Huhtikuiset 07

  • Viestiketjun aloittaja emmi76
  • Ensimmäinen viesti
Rouva N
Heipat pitkästä aikaa,

sama juttu meillä että kissojen, lintujen ja muiden varalta oon pitänyt hyttysverkkoa tiukasti vaunuissa kesät talvet, vaikka jotkut sitten näkevät asiakseen huomautella tyyliin "pelkäätkös kärpäsiä näin talvipakkasella?". Meillä naapurin kissa lähes asuu meidän pihassa, enkä tohon verkkoonkaan ihan täysin luota kun osaahan kissa sellaisen pois repiä. Joten kuuntelen itkuhälytintä aika kärppänä epäilyttävien rahinoiden varalta.

Kyllä on tainnut meilläkin nuo aamuheräilyt johtua valoisista aamuista, nyt nää pari harmaampaa aamua on taas nukuttu ihan nätisti sinne seitsemän korville. Toivotaan siis pilvistä kesää... Tai siis korjaan, pilvisiä aamuja, aurinko vois alkaa paistella sit siinä ysin pintaan kun päästään ulos :)

Pääsiäisen pyhinä saatiin pojan rytmiä siirrettyä yksiin uniin. Tähän päivään asti menikin yllättävän hyvin, aamut on jaksettu suht kivuttomasti ja nukuttu pitkät unet joilla sit jaksaa iltaan asti. Tänään sit jostain syystä unta riitti reiluksi tunniksi eikä auttanut vaikka mä lykkäsin herraa pitkin kylää melkein toisen tunnin, siellä se killitteli silmät suurena. Joten saapi nyt nähdä millasta kitinää tää ilta sit tulee olemaan. No, suunnittelin että lähdetään pienelle autoajelulle tossa alkuillasta jos vaikka hetkeksi torkahtaisi ja jaksaisi sit paremmin sinne nukkumaanmenoaikaan asti.

Liityn nyt muuten niihin pikkukakkosodottajiin :) Tai siis ihan alussa tässä ollaan, en ole missään lääkärissä tms käynyt, mutta viikonloppuna tein plussatestin. Aika pöllämystynyt olo, vähän kieltämättä hirvittääkin, mutta kaiken kaikkiaan ollaan tietty superonnellisia että näin nopeasti onnisti toisen kerran.

 
emmi76
Onnea Rouva N! Teitähän alkaa olla tässä ketjussa jo enemmistö ;), toivottavasti saamme seurata tiedän kakkoskierrosta mahdollisimman pitkään.

Meil on eletty nyt sit kans peitot ikkunois viikon ja unet on vähän pidentyneet. Nyt jostain syystä kahtena aamuna nukkunu kahdeksaan, jeeeeee! mutta en ollenkaan usko että tulisi tavaksi mutta riemuitsen jo tästäkin. Taitaa orastava nuha( jällen kerran) väsyttää, molemmilla alko tänään vuotaa nenä. Toivottavasti nyt ees tän kerran pärjättäis pelkällä nuhalla.

Seisomisharjottelut on nyt meillä in ja nyt jo auttavasti osaa laskeutua alaspäinkin. Vintinrappuset meni tällä viikolla konttien ekan kerran ylös asti (tietty äippä perässä). Mut hei, näähän on teille jo vanhoja juttuja kun useimmilla jo melkein juostaan.

Hoidossa käytiin eilen tutustumassa ja huomenna taas. Oon tosi onnellinen hoitopaikasta ja luulen että siä menee ihan hyvin alun jälkeen. vaikka tuntuuhan se raa'alta jättää toinen hoitoon joka on koko "ison" elämänsä ollut äitinsä kyljessä ja luottanut ettei se katoo minnekkään. Mut onneksi täl on sentään isosisko turvana.Saapa nähdä millaseksi hubbalooksi menee sit molempien yöt kun arki alkaa.
 
