HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 26.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

26.5.06

Vieras
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Kiitti uudeta ketjusta, alkoin olla jo tuo wanha turkasen pitkä.

Vivi: ostettiin se allas Jyskistä, ja hinta oli vaan 6,90€. Musta se oli aika halpa. kokeilemaan ei oo vielä päästy, on noi kelit pikkasen viileitä pulikointiin :)

Noista kynistä, niin meillä poika ""piirtää"" melkestä joka päivä. Jättikokoinen paperi ja värikkäitä kyniä, saa paperille hienoja taideteoksia aikaan. On niitä säilytetty ja kehystetään seinille ku keretään. En tiä onko piirtämisestä innostuneempi äiti vai poika, oon ahkeraan niitä piirustusvälineitä pojalle antanu, koska itekin työkseni maalaan ja piirrän. Mutta kovasti tuo poika niistä aina innostuu :)

Viikonloppuja!

Huomenta taas!

Alottelin eilen uuden ketjun.Tos listas alkaaki olla lähes kaikkien 1-v.tiedot nyt.
Seuraavaks kai 1,5-v.neuvola useimmilla.Ainaki täällä on se...(Tai saahan Daniel ens viikol sen 1-v.rokotteen, joka jätettiin viimeks antamatta.)

On tää 1-v.näköjään kauheen levoton ikä Danielin kohalla. En muista, et esikoisella ois ollu vastaavaa.Se kyllä oppi liikkumaan vähän hitaammas tahdissa...
Danielille tulee hampaita, oppi kävelemään, ja sit toi äitiin takertuminen, ni nukkumaan mennes on aina välillä edelleen huutoa, kunnes sammuu.Yöt kyl nukkuu melko hyvin,mut ei vielä ihan täysiä yöunia,et tutin saa kyl laittaa yöllä välil suuhun.

Meil Daniel on taiteillu vain seiniin, ku on kynän käteensä saanu.:) Isoveli 2-v.tykkää piirtää tosi paljo, mut Danielil ne kynät menee vielä suuhun,ni en oo viiittiny antaa syyä.

Eilen oltiin poikien serkkujen luona ja Daniel oli kauheen mustasukkanen taas vauvasta(2kk). Yritti läpsiä sitä naamaan ja puristella jalkapohjasta.
Tietää, että meiän vauvan syntyessä on sit melkonen vahtiminen; mietin, että minne vauvan pistäs ""turvaan"", ku Daniel osaa jo kiivetä pöydällekin.Siis jos pistäs vauvan sitteeriin pöydälle.
Daniel on oikeestaan nyt aika lähiaikoina alkanu harrastaa syöttötuolista pöydälle kiipeämistä. Pitäs laittaa valjaat syöttötuoliin...

Lähen ens perjantaina yksin reissuun Hesaan.Kolmeks päiväks.Saa nähä miten miehellä menee poikien kans.:)
Ihanaa päästä vähän yksin shoppailee ja tapaamaan kavereita ja saada taukoa lastenhoitoon.Tekee kyllä hyvää.

Uppista keikkaa,oltiin tiputtu toiselle sivulle.

Mies heräs tänään tytön kanssa aamulla klo7 ja mä jäin pitkästä aikaa nukkumaan,heräsin klo10 ja nyt tuntuu,että päivä on menny ihan ohi,kun kello on jo yli 11:sta enkä ole tenhyt mitään muuta kuin juonu aamukahvin.
No sain ainakin nukuttua ja olisin nukkunut vielä kauemminkin,mutta en viittinyt koska sitten en saa illalla unta ajoissa.
Tää nyt oli sellaista harvinaista herkkua,kun yleensä mies tulee meitä myöhemmin nukkumaan,mutta eilen mentiin samaan aikaan niin pystyis heräänkin aikasemmin.

