta sitten näissä virallisissa listauksissa käsketään kiertämään ne kaukaa.
Tänään söin kylmiä ravioleja salaatissa, ja vasta kun olin niellyt ison palan, tajusin että siinäkin oli jotakin kylmää brien makuista sössöä sisällä.

Ja kun valitsin pitkän aikaa erilaisia teelaatuja, jotka ovat kofeiinittomia, ja otin mukaan yrtti-hibiskus-marjateetä, näin jossain ylen sivulla sitten, että YRTTITEEKIN on kiellettyä. Mitä ihmeen kofeiinittomia teeitä sitä edes voi juoda, kun kaikkihan ne ovat yrttipohjaisia.
Tuntuu, että hermot menee ja vasta viikko 6 menossa :S
 
vierailija
Moikka,
Täälläkin yksi odottaja. Kolmatta odotellaan, kaksi muuta jo kouluikäisiä ja itselläkin ikää jo ihan kivasti :D Onkohan suljetumpaa ryhmää missään? Olen kahden muun lapsen odotusaikoina kirjoitellut facessa sekä vauva.info-foorumilla. Huhtikuisilla ei ilmeisesti ole facessa kuin yksi ryhmä? Itselläni ei ole profiilikuvaa, enkä aio sitä periaatteen takia laittaakaan. Kuitenkin facessa olen ollut v.08 saakka.
 
Tsemppiä ja voimia tosiaan kaikille, joilla on vaikeita aikoja joko ultran jälkeen tai sitä odotellessa.
Itselläni on koko ajan jotenkin sellainen ihme neutraali tunne, että jotakin voi oikeasti olla aika pahastikin pielessä ja jos on, niin ainakin olen osannut ajatella näin jo valmiiksi. En jotenkin jaksa uskoa, että tästä oikeasti ihminen vielä tulisi. Kaipa tämäkin on jokin suojautusmismekanismi. Ensi viikolla sen sitten kuulee.

Tässä on kuitenkin niin monet asiat hieman omituisesti - ensinnäkin aivan täysi oireettomuus (ruokahalu on oikeastaan ennallaan, lähes kasvanut) ja about kaikkien alkuraskauden kuvauksien, tihentyneet vessareissut ja mitä näitä kaikkia nyt on, puuttuminen. Ainut, mikä saa itseni uskomaan, että tässä tilanteessa olen, on ne kaksi positiivista kahden viivan testiä.

Täytyy sanoa, että nämäravintosuositukset aiheuttavat kyllä harmaita hiuksia. Käyn paljon ravintoloissa ja buffeteissa, enkä kyllä oikeasti jaksaisi joka ainut kerta varmistaa tarjoilijalta, että onko salaattiin lisätty juusto pastöroidusta maidosta. Haluaisin vaan olettaa, että se aina on. Kun mitä enemmän googlailee, sitä enemmän kaikki juustovalmistajatkin aina väittävät, että varmana on ok myös raskaana. Jopa sinihomejuusto, kuumentamattomanakin (Aura). Mutta sitten näissä virallisissa listauksissa käsketään kiertämään ne kaukaa.
Tänään söin kylmiä ravioleja salaatissa, ja vasta kun olin niellyt ison palan, tajusin että siinäkin oli jotakin kylmää brien makuista sössöä sisällä.

Ja kun valitsin pitkän aikaa erilaisia teelaatuja, jotka ovat kofeiinittomia, ja otin mukaan yrtti-hibiskus-marjateetä, näin jossain ylen sivulla sitten, että YRTTITEEKIN on kiellettyä. Mitä ihmeen kofeiinittomia teeitä sitä edes voi juoda, kun kaikkihan ne ovat yrttipohjaisia.
Tuntuu, että hermot menee ja vasta viikko 6 menossa :S
Minullakin hieman epäuskoinen olo tähän raskauteen. Tuntuu kuin kaikki raskausoireet olisi loppuneet. Ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, joten se pelottelee takaraivossa koko ajan.
 