Nala :)
Onnea Rouva N:lle!!! Ootte te superihmisiä kyllä! Nostan hattua kaikille teille odottajille mitä aidoimmin onnellisina puolestanne!

Synttärit on sitten vietetty menestyksellisesti! Kavereita oli omilla juhlillaan ja sitten oli sukujulat. Ne onneksi mummilassa, joten mitään ei tarvinnu niitten eteen ite tehä :). Juhlien jälkeen vielä lähdettiin ukon kanssa käymään tukholmassa, joten oli oikee luksusviikko. Tosin ei osattu enää oikeen ees olla kahestaan. Kauhee ikävä oli poikia molemmilla.

Näitten yksvuotiaitten kanssa alkaa olla melkosta vääntämistä vissiin kaikilla. Meillä hiljasesta ja arasta Roopesta alkaa pikkuhiljaa kuoriutua varsin paljon omaa tahtoa ja kovapäisyyttä. Uskomattoman tehokkaasti se kyllä osottaa mieltään ja toteuttaa päähänpistojaan. Nukahtaminen on supervaikeeta ja ruoka ei mene edelleenkään kovin menestyksekkäästi alas. Kauhulla edelleen odotan neuvolaa, jossa paino on varmaan edellisestä tippunut. Ihana se on silti :). Aivan superihana!

Toi kuudelta herääminen on täälläkin päivän juttu. Tosin aina ei päästä edes siihen. Ja meidän makkarissa on ihan hämärää, joten se on heräämisjuttu pakko olla joku sadistinen sisäinen kello tai pikku kevätjekku äitille. Mitenhän tää kevätvirkeys ei näin aikuisella mee ihan samalla tavalla...

Niin ja vielä: me muutetaan. Hämeenlinnaan. Jos joku teistä sattuu asumaan samalla seudulla niin saa ilmottautua :). On tosi karun tuntusta muuttaa paikkakunnalle, josta ei tunne ketään. Voi tulla hitusen erikoinen kesä. Muutetaan itseasiassa pienempään, joten on myös miettimistä, mihin kaikki ylimääräset mutta säilyttämisen arvoset kalusteet laitetaan. Itku varmaan tulee kun tästä muutetaan mutta elämän on mentävä eteenpäin...

Nyt pojat heräs. morjens!
 
kauris.
Onnea kovasti Rouva N!!!

Neuvolassa sanoikin, että nyt on (ainakin täälläpäin) oikea raskausbuumi meneillään ja varsinkin lokakuu on täynnä laskettuja aikoja ; )

Olen taas kerran kamalan laiska ja luin vaan jutut, mutta en jaksaisi oikein kirjoitella... Pakko oli kuitenkin onnitella Rouva N:ää, joten kait tässä voin muutaman rivin sitten naputella.

Rv:t on 13+0 ja sydänäänet kuultu : )
Iidalle on 1-vuotiskuvausaika varattu, mutta synttäreitä en ole vielä ihmeemmin suunnitellut. Täytyisi varmaan ainankin alkaa päättämään minä päivänä kemut pidetään, että voi ilmoittaa vieraille.

Minäkin tahtoisin kovasti muuttaa. En välttämättä toiselle paikkakunnalle, mutta ainankin omakotitaloon ja ISOON sellaiseen. Olisi ihanaa jos tilaa olisi vaikka liikaakin...

Vaikka mainitsin Iidan nukkumisesta, niin mikään ei onneksi muuttunut. Neiti nukkuu vieläkin vähintään kahdeksaan. Tänään alkoi lauleskella 8.50 ja äiti nauttii... Meillä ei kyllä sitten vastaavasti nukuta kuin korkeintaan 1,5h päikkärit.

