** HUHTIKUISET 2010 **

No nyt piti minunkin ihan kirjautua onnittelemaan Buamia:flower: Kuulostaa tutulta. Esikoinen oli 5kk kun aloin odottaa keskimmäistä. Ja hänkin tuli vähän salaa=)

Fb - ei kiitos. Kovaa painostusta tuohon liittymiselle olisi myös kaveripuolella mutta kun itse en tykkää koko naamakirjasta. Joten sorry tytsit:cool:

Meilläkin ollaan kaukana Empuuun vauvan kehitysvaiheista. Ollaan yritetty miehen kanssa avittaa Ellaa liikkumaan kun häntä niin harmittaa tuo paikoillaan olo. Peppu nousee, jalat puskee, mutta kädet ei osaa vetää saati että nousisi konttausasentoon. Kyllä se sieltä tuloillaan on.

Ella tippui viime yönä perhepedistä lattialle. Kuului kops, heräsin heti ja tajusin miten kävi. Ja kamala itku ja parku. Koko aamun on kitissyt ja nyt kun meni vaunuihin nukkumaan oli pakko mennä katsomaan onko elossa enää:'( Ihan hirveä olo tästä on mulla. Oli kolmas kerta koko elinaikana mutta tällä kertaa se kopsu oli jotenkin kovempi.. Kerran tippui soffalta josta on pudotus pienempi ja kerran sängystä. Ella on varmaan herännyt yöllä ja kierinyt jotenkin omasta halustaan reunalle johon kuinkin on matkaa liki puoli metriä. Yleensä herään jopa tutin putoamiseen suusta (minimaalinen ääni) mutta nyt jostain syystä en ole herännyt. Kärräsin kehdon siihen viereen nyt mutta mielellään saisi muuttaa kokonaan kehtoon nukkumaan. Pelottaa jos joku kerta käy pahasti.
 
Buamille onnittelut multakin! :flower: Kaikella on selvästi tarkoituksensa :)

Sapfo meillä tänä aamuna kierähti poika lattialle meidän sängystä, kun jätin tuulettamaan peppua ja kävin hakemassa jotain keittiöstä. Oon yleensä tosi tarkka ettei jää liian reunalle, mutta nyt kävi näin :( Kuului veret seisauttava kimeä huuto, enkä jotenkin edes tajunnut sitä ääntä ja se näky oli kauhea, kun vauva makasikin lattialla!!! Sydäntä kouraisi, ja ahdisti tosi pitkään :(
Tömähdystä en kuullut, eikä kolhuja ole näkynyt joten ei kai pahasti itseään satuttanut, on ollut hyväntuulinen ja nauravainen. Mutta tuntuu niin pahalta...
 
Onnea Buam!

Tota putoamista mäkin pelkään, kun meillä on sänky korkealla. Tyynyn oonlaittanut patjan alle, mut saa nähdä mitä tulee kun enemmän alkaa kierimään.

Meillä on tänään harjoiteltu konttaus asentoa. Vähän aikaa pysytään ja sit taas vauhti vie voiton. Hauska seurata ton tohinaa.
 
Buam oho, onnittelut teille =)

Aapeli ei ole kokeillut konttausasentoa, ryömiminen onneksi riittää vielä =) Empuu meillä tyttö ei ryöminyt ollenkaan, vaan alkoi keikkua konttausasennossa heti 5-kuisena ja alkoi konttaamaan tasan 6-kuisena -> että sellainenkin on mahdollista ;)

FB:ssa en ole minäkään enkä ole ajatellut liittyä. Olisi kiva, jos nämä muutkin paikat pysyisivät edes jollain lailla aktiivisina...

stoppis ja Aapeli 5½kk + 3 isompaa
 
Viimeksi muokattu:
Buamille onnea ja voimia odotukseen ja pikkuisen kanssa!!!
Sapfo, meidän esikoinen putosi myös aikoinaan perhepedistä 7kk iässä. Se oli ihan kauheeta ja syyllisyys vaivasi pitkään, mutta onneksi vauvalle ei käynyt kuinkaan. Neuvolaankin olin yhteydessä ja sieltä sanotttiin, että useimmiten pienet vauvat selviävät näistä putoamisista yllättävän hyvin. Eipä se tosin silloin lohduttanut omaa huonoa omatuntoa..
 
