HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 26.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin reissussa ja ku tulin tänäaamuna kotiin Daniel vierasti mua.Jonkun aikaa meni,ku äiti muistu taas mieleen.Oli ollu mun poissa ollessa kokoajan isin perässä.Turvautunu siihen.
Tänään olin kuumeessa ja flunssassa.Nyt alkaa vähän helpottaa.Oli kyl tosi vaikee hoitaa poikia,ku päätä ja lihaksia särki ja piti vaan maata.Mut jotenki tästä päivästä selvisin.Kotiäidillä ei oo paljo varaa sairastaa.Enpä oo aikoihin sairastanukaan...
Oil kyl mukava reissu.Tuli nähtyä kavereita ja shoppailtua...
Ihan hauska olla vastuussa vain itestään.Rentoa.:)

Siis nää soneran uudet sivut on aivan sanonko mistä!?!?! Jatkuvasti tulee ilmoitus, että palvelinta ei löydy. Sivut ei lataannu mihinkään. Taitaa kohta liittymä vaihtua, jos ei rupea tapahtumaan jotain!

No mutta muihin asioihin. Meillä on nyt myös siirrytty yksiin päiväuniin ja ne ajoittuu yleensä klo 11/12-13/14. Vähän helpottuu meneminen. On ollut taas todella surkeet ilmat, saisi se kesä jo tulla pikku hiljaa! =) Meillä on taas ruvennut ruoka maistumaan hyvin, välillä ihan itkee kun ei heti saa, jos sattuu olemaan liian kuumaa tai jotain. Tyttö hoitaa hirveästi hänen nukkeaan ja työntelee vaunuilla joka paikkaan. Yksi ilta nukke tippui vaunuista ja alkoi hirveä huuto... =) Toivottavasti tykkää samalla tavalla tästä uudesta tulokkaasta sitten heinäkuussa. Alkaa tässä olemaan jo aika iso olo. Maanantaina olisi uusi neuvola kun viimeeksi oli paino sekä sf-mitta noussut liikaa. Katsotaan mikä on tilanne.

Viikonloppuna lähdettäisiin miehen kanssa kavereiden mökille. Itse olen ainoa selvinpäin, katsotaan kuinka kauan hermo kestää katsoa muiden juomista...

HAUSKAA LOPPUPÄIVÄÄ KAIKILLE!

st: sf-mitta oli viikolla 31+5, 32 cm. Ja painoa oli tullut tosiaan kolme kiloa kolmessa viikossa. Turvotusta ei ole eikä sokeria pissassa. Koko raskausaikana ei ole painoa tullut kuin 5 kg, joten en sitten ymmärrä miksi vauhkotaan... Vauva on vain ottanut varmaan kasvupyrähdyksen ja tai jotain. No maanantaina se selviää. Täällä menossa nyt rv 33+0. Hyviä vointeja!

Voi vitsi,ei ole st:llä ja minä-83:lla enään pitkää aikaa,kun vauvat syntyy :)
Tosiaan se mun veljen vaimo saa samoihin aikoihin (LA 20.7)
toisen lapsensa...jännittävää odotella.
Jep,mutta nyt nukkumaan!

Heipparallaa!

Me on vietetty ulkoilmaelämää. Täällä on kesäkuun sellainen srk+kaupungin yhteinen tapahtuma et arkisin on pappilan pihalla toimintaa. esim. maalausta, laulua, poniratsastusta yms. Max on leikkinyt innoissaan muiden kanssa. Äitiä ei kaivata kuin nälkään. Joku totesikin, et taitaa olla ""tarhakypsä"" ;)) voikun mäkin olisin...

Vatsakkaat: eikö ole kiva odottaa, kun jo tietää itsekin jotain, eikä ole vain tätien pompoteltavana? Voih! mä odottelen et alkaako menkat vai ei. Testiä en tee ennen kuin oksennan (turhia tehty jo niin monta).

Tarttis pestä ikkunat, syödä, tehä Maxil hattu+muut leikatut ompelukset, keittää kiisselii+mehua....jos aloittais tosta syömisestä :))))

Tänään alko 36.s viikko,että kyllähän se laskettuaika vaan kovaa kyytiä tosiaan lähestyy.
Daniel sai kai multa flunssan,ku on pari yötä itkeskelly ja on räkänen.Poskihampaiden tulokin kiukuttaa.
Viime yö oli kyllä niin kauheeta huutoa,että en meinannu millään jaksaa,ku 2,5 h huusi.Ja ite on vielä flunssassa...Onneks mies tuli apuun 3:n maissa...
Tänään oltiin pihalla ja siellä mulle iski kauhee väsymys auringossa.Univelka ja loppuraskauden väsymystä.
Sain onneks otettuu pikku torkut poikien päikkäreitten aikaan,ni taas jaksaa,vaikken aio kyllä rehkiä liikaa,että paranis tää flunssa.