Kaverini odottaa esikoistaa ja rupesin tuossa mietiskelemään, että olen kyllä hieman kateellinen hänellle. Esikoista kun odottaa vain sen yhden kerran... Tässä raskaudessa en voi mennä nukkumaan aina kun siltä tuntuu, vaikka olenkin todennäköisesti nyt kotona Iidan kanssa koko raskauden.
Alkuun ei väsyttänyt yhtään, vaan olin tosi energinen, mutta nyt... Minulla kyllä väsymys menee melko nopeasti ohi, jos en pääse lepäämään. Illalla olen sitten taas pirteä kuin peipponen, eikä uni tule usein kuin puolenyön jälkeen. Tähän toivon muutosta pikaisesti ; )
Kertokaahan useampilapsiset, sopeutuuko tähän tilanteeseen hyvinkin vai nukahtaako sitä jossain vaiheessa väkisin pystyyn?
 
emmi76
1v nlaterkut...neidin käyrät normalisoituneet,ei enää laskusuunnassa, pituus 73,5cm ja paino 9,3kg. Piikki tuli mut ei edes huomannu mitään. Simahti ennen aikojaan päikkäreille ja nyt kuulostaa heräävän sit ennen aikojaan.

Yöt edelleen "hassuja" mut tänään taas vahingossa nukuttiin kahdeksaan. Paitsi että minä en tietty saanu nukuttua aamuviiden jälkeen kun jo tottumuksesta kuuntelee joka huokauksen jälkeen et koska se herää jo. Ai niin toissayönä oli jollain ilveellä saanu iteltään puolipotkarit nukkuessaan pois, paljain säärin sängystä aamulla heräs.
 
Rouva N
Huhtikuuta!

Taitavat pitää nämä meidän vuoden vanhat äitejään niin kiireisinä ettei paljon ole täällä ehtinyt pyörähtää. Meillä on huomenna synnttärikekkerit, pitäisi tässä nytkin siivota mutta ei vaan jaksaisi ;)

Eilen oltiin neuvolassa, Eelis on nyt sitten tasan 80cm ja 10,9 kg. Kaikki oli muutenkin ihan ok. Uusi täti, ihan mukava hänkin, ei nipottanut turhia (edellisen mielestä olisi jo 10kk kohdalla pitänyt ruveta pullosta vierottamaan, tämän mielestä ei vieläkään kiire, onneksi).

Ollaan nyt pikkuhiljaa sit alettu totuttelemaan tavalliseen maitoon, laitan aika lailla 50-50 pulloon ja hyvin uppoaa. Vähän on vatsa ollut löysä pariin otteeseen mutta ei kyllä joka kerta. Ja sit ollaan nyt alettu antamaan samaa ruokaa kuin itellekin, tietty nyt vähän katottu mitä laitetaan sellasta että sopii, tulisimmat chiliruuat saa toistaiseksi odottaa.

Unohdin muuten eilen neuvolassa kysyä, joten kysyn nyt teiltä että jokos nyt sitten vuoden vanhana pitäisi käyttää hammastahnaa? Kun me ei olla vielä laitettu, mutta mietiskelin että olisikohan jo aika ennen kuin on hampaat täynnä reikiä :(

Ei kai, pakko jatkaa siivouspuuhia...
 
kauris.
Joo tosiaan ei ole kiire hammastahnaa käyttämään. Lapsen täytyy mielellään osata ensin sylkeä ja ymmärtää ettei sitä tahnaa saa niellä.

Meillä 1v neuvola vasta loppukuusta. Otin samalle kerralle, kun on sitten itsellänikin, niin siksi meni sen verran myöhäiseksi.
Synttärit on jo kovasti suunnitteilla, mutta en ole vielä valmistellut mitään.

Iida on jo pari viikkoa juonut pelkästään ihan tavallista maitoa ja suurimmaksi osaksi syö meidän kanssa samoja ruokia, ilman suolaa tietysti. Neidillä tuntuu olevan sen verta hyvä vatsa, ettei ole missään vaiheessa ollut ongelmia, joten jätin korvikkeen pois "etuajassa". Ja kahdeksalla hampaalla hienontuu ruoka tosi hyvin ; ) Tuttipulloa meillä käytetään enää iltamaidolla, enkä meinaa pitää kiirettä sen pois nyhtämiseksi.

