Huhtikuiset 2022

❤ Huhtikuiset -22 ❤

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Huhtikuiset -22

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4.

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
❤Huhtikuiset -22❤

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4 Meemuli

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
❤Huhtikuiset -22❤

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4 Meemuli

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4 Vaniljapulla

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
Huhtikuiset -22

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4. Eimy

10.4

11.4 Veskos

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4 Meemuli

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4 Vaniljapulla

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
Annajelina
Meinaako teistä moni käydä alkuraskauden utrassa?. Mulla olisi kahden viikon päästä ultra-aika, tuntuu et aika matelee aivan sairaan hiljaa nyt
Mä niin toivon et kaikki olis hyvin!
Kyllä päätin myös mennä, sain aiemmin hyvän vinkin tänne pk-seudulle ja varasin sinne nyt 9.9. ajan. Tuolloin alkaa tasan seitsemäs viikko.

Hei mites te kaikki muuten tiedätte näitä laskettuja aikoja jo nyt, ihan vain näiden nettilaskurien perusteellako ? Minulla siihen vaikuttaa noissa laskureissa aina kierron pituus, enkä osaa sanoa, paljon se on, kun vaihteli aina 2-6 päivää, eli oli 22-28.

Jakaako kukaan muu muuten tällaisia huolia, tai osaako kommentoida kenties aiempien raskauksien pohjalta, joita itselläni nyt on lähinnä sen takia, että tämä oli täysi yllätys ja elin totaalisen normaalia elämää ekan kuukauden ajan:

1. Alkoholia tullut juotua, koska oli kesälomani, jonka vietimme mökillä lähes joka päivä saunoen. Tuolloin otin aina saunaoluen. Olen lisäksi viiniharrastaja (asunut viinialueella keski-Euroopassa yms.), joten eräässä tastingissakin menin käymään. Ja vielä yhdet rapujuhlat kaiken kukkuraksi. Tämä tosiaan on eka raskaus, joten elämä on aika vilkasta ja paljon on ollut tällaisia after work -tyylisiä juttuja. Nyt ahdistaa.
2. Ovis on ollut 3.8., ja heti siinä 6.8. kävin ottamassa tokan koronarokotteen. Jossain vaiheessa suositeltiin 2kk väliä raskaudelle ja piikille.
3. Kilpirauhasen vajaatoiminta eikä annosta korjattu heti vaan vasta nyt
4. Hammaslääkärin röntgenkuvassa tuli käytyä. Minä vielä viikolla neljä: "Ethän ole raskaana?" "No EN."
 
Huhtikuiset -22

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4.

10.4

11.4 Veskos

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4 Meemuli

18.4

19.4 Alinna86

20.4

21.4

22.4

23.4 Vaniljapulla

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
Moikka kaikille! Jos vielä löytyy halukkaita Huhtikuisten Facebook -ryhmään, niin mulle viestiä. Hentscu joutui valitettavasti sen ryhmän jättämään <3 Tällä hetkellä jäseniä 28, sanotaan että semmoinen +-40 on kiintiö, ettei kasva ryhmä liian suureksi ja opitaan toisemme tuntemaan. Mutta vielä ehtii mukaan :)
 
vierailija
Kyllä päätin myös mennä, sain aiemmin hyvän vinkin tänne pk-seudulle ja varasin sinne nyt 9.9. ajan. Tuolloin alkaa tasan seitsemäs viikko.

Hei mites te kaikki muuten tiedätte näitä laskettuja aikoja jo nyt, ihan vain näiden nettilaskurien perusteellako ? Minulla siihen vaikuttaa noissa laskureissa aina kierron pituus, enkä osaa sanoa, paljon se on, kun vaihteli aina 2-6 päivää, eli oli 22-28.

Jakaako kukaan muu muuten tällaisia huolia, tai osaako kommentoida kenties aiempien raskauksien pohjalta, joita itselläni nyt on lähinnä sen takia, että tämä oli täysi yllätys ja elin totaalisen normaalia elämää ekan kuukauden ajan:

1. Alkoholia tullut juotua, koska oli kesälomani, jonka vietimme mökillä lähes joka päivä saunoen. Tuolloin otin aina saunaoluen. Olen lisäksi viiniharrastaja (asunut viinialueella keski-Euroopassa yms.), joten eräässä tastingissakin menin käymään. Ja vielä yhdet rapujuhlat kaiken kukkuraksi. Tämä tosiaan on eka raskaus, joten elämä on aika vilkasta ja paljon on ollut tällaisia after work -tyylisiä juttuja. Nyt ahdistaa.
2. Ovis on ollut 3.8., ja heti siinä 6.8. kävin ottamassa tokan koronarokotteen. Jossain vaiheessa suositeltiin 2kk väliä raskaudelle ja piikille.
3. Kilpirauhasen vajaatoiminta eikä annosta korjattu heti vaan vasta nyt
4. Hammaslääkärin röntgenkuvassa tuli käytyä. Minä vielä viikolla neljä: "Ethän ole raskaana?" "No EN."

