Huhtikuiset 2021

Moikka,

Täällä järkyttävä väsymys kokoajan. Töissä pakko skarppaa mut kun kotiin pääsee niin aika menee sohvalla pötköttäen. Huonoa oloa on ollu kans, täytyy jotain syödä vähän väliä. Mies teki pizzaa eilen ja laitto omaan pizzaan homejuustoa ja se haju oli järkyttävä hajuaisti on kyllä tosi tarkka nyt! Vatsassa on päivittäin menkkamaista jonotusta, se vähän jännittää kun keskenmenoja on taustalla. Toivotaan että tää pysyy mukana 6+3 omien laskujen mukaan on nyt menossa.

Pumpuli25, ihan mahtava juttu että syke löytyi! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
@Pumpuli25 Ihanaa, että syke löytyi, pienellä kaikki hyvin ja vuoto harmitonta!❤

@Santso voi että :( Toivottavasti nyt kuitenkin tällä kertaa menis kaikki hyvin loppuun asti, vaikka oireet on vähäiset❤ Varmasti vaikea luottaa, kun niin paljon vastoinkäymisiä:cry:

@MirJo86 feel u ton väsymyksen kanssa! Just töissä vaan pakko skarppaa ja tehdä hommat, mutta kun kotiin pääsee niin aikalailla sängyssä maksamista ja telkkaria.. Ja samoin täällä alavatsavihlaisuja päivittäin, toivottavasti ihan harmittomia.

Tänään ollut taas huono olo.. Tää 24/7 darra.. Mitään kunnon ruokaa ei vaan saa alas, jogurtilla, leivällä, hedelmillä ja appelsiinimehulla mennään :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso
@Pumpuli25 Ihanaa, että syke löytyi, pienellä kaikki hyvin ja vuoto harmitonta!

@Santso voi että Toivottavasti nyt kuitenkin tällä kertaa menis kaikki hyvin loppuun asti, vaikka oireet on vähäiset Varmasti vaikea luottaa, kun niin paljon vastoinkäymisiä

@MirJo86 feel u ton väsymyksen kanssa! Just töissä vaan pakko skarppaa ja tehdä hommat, mutta kun kotiin pääsee niin aikalailla sängyssä maksamista ja telkkaria.. Ja samoin täällä alavatsavihlaisuja päivittäin, toivottavasti ihan harmittomia.

Tänään ollut taas huono olo.. Tää 24/7 darra.. Mitään kunnon ruokaa ei vaan saa alas, jogurtilla, leivällä, hedelmillä ja appelsiinimehulla mennään
Sitruunavesi auttoi mulla muuten tosi paljon tuohon huonoon oloon ja syömisen vaikeuteen. Sain jopa pihvin paistettua ja syötyä, ja maistui vielä hyvältä, ihan kun ei olis koskaan ruokaa saanut :D mä oon aamun käynnistellyt aina sillä pakkobanaanilla, mutta taidan vaihtaa sen nyt tuohon sitruunaveden juomiseen (pillillä, ettei hampaat niin kärsisi), kun banaaneja pukkaa jo korvistakin.
 
Uusille tervetuloa! :) Toivottavasti huomasin lisätä kaikki halukkaat listalle.

@Pumpuli25 ompa ihana kuulla, että syke löytyi!!:love:

@Aniaj vahvistumista sinne! :)

Mulla tänään 7+5 ja on ollut kyllä aikamoiset olot. Oksentelua ympäri vuorokauden ja muina aikoina enemmän tai vähemmän oksettava olo. Töissä tosi hankala olla ja jos tää yhtään pahenee, niin on pakko jäädä saikulle. Töiden jälkeen ei oikein voi suunnitella mitään, kun on niin tosi väsynyt. Mutta jos tää on hinta sille, että pienellä on kaikki hyvin niin kestän kyllä :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Napsunen ja Aniaj
Sitruunavesi auttoi mulla muuten tosi paljon tuohon huonoon oloon ja syömisen vaikeuteen. Sain jopa pihvin paistettua ja syötyä, ja maistui vielä hyvältä, ihan kun ei olis koskaan ruokaa saanut mä oon aamun käynnistellyt aina sillä pakkobanaanilla, mutta taidan vaihtaa sen nyt tuohon sitruunaveden juomiseen (pillillä, ettei hampaat niin kärsisi), kun banaaneja pukkaa jo korvistakin.
Okei! Pitää varmaan testata :) Ihan vaan siis vettä ja sitruunamehua?
 