Vieläkö muilla jatkuu aikaiset aamuheräämiset kesäajasta huolimatta? Entäs onko yöt edelleen "hassuja", kuten emmillä?
Me herättiin tänään 9.30 :-o ja vastaavasti päiväunet on edelleen maksimissaan 1,5h kerran päivässä. Tänään Iidaa nukutti vajaan tunnin verran...
 
Nala :)
Huomenta! Täällä on ainakin heräilyt menneet vähän myöhemmäksi, eli taitaa pojat tottua valoon ja energiaan pikkuhiljaa. Isommalla on ollu nyt ihanaa ulkona, kun voi touhuta kesäjuttuja jo. Ja niitä kuraleikkejä. Yks päivä muksut juos pihalla porukassa ja välillä vaan kuulu, että: "Tuolla on kuraa! JEEEE!" Ja sitten kaikki sinne. :) Lapset osaa ottaa ilon irti kaikesta. Pitäis ottaa mallia :). Roope pääsee möyrimään sitten, kun tervehtyy kunnolla.

Toivutaan täällä nimittäin vuorostaan siitä oksennustaudista. Roope ja minä sairastettiin. Saa nähä säästyykö noi meidän isommat miehet kokonaan tältä. Veteläks veti kyllä vaikka ei kauaa kestänytkään. Roope otti vähän kovemman kautta (oksens ekat tunnit muutaman minuutin välein) mutta jaksoi silti touhuta. Uskomattomia noi pienet.

1vee neuvolassa mekin käytiin ja mitat oli 77cm ja 12250g. Isoa veljeään kaks kiloa painavampi ja puoltoista senttiä lyhyempi. Eli toistaiseksi vähän kaapimpaa mallia tämä jälkimmänen :). Meilläkin vaihtuu nyt sitten tietty neuvola kun muutetaan, joten toivotaan, että tulee mukava täti sielläkin.

Me ollaan siirrytty jo kokonaan tavalliseen maitoon ja tavalliseen ruokaan, jossa on jo vähän suolaa. Tosin menestys on vaihtelevaa. Kaikki pitäis saada syödä sormin ja lusikasta tulevaa kohtaan ollaan hyyyyvin epäluulosia. En vielä haluis antaa omaa lusikkaa, kun menee ihan läträämiseks koko touhu vielä. Parin kuukauden päästä ruvetaan sitä kokeileen.

Pitäis ruveta pikkuhiljaa raivaamaan tavaroita. Pienempään kun mennään niin kauheesti pitäis heittää kierrtätykseen tavaraa. Olis tietty voinut olla kaukaa viisas ja varata kirpparipöydän aikaa sitten mutta noh...ei sitä kannata enää murehtia. Katotaan, mihin tän kaiken roinan saa laitettua. Strategia on: Hämeenlinnaan menevät, sijoitukseen menevät, omaan varastoon menevät, kierrätykseen menevät ja kaatikselle menevät. Eli siitä sitten vaan raivaamaan.
 
emmi76
Aamuista, meillä meni tuo viime viikko melkein kokonaan jo nukkuen puol kasiin vähintään mut nyt sit kaks edellistä aamua on ollut taas heräten 6.15 joten on ollu pakko torkuttaa toisen kerran sitten.

Täälä nyt tupa putsattu ja kakku kaapissa odottamassa illan vieraita, siivoaminen tosin vähän hassua koska kekkereissä tulee olemaan 8 lasta ja 8 aikuista :) ihan siis lähimpiä ystäviä perheineen vain. kummit ja mummat tulee sit erikerralla ja vielä ajattelin jos käskis ihan epävirallisesti tosta hiekkalaatikolta muutaman äipän sit iltakahville myöhemmin....siis jos tämän illan jälkeen enää virtaapiisaa. Tarjottavat löyty kaupan pakastealtaasta, kakun tein ite mut silti tuntuu et täs on ollu töiden alotuksen ja lasten hoidon/ruuanlaiton keskellä ihan täys työ laittaa kun oon ollu ihan yksin tekees. Mies tietty viikonlopputöissä, juupajuu.