Eilen mies lähti kaverinsa kanssa viemään auton hämeenlinnaan ja heitti pari tyyppiä helsinkiin.
Me oltiin sitten tyttöjen kesken,minä,tyttö ja miehen kaverin tyttöystävä.
Käytiin jätskillä ja puistossa keinumassa ja piti mennä tohon lähelle kotieläin tarhaan,mutta ei ollu yhtään eläintä vielä.
Se paikka aukee varmaan vasta kesäkuussa,harmi.

Tänään ollaankin sitten kotona vaan.
Jos vaikka grillattais illalla,nam :)

Moi!

Sais jo tuo keli parantua, kyllä ärsyttää kun aina sataa, ja tuulee ja on kylmä. Oltiin viikonloppuna mökillä, ja Tuukan kummit oli meillä siellä kylässä, eikä kyllä tarjennut pihalla paljon oleilla. No, yöllä poltettiin nuotiota ja istuskeltiin siinä aamupuolelle asti, toppatakit päällä tietysti. Mukavaa oli silti.

Meillä on nyt siirrytty yksiin päikkäreihin kokonaan, paljon selkeämpi tämä päivärytmi nyt kun tietää koska suurinpiirtein nukutaan. Tuttipulloa käytetään vielä illalla ennen nukkumaanmenoa, senkin vois jättää pois, mutta kun musta tuntuu että muuten en saa maitoa annetuksi niin paljon kun olis tarvis. (Vaikka syödäänkin jugurttia ja juustoja ym) Nokkamukista se maito vaan ei tunnu maistuvan ruuan kanssa niin paljon.
Tässä parin päivän aikanakin on tuo lusikka viimein ja vihdoin alkanut osua suuhun kun on oikein kova nälkä. Sitten se menee sottaamiseksi ja läträämiseksi kun hetken on syöty.
Joku kyseli joskus siitä aamupalasta. Mä en oo enää pitkään aikaan aamulla jaksanut keittää puuroa. Leipää, sulatejuustoa, maksamakkaraa, tomaattia, kurkkua mitä nyt vaan sormipaloiksi ja niin me yhdessä syödään sitten aamupalaa.

Jaha, teinillä on kuulemma hätä koneelle, kuulumisiin!!!

Mua kans alkaa vähän harmittaa nää sateiset ilmat,ku ei pääse ulos ja pojat on kiukkusia.Tänään ne on ollu jotenki erityisen vaikeita.Tuntuu,et pitäs päästä ite tuulettuu illalla johonki,että jaksaa,ku kokoajan ne kitisee jotain.Tekemisen puutetta varmaan.
Eilen ulkoiltiin perheen ja miehen veljen perheen kesken,vaikka sato.Käytiin retkeilemässä luonnossa ja paistettiin makkaraa.Siel oli sellanen katos,että pysty pitää sadetta...Ihan mukavaa.
Yritin äsken katella vauvan vaatteita valmiiks lipaston laatikkoon.Tai ottaa esille lähinnä pienimpiä vaatteita,ni eihän noi pojat antanu siihenkään hommaan rauhaa.Täytyypä joskus jatkaa,ku mies on kotosalla...
Väsyttää...

Huh, mä ihailen st sun jaksamistasi. Kaksi pientä ja kolmas tulossa! Itse en kyllä varmasti selviäisi moisesta rumbasta :-) Uskon, että pään tuuletus silloin tällöin tekee hyvää, itse kullekin.

Mä olin sunnuntaina myymässä kirpparilla, ja sain 130 egee rahaa. Sanoin miehelle lähtiessäni, että meen tienaamaan meille kesälomarahaa, mutta aika lyhyt matka vissiin tehdään ;-) Olin tosi tyytyväinen tulokseen, kun kaikki tavarat oli kuitenkin sellasta jota en todellakaan tarvitse ja täytti vaan kaappeja ihan turhaan. Lastenvaatteita en vielä myynyt yhtään, jos se toinen vaiks tulis vielä joskus.