Omin sormin suuhun - kirjasta poiminnat valmiina. Sitä muutamat kyselivät jos sähköisessä muodossa olisi saatavilla. Voin pistää sähköpostiin tulemaan kiinnostuneille.

Kurjia juttuja nuo putoamiset ja se säikähdys on hirvittävä tunne, vaikka lapsi olisi jo taapero. Onneksi ei pahaa vahinkoa sattunut!
 
Meilläkin oli onneksi neuvola samana päivänä putoamisen kanssa, niin sain lohtua sieltä, kun terveydenhoitaja katsoi vauvan läpi ja totesi, että kaikki on hyvin :)

Ja tässä niitä meidän 5-kuukautismittoja, joista täytyy olla ylpeä!
71cm 11.200g 44,5cm

Eli kuten olen fb:ssä todennutkin, niin olen varsin iloinen, että ostin ergon tänä syksynä! Sillä on paljon käyttöä, laitan vauvan siihen heti kun on vähänkin itkuisempi. Ja väsyneenä nukahtaakin siihen tyytyväisenä. Muutenhan tuota jaksaa hyvin kanniskella, mutta en jaksa ruveta lohtukantamaan pidempiä aikoja. Käy selän päälle...

Poika herää aina 6.30-8.00 ja tuo kasiin asti nukkuminen on harvinaista herkkua. Tänä aamuna jouduin kääntämään pojan vatsalleen puoli kasin jälkeen, enkä saanut itse enää unta, niin nythän tuo nukkuukin vielä, vaikka kello tulee 9... Miksen minäkin voinut nukkua tänä aamuna? Mutta näin tämä aina menee :D

Ryömimään ei olla opittu meillä, mutta yritys on kova. Mielenkiinnolla seurailen. Vaikka kyllä tuo vatsa ottaa aika paljon vastaan...

Sun Rise ja A 5kk
 
Stoppis, joo saattaapi olla, että tuo lähtee kohta konttaamaan. Viihtyy lattialla enemmän kontallaan kuin mahallaan. Siinä heiluu tovin ja joko lässähtää mahalleen tai syöksyy eteenpäin tai jopa taakse. :D

Ahh, ihanaa. Tässä oli taas useampi päivä, kun Joel nukkui vaan ½h päiväunia kerrallaan. Tänään oli ekat päikkärit melkein 2h! :)

Miten kauan teillä on vauvat hereillä kerrallaan? Ja kertokaa toki myös, millaisia päiväunia vauvanne nukkuvat? Täällä vaihtelee hereilläoloaika 1-4h, ja päikkärit ½-2h. Jos nukkuu vaan noita puolentunninpätkiä, niin ei jaksa olla hereillä kuin kaksi tuntia maksimissaan, senkin kitisten. :D

Meillä otetaan kiinteät ruoat jokapäiväiseen käyttöön. Varmaan osittain saa soseita ja osittain sormiruokaa. Hyvästi maitokakat. :(

E ja J 5kk
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha jospa sitä kirjoittelisi tännekin pitkästä aikaa! :)

Päiväunista Oolalaa, Luca teki tänään oikein ennätyksen kun nukkui 2,5tuntia! :) Vaunuissa nukkui parvekkeella..Sitten nukkui myöhemmin 1,5tunnin päikkärit omassa sängyssään. Eli kahden päikkärit tänään.. Mut tätä päivää aiemmin niin yleensä nukkuu 3-4 päikkärit ja kestoltaan yleensä sellasia puolesta tunnista tuntiin mut tänään nukkui kyllä hyvin :)
Nyt tosin on valvonut sitten jo kolme tuntia ja tunnin verran kitissyt vain :( No nyt kuuluu olevan rauhoittunut sänkyyn, puoliso siellä nukuttelemassa :D

Tiistaina olis 5kk neuvola :)

Kiinteitä Me syödään yleensä kaks kertaa päivässä, puolenpäivän aikoihin ruokasose ja sitten iltapäivästä hedelmäsose.

Vieläkään ei käännytä..eikä kyllä liikutakkaan. No pari kertaa Luca on kääntynyt selältä mahalleen, mut tainneet olla puoliks vahingossa, kyljellään kyllä on ja kääntyy.. Ympyrää ja liikkuu kyllä selällään muttei siis mitenkään ryömi tai mitään.