Meilkin on siirrytty tavismaitoon, viikonverran on juonu tavallista kokonaan eikä oireita, tosin joi mikserinä aika pitkään tota korvike/tavismaitoo joten vatta ehti tottua. Meil on menny ruuat aika kivasti alas mut eniten tietty kiinnostaajuuri ne ruuat mitä muut syö eli monesti kun syötän Maijan ensin ja sit syödään me muut (just sen takia kun se kiljuu joka kipon ja leivän perään jos syödään yhtäaikaa) ni sit se napsii viel mun lautaselta meidän ruokia. Paljon annan ruokia ihan pöydälle et saa kädellä syödä, makaronilaatikkoa, appelsiininpåalasia, leipäpalasia ym. Pitäs toi imukuppilautanen ottaa käyttöön hyllynperältä, muut kun lentää kaaressa lattialle.

Ja hei, meilkin on hypitty ja ryvetty kurassa. Ihanaa!!! Maijaa en sentään oo päästäny vaik se kaksinkerroin olis menos esikoisen perässä, saa toistaiseksi tyytyä kiikkumiseen.
 
kauris.
Tai oikeastaan voisinkin kysellä, että minkälaista tarjoilua te olette muksujen synttäreille tehneet?

Mietin tässä kun nämä ei nyt vielä ole mitkään lastenkutsut, niin en kyllä meinaa väsätä mitään perhosen muotoista kakkua. En todellakaan ole mikään jauhopeukalo... Parin vuoden päästä sitten kun tytöllä on jo joitain kavereita, niin sitten täytyy varmaan väsätä jokin "lastenkakku" : ) Nyt saa riittää ihan tavallinen täytekakku. Voisin tietty värjätä kermavaahdon sellaiseksi imelän pinkiksi ; )
Meidän vieraat on enemmänkin suolaisen ystäviä, joten teen ainakin voileipäkakun.
Mutta siis vinkkejä otetaan vastaan, että mitä juhlapöytään?
 
Rouva N
Juhlat on juhlittu, huh. Aikamoista touhua oli kyllä, onneksi on vuosi seuraaviin synttäreihin :) Lauantaina oli sukulaisporukkaa, 11 aikuista ja 5 lasta, ja eilen sitten vielä pari kaveriperhettä lapsineen kakunloppua tuhoamassa.
Kauris, mä nyt jo sorruin siihen lastenkakun tekemiseen, tein "hienon" autokakun. Ei ollut erityisen vaikeatekoinen, mutta tosi hyvää. Eeliskin söi aikamoisen palan :)) Kakun lisäksi meillä oli pullaa ja omenapiirakkaa ja jotain keksejä lähinnä lapsivieraita ajatellen, ja suolaisen puolella sitten kahdenlaisia kolmioleipiä sekä cocktailpiirakoita munavoilla. Hyvin tuntui maistuvan.

Meillä nukuttiin tänä aamuna (varmaan tuon ankean harmaan sään ansiosta) 7.45 asti, mikä oli jo jonkinlainen ennätys. Tosin päikkärit sit jäivätkin reiluun tuntiin. Innolla jään odottamaan illan kitinöitä...
 