Mari kysy tosta puuron syönnistä. Meillä syödään puuroa joskus, yleensä illalla, mutta laitan välillä puuroa aamullakin, mutta en joka aamu, niin uppoo suht hyvin. Muina aamuina annan sitten esim. leipää, viiliä, jugurttia, weetabixiä, hedelmää.. leikkeleitä ja makkaraa en ole vielä antanut muuta kun maistaa, juustoa laitan joskus tarjolle. Raejuusto on todellinen hitti, samoin viinirypäleet aivan ehdoton juttu. Tykkää kovasti kaikista hedelmistä, niitä pilkon aina nenän eteen. Banaani ei jostain syystä kuulu suosikeihin yhtään. Voitteko te kaikki jo antaa lapselle käteen ison leipäpalan tms. isomman palan, josta osaa nätisti syödä?? Meillä edelleen noiden isojen palojen pureminen on sellaista ahtamista, että tekee ihan pahaa. Ottaa leivästä hillittömiä paloja, ei pureskele kunnolla ja nielee vedet silmissä isoja paloja ja kakoo kun jää kurkkuun kiinni. Pitäiskö sitä vaan harjotella enemmän vai odottaa että tulis enemmän hampaita (meillä 6 kpl)?

No nyt meen (yllätys yllätys) taas raivauspuuhiin! Heipat!

Taas sataa! onneksi eilen saatiin ulkoiltua 2 kertaan.

Meillä kävi pieni äksidentti: Max satutti etuhampaiden ja huulen välissä olevan kielekkeen. irtosi hampaiden välistä. verta tuli kamalasti, mutta poika ei ollut millään. hammaslääkäri sanoi, et sille ei voi mitään tehdä, seurataan vaan ettei tulehdu. ja seuraavana päivänä uudestaan tuli verta, mutta vähän, mutta kun pitää yrittää maistaa/purra kaikkea!

Meillä on aloitettu kiipeily kaikkialle vaan mihin ylttää, mutta VIELÄ ei ole tullut pää edellä alas. Kyllästyttiin kaappien tyhjentämiseen ja laittettiin oviin raskaat magneetit. Voi sitä huutoa, kun tajus ettei saakkaan kaikkia enää auki.

Syödäänkö teillä paljon? välillä tuntuu et ruokaa uppoo aikuisten tahtiin (ja vatta pullottaa). reissussa 200g purkki ei oo kun näyttää. Puuroon menee illalla 3dl väh. aamulla vähemmän. Välipalajugurtin päälle söi koko omenan. Ihanan näköistä kun toinen nakertaa isoa omenaa (palat ei kelpaa), mut sinne se vaan hävis niillä 5 hampaalla+kipeä huuli.

Parempia kelejä toivoessa.

Tänään onnistuttiin ulkoilee kuivan sään aikana. Just ku tultiin sisälle, alko sataa kaatamalla.:) Hyvä ajoitus.
Pojat nukahti päikkäreille ja itellä omaa aikaa. :)

Kiitos vaan zuz imartelusta. Kyllähän sitä tottuu omaan elämäntilanteeseen ja sopeutuu kaikkeen ja itestä ei tunnu niin rankalta, ku ulkopuolisesta... Kolmen pienen kans sit varmaan on rankempaa, mut sit ei oo isoa mahaa. :)
Mul on kuitenki raskaus ollu onneks suht vaivaton, ni jaksaa hyvin.
Nyt alkaa olla kohta viimeinen kuukausi käsillä (rv 33+5), että varmaan siks alkaa nyt väsyttää. Pitäs muistaa popsia Obsidania(rautaa) säännöllisesti...

Mä en oo kans aamusin antanu pojille enää puuroa, ku satunnaisesti. Yleensä leipää ja jogurttia tai mysliä...
Illalla ne saattaa sit syyä puuroa.
Annan Danielille leivän yleensä n.puolikkaana palana, mut seuraan vähän tilannetta, että jos alkaa tunkea liikaa suuhun otan pois ja annan pikku paloja.
Daniel on kans hyvä syömään.Ihan eri luokkaa ku isoveljensä.Välillä syö ihan aikuisen annoksia,en itekään syö niin paljoa...