Imetän vaihtelevasti päivällä, öisin pelkällä imetyksellä mut päivisin imetän ja sit osan maidosta saa korviketta..

Mutta mä kirjoittelen tiistaina lisää kun on neuvolassa käyty! :)



jastu ja Luca vajaa 5kk
 
Hei kaikille!
Vieläkö yksi äiti mahtuu joukkoon mukaan? Olen seurannut tätä ketjua varmaan alusta asti, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa...

Lyhyt kuvaus meistä: Perheeseeni kuuluu minä (25 v.), mieheni (29 v.) ja 27.4.10 syntynyt poika. Aleksi syntyi lopulta raskausviikolla 42+0 kiireellisellä sektiolla. Pituutta pienellä miehellä oli 51 cm ja painoa 4 200 g. Muutettin viime keväänä Helsingistä Keravalle. Mies työskentelee varastomiehenä, joka on 2-vuorotyötä (onnex kuitenkin pyhät ja viikonloput ovat vapaita). Itse jäin vuosi sitten työttömäx määräaikaisesta työsuhteesta, joten nyt olen X ajan pojan kanssa kotona...

Aleksi sai 4 kk pääosin rintamaitoa (ja lisänä korviketta silloin tällöin). 4 kk iässä aloitettiin kiinteiden maistelu. Pojalle kaikki kelpaa, tosin toiset ruuat aiheuttavat runsasta pulauttelua, joten hieman pitää kattoa mitä pojalle antaa, jos ei tahdo hirveää pyykkivuorta päivän aikana :D Esim omatekoinen porkkanaperunasose maistuu ja pysyy sisällä, mutta eilen kokeiltiin taas pitkästä aikaa piltin vastaavaa sosetta --> taas puklailtiin koko ilta porkkanaa... :(

Nukkumisesta meillä on yöt nukuttu aina hyvin =) Aleksi käy illalla nukkumaan klo 19-20 aikoihin herää yöllä 2 kertaa syömään ja herää aamulla noin klo 8. Päivällä nukutaan vaihtelevasti. Toisinaan nukutaan parit pitkät n. 2 tunnin unet toisinaan vain puolen tunnin tunnin unia (ja kiukutellaan väsyneenä...).

buamille onnea uudesta raskaudesta ja kaikille tasapuolisesti jaksuja näiden 5-6 kk lasten ja heidän mahd. sisarusten kanssa =)

Tikru ja aleksi 5 kk
 
Taustalta taas tulin kertomaan meidän kuulumisia!

Neidin 5 kk neuvolassa mitat ovat 65 cm ja 5950 g. Pituutta on tullut pari senttiä kuukauden takaiseen, mutta painoa vain 150 g - pikkuneidin oma painokäyrä onkin nyt laskusuuntainen :(

Ei olla vielä aloiteltu kiinteitä, mutta ajateltiin aloittaa niiden antaminen ihan kohtapuolin. Alussa "haaveena" oli antaa kiinteitä pelkästään sormiruokaillen. Nyt mieli on muuttunut niin, että aion yhdistää sose- ja sormiruokailun. Aloitellaan siis soseilla, ja annetaan sormiruokaa kaverina, kunhan tyttö oppii istumaan / neitiä voi istuttaa syöttötuolissa.

Ajatuksen pelkästä sormiruokailusta hylkäsin hyvinkin itsekkäistä syistä: toivon, että kiinteiden ja erityisesti puuron aloituksen myötä yöt muuttuisivat hieman rauhallisimmiksi (nyt todella monta heräämistä yön aikana), imetyskerrat vähenisivät ja pikkuhiljaa vauva vierottautuisi rinasta. Tähän saakka ollaan siis menty täysimetyksellä.

Toisaalta minulla ei olekaan mikään kiire liikuskella ilman vauvaa, enkä varmaan raaskisikaan jättää häntä ainakaan pitkäksi ajaksi hoitoon, mutta toisaalta pieni irrottautuminen silloin tällöin tekisi varmasti hyvää paitsi isä-lapsi suhteelle, myös minulle itselleni. Nyt neidille ei pulloon pumpattu maito tahdo kelvata, ja imetysvälin ollessa yleensä pisimmillään 2-2,5 tuntia, en voi poistua käytännössä mihinkään ilman vauvaa. Kunhan kiinteisiin on jo vähän totuteltu, voi isä antaa vauvalle vähän sosetta nälän ja hädän yllättäessä. :)

Haaveissa olisi myös pikkukakkonen mahdollisimman piakkoin, mutta kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, ja tuskinpa alkavatkaan, ennen kuin imetys vähenee.