Mami5x
Pahoittelet keskenmenon kokeneille tai sen pelossa eläville <3

Täällä 6+1 ja voi tsiisus mikä krapula ja kuvotus vähän väliä. Viiden lapsen äitinä kyllä muistan nämä, mutta en sitä että olis auttanut mikään muu kuin aika :( Aamusta iltaan krapulainen olo.. Siis voisko tämä olo jo helpottaa :/

Miten te helpotatte pahaa oloa? Mulle auttaa raitis ilma ja hieman liikkuminen. Syömisestä huolehdittava ettei verensokeri laske, mutta myöskin syömisen jälkeen on huono olo.. Muistaakseni kestänyt johonkin 9 viikkoon asti..
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Pahoittelet keskenmenon kokeneille tai sen pelossa eläville <3

Täällä 6+1 ja voi tsiisus mikä krapula ja kuvotus vähän väliä. Viiden lapsen äitinä kyllä muistan nämä, mutta en sitä että olis auttanut mikään muu kuin aika Aamusta iltaan krapulainen olo.. Siis voisko tämä olo jo helpottaa :/

Miten te helpotatte pahaa oloa? Mulle auttaa raitis ilma ja hieman liikkuminen. Syömisestä huolehdittava ettei verensokeri laske, mutta myöskin syömisen jälkeen on huono olo.. Muistaakseni kestänyt johonkin 9 viikkoon asti..
Tsemppiä sinne!

Kun joku keksii millä tän olon saa pois ni kertokoon mullekin! Mulla ei siis helpota mikään, syön ja juon pieniä annoksia vähän väliä. Muuten pakko makaa kyljellään loppupäivä. Sillee huomaa kyl jos yhtään pidemmäksi venyy ruokailu välit ni yrjö tulee varmasti. Nytkin siis täällä valvon tätä pahaa oloa, ja kävin äsken syömässä, tuntuu et kokoajan pitää pupeltaa jotain, niin mikä AAMUpahoinvointi, mulla tää on ainakin 24/7 :(
Neuvolasta ne jo ehotti pahoinvointi lääkkeitä mut mua epäilyttää kaikki lääkkeet eikä ne kaikilla edes toimi... kait se on vaa yritettävä jotenkin kestää mut kyl tästä alkaa olla ilo kaukana :(
 
vierailija
Moikka, kirjoitan ensikertaa tänne. Laskettu aika olisi 20.4.2022, eli tällä hetkellä mennä viikoilla 7+4. Onko täällä ketään muuta, joka ei kärsi raskauspahoinvoinnista? Mulla vaan lievää rintojen aristusta ja vatsatuntemuksia (nippailua, menkkamaista kipua), mutta tuo pahoinvointi puuttuu. Sen vuoksi pelkään kovasti että kaikki ei nyt ole kunnossa. :(
 
Moikka, kirjoitan ensikertaa tänne. Laskettu aika olisi 20.4.2022, eli tällä hetkellä mennä viikoilla 7+4. Onko täällä ketään muuta, joka ei kärsi raskauspahoinvoinnista? Mulla vaan lievää rintojen aristusta ja vatsatuntemuksia (nippailua, menkkamaista kipua), mutta tuo pahoinvointi puuttuu. Sen vuoksi pelkään kovasti että kaikki ei nyt ole kunnossa.
Moi!
Älä huoli, tuo on täysin normaalia. Mulla aikalailla samat viikot sun kanssa (LA19.4), ja vasta viimeiset kaksi päivää ollut aika huono olo. Ystäväni taas, joka pari viikkoa edellä, ei ole kärsinyt minkäänlaisista oloista, edes rinnat ei ole kipeät. Hän oli myös tosi huolissaan mua viikko siten ultra näytti kaiken olevan hyvin.
Nää on niin yksilöllisiä, huonosta/hyvästä olosta ei voi päätellä yhtikäs mitään. Eli nöy wöriiiis :)
 
vierailija
Kiitos Bolly vastauksesta. Helpottaa kuulla että voi myös olla aivan normaalia :) Sitä kerkeää miettiä vielä kaikenlaista ennen np-ultraa :D Facebook ryhmään en uskalla liittyä ennekuin ultra on tehty.. Jotenkin itsellä vaan koko ajan sellainen fiilis että onko sitä edes raskaana tai että olisikin kohdunulkoinen raskaus..
 
vierailija
Itselläni auttaa pahoinvointiin rannekkeet ja B-vitamiini, jota otan 2krt päivässä. Sen jälkeen, kun aloitin noi vitamiinit, olo on selkeästi helpottanut. Vei sen pahimman terän. Onko facessa muuta kuin 1 ryhmä huhtikuisille?
 
Mulla auttoi raitis ilma. Oli pakko lähteä aina esim. aamupalan jälkeen kävelylle haukkaamaan happea ja usein parin kilsan jälkeen olo oli ihan erilainen jo. Etenkin vesisateella oli ihanaa!
Tota ei kylläkään voi kaikissa duuneissa toteuttaa, saati silloin kun olo on ihan tosi paha.
 

Yhteistyössä