Ymmärrän, että yllätysraskaus herättä monia huolia koskien niitä viikkoja kun ei tiennyt olevansa raskaana. Näin lääkärin näkökulmasta, mitkään noista mainitsemistasi näin varhaisessa vaiheessa eivät mielestäni anna aihetta huoleen.
1. Alkoholin käytön suhteen tutkimuksissa ei ole onnistuttu määrittämään turvallista rajaa, joten sen vuoksi sitä ei suositella lainkaan raskauden aikana. Ihan varhaisilla viikoilla sinulla ja alkiolla ei kuitenkaan ole yhteistä verenkiertoa vielä, joten kuvailemasi määrät eivät hyvin todennäköisesti ole vaikuttaneet yhtään mitenkään. Tietenkään mikään elimistölle haitallinen aine ei ole hyväksi raskauden alussakaan, mutta on hyvin tavallista että nainen saa tietää raskaudesta vasta muutamien viikkojen kuluessa ja siten vertaistukeakin tähän huolenaiheeseen löytynee ihan jo lähipiiristäsikin. Ja uskoakseni terveitä lapsia heillä kaikilla.
2. Koronarokotteen suhteen ei tämän hetken tutkimustiedon valossa ole mitään syytä varoaikaan, jota aluksi pohdittiin. Rokotteen ottamista pidetään turvallisena ja jopa suositeltavana raskautta toivoessa, hedelmöityshoitojen aikana tai missä tahansa raskauden vaiheessa. Kaikkea ei toki vielä tiedetä, mutta covid-taudin riskit raskaanaolevalla tiedetään ja ne ovat selvästi vakavampia muuhun saman ikäluokan henkilöihin verrattuna. Siispä sinuna iltoisisin että olet saanut rokotteen jo ennen raskautta.
(Itseasiassa minulla on juurikin sama tilanne, sain toisen annoksen juuri pari päivää ennen ovulaatiota tässä plussakierrossa)
3. Sulla kilpirauhaslääkityksen annosnosto on tehty ihan riittävän varhain normaalin hormonitason turvaamiseksi alkionkehityksen kannalta.
4. Yksittäisen hammasröntgenkuvan sädeannos on varsin pieni, eikä nykylaitteilla säteet kohdistu kuvattavan alueen ulkopuolelle niin merkittävästi, että kannattaisi huolestua. Toki kuvaamista vältetään raskaanaolevilla, jos se on mahdollista, mutta harkinnan mukaan raskaanaoleviakin kuvataan ja pyritään sitten käyttämään esim lyijysuojia vatsan kohdalla. Tässäkin niin varhaiset viikot ja alkion pinta-ala minimaalinen ja säteily vähäistä eli siihen kohdustui siten lähes olematon säderasitus.

Siispä ole huoleti, ympäristössä on aina kaikenlaisia raskaanaolevalle aiheutuvia riskitekijöitä, mutta kaikkiin et itse voi edes vaikuttaa ja mennyttä ei kannata murehtia. Niin suuri osa lapsista syntyy silti terveenä. Ihmiskeho ja alkio ovat niin ihmeellisiä siitä, miten paljosta ne selviävät ja pystyvät korjaamaan jos jotain menee pieleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Minic ja Veskos
Päivää. Olen tässä tovin jo lueskellut näitä ja nyt ajattelin sitten ängetä joukkoon.
Mulla rv.6+2, eli LA 19.4.
5. lapsi tulossa, mulla on tyttö 15v, tyttö kohta 13v, tyttö 5v ja poika 3v.
Meillä kaikin puolin erikoinen tilanne, eli asutaan ulkomailla, josta minä ja lapset tultiin marraskuussa-20 evakuointilennolla pandemian vuoksi Suomeen. Mies jäi jumiin ulkomaille. Hän pääsi kolmeksi kuukaudeksi tänne kesäkuussa, oltuamme 1v3kk erossa.
Lapsiluvun piti olla täynnä, mutta hetken mielijohteesta kävi toisin ja heti tärppäs!
Mies lähtee kohta takaisin ja me muut jäädään tänne vielä.
 