Maya ja mama
Ma ajattelin tarjoita suolaisena kinkku-, lohi- tai vastaavia piirakoita (vahan suomalaisuutta peliin) =) Tota makea puolta en ole viela kovinkaan miettinyt mika ei ole ollenkaan tavallista minulle =)
Sunnuntaina huomasin et neidille on tullut yhdeksas hampaan alku... siella se ylhaalla takana kimalteli, oliskohan sit poskihammas??? ei ole noi nimet oikein hallinnassa, mut hammas kuin hammas... muuten Maya syo tosi hyvin, nukuu suht hyvin, jos ei oteta, illan tappelua et saa neidin nukahtamaan ja sit kun se saataa muutaman kerran yolla herata siihen et on pystyssa.
Uudessa raskaudessa kaikki raskauden ajan vaivat, vasymys, maha on kuin rantapallo jo nyt... tanaan viikkoja 23 tasan, ensi viikolla seka minulla etta Mayalla neuvola et sit enemman kayrista...
 
Rapu2
Heippa pitkästä aikaa!
Eli töitä tehty ja pojat hoidossa. Nyt ollaan viikko saitasteltu vatsatautia kovemman kautta ja todella koko perhe iskää myöden oksennettiin yhtä aikaa. Oton 1-vuotisneuvola oli pariviikkoa sitten. Otto on 84cm pitkä ja painaa n. 11.5kg. Melkein kävelee.
NALA! Me asumme Hämeenlinnan lähellä Forssassa ja itse käyn töissä ihan Hämeenlinnan vieressä. Jos kiinnostaa.
Onnea kaikille "toisodottajille"! Mayan ja Maman odotus onkin jo pitemmällä kuin muistinkaan. Meille ei nyt sitten enää kolmatta varmaankaan tule. Kovasti on nuo kaksi raskautta olleet vaikeita synnytykset mukaan lukien. En enää halua kolmatta leikkausta ja lapsellekin saattaisi olla vaarallista, kun ne tykkää kasvaa ja kasvaa mutta ei ulos tulla.
 
AM2908
Helohelo ja onnea vielä Rouva N:lle!!!

Tiekste mitä mä tein eilen...MENIN JA TILASIN KAKUT LEIPOMOSTA! En itekään mikään jauhopeukalo ole, mutta kyllä kakun osaan tehdä (vaikka sitten valmispohjasta), mutta kun mä oon semmonen stressi-erkki, ette varmaan oo huomanneet ;-) lopulta päätyisin kuitenkin siihen perhosen muotoseen ja raivoisin sen tekemisen kanssa, päädyin siis tilaaman yhden vadelma ja yhden suklaakakun, hyi minua ;-)))) ja samoilla linjoilla, lisukkeina lapsille kasvistikkuja ja keksejä (meillä siis ensin lasten naamiaiskestit kun ollaan niin lähellä vappua lauantaina ja sunnuntaina sukulaisten/kummien rääppiäiset) ja aikuisille karjalanpiirakoita pakkasesta.

Nala, me asutaan Hämeenlinnasta n. 50 km Hkiin päin Riihimäen vieressä heheeh (nyt paljastuu huiiiih)! Halutaan ehdottomasti kesällä tulla kylään, nauttimaan vaikka sisävesiristeilystä, how it sounds?

Meillä kanssa mies ollut vatsataudissa koko alkuviikon, onneks nyt alkaa paranee ja saadaan edes loppuviikoksi tämä arki rullaamaan.

Ruokien kanssa alkaa olla probleemia, noi on taas jostain syystä siirtyneet mössöruokailuun, ainoa joka kelpaa ilman sylkemistä on j-liha/peruna/kasvikset möösi, kaikki spagetin pienen pienetkin palaset kaivetaan suusta pihalle ja esim. lohi ei mee enää ollenkaan. Lauantaina oltiin ulkona syömässä eivätkä suostuneet edes ravintolan muusia syömään. Jos noi sais valita, ne eläis viinirypäleillä, vesimeloonilla, banaanilla ja ruispaahtoleivällä. Kai se enteilee jotain haluan itse syödä jaksoa?! Mekin jätettiin korvike nyt kokonaan pois ja iltapullo samoin, tai juovat sen puuron jälkeen tossa sohvalla rauhottuessa, mutta sitten tehdään iltapesut ja nukkumaan, hyvin ovat menneet.