Okei! Pitää varmaan testata Ihan vaan siis vettä ja sitruunamehua?
Jep, sitruunasta puristin suoraan vaan vesilasiin ja pillillä join, jottei sitruunan hapot pääse syömään kiillettä. Ehkä se pelkkä ajatuskin, että jotain viileää ja raikasta, auttaa. Ja hetken aikaa voi olla haistamatta kaikkea ällöä ympärillä. Saahan siinä veden joukossa vähän vitamiinejakin. Uskon, että placebo tuossa eniten vaikuttaa, kun oon herkkä kaikille uskomuksille, mutta pääasia, että auttaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Mulla oli ihan järkyttävän huono olo viikolle 14 asti ekassa raskaudessa ja muistan että tuo raikas sitruunamehu tosiaan auttoi! Kaikki raikkaampi muutenkin meni alas. Olin silloin alipainoinen ja painoa tippui edelleen alkuraskaudessa mutta onneksi se ei haitannut sikiön kehityksen kannalta. Tässä raskaudessa sen sijaan näin alkumetreillä tuntuisi ruoka maistuvan koko ajan... liekö tyyntä myrskyn edellä :ROFLMAO:
 
En malttanut oottaa maanantain neuvolan varhaisultraa niin kävin tänään yksityisellä ultrassa. Sydän siellä sykki mutta koko ei vastannut viikkoja. Tyyppi oli alle 5viikkonen (pitäis olla mun laskujen mukaa 6+4) . Lääkäri sano että positiivista että sydän sykki ja mulla on oireita eikä oo ollu vuotoja, surullista että on niin pieni. Nyt ei auta ku oottaa ja kattoo mitä tapahtuu, alkaako keskenmeno tai onko ens maanantaina neuvolan ultrassa kasvanut vai mitä tapahtunut. On kyllä niin surullinen fiilis
 
En malttanut oottaa maanantain neuvolan varhaisultraa niin kävin tänään yksityisellä ultrassa. Sydän siellä sykki mutta koko ei vastannut viikkoja. Tyyppi oli alle 5viikkonen (pitäis olla mun laskujen mukaa 6+4) . Lääkäri sano että positiivista että sydän sykki ja mulla on oireita eikä oo ollu vuotoja, surullista että on niin pieni. Nyt ei auta ku oottaa ja kattoo mitä tapahtuu, alkaako keskenmeno tai onko ens maanantaina neuvolan ultrassa kasvanut vai mitä tapahtunut. On kyllä niin surullinen fiilis
Voi että, onpa inhottava kuulla! :( Saatiinko ne mitat kuitenkin hyvin otettua, ettei voisi johtua mistään vauvan hankalasta asennosta tms? Tai olisiko ovulaatio voinut olla myöhemmin?
Tsemppiä sinne kovasti, toivotaan että pikkuinen kirii kasvussa ja kaikki menisikin hyvin! :) Kaikenlaisia ihmeellisiä tarinoita on näissäkin kuitenkin kuultu <3
 