Pirteää päivänjatkoa!

Tänne ei kuulu kummempaa...
Mies lähti just iltavuoroon töihin ja tyttö päiväunilla.
Pitäs lähtee tänään illemmalla anoppilaan,kun miehen veli valmistu koulusta ja siellä on kahvitukset.

Miehen kesälomaa odotellessa,alkaa juhannuksen jälkeen.
Joku kiva reissukin olis kiva tehdä,mutta eiköhän me pysytellä kesä tässä lähi maastossa.
Ehkä sitten seuraavana kesänä,kun tyttökin on vanhempi ja ""ymmärtää"" enemmän.

Jep,mutta aurinkoista päivää (ainakin täällä)

Moikka!

Nyt on kylpyläreissu takanapäin ja hyvä niin!!
Ei sinänsä mitään valittamista kaikki meni ihan kivasti mutta on noissa vesseleissä niin hirveä vahtiminen ettei muuta kerenny tekemään. Oltiin miehen kanssa niin väsyneitä että mentiin poikien kanssa nukkumaan jo ilta kahdeksalta.
Uiminen oli Eliaksesta tosi hauskaa mutta Joonaa hieman pelotti, se kävi sitte isänsä kanssa saunassa ja suihkussa ja pikkuhiljaa rohkaistui. Mutta hyvää kyllä teki tämä pieni irto otto arjesta, nyt jaksaa taas tehdä kotitöitä=)

En kyllä käyny missään hoidoissa, siellä oli aivan järkyttävän kallista. Hyvä että ruokaa raaski ostaa, tuntu että ihan kaikesta revittiin kaksinkertainen hinta. Onneksi pojille oli omat sapuskat mukana.

Varasin nyt lauantaiksi kampaaja ajan. Ajattelin leikkauttaa jonkun kivan mallin, en lyhyeksi mutta ehkä otsatukan tai jotain. Katsotaan. Sen jälkeen taidan mennä lounaalle ystävän kanssa ja ehkä käyn alusvaate ostoksilla, mulla on niin hirveässä kunnossa kaikki rintsikat ja alushousut on jo ihan reikäsiä että ehkä on aika investoida uusiin.

Kiva st että pääset yksin tuulettumaan. Onkin varmaan hyvä hetki lähteä, kohta vauva syntyy ja sitten et ainakaan vähään aikaan voi lähteä kovinkaan kauas. Shoppailu on kyllä parasta terapiaa=) Varsinkin jos on varaa...

Pojat vetelee vielä sikeitä ulkona, taidan hyödyntää ajan kotitöiden merkeissä (yllätys, yllätys)..

Hauskaa päivää!

meillä on nyt neiti noussut itse istumaan n.5 kertaa! hassua kun tuntuu, että teillä kaikilla muilla lapset kävelee jo kovaa vauhtia. tai siis niinhän tuo neitokainenkin kävelee kunhan pitää toisesta kädestä kiinni. Mutta kun ei osaa nousta itse ylös, on harjoittelukin vähän hitaampaa.

tänään käytiin eka kertaa pyöräilemässä. Mä oon odottanu ihan hirveästi,että päästäis pyöräilemään, mut mun pyörä ei oo ollu siinä kunnossa että sillä olis uskaltanu lähteä. nyt vihdoin on. likka tykkäs siitä alusta saakka ihan mahdottomasti! hihkui, riekkui ja potki ja kiljui innoissaan kyydissä. ei ollu mikään helpoin kuljetettava siis (näin parin vuoden pyöräilytauon jälkeen), mutta pääasia että hauskaa oli.

sanoja ei vielä ole tullut montaakaan lisää. mutta ymmärtää loistavasti kaikenlaista ja pitkälle päästään kyselytaktiikalla. eli minä kysyn ja tyttö ""vastaa"" nyökkäämällä tai päätä puistamalla.