Ja meillä nukuttiin tänään PUOLI KAHDEKSAAN wuuuuhuuuu, eivät taida viitsiä nuokaan herätä kun tuo keli on tommonen. Onneks isäntä on vielä tänään kotona, niin käytän ajan hyväkseni ja meen ilman lapsia kaverille kahville.

Nyt ruuan laittoon, tsaudi!
 
kauris.
Voi teitä vatsataudin saaneita : (
Meidän naapurin tyttö oli kipeänä, mutta ei onneksi ole meihin tarttunut. *koputtaa puuta*

Kiitos tarjoiluehdotuksista. Päädyin nyt tekemään ihan tavallisen täytekakun (valmispohjasta, hih) johon täytteeksi mansikoita ja vaniljakreemiä. Sitten kuorrutan sen valkoisella ja koristelen vaaleanpunaisella kermavaahdolla. Mietin tässä, että kun Iida ei kuitenkaan osaa vielä puhaltaa kynttilää, niin ennemmin sitten kirjoitan siihen kakun päälle erivärisellä kermalla vaikka IIDA 1V tai jotain.
Suolaiseksi teen kaksi pyöreää voileipäkakkua (liha ja kala) ja sitten on ihan pitkopullaa.
Meille ei kuitenkaan tule lapsivieraita kuin Iidan 2 serkkua, niin en kyllä kehtaa erikseen vääntää ns. lasten tarjoilua. Sitten vuoden tai kahden päästä vasta, kun neidillä alkaa jo olla kavereita. Meillä kun ei ole sukulaisilla eikä tuttavilla pieniä : (

Mitä mieltä olisitte yhteisön perustamisesta?
Voisi laittaa kuvia toisten nähtäville ja vaikka sopia tapaamisista... Eikä tartteis aina kaivaa tätä ketjua esille jostain kaukaisuudesta!!
 
Nala :)
Kauris: kerrohan tosta yhteisöstä lisää...mä en tiiä mitään näistä netin ihmeellisyyksistä. Ilmeisesti joku suljettu paikka, johon kaikki eivät pääse? Mulle sopii kyllä toi. Olishan se tosi mukava nähä kuvia kaikkien pikkusista. Osa meistä ei varmaan oo tänne uskaltanu laittaa vielä kuvia...

AM ja Rapu2: Eiköhän pistetä triplanettitreffit pystyyn kesällä! Itse ainakin luppaan ja vannon, etten kirjoita suhteestamme paljastuskirjaa saati vedä ketään käräjille ;). En ole myöskään kirvesmurhaaja, joka kohta kaksi vuotta on jaksanut sepitää tarinaa päästäkseen tapaamiseen :D.

Ja sitten muksujuttuihin. Roopella on nyt sitten ihan virallisesti havaittu eka kränä/uhmakoetteluvaihe. Poika nostaa ihan tolkuttoman metelin kaikesta ja etenkin yöpulloilu alkaa kostautua. Koko tienoo herää, jos poika ei yöllä joka kerta saa täyttä pullollista maitoa. Mies on tähän ihan hiilenä. Siitä kuoriutuu yöaikaan kesken unien herättyään ihan hirvee styränki, joka karjuu lähes yhtä kovaa pojalle takasin. Elä siinä sitten jumalisesti ja yritä selvitä ite menettämättä hermoja molempiin!!! Argh!

Muutto etenee pikkuhiljaa...tavaraa on kirppikselle kertynyt jo varmaan viiden pöydän verran. Menee kierrätyskeskus tukkoon, kun me viedään sinne lasti tavaraa...

Nyt meen tyhjentämään hyllyjä. Kuulemisiin!
 
AM2908
Joooo Kauris, tahtoo yhteisöön pian, olis ehkä helpompi kirjotella ;-) Tell me what to do ja mä oon messis!