  • Rakkaus
Reactions: MirJo86
Ei sanonut mittoja. Sano vaan että pieni on, mutta vahva syke. Niin mä luin että on tarinoita onnelliseen loppuun ja keskenmenoon. Ei tosiaan auta kun odottaa, mutta tulee kyllä pitkä viikko.
Mitä itse jostain luin, niin nuo heitot monesti johtuvat siitä, että noin pikkuista on vaikea mitata ja tulee helposti mittausvirheitä. Tai sitten raskauden kesto on väärin. Tai sitten pikkunen on vähän hitaastilämpiävä ja ottaa kasvussa myöhemmin kiinni muut. On niin monta vaihtoehtoa, eikä se tosiaan auta kun odottaa. Sehän se vaikeinta näissä on, kun ei millään malttaisi. Vahva syke kuulosti jo hyvältä merkiltä, luulisi että jos sikiö ei jaksa kehittyä kunnolla, niin sydänääniä tuskin olisi. Tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti tää päättyy hyvin :)
 
  • Rakkaus
Reactions: MirJo86
Hei kaikille.
Varovaisesti liityn joukkoonne. Vkl:na ihmettelin pidentynyttä kiertoa ja eilen tein täysin yllättäen positiivisen testin. Laskettu menisi kai huhtikuun loppupuolelle. Ihan tarkkaa päivää en osaa sanoa. Meillä on pitkä lapsettomuustausta, vauvaa ollaan toivottu 4-5vuotta. 4/2018 lapsettomuustutkimukset, 7/18 tuulimunaraskaus. Tänä vuonna tämä on toinen raskaus, edellinen kkm huhtikuussa. Meille on tehty kesällä keskenmenotutkimukset ja nyt tämän viikon perjantaina olisi yhteenvetokäynti ja samalla olisi ollut hoidon suunnittelu. Mennään nyt kuitenkin käynnille jokatapauksessa. En ole kauheasti jaksanut innostua raskaudesta, kun on ollu niin pitkä ja kivikkoinen tie. Mutta silti ajattelin, että liityn huhtikuisiin ja fb-ryhmään. Kkm:ssakin kuuluin fb-ryhmään ja poistuin vain sitten pois kun saimme tietää raskauden keskeytyneen.
Oon 35v ja mies 33v.
La ehkä 24.4/ 1.Lapsi/ HUS
-Donatel-
P.S. Laitan myös yksäriä fb-ryhmästä :)
 
vierailija
Moikka, täällä ollaan varovaisen onnellisia plussasta...tänään kuitenkin vasta kp1 ja haalea plussaus...meillä takana lapsettomuutta ja molempia lapsia olemme yrittäneet vuosia. Toista 5v ja toista 3v. Nyt tuntuu epätodelliselta, että olisiko näin äkkiä tärpännyt...sain siis sektion vuoksi jättää pillerit vasta huhtikuussa pois... liittyisin enemmän kuin mielelläni fb ryhmään, jos mahtuu mukaan ♡. Odotan huomista aamua todella kovasti , pelon sekaisin tuntein, kun teen vielä uuden testin....
 
12.7. / Eufemia85 / 6. Lapsi / OYS

Oikein varovaisesti voisin liittyä mukaan.
Maanantaina tein testin kun ei menkkoja kuulunut ja oireita oli. Viivat piirtyi testiin heti vaikka ihan varma olin et nega tulee.

Nuorimmainen täytti kuukausi sitten 1vuoden ja vain kahdet menkat ehti tulla. Ei siis mitään tietoa et onko tää raskaus miten pitkällä kun kierto oli viimeksi 40pv.
 
Mä myös varasin varhaisultran 1,5viikon päähän, toivon vaan, että en varannut liian aikaseksi sitä - jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin. Halutaan kuitenkin päästä ilman esikoista sinne kaksin ukkelin kanssa niin viikonloppuina oli helpoin järjestää:D
Tänään siis epäilen olevan 5+1
 
8. viikko käynnistyi ja pahoinvointia, väsymystä, vatsan nippailua yms. tavallisia raskausoireita enenevissä määrin. Itse en osaa tuota spontaania keskenmenoa pelätä, koska ilmeisesti mulla keho ei itse ymmärrä keskenmenoa käynnistää vaikka raskaus olisikin päättynyt. Siksi on tosi vaikea luottaa siihen, että olisi oikeasti raskaana. Koko ajan on sellainen pelko, että raskaus on jo mennyt kesken ja istukka siellä vaan kasvaa, kuten viimeksikin. Varhaisultraan ei nyt ole mahdollisuuksia, pitäisi siihen ekaan normiultraan asti jaksaa. On muuten melko kummallista, että osa kunnista tarjoaa sen varhaisultran kaikille, osa joutuu viikko/kuukausitolkulla odottelemaan kuollut vauva vatsassa, ennen kuin tilanne selviää ja pääsee hoitoon. Pahoittelut, vähän synkähköt ajatuskulut taas tänään.
 