Kaura:On noi neuvolakäynnit melkosta rutiinia.Eipä siellä yleensä mitään ihmeitä oo.Paino,pissanäyte,verenpaine,sf-mitta,hemoglobiini,sydänäänten kuuntelu.Ja jos ei oo mitään vaivoja,ni se on siinä.
Mulla nyt on seurattu tota vauvan tarjontaa,että miten päin se masussa majailee.Ens viikolla katotaan sisäkautta se tarjonta.

Täytyypä taas lopetella ku Daniel kitisee.

heippa hei!

teillä kyllä nuo lasketutajat lähestyy =)

me ollaan miehen kanssa juteltu että mentäis parin vuoden päästä naimisiin ja ruvettaisiin yrittämään pikkukakkosta häiden jälkeen =) oon kyllä sanonu että mua ei olla kyllä kosittu ;)...ollaan kyllä kihloissa mutta eipä vaan oo kosittu =)

meille ei mitään ihmeellistä kuulu...ollaan pyöräilty tällä viikolla joka päivä...ai että on kivaa!!

nennalla on taas ollu sellasia kitinä päiviä että huhhuh!!!

eilen nenna oikein pyysi ruokaa kun syötin sitä...ei oo ikinä ennemmin tehny tollasta...tein riisiä, kanan koipia ja currykastiketta...oli aivan hulluna siihen!=) tuli äiskälle ja iskälle hyvä mieli kun kerranki hyvällä ruokahalulla söi =)

no jaa, neiti kitisee tossa...lähetään ulos...hyvää viikonloppua kaikille =)

fanny,teillä on aika samat suunntelmat kuin meilläkin (eikä muakaan ole virallisesti kosittu,enkä sitä niin odotakkaan...tai ainakaan enään.kihloissa mekin oltu pitkään)
Aateltiin jos mennään 2008-09 naimisiin ja sitten vasta toinen lapsi...

Täällä ei mitään uutta...samaa,samaa...
Ja nyt näkyy ne hampaatkin...johan mä taas niitä odotinkin.
Kunhan nyt kunnolla tulee pintaan on hammas lukema 8kpl.

Samat sanat tulee edelleen,eli puheessa ei ole tapahtunut muutoksia.

Mitkäs on teidän kesäloma suunnitelmat?
Meillä ei mitään kauheita suunnitelmia,särkänniemen eläinpuistossa käydään ja joku muukin pikku reissu olis kiva...mitähän sitä keksis?

jenni kyseli kesälomasuunnitelmia...
me mennään huomenna särkänniemen eläinpuistoon pikkuneidin, mun kaverin ja sen kahden lapsen kanssa. meiän isot lapset ei oo kotona, joten ne ei tule mukaan. mökillä ollaan tänä(kin) kesänä paljon. mun miehen nilkasta meni su nivelsiteet, joten se vähän hidastaa (ei siis silti estä) rakennusprojektin etenemistä siellä mökillä.

koko porukalla me tehdään n. viikon lomareissu kotimaassa. siihen mahtuu ilmeisesti Vaasalandia/Tropiclandia, ranuan eläinpuisto, koskenlaskua kuusamossa, mummolaa (siis mun mummolaa) kemissä... ja sit katotaan mitä muuta osuu reitin varrelle. mun miehen tekis mieli mennä vielä pohjoisemmas, mut ei tänä vuonna. mun serkku asuu nuorgamissa, joten yöpaikkakin ois siellä valmiina ja olis helppo koukkasta norjan puolelle, mut kuten sanottu...tänä vuonna vähän lyhyemmän kaavan mukaan.