Toisaalta soseiden aloitusta tukee myös tytön nykyinen painonkehitys: ehkäpä soseilla saan varmistettua sen, että mahaan saakka menee edes vähän kiinteää ruokaa, eikä ainakaan tästä johtuen ravinnonsaanti ole liian vähäistä.

Neuvolaterveydenhoitajamme tukee tätä ajatusta soseiden ja sormiruokailun yhdistämisestä.

Muuten, mistä olette valmistaneet itse maissisosetta? Pakastemaissista vai muusta? Sauvasekoittimella vain kuinka? Ja siivilöittekö maissin kuorien jämät pois?

Tulipas yksipuolisesti ruokaan liittyvistä ajatuksista kertova viesti :) Seuraavaksi vähän monipuolisempia kuulumisia täältäkin päin!
 
Kiitokset kaikille onnitteluista!

Tikrulle tervetuloa. Tää palsta on sinänsä aika hiljainen, että voi pyytää sitä fb:hen liittymistä. En muista kyllä yhtään et miten se menikään. Joku viisaampi voi kertoo.

Toisaalta, itse kirjottelen tänne ehkä pikkuisen mielelläni enemmän, koska tekstiä mahtuu enemmän :D + tunnistan ihmiset enemmän nickeillä....Tuli kuulkaas dejavu-ilmiö, ku liityin tuonne odottajiin, huhtikuisiin ja siellä päivittäjällä oli joku moka, joten otsikkona oli huhtikuun helmet 2010. Piti miettiä oikein että tuskin me nyt enää siellä ollaan, ku kaikki on vauvauduttukin.
Sit kävin huvikseen katteleen noita masukuvia, ni sieltähän meidät löysi. Kaikki vielä masuisina. :LOL:
Toisaalta tähän ajatukseen alkaa tottumaan, mutta en mä voi sanoa siltikään vielä olevani täysin onnellinen asiasta. Mutta uskon että se lähtee pikkuhiljaa siitä sujumaan. Ultrassa kun kävin, ni siellä hymy jo nousi huulille ja tänään kaivoin kaapista ton dopplerin minkä ostin ku sofiaa odotin, ni kyllähän ne äänet sieltä kuului. Mutta esimerkiksi tää raskaus on siinämielessä ihan erilainen ku en pelkää esim enää keskenmenoa, kuten sofiaa odottaessa.
Mutta se siitä raskaudesta, ettette vallan kyllästy. (tosin on tutumpaa vielä teille kirjottaa)

Sofialla on tosiaan aamusta asti valunu räkä, nyt iltaa kohden alkaa olemaan jo tukkoisempi. Varmaan tulossa lentsuun. Miten muilla, onko vauvat olleet terveinä?
Meillä tää on toinen flunssa, jos nyt tulee kunnolla päälle. Mutta nyt tää äippä vois syökästä pikkusen jäätelöä, tekee niin mieli.

buam ja sofia
 
Maissista, mä olen keittänyt maissijauhoista puuroa. Saanut siinä maistella maissia. Ja sai puuroa jo ennen kun sai viljat aloittaa.

Meillä maistellaan kaurapuuroa, alkuun ei meinannut maistua, tai olla rakennen sellaista kun oli hiukan vahvempaa, nyt, tehnyt löysempää ja hyvin uppoaa. Ei tarvinnut alkaa tehosekottimella pienimään ryyneijä.

Täällä reenataan kanssa konttaus asentoa, vielä ei taidot riitä siirtää käsiä vuorotellen joten sitä vaan heilutaan konttaus asennossa tai sitten ryömitään jalat konttuas asennossa ja rähmällään.

Yöt on hulinointia ja enää ei nukuta ilman et äippä on vieressä ja tissi suussa huoh. Tänään meillä ollut hyvät päikkärin jotka on luksusta meillä, ensin nukuttiin 1,5h ja sit 45min x2 tää oli harvinaista herkkua, yleensä se on ne 30min x3. Mielenkiinnolla odotan millainen yö on kun näin hyvin nukku päivän.
 