Moikka kaikille! Jos vielä löytyy halukkaita Huhtikuisten Facebook -ryhmään, niin mulle viestiä. Hentscu joutui valitettavasti sen ryhmän jättämään <3 Tällä hetkellä jäseniä 28, sanotaan että semmoinen +-40 on kiintiö, ettei kasva ryhmä liian suureksi ja opitaan toisemme tuntemaan. Mutta vielä ehtii mukaan
MInä haluisin mutta en ihan vielä näin aikaisilla viikoilla, mulla ei oo sillee oikee vertaistukea omassa elämässä, kaikki kun on jo lapsensa tehneet. Olisi kiva puida näitä asioita toisten raskaana olevien kanssa :) toivottavasti ryhmään mahtuu silloinkin kun eka ultra on takana. Jos viitsit kuitenkin varoitella sitten kun ryhmä on menossa umpeen.
 
  • Tykkää
Reactions: 3mpppu
MInä haluisin mutta en ihan vielä näin aikaisilla viikoilla, mulla ei oo sillee oikee vertaistukea omassa elämässä, kaikki kun on jo lapsensa tehneet. Olisi kiva puida näitä asioita toisten raskaana olevien kanssa :) toivottavasti ryhmään mahtuu silloinkin kun eka ultra on takana. Jos viitsit kuitenkin varoitella sitten kun ryhmä on menossa umpeen.
Mä komppaan tätä, haluan liittyä ryhmään, mutta ensin haluisin kuitenkin varmuuden et raskaus edistyy normaalisti :). Varhaisultra on 10.9. eli sen jälkeen ollaan viisaampia.
 
  • Tykkää
Reactions: 3mpppu
Mä komppaan tätä, haluan liittyä ryhmään, mutta ensin haluisin kuitenkin varmuuden et raskaus edistyy normaalisti . Varhaisultra on 10.9. eli sen jälkeen ollaan viisaampia.
Sama homma täälläkin. Sormet ristissä, että ekan ultran jälkeen vielä mahtuu mukaan. :)
Oli muistaakseni 14.9., ei enää kauaa! Mulla on aika paljon hävinnyt oireet, niin välillä pyörittelee päässä et onkohan kaikki ok, vaikka ilmeisesti on ihan täysin normaalia et oireita tulee ja menee. Toki jotain pientä on jatkuvasti mut silti.
 
  • Tykkää
Reactions: 3mpppu ja Maria91
Annajelina
Hei vierailija-lääkäri, kiitos aivan tuhannesti, että otit aikaa kirjoittaaksesi minulle vastauksia pohdintoihini ja huoliini! Arvostan suuresti. Ja onnea myös oman tilanteen johdosta. Onneksi siis saatiin ne piikit.

Facebook-ryhmästä sen verran, että pohdin näkevätkö sitten fb-kaverini minun liittyneen/kuuluvan tähän ryhmään. Muistan nähneeni joidenkin tyyppien ryhmiä aiemmin, mutta muistikuvat on hatarat kun fb on vaihtunut niin vahvasti IG:iin. ..

@Bolly, onpa kiinnostava tilanne sinulla. Muutin itsekin takaisin ulkomailta, tosin juuri ennen koronan alkua 2020. Oli tuuria matkassa paluumuuton ajoituksen kanssa. Vielä oli tarkoitus toinen ulkomailla-asumipätkä tässä toteuttaa, ja heti eka ajatukseni nyt raskauden selviämisen myötä oli jostain syystä, että eihän se nyt onnistukaan. Mutta hyvä saada kaltaisesi esimerkki, että varmana onnistuu kun järjestelee vain :)
 
Olisipa
Kyllä päätin myös mennä, sain aiemmin hyvän vinkin tänne pk-seudulle ja varasin sinne nyt 9.9. ajan. Tuolloin alkaa tasan seitsemäs viikko.

Hei mites te kaikki muuten tiedätte näitä laskettuja aikoja jo nyt, ihan vain näiden nettilaskurien perusteellako ? Minulla siihen vaikuttaa noissa laskureissa aina kierron pituus, enkä osaa sanoa, paljon se on, kun vaihteli aina 2-6 päivää, eli oli 22-28.

Jakaako kukaan muu muuten tällaisia huolia, tai osaako kommentoida kenties aiempien raskauksien pohjalta, joita itselläni nyt on lähinnä sen takia, että tämä oli täysi yllätys ja elin totaalisen normaalia elämää ekan kuukauden ajan:

1. Alkoholia tullut juotua, koska oli kesälomani, jonka vietimme mökillä lähes joka päivä saunoen. Tuolloin otin aina saunaoluen. Olen lisäksi viiniharrastaja (asunut viinialueella keski-Euroopassa yms.), joten eräässä tastingissakin menin käymään. Ja vielä yhdet rapujuhlat kaiken kukkuraksi. Tämä tosiaan on eka raskaus, joten elämä on aika vilkasta ja paljon on ollut tällaisia after work -tyylisiä juttuja. Nyt ahdistaa.
2. Ovis on ollut 3.8., ja heti siinä 6.8. kävin ottamassa tokan koronarokotteen. Jossain vaiheessa suositeltiin 2kk väliä raskaudelle ja piikille.
3. Kilpirauhasen vajaatoiminta eikä annosta korjattu heti vaan vasta nyt
4. Hammaslääkärin röntgenkuvassa tuli käytyä. Minä vielä viikolla neljä: "Ethän ole raskaana?" "No EN."
Jaan kanssasi kohdat 2 ja 3. Mulle kävi juuri samoin, paitsi ekan rokotteen kanssa. Mutta tuo kilpparilääke, sitä ei ole nostettu vieläkään ja oon kuukauden pidemmällä. Kysyin sitä heti alussa, kun soitin neuvolaan. Sanottiin vaan, että käyn ottaan labrat ennen ekaa neuvolakäyntiä ja katsotaan annosnostoa sitten. Pitääköhän mun nyt huolestua. Neuvola on maanantaina onneksi.
 
Hei vierailija-lääkäri, kiitos aivan tuhannesti, että otit aikaa kirjoittaaksesi minulle vastauksia pohdintoihini ja huoliini! Arvostan suuresti. Ja onnea myös oman tilanteen johdosta. Onneksi siis saatiin ne piikit.

Facebook-ryhmästä sen verran, että pohdin näkevätkö sitten fb-kaverini minun liittyneen/kuuluvan tähän ryhmään. Muistan nähneeni joidenkin tyyppien ryhmiä aiemmin, mutta muistikuvat on hatarat kun fb on vaihtunut niin vahvasti IG:iin. ..

@Bolly, onpa kiinnostava tilanne sinulla. Muutin itsekin takaisin ulkomailta, tosin juuri ennen koronan alkua 2020. Oli tuuria matkassa paluumuuton ajoituksen kanssa. Vielä oli tarkoitus toinen ulkomailla-asumipätkä tässä toteuttaa, ja heti eka ajatukseni nyt raskauden selviämisen myötä oli jostain syystä, että eihän se nyt onnistukaan. Mutta hyvä saada kaltaisesi esimerkki, että varmana onnistuu kun järjestelee vain
Juu, tää tilanne on kyllä vähintäänkin kiinnostava :D
Tosin meidän perhe on varmasti monenkin mielestä tosi kummallinen muutenkin. Kahden aivan erilaisen maan kulttuurit, reissaus maiden välillä miten sattuu, lasten koulut milloin missäkin ym.ym. Mutta kukin tyylillään.

Mä en nyt ole menossa varhaisultraan, mies ei jostain syystä oikein innostu ajatuksesta. Se kai haluaa ajatella et kaikki on hyvin jos on ollakseen. Toisaalta niin mäkin ajattelen, enkä muidenkaan raskauksien kohdalla ole käynyt. Paitsi edellisen, kun pääsi yllättämään ja piti viikot selvittää.

Mulla on tissit olleet kipeet jo ennenkuin menkkojen olis pitänyt alkaa, samoin ihan pieni öklö olo. Ei läheskään oksettava, mut sellainen et sen tuntee paitsi ihan just syömisen jälkeen. Tää olokin alkoi jo viikko ennen oletettuja menkkoja, mä olinkin aivan varma raskaudesta ihan tosi alussa.
toivotttavasti pahoinvointi ei ylly, edellisissä ollut aika pahana.
 
Täällä oksennettu koko päivä tai siis kun heräsin 6 jälkeen se alkoi. Kaikki ällöttää eikä mitään meinaa saada syötyy eikä juotuu. Onneksi alkaa viikonloppu eikä tarvii tehä mitään ellei huvita.

Tänään 6+2
 
Huhtikuiset -22

Lisää oma la. Päivämäärän perään, kopioi lista (painamalla vastaa) ja poista sulkeet.

1.4.

2.4.

3.4. Olisipa

4.4.

5.4.

6.4.

7.4.

8.4.

9.4.

10.4

11.4 Veskos

12.4

13.4

14.4

15.4

16.4

17.4 Meemuli

18.4

19.4 Alinna86, Bolly

20.4

21.4

22.4

23.4 Vaniljapulla

24.4

25.4

26.4 Lumihiutale_

27.4

28.4

29.4

30.4 Maria91
 
vierailija
Kuukautisista laskettuna nyt 7+1, eilen käytiin ultrassa. Kohdussa näky vain pussi.. Epäili, että minulla olisi viikkoja vasta se 5 ja siksi mitään ei näy. Nyt kyllä pelottaa :(
 
vierailija
Kävin varhaisultrassa tänään rv6+0, sykettä ei vielä näkynyt, mutta muuten kaikki olisi kohdallaan. Edellisessä raskaudessa syke näkyi rv6+4. Millä viikoilla teillä on alkanut näkyä syke, jos olette varhaisultrassa käyneet?
 

Yhteistyössä