meidän neiti on oppinu kävelemään. kerroinkohan jo? 2.6. otti ekat askeleet ja heti ihan kunnolla käveli pitkän matkaa. tosi varovainen on menossaan, mutta eipä sitten ole pahoja kolhuja sattunutkaan. mut ei vieläkään nouse itse seisomaan. istumaan jo sentäs pääsee, vaan ei sitäkään ole pitkään harrastanu. mut sen tarvii näköjään harkita kaikki tosi tarkkaan ennen ""suoritusta"". jännä, että sitten kädet pelaa paljon paremmin kun nuo jalat. likka syö tosi siististi, juo itse lasista (ei siis käytetä enää nokkamukia) ja tekee aika tarkkoja juttuja käsillään. sunnuntaina hämmästelin kun tyttö leikki isompien yatzy-pelillä... alkoi kasata niitä noppia päällekkäin ja sai kaikki viisi pysymään ilman että pino kaatui. on sitä toki tehty rakennuspalikoilla jo aikasemmin, mutta musta ne nopat on tosi pieniä ja vaikeita vielä tuossa vaiheessa/iässä pinota. jos jalkatyöskentely olis samaa luokkaa, mä en ehtis kun hakea sitä pois pahanteosta... nyt tuntuu muutenkin keksivän kaikkea ""tosi kivaa""...
mökillä kitkin kukkapenkkiä - tyttö samaan aikaan mansikantaimista kukat...
istutin kaktuksen pistokkaita - melkein joka päivä niistä on yksi ""istutettu"" uudelleen..
roskia on kiva viedä roskiin - myös niitä, jotka ei aivan vielä olisi roskia..
kun jotain kieltää tekemästä... alkaa teputus, silmät pistetään sirrilleen ja hymyillään valloittavasti päälle - ja sitten tehdään joka tapauksessa.

tee näiden kanssa nyt sitten vallankumous... mutta on tää vaan ihanaa aikaa!!

ja muistakaahan yksi toiselta palstalta luettu lausahdus:
kesä on kotiäidin palkkaa !!!!!

Ihanaa, kesä tuli vihdoin!
Nyt on olkapäät punasena ja Max ilman vaippaa (3housut menny tänään). Katotaan tehoaako potalle pyytämiseen...

Meille on tulossa pikkukakkonen! Plussasin eilen, kun olen pari päivää kärsinyt närästyksestä/kuvotuksesta.

nyt on pakko antaa pojalle ruokaa, kuulemisiin..

oi kun ihania uutisia kaura =) paljon onnea!!!!

kyllä mä nautin kun on kesä ja helteet tullu =)
käytiin eilen rannalla kun neiti nukkui vaunuissa...eipä ehditty kauaa olemaan kun jo heräs...siinä sitten vähän jalotteli ja lähettiin kotiin!

kävin tänään kosmetologilla jalkahoidossa ja ripsipermanentissa...ekaa kertaa kokeilin =)

oho, lähti vahingos liian aikasin toi eka viesti!

niin kokeilin ripsipermistä ekaa kertaa...saa nähä onko mitään hyötyä!

mulla lähti ääni ihan yhtäkkiä lauantaina kesken työpäivän...koko viime viikon kyllä oli sillon tällön kurkku kipee ja lauantai aamuna tuntui ku jyrän alle olis jäänytänää ollu niin ihmeellinen olo...vetelä ja kuvottava...epäilin että onko tulossa oksennustauti..kuumettakin oli varmaan aamulla!nyt rupee ääni palautuun mutta yskä taitaa tulla tilalle!

nenna nauttii lämpimistä keleistä!

eipä meille muuta erikoista! =)

Hellettä tosiaan pukkaa!! :) Ei oo kyllä tyypillinen Suomen kesäkuu, eikös tällöin ole aina viileetä ja sateista. Ainakin Juhannuksena tuntuu aina satavan vettä..

Asiaan: Meille kuuluu hyvää.. flunssa on vihdoin häipynyt! Ei ihmeempiä kuulu. Kävelystä tykätään ulkosalla ja sisälläkin mennään jo vauhdilla äitiä karkuun. Poskihampaita pukkaa..

Paljon onnea plussasta Kaura ja tsemppiä teille jotka kohta synnytätte!

-diana

Huh hellettä!!! Nyt sitä riittää... joka paikassa on helkutin kuuma. Ja tää iso maha ei auta kyllä asiaa yhtään. =)
No ei pidä valittaa.
Ystävälleni oli syntynyt viime yönä pieni prinsessa.
Meille ei muuten kuulu kummempia. Nukutaan vain yhdet päiväunet ja yöt nukutaan klo 20/21-06.30/07.00. Tuttia ei ole muutamaan yöhön tarvinnut antaa. Ajateltiin tuossa juhannuksena siirtää tyttö omaan huoneeseen nukkumaan, jotta saadaan sitten vauva meidän huoneeseen. Viikonloppuna lähdettäisiin kesälomareissulle Kiteelle sekä Joensuuhun, katsotaan miten automatka menee, jos on näin kuuma... =)

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKO KAIKILLE!