8. viikko käynnistyi ja pahoinvointia, väsymystä, vatsan nippailua yms. tavallisia raskausoireita enenevissä määrin. Itse en osaa tuota spontaania keskenmenoa pelätä, koska ilmeisesti mulla keho ei itse ymmärrä keskenmenoa käynnistää vaikka raskaus olisikin päättynyt. Siksi on tosi vaikea luottaa siihen, että olisi oikeasti raskaana. Koko ajan on sellainen pelko, että raskaus on jo mennyt kesken ja istukka siellä vaan kasvaa, kuten viimeksikin. Varhaisultraan ei nyt ole mahdollisuuksia, pitäisi siihen ekaan normiultraan asti jaksaa. On muuten melko kummallista, että osa kunnista tarjoaa sen varhaisultran kaikille, osa joutuu viikko/kuukausitolkulla odottelemaan kuollut vauva vatsassa, ennen kuin tilanne selviää ja pääsee hoitoon. Pahoittelut, vähän synkähköt ajatuskulut taas tänään.
Samoilla linjoilla on täälläkin ollut omat ajatukset. Jostain syystä oli eilen jo aamusta tosi kurja olo henkisesti ja fyysisesti niin soittelin neuvolaan josta sitten antoivat vu ajan 3.9., vaikka kertoi ettei näitä normaalisti etukäteen ultrailla. Tänään ei ole tuntunut enää oireen oiretta niin pelottaa suorastaan mitä tuleman pitää. :(
En olisi arvannut että näin "yllättäen" raskautumisesta tulisi näin äkkiä NÄIN odotettu asia, ehdin jo kaikenlaisia ajatuksia pyöritellä ja mennä jo vähän liian pitkälle omassa päässä. Toki tämä voi olla vain alkuhermoilua jne, mutta vaikea pitää kurissa näitä ajatuksia :confused:
 
Samoilla linjoilla on täälläkin ollut omat ajatukset. Jostain syystä oli eilen jo aamusta tosi kurja olo henkisesti ja fyysisesti niin soittelin neuvolaan josta sitten antoivat vu ajan 3.9., vaikka kertoi ettei näitä normaalisti etukäteen ultrailla. Tänään ei ole tuntunut enää oireen oiretta niin pelottaa suorastaan mitä tuleman pitää.
En olisi arvannut että näin "yllättäen" raskautumisesta tulisi näin äkkiä NÄIN odotettu asia, ehdin jo kaikenlaisia ajatuksia pyöritellä ja mennä jo vähän liian pitkälle omassa päässä. Toki tämä voi olla vain alkuhermoilua jne, mutta vaikea pitää kurissa näitä ajatuksia
Hyvä kun sait ylimääräisen ajan! Mullehan kävi niin aikaisemmin, että raskaus oli mennyt kesken tosi varhaisilla viikoilla, mutta raskausoireet jatkuivat koska istukka jatkoi toimintaansa. Siispä luulen, että raskausoireiden vahvistumisesta/vähenemisestä ei voi päätellä kovin tarkasti, mitä siellä on meneillään. Ja oireethan aaltoilee, joskus on enemmän ja joskus vähemmän. Mulla lakkasi se rintojen nipistely jossain 5 viikon kohdalla kokonaan, mutta nyt alkaa tuntumaan taas sellaista pientä sähköiskumaista pistelyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutti24

Yhteistyössä