Heippa pitkästä aikaa! Mukava nähdä, että huhtikuisia tullut lisää. Onnea kaikille matkaan!
Minkäslaisia oloja teillä on? Onko aiemmin raskaana olleilla eroa edellisiin? Mulla alkoi ensioireet aikaisin, kuten esikosta. Tuolloin tosin oksensin jo dpo10 alkaen mahdottomasti pari kuukautta eteenpäin. Nyt alkoi samoja aikoja kahvi maistua pahalle, pian alkoi nivusissa satunnaiset repäisykivut ja tissit alkoivat kasvaa. Rinnat olleet pienet kolmannen lapsen jälkeen, joten kohta liivikaupoille. Yhdet kaapissa olevat sopivat enää päälle. =D Isännyys ei moiti, aikoo nauttia tulevasta vuodesta, kun vaimolla on vielä kerran jotain kokeiltavaa paidan alla. Ällöttävä olo lähes koko ajan, mut ei oo tarvinnu oksentaa (tytöistä piti monet kerrat). Ja vatta alkoi kasvaa huimaa vauhtia, muutamia perusfarkkuja jouduin jättämään jo pari viikkoa sitten pois, vaikkeivat supernuolevia olleetkaan. Nyt mammafarkut käytössä. En muista että esim kolmannesta olisi ollut vastaavaa, silloin raskaus huomattiin vahingossa vasta jossain viikolla 8. Ja oli pienellä aikaa kolmas raskaus. Nyt melkein viisi vuotta edellisestä synnytyksestä, joten luulisi paikkojen kiinteytyneen? Viikkoja vasta 6+2 tai jotain sinne päin.
Sit ihan mahdoton nälkä. Koko ajan. Jos yli kaksi tuntia syömättä mitään, tuntuu että kuolen nälkään. Ja jos en saa ruokaa, niin olen todella kiukkuinen. Tavallisesti olen tasaisen rauhallinen ja iloinen. Kasvisjuttuihin olen rakastunut tavallisen kotiruoan lisäkkeinä ja mieli tekisi ihan hirveästi esimerkiksi sellaista kurpitsa-paprika-sipuli-porkkana-parsakaalipaistosta (uunissa/grillissä), johon päälle ripaus rouhittuapippuria ja aurajuustoa. Onhan se kuumennettua, joten tohtisiko joskus edes syödä suht tuoretta kotimaista aurajuustoa? Mitä mieltä olette? Järjellä ajattelisi että listeriabakteerit kuolisi tarpeeksi kuumassa, mikäli niitä juustossa olisi.
Neuvolaan ei vielä aikaa, täällä kummallinen soittoaika, osa siitä sattuu kahvitunnin ajaksi, ja silloin ei tietenkään vastata puhelimeen. Eikä joka päivä ehdi just siihen tuntiin soittaa...
Niin joo, tuolla ylhäällä vähän sivusin jo, että tytöistä oksensin kovasti ja nyt en voi kuin pahoin 24/7. Onko poika/tyttöraskauksissa ollut eroja, kellä kokemusta on. En voi sanoa olevani toiveikas, ehkä kauhuissani erilaisesta odotuksesta. Onnellinen toki, kun iltatähdestä pitkään jo haaveiltu, vaikkei tohdittu yrittää aiemmin =)