tytsy osaa syödä aika hyvin itse. jugurtti vielä vähän sotkee (en anna sitä kovin usein itse lusikoida) ja joskus jotain muutakin lipsahtelee lattialle, mutta kaikenkaikkiaan aika mallikkaasti menee. nokkamuki on kyllä vielä kun tavallisesta roiskuu turhan paljon päälle (ei voi sietää ruokalappuja).

telkkariohjelmista ei ole vielä juurikaan innostunut, ulos lähtisi sen sijaan vaikka aina. myös saunaan tai kylpyyn ei juuri tarvi houkutella. nyt on alkanut nyökätä illallakin väsyneenä kun kysyn ""mennäänkö sänkyyn?"". ja sitten nukahtaakin tosi helposti omaan sänkyynsä ilman kitinöitä. kaikenkaikkiaan moni asia siis on helpottunut kovasti.
enää sitä kävelyä odottelen, niin tuo oma selkä saisi vähän levätä vihdoin.

Taas sataa(taas). Ollaan oltu päivä sisällä.
Tää päivä menee kyl tosi nopeesti, ku pojat nukku melkeen puol 11:ta. :)
Nyt kello jo yli kolme ja tuntuu, että päivä on vasta alkanu.

Katoin säätiedotusta lauantaille ja Hesaan on luvattu +18 ja aurinkoista. Ihanaa, että sää suosii mun lomalla.

Oon miettiny, et jos ois virtaa, lähtisin vielä kesäkuussa poikienki kaa Etelä-Suomeen kesälomalle. Nyt ois vielä mahollisuus kesälomaa viettää, ku ei oo vauvaa.Mä tykkään olla kesällä Hesassa.
Täytys melkeen matkustaa yöjunalla, ni menis matka kivuttomasti.

Daniel nukku viime yön taas levottomasti.Huusi 3:sta-4:ään.En tiiä mikä oli perimmäinen syy.Alhaalle on poskihammas tulossa ja sit Daniel vastustaa omassa sängyssä nukkumista.Haluis olla mun vieressä...
Toivottavasti noi yöt alkas pikkuhiljaa rauhottumaan.

Heippa !

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä.. Säät on tosiaan aika kylmiä ja sateisia ollut.. jospa alkas tästä lämpenemään. Ootteko ostellu taaperoille uimapukuja? Me ei olla ostettu, ehkä pitäs hankkia jos aikoo rannalla kävästä. Uskaltaiskohan noiden kanssa lähteä.

Kävelyä harjotellaan enemmän ja enemmän.. Ulkona ei vielä oikein tykätä kävellä ilman tukea, mutta sisällä sujuu mutkitta. Muutama rauhattomampi yö on ollut, mut oon laittanut ne uusien hampaiden piikkiin. Ei oo kylläkään vielä puhjennut, niin että saattohan se olla vaan jotain eroahdistusta. Tuntuu että kokoajan ollaan kiehnaamassa äidissä ja suukkoja (märkiä lipasuja siis) tulee tuhatmäärin päiväseltään. Ihanaa! Ihanaa olla äiti.

meillä on uikkari. mut en oo ostanut sitä (kuten en suurinta osaa muistakaan vaatteista), vaan sellanen perintöuikkari se on. me on käyty kerran kylpylässä ja siellä oli ihan tarpeen. kesällä mökillä viedään kyllä tyttöä järveenkin, mutta siellä saa olla ihan nakuna. musta tämän ikäisillä ei ole mitään pakkoa olla uikkaria edes yleisellä rannalla.