Mahtuukohan tänne puolelle mukaan? Oon tuolla toukokuisten puolella kirjoitellut kun la oli 2.5, mutta Atte-poika päätti sitten ottaa ennakkoa ja syntyi 23.4 mitoilla 51cm ja 3495g.
Siellä vaan tuntuu, et kaikki tulee vasta 4kk kun meillä on jo 5kk mittarissa..Monien teidän jutut tuntuu niin tutuilta :D
Alusta asti oon lueskellut myös tätä ketjua, mut en oo aikaisemmin ehtinyt kirjoitella..

Meillä imetys loppui 3kk+, olisin halunnut jatkaa pidempään, mutta alusta asti takkuili meillä. Jännää vaikka esikon täysimetin 6kk.
Moni täällä paini aikoinaan samanlaisten imetysongelmien kanssa ja nostan todellakin hattua, että olette jaksaneet jatkaa ettekä "luovuttaneet" niin kuin minä:(
Mutta hyvin poika on kasvanut korvikkeellakin ja kuukausi ollaan jo syöty kiinteitä ja nyt ollaan puuroja maisteltu! Huomenna on neuvola niin näkee miten äijä on kasvannut!

Uniongelmia on meilläkin..Nyt on nukkunut n. viikon päivällä 2x 1-2h, joskus toinen pätkä on hyvällä tuurilla 3h, mut missään nimessä ei ole unessa koko aikaa, vaan saa välillä käydä laittamassa tuttia ja silittelemässä..Yöt on samanlaista hulinaa, olleet oikeestaan alusta asti..
Menee nukkumaan n. 20-21 ja herää ekan kerran viimeistään 02 ja yleensä 04 on maitotankkaus, sitten hyvällä tuurilla nukutaan puol kasiin, tosi ei tätäkään pätkää kokonaan vaan välissä ähistään ja pyöritään..Vähän meinaa välillä väsyttää, päivisin koitan nukkua jos mahdollista!

Atte kääntyy vatsalleen, mutta ei vielä osaa kääntyä takas ja sitten kiukuttaa, mutta selällään ei pysy kovinkaan kauan..Nyt on alkanut peppua nostelemaan vähän ja tänään melkein tajusi miten ryömitään:eek:

Buam kyseli taudeista..Meillä oli n. 1,5 kk sitten nuhaa mikä parani nopeesti, kunnes siitä kolmisen viikkoa eteenpäin iski flunssa uudestaan ja veti pojan ihan tukkoon, viime vkolla käytiin lääkärissä ja eka korvatulehdus bongattu...toivon ettei tulis mitään kierrettä!!
Antibiootit saatiin ja nyt on ollu vatsa sekaisin ja kahtena iltana on puklannut kaikki iltapuurot pihalle:| Odotan tosi innolla huomista neuvolaa ja Rotan 3.annosta, on varmaan vatsa entistä enemmä sekaisin..
Kaiken lisäksi esikoinen 4v. on vesirokossa eli sitä odotetaan nyt myös pienemmälle..Esikolla on vielä tosi rajuna vesirokko, jalatkin on niin kipeät, ettei pysty kunnolla kävelemään..No nyt on kolmas päivä menossa, et kai se kohta alkaa helpottamaan..TOIVOTTASTI!
Ollaan kohta 2kk sairasteltu kaikkea flunssasta vesirokkoon, toivottavasti kohta koittais terve kausi meidän perheelle!

Tulipas omanapaista juttua:ashamed:pyydän anteeksi..Toivottavasti kelpaan mukaan joukkoon!!
 
Tervetuloa mukaan tirpunen, aina mahtuu joukkoon!
Ajattele kuitenkin, se voi olla pienemmällä paljon lievempi tuo vesirokko jos tulee, ja ompahan sitten pois sekin. meillä oli toissa kesänä esikoisella se, ja toisaalta harmi, olis nyt ollut "kiva" saada se molemmilta sit pois.

Hui kauheeta miten monella jo vauvat koittaa kontata! Meillä käännytään mahalleen, muttei siitä takasin, ryömiä yrittää, mutta siinä ei vielä onnistu.