Nyt oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Ps. ihan kiva, kun meidän naapuri päätti sitten perata yhteisessä suihku/sauna -tiloissamme kalan, arvatkaa mikä lemu???? Kulttuurierojako?
 
kauris.
No esim. msn:llä on suljettuja yhteisöjä, eli sinne ei just pääse kuin hyväksytyt tyypit. No jos kiinnostusta kerta riittää, niin voisin kokeilla perustaa sellaisen yhteisön. Sille pitäis sitten keksiä nimi... Ehdotuksia?
Sitten kun olen sen saanut perustettua, niin te haette minulta sinne jäsennyyttä ja kun minä olen myöntänyt, niin sitten voidaan jutella oikeilla nimillä ja ihan toistemme kesken.

Meillä sitten juhlat venähti kuitenkin kaksi päiväiseksi : ( Olin niin suunnitellu, että yhtenä päivänä käy kaikki vieraat, mutta eihän ikinä niin mene... aina on joku jolle ei se tietty päivä käy ja tulee sitten vasta seuraavana. Tämä päivä on nyt pulkassa, mutta huomenna siis vielä kolme porukkaa tulossa...

Huh Nala, ei kyllä käy kateeksi.
Meillä on yöt tosi rauhallisia ja Iida nukkuukin 12-13 tuntia yössä. Ja onneksi jätin yösyöttämisen pois jo kun tyttö oli 6kk.
Päivisin sitten onkin sitä omaa tahtoa ihan riittämiin ja pitkien yöunien takia päiväunet on vaan sen korkeintaan 1,5h nykyisin : ( Meillä ihan heittäydytään maahan jos joku ei mene kuten neiti haluaa...
 
Pella
Moikka pitkästä aikaa.

Täälläkin juhlat juhlittu. Meidän oli pakko jakaa juhlijat suosiolla kahdelle päivälle, ihan lähisukulaisia kun on sen verran paljon. Mutta mukavat juhlat oli. En ottanut mitään stressiä, tarjoomuksetkin ostin kaupasta valmiina kakkua lukuunottamatta.

Paljon ois teidän jutuissa kommentoitavaa, mutta huoh, kun aikaa on niin vähän. Minäkin palasin töihin ja nyt on pakko huolehtia itsensä ajoissa unten maille. Yöt on meillä vielä tosi risaisia, joten oman jaksamisen kannalta on oltava sängyssä puoli kymmeneltä tai kymmeneltä viimeistään.

Mutta toi suljettu ryhmä on hyvä idea. Itse olen välillä lähes vainoharhainen, että täällä julkisesti omista asioista kirjoitellessa jotain paljastuu liikaa tai joku tunnistaa. Vaikka ei kai se maata kaatas, mutta silti julkisuus rajoittaa kirjoitteluhaluja. Kauris, voisitko laittaa vähän tarkempia ohjeita tälle tumpelolle. Eli minne osoitteesen mennään, että voidaan tehdä hakemus tohon sun perustamaan ryhmään. Yritin nimittäin mennä osoitteeseen groups.msn.com, mutta en löytänyt mistään oikeaa porukkaa. Sivut toimi tosi huonosti, toivottavasti meidän Windows Vista ei taas sotke kuvioita.

Kuulumisiin siellä tai täällä. Pella.

Ps. Oli AM lohdullista lukea, että teilläkin vauvamössöt on in. Musta tuntuu että varsin toinen pikku-ukoista syö vauva-ruokaa vielä viisi-vuotiaanakin.
 
kauris.
Hyvä Pella, että löysit. Ja hyväksyinkin sinut jo ; )

Jaaha, tuo linkkihän on siis sähköpostiosoite, olisi pitänyt hieman tarkemmin katsoa ennen kuin sen tänne laitoin. Sori.
Oikea linkki on siis:

http://groups.msn.com/Huhtikuiset2007

Ja ensin täytyy hankkia tunnus, jos sellaista ei vielä ole. Kun tunnuksen on saanut, niin sitten pääsee hakemaan mihin tahansa yhteisöön.
 

Yhteistyössä