ai niin, piti kertomani yks ""hauska"" tarina esikoisesta. Ja siitä, että joskus siitä uikkarista yleisellä rannalla ON hyötyä.
eli mun esikoinen oli n.1,5v kun mentiin mummolapaikkakunnalla meren rantaan uimaan. tyttö ei suostunut millään sinne veteen, oli kylmää vettä (osasi puhua jo silloin ja tämä oli syynä). sitten yritettiin ottaa rannalla aurinkoa... ei mennyt kauaakaan kun tyttö kakkasi uikkariin, eikä tietenkään ollu vaippaa välissä kun oli tarkoitus ollu uida. siellä rannalla ei ole mitään koppeja tms lainkaan. me siis metsänreunaan ottamaan uikkaria pois... kipattiin kakat pusikkoon ja sitten vaan mereen huuhtomaan peppua ja uikkaria. huuto oli sen mukainen (kylmää vettä). lähdettiin aika pian pois :)
mut se ois ollu kyllä vielä kaiken huippu, että olis kakannu siihen hiekalle/pyyhkeelle ja mä olisin yrittäny keksiä jotain millä roudata sen tuotoksen pois siitä... :) että on siitä uikkarista joskus hyötyä...

heipparallaa!

onpas ollut kiireistä taas...olin eilen töissä ja lauantaina taas...muina päivinä on käynyt tuttuja kotiparturoinnissa ja niitä sitten on riittänyt...huhhuh!!

meillä on neiti kanssa ruvennut kiipeilemään sohville...onneks osaa ite tulle alas =)

niin ja kiitos viville ja minä-83:lle kokemuksista niiden pillereiden kanssa...lopetin heti kans ku olin teidän kirjotukset lukenu...luulin jo että mulla on korvien välis vikaa mutta näköjään muillakin samoja kokemuksia =)

meillä on nenna oppinut sanomaan tyttö ja kakka =) toi mulle kerran pottaa ja hoki kakka kakka =) oli edellis päivänä kakannut pottaan!

on kyllä ollu niin huonot ilmat että ei oo huvittanu mennä ulos ollenkaan...! nyt pitäis lähteä käymään tossa lähikaupassa..saadaan molemmat vähän raitista ilmaa!

hauskaa päivää kaikille =)

Täällä paistaa aurinko! :)
Sitä ihmettä ei ollakaan reiluun viikkoon nähty.

Käytiin neuvolassa.Daniel sai 1-v.rokotteen.Eipä itkeny paljo ollenkaan,vaik oli tosi väsyny ja ei tullu tuttiakaan mukaan.

Vauveli oli kääntyny pää alaspäin.Yee! Oon sitä stressannu,et kääntyspä,ettei tarvis leikata.2 vk päästä tarkistetaan vielä tarjonta sisäkautta,mut jospa se pysyis nyt oikein päin loppuun asti.
Hb mul oli laskenu 112:ta.Ei ihme,että on vähän väsyttänykki.Täytyypä syyä rautaa säännöllisesti.
Huomenna lähen sit reissuun ja pojat jää iskän kaa kotiin.

Meil on uimahousut pojille.Tulee varmaan jonkin kerran kesällä käytyä uimassa.Danielille pitää vaan muistaa laittaa silikonia tai korvapanta,ku on ne tuubit korvis.

Mä oon ostanut tytölle uimapuvun.
Se siitä :)

Pikku hiljaa täälläkin varmaan rupee tuleen sanoja,isi tulee jo selvästi ja äiti vähemmän selvästi,mutta tiedän mitä tarkoittaa.
Enemmän osaa näyttää asioita jos kysyn,eli missä nenä,napa,suu,tutti,pallo,kukka,kissa...

Tyttö on myös kova heilutteleen kaikille,tai varmaan pari kuukautta jo.
Kävelyllä ei kukaan vastaan tuleva jää ilman heilutusta :)
Kaupassa käynti on yhtä heilutusta ja vielä kaupan ovella heilutellaan täteille :)

Että heilutukset...

meillä taas ei enää heiluteta juuri kenellekään. no, paitsi isille, siskoille ja veikalle kun lähtevät aamulla. muttei muille. niille morjenstetaan käsi pystyssä :) tätä tapahtuu nykyään kaupassa ja kaduilla ja oikeestaan joka paikassa. eniten likka morjenstaa miehille ja koirille.

