jenni kyseli kesälomasuunnitelmia...
me mennään huomenna särkänniemen eläinpuistoon pikkuneidin, mun kaverin ja sen kahden lapsen kanssa. meiän isot lapset ei oo kotona, joten ne ei tule mukaan. mökillä ollaan tänä(kin) kesänä paljon. mun miehen nilkasta meni su nivelsiteet, joten se vähän hidastaa (ei siis silti estä) rakennusprojektin etenemistä siellä mökillä.
koko porukalla me tehdään n. viikon lomareissu kotimaassa. siihen mahtuu ilmeisesti Vaasalandia/Tropiclandia, ranuan eläinpuisto, koskenlaskua kuusamossa, mummolaa (siis mun mummolaa) kemissä... ja sit katotaan mitä muuta osuu reitin varrelle. mun miehen tekis mieli mennä vielä pohjoisemmas, mut ei tänä vuonna. mun serkku asuu nuorgamissa, joten yöpaikkakin ois siellä valmiina ja olis helppo koukkasta norjan puolelle, mut kuten sanottu...tänä vuonna vähän lyhyemmän kaavan mukaan.
meidän neiti on oppinu kävelemään. kerroinkohan jo? 2.6. otti ekat askeleet ja heti ihan kunnolla käveli pitkän matkaa. tosi varovainen on menossaan, mutta eipä sitten ole pahoja kolhuja sattunutkaan. mut ei vieläkään nouse itse seisomaan. istumaan jo sentäs pääsee, vaan ei sitäkään ole pitkään harrastanu. mut sen tarvii näköjään harkita kaikki tosi tarkkaan ennen ""suoritusta"". jännä, että sitten kädet pelaa paljon paremmin kun nuo jalat. likka syö tosi siististi, juo itse lasista (ei siis käytetä enää nokkamukia) ja tekee aika tarkkoja juttuja käsillään. sunnuntaina hämmästelin kun tyttö leikki isompien yatzy-pelillä... alkoi kasata niitä noppia päällekkäin ja sai kaikki viisi pysymään ilman että pino kaatui. on sitä toki tehty rakennuspalikoilla jo aikasemmin, mutta musta ne nopat on tosi pieniä ja vaikeita vielä tuossa vaiheessa/iässä pinota. jos jalkatyöskentely olis samaa luokkaa, mä en ehtis kun hakea sitä pois pahanteosta... nyt tuntuu muutenkin keksivän kaikkea ""tosi kivaa""...
mökillä kitkin kukkapenkkiä - tyttö samaan aikaan mansikantaimista kukat...
istutin kaktuksen pistokkaita - melkein joka päivä niistä on yksi ""istutettu"" uudelleen..
roskia on kiva viedä roskiin - myös niitä, jotka ei aivan vielä olisi roskia..
kun jotain kieltää tekemästä... alkaa teputus, silmät pistetään sirrilleen ja hymyillään valloittavasti päälle - ja sitten tehdään joka tapauksessa.
tee näiden kanssa nyt sitten vallankumous... mutta on tää vaan ihanaa aikaa!!
ja muistakaahan yksi toiselta palstalta luettu lausahdus:
kesä on kotiäidin palkkaa !!!!!