Meillä sofia nukkuu n. 4 kertaa päikkärit, yhdet 3 tunnin ja loput oikeestaan sitten sellasia puolestatunnista-tuntiin.
Eilen jo tosin huomattiin että on tulossa kipeeksi, kun nukku suurimman osan ajasta. Tai sitten kitisi sen ajan mitä oli hereillä. Nyt tuleekin oooooikein paksua räkää, joka ei lähde imemälläkään pois. Ja vihreää sellaista....että odotellessa millon on korvissa. Meillä on 1 korvatulehdus takana, se oli melko pian ristiäisten jälkeen. Oltiin osastollakin saamassa antibiootteja i.v:sti. Toivotaan ettei nyt menis korkiin kuitenkaan. Nythän onneksi voi lääkitä itse, niin ei tarvi osastolle mennä. Sillon Sofia oli niin pieni ettei sille saanu antaa lääkkeitä.

Mutta nyt mun on pakko mennä syömään, ennenko iskee heikkous...
 
No jospa sitä itsekkin rohkenisi pyytää saada liittymään mukaan..?? :ashamed: Pitkään olen teitä seurannut.. Itsellä la oli 30.3.2010, mutta neiti ei pitänyt kiirettä ja tuli vasta käynnistäen 13.4.2010 mitoilla 3695g, 50cm..

Imetyksestä siirrytiin osittaiselle varhain pahan sammaksen takia (omat rinnat aivan verta tippuvana ja haavaisena) olisiko ollut neiti 1,5kk? Kuukauden riitti maito itsellä, kun neidille ei tissi pullon ohella kelvannut kuin yöllä.. Kiinteät aloitettiin 4kk iässä.. Nyt syödään jo ihan normi ruokarytmillä.. Neidin 4kk mitat oli 7200g 64cm.. Perjantaina olisi 5kk neuvola.. Itsellä vaivaa kun neiti on nytkin 5,5kk kun mennään neuvolaan : /

Neiti kääntyi selältä vatsalle TODELLA varhain, mutta "unohti" taidon reiluksi kuukaudeksi, kun oli ensin viikon vain pyörinyt :D Ympäri mennään ja ahkeraan, mutta ryömimistä ei edes oikein yritetä.. Istua tahtoisi kokoajan..

Kipeinä oltiin minä ja mies molemmat, mutta Lilli on TOISTAISEKSI säilynyt taudeilta.. Hampaitakin on tulossa ylös ja alas kaksin kappalein..

Päikkäreitä meillä harvoin nukutaan pidenpää kuin tunnin (yleensä puoli tuntia n. 3/4x päivässä) Yöunia nukutaanki 12h (nykyään taas kolmen tunnin välein heräillen..:whistle:)

Kierukan laitto olis tänään.. Ihana kun ei tarvii enään noita pillereitä sitten hetkeen miettiä.. Toivottavasti hormoonikieurakka sit vaan sopii kropalle..

Rasuku :snotty: ja Lilja 5,5kk
 
Uusia tullut mukaan, kivaa! Tietysti kaikki ovat tervetulleita tänne, jospa aktivoituisi taas tämä keskustelu. :)

Joelilla oli eilen 5kk-neuvola, mitat 66cm ja 8210g. Pituutta oli tullut vain 1,1cm. :( Seuraava neuvola onkin ilmeisesti perusteellinen, joten jos pituutta tulee taas vähän, niin kattellaan tarkemmin.

E ja J 5kk
 
Tervetuloa uudet ja kirjoittele ihmeessä Buam raskaudestakin jos haluat. Itsellä on krooninen vauvakuume: /

Ella unohti myös kääntyilyn kun putosi lattialle viime viikolla. Ei haluaisi millään kääntyä. Taidettiin ottaa takapakkia kovasti nyt. Ehkä se sitten jouluna ryömii en tiedä. Peppua punkee ylös mutta ei osaa käsillä vetää. Miten tuota ryömimistä voisi avittaa?

Empuuu
mekin olemme seurannassa tuon pituuskasvun suhteen kun ei ollut viime mittauksella kasvanut. Mutta kuten joku sanoikin, voi olla mittausvirheestä vain kysymys.