tänään on sitten meillä asteltu ekat askeleen ihan omatoimisesti!! jännää, että vieläkään ei nouse itse ylös, mutta kävely oli tosi vakaata heti ekoista askeleista lähtien. iskä sanoi tytölle vaan yhtäkkiä käytävällä, että ""kävele itse"" ja tämä teki työtä käskettyä. mies huuteli mua äkkiä katsomaan ja menin sitten vielä vähän matkan päähän houkuttelemaan kävelemään pidemmälle (""tule tänne äidin luokse"") ja likka käveli siis ekoiksi askeleikseen ainaskin 2 metriä... tiedä sitten kuin paljon ois menny jos en olis siinä kyykkiny tiellä :)
se piti siis tarkkaan harkita ja sitten ollaan kuin vanha tekijä. ulkona mun piti testata tuo tietty kanssa. hyvin sujui kengilläkin, mutta tasainen pitää olla alusta. eikä rohkeus selvästi riittänyt vielä pitkiin matkoihin.

huomenna saavat isot tenavat todistukset. ollaan ostettu ekaluokan päättäville muksuille kännykät ja 12v tytölle web-kamera koulunpäättäjäis-lahjoiksi. suoraan päättäjäisistä pitäis lähteä mökille. pikkutenavat nyt ottaa tietty luurit mukaan, mutta mitenkähän vanhin malttaa lähteä... sitä web-kameraa kun on kärtetty jo pidemmän aikaa (ja mä olen sanonut niiden olevan niin kalliita, että unen näki jos kuvittelee meidän ostavan sellaisen hänelle). nyt hinnat oli tippunu lähes puoleen siitä mitä vähän aikaa sitten ja alkoi hankintakin näyttää järkevämmältä. toivottavasti alkaa nyt sit harrastaa kavereiden kans niitä ilmasia skype-puheluita (siinä tuli mikrofoni mukaan) niin puhelinlaskut sit pienenis ja hankinta alkais vähän tuoda jotain takaisinkin.

nyt on varmaan pakko lähteä nukkumaan välillä.

Iltaa!
Mies lähti kavereiden kanssa viettään iltaa ja sain just tytön nukkuun joten päätin tulla kipaseen täällä ennen,kun ite painun pehkuihin.
Miehen kaverit pyysi sitä juhliin ja siitä on nykyään tullu sellanen koti hiiri,ettei suostu lähteen mihinkään,jouduin suorastaan pakottaan sen lähteen...Aattelin sen ansaitsevan vapaa illan,kun oli tänäänkin ylitöissä.
En mä muutenkaan motkota sen menoista,mutta nyt ""käskin"" sen lähteen.

Tytölle ei o ruoka maistunut kolmeen päivään,kääntää päänsä,kun yritän tarjota ihan mitä vaan.
Jogurttia on suostunut syömään vähäsen ja maidon juo ja nakertaa näkkäriä,mut siinä se...
Mikään lämmin ruoka ei maistu.
Toivon tosiaan et ne NYT olis ne hampaat,kun ei tyttö muuten kipeeltä vaikuta.
Edelleen suussa koreilee kuusi hammasta.
Ylähampaat näkyy jo ihan selvästi,kun hymyilee,se on jotenkin niin hassun näköistä :)

Miehen serkkukin sai sen vauvansa viikko sitten,poika syntyi :) Sille jäi vaan aika traumat synnytyksestä,kun repesi paikat niin pahasti ja tikkejä on monta :(
Muutenkin kestoltaan kesti kauan ja lopulta otettiin vauva imukupilla.
Ei kuulemma voi tai kannata enään koskaan synnyttää alateitse vaan seuraava tulis sitten leikkauksella.

Omasta painosta...painan edelleen 58kg...oon aika tyytyväinen. 55kg,kun pääsis niin olisin vieläkin tyytyväisempi.
Oon aika paljon pienentänyt ruoka annoksia ja sitten kun oli se kamala vatsatauti niin ei ole paino noussu takasin siihen 60kg.

Yhteistyössä