Juu,hellettä tosiaan...
Oon ottanut aikas ahkeraan aurinkoa pihassa,tyttö leikkii samalla vesileikkejä ämpäreiden kanssa :)
Oltiin eilen rannallakin ja käytiin kahlaamassa järvessä ja testaamassa uimapukua,mutta tyttö ei oikeen innostunut,vähän pelotti,mutta eiköhän se kesän mittaan totu järvi veteenkin,kotona kun tykkää ainakin polskia ja leikkiä veden kans.

Ruoka on taas vähän huonommin maistunut tän kuumuuden takia,mutta vettä juokin sitten senkin edestä.
Nyt pari viikkoa on opetellu ite syömään,vielä lentää sinne tänne välillä,mutta ainakin puolet menee suuhun.
Äitin apua ei kaivata yhtään,en edes saa toisella lusikalla auttaa vaan heti kielletään :)

Ilman vaippaa täälläkin kuljetaan,pissa tulee välillä millon mihinkin,mutta eipä haittaa.

Aurinkoista päivää!

Niin ja onnea plussanneelle ja jaksamista mahoille :)

Onnea Kaura pikkukakkosen tulollaan olosta! Mukava, että Max saa kaverin.
Mul on alkanu loppuraskauden vaivana iskiashermoa särkemään, ei oo aiemmis raskauksis tällasta ollu.Seisoessa ja kävellessä särkee.Istuessa ja nukkuessa ok...
Onhan tässä jo 36 rv takana, että viel vähän aikaa ku jaksaa, ni pääsee tästä mahasta eroon, ni eiköhän toiki vaiva helpota.
Kävin eilen junalla Kokkolassa kaverin luona poikien kans.Olihan se vähän rankka reissu tän mahan ja kahen vilpertin kans tolla hellesäällä,mut kiva vielä vähän mennä,ku kolmen kans ei sit varmaan tuu liikuttua...
Daniel kitisee.Mikäköhän lie vaivana.Koko aamun kitissy...

Moi! pitkästä aikaan!! ja huh hellettä!

Täällä on kyllä juuri nyt pilvistä, voi olla että tulee ukkonen. Me ollaan ulkoiltu niin ahkerasti etten oo ehtinyt kirjoittelemaan. Kaikki uudet kesäleikit on niin kivoja, saatiin vihdoin ja viimein hankittua hiekkaa meidän hiekkalaatikolle, siinä riitti riemua eilis illaksi! Poju on nyt nukkumassa ulkona, toivottavasti ei nyt ala se ukkonen.

Onnittelut Kauralle plussasta, aivan ihanaa!!!! ettekö ole sitä jo jonkin aikaa odotelleet?

Nyt meen tekeen vähän kotihommia, kun ei niitä kukaan oo täällä sillä aikaa tehnyt kun me ollaan ulkoiltu!! :)

-minna-

onnea kaura pikkukakkosen johdosta! ja onnea matkaan minä-83 ja st.. teillä alkaa olla kohta h-hetket käsillä. en tiedä olenko onnittelemassa sitten kun se on ajankohtaista... nytkin ollaan jo tosi vähän kotona ja sit juhannuksesta 5vkoa.. et en tiiä pääsenkö missään välissä edes piipahtaan.

olitko fanny tyytyväinen siihen ripsipermanenttiin?

kati3: no en oikestaan ollut tyytyväinen...tai odotin että se olis taivuttanut enemmän ripsiä kun itse aina kun laitan ripsiväriä niin taivutan aina kunnolla ripset taivuttimella, niin olen tottunut että ne on kunnolla kaarella =) eli kun tänään sitte laitoin ripsiväriä niin omasta mielstä ei ollut tarpeeksi taipuneet =) mutta mulle on moni kyllä kehunu että on tosi hyvä eli joillaki toimii ja joillakin ei...tulipa ite nyt testattua!

meidän neidille ei sovi ku liberot...vaippa-alue heti ihan tulipunanen jos koittaa muita vaippamerkkejä...aivan kauheen näkönen pylly!raukka sitte huutaa kun pissa tulee!

täälä ollu synkkä ilma tänään...ihme ettei oo tullu ukkonen!

ihanaa, lähetään perjantaina miehen kanssa tampereen kylpylään ja tullaan vasta sunnuntaina...tekee hyvää olla taas kahestaan...saadaan vaan keskittyä toisiimme! osataankohan me olla noin monta päivää ilman nennaa =)

mutta eipä tässä taas muuta =)

jaksamisia st ja minä-83 =)

Yhteistyössä