Menkat on hukassa täällä. 6 viikkoa kuparikierukan laitosta eikä mitään merkkiä. Testinkin tein jo hädissäni mutta se oli nega. Kierukka laitettiin ekojen menkkojen aikana synnytyksen jälkeen mutta nyt siis menkat on poissa. Ja kuparinenhan niitä ei pois vie koska ei ole hormonipohjainen. Hmm..
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli siis 5kk neuvola ja Atten mitat oli (suluissa 4kk)
Pituutta 67,3cm(65,2cm)
Paino 7830g (7190g)
pipo 42.7cm ( 41,6cm)

Rotan sai ja piikin, illalla jo nosti kuumeen ja aamullakin oli vielä 38.2 : /
Yö oli aikamoista ähellystä kuten arvasin.. Onneksi ajoin miehen sohvalle nukkumaan, niin saatiin pojan kanssa vallata sänky, niin oma nukkuminen onnistui edes vähn paremmin..
Nyt herättiin just ekoilta päikkäreiltä ja aikamoista narinaa pikku-ukko pitää :(

Mutta nyt ruuan laittoon:wave:
 
Sapfo Kaksi kertaa mitattiin ja sama tulos tuli, joten kyllä mä uskon että on niin vähän. Mä kyl odotin, että olisi ollut vähintään 67cm. Jospa euraavan kuukauden aikana kasvaisi. :)

Hampaita tekee varmaan taas... Kaksi siis tullut alas. Alkanut taas haromaan koviaan, on kiukkuinen välillä ja herää itkien.

Flunssaa pelkään täällä, koska oon ite vähän nukainen. Vielä ihan kunnossa tuo poika. Ärsyttävää, kun mulla alkaa kesken päiväuni-imetystä kutittaan kurkkua ja sitten on pakko yskiä. Joel häiriintyy pienestä, ja saattaa unet loppua siihen. :kieh:
 
Terve vaan kaikille!

Jos sitä vaikka itsekkin nyt liittyisi mukaan keskusteluun, kun jonkin aikaa jo taustalta teitä seuraillut.:wave:

Odotusaikana tuli noita maaliskuisten juttuja luettua, kun meillä laskettuaika oli 27.3. Neiti päättikin syntyä vasta 5.4, joten teidän juttujanne olen lähinnä seuraillut.

Meillä yöt on oikeastaan nukuttu aina hyvin. Alkuun herättiin kerran tai kaksi syömään. Nyt oikeastaan viimiset 3 kuukautta on nukuttu yöt putkeen. Tottakai joitain poikkeus öitä on mukaan mahtunut, jolloin herätty kerran syömään. Päiväunia nukutaan aika vaihtelevasti 2-3kpl puolesta tunnista kolmeen tuntiin. Tuntuu siltä, että mitä viileämpi on sitä paremmin uni maistuu. Meillä nukutaan päikkärit aina ulkona.

Soseita on maisteltu nyt muutaman viikon ajan. Hyvin on maistunut neidille.

Jospa siinä olisi näin alkuun jotain tietoa meistä. Jatkossa sitten useammin kommentoimista ja kuulumisien kertoilua!

Meillä myös ryömitään ja kääntyillään melko ahkerasti. Saa jo ruveta seuraamaan mitä toinen touhuaa, ettei pääse itseään kolhimaan.
 
Huomenta!

Uusiakin on tullut lisää, kiva! :wave:

Meillä Sofialla on yksi hammas, mutta lisää on tekemässä. Varpaatkin on löytyneet suuhun asti, niitä pitääkin syödä sitten koko ajan.
Meillä on nyt kova räkätauti päällä kaikilla, Sofialla on myös kova ja limainen yskä. Saa nähdä miten se jaksaa olla. Eilen ei vielä limaisuutta ollu näin paljon. Itselläkin se vain yltyy.
Sitten vielä niinku kaupanpäällisiksi, poika oksentaa. Eilen illalla ensimmäisen kerran ja nyt aamu viideltä herätys siihen, että se oksensi lattialle. Eiku luutu käteen. Kunhan nyt Sofia säästyis tuolta....Ja minä, en haluais joka kerta raskaana ollessani oksennustautia siihen päälle.

Mutta nyt on pakko taas mennä, tyttö kitisee ja poikaa yököttää... : /
 
Täälläkin on nyt sitten pieni nuhanenä. : / Yö meni viiteen asti tunnin välein heräillen, sitten poika oli reilun tunnin hereillä, kunnes jatkettiin unia. Tuntuu olevan hieman lämpöäkin, pitää mennä apteekkin kunhan mies tulee töistä.

Mä oon tänään päässyt kaksi kertaa livahtamaan pojan vierestä päiväunilta, ihanaa omaa aikaa, harvinaista herkkua. :)

E ja J reilu 5kk
 

Yhteistyössä