***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Anu-78
Iltaa!

Meillä Sakulla kaikki ennellaan :) kovasti niitä hampaita pukkaa ja ihan kohta on läpi :) ulkona ollaan oltu kun on niin mahtavat ilmat olleet :)

Tosta tapaamisesta niin mä en ainakaan jyväskylää kauemmas pääse, mies kun töissä ja yksi auto nyt käytössä ja yöpymis mahdollisuuttakaan ei ole koska kotona odottaa noi isommatkin tenavat..Toki pärjäishän se mies niitten kanssa mut ku sekin on päivät töissä..et ois vaan semmonen pika tapaaminen sit...jos sekään sit käytännössä onnistuu, mut muuten ois kyllä kiva nähdä kaikkia =)

Hittolainen, meillä vuotaa katto täs kämpässä :( tänään huomasin ku olin yläkertaan menossa niin seinässä oli ruskeaa nestettä eli varmaan veden sekaista ruostetta :( soitin sitten isännöitsijälle, niin se tuli sitten kattomaan ja sanoi sit kun näki sen että joo kyl se näyttäs fuskaavan, eli nyt ootellaan täällä että kaupungin miehet tulee puottamaan katolta lumet jotta pääsevät kattomaan et missä se vuoto on ja miten iso..Mehän kun asutaan kaupungin omistamassa ok-talossa, saas nyt sit nähdä mitä tuleman pitää...toivottavasti ei ois iso homma...plääh... :/

Illan jatkeet kaikille!

Anu ja Saku jo unten mailla
 
:wave:
Tapaamispaikkana suosin Tamperetta, se kun on tuttu paikka :) mutta muutkin toki käy. Yöpyminen ok. En edes välttämättä jaksa ajaa edestakaisin samana päivänä. Olisko parempi ajoittaa tapaaminen viikonloppuun niin kenties useampi pääsisi mukaan..?
 
Anu-78
:wave:

Meille tuli tänään postin mukana Sakulle aika hammaslääkärille/hoitajalle joka ois ollut 10.3 klo 13.15 mut vaihdoin aikaa koska Saku on tuohon aikaan joko nukkumassa tai rupeemassa nukkumaan ja nyt sit uus aika onkin 2.4 klo 11.30 et toi aika passaa meille :) Onko muille tullut aikoja?

Anu&Saku joka leikkii leluillaan parhaillaan :heart:
 
Heips!

Pojan 10kk päivän kunniaksi pitää raapustaa eikä vaan lukea! Hän päätti tänään ottaa ekat konttausliikkeet, taitaa suurin ongelma olla meidän lattioiden liukkaus tuon konttauksen kannalta. Nyt suostui yrittämään ilman housuja ja hyvin meni! Täytyy katsastaa kaupunki jos löytyisi sellaset liukueste-sukkahousut, pääsis harjoittelemaan eikä tulis kylmä.
Poika päätti myös valvoa viime yönä 1.00-4.00... Epäilen et tuo konttaaminen tulee uniin, vaikutti yöllä kovin liikkuvaiselta... :headwall: On muutenki ollu tosi väsynyt, joinakin päivinä on menny kolmet unet ja hereillä jaksaa hyvä kun 2h. :eek: Kai se uuden oppiminen ottaa kunnon päälle!
Tein yksi ilta pojalle sosetta ja rupesin miettimään et mitä mä tätä turhaan soseutan ku hampaitakin on jo 8kpl. Teinki sit kalasopan ilman maitoa ja poika söi aivan onnellisena ku oli paloja mitä purra! Piimää ja raejuustoa ollaan tarjottu ja niitä hän inhoaa koko sydämestään. Luonnonjogurtti taas maistui, hyvä et edes se.
Hammastarkastus oli meillä tos 8kk ikäisenä.

Mä suosisin kans Tamperetta jos tapaaminen järjestetään. Sinne pääsee joka paikasta hyvin ja on muutenki kiva kaupunki. (Ja tuttu siinä samalla...!) Muutkin mielipiteitä kehiin!! :wave:

Ihanaa, tänään on iskän kokkausvuoro eli pizzaa ruoaksi! Sitä odotellessa... :p

RouvaP ja NapiMakkonen 10kk tasan (taas yksi siskojen keksimä lempinimi pojalle...)
 
Meillä annetaan maustamatonta jogurttia, viiliä, piimää ja raejuustoa. Ruokana saa pitkälti samaa, paitsi ilman suolaa.

Meillä ei tule kutsua hammashoitajalle. Itse on aikanaan varattava aika ja ensimmäinen käynti on 1,5-2-vuotiaana. Seuraava taisi olla sitten 3-vuotiaana. Eli näin täällä.

Me taidetaan jättää tapaaminen väliin. Kahden pojan kanssa ei huvita reissata ja molempiin (Tampere ja Jyväskylä) paikkoihin pitäisi vielä junaakin vaihtaa ja sen verran pitkä matka täältä kaakonkulmalta.
 
meillä on ipanat kolmatta päivää kuumeessa :headwall: |O ensin oli molemmilla puolitoista vuorokautta 40 astetta lämpöä, nyt on ollut noin 38. perhana jos ei huomenna asetu niin lähetään lääkäriin TAAS.

mä en teille kertonut meidän reissusta viime perjantaina. esikoisella oli kuumetta ja epäilin pissatulehdusta, joten mentiin Mehiläiseen.siellä verikokeissa oli tulehdusarvot koholla joten saatiin lähete TAYSin lastenpoliklinikalle. lääkäri meinasi että koska pissassakin näytti olevan jotain, tyttö jäisi sairaalaan saamaan suonensisäistä antibioottia. mulla oli hirveä hätä, se ystävän syöpä (oli silloin vielä hengityskoneessa) vaikutti varmasti asiaan. itkin hysteerisenä ja olin muutenkin vähän... väsynyt.

TAYSissa sitten monen tunnin istumisen jälkeen (ja yhden puhtaan pissanäytteen) tuumasivat että no, me hukattiin teidän lähete joten lähtekää kotiin. tyttö on siis terve. :headwall: hitto kun harmitti, olin justiinsa aiemmin lähtenyt pojan kanssa kotiin kun kello oli jo lähempänä yhdeksää. ja mies oli niin väsynyt ettei se tajunnut pätkääkään mitä selitin niistä tulehdusarvoista ja sönkötti että ne oli kymmenen pintaan (olivat 70, pissassa oli arvot 10) ja lääkäri oli vähän kurkannut kurkkuun ja siinäpä se. ne ei siis ottaneet mitään muita kokeita tytöstä.

no olihan tuo neiti terve pari päivää, sitten mä sain 40 asteen kuumeen ja toikkaroin täällä pitkin seiniä. oli toooosi kivaa olla lasten kanssa kun mies oli töissä. onneksi sisko vähän auttoi. sitten lapset nappasivat sen pöpön.

että joo. mua niin reipoi se TAYSin asenne ja ne oli muutenkin tosi veemäisiä muita asiakkaista kohtaan. me ei oltu ainoita joiden lappuset hävittivät ja ihan pokalla vaan passittivat potilaita sitten kotiin sen takia.
 
Kylläpä vuotaraaputtimen perhetta nyt koetellaan! Jaksamista sinne :hug:

Täällä puolestaan kaikki hyvin, poika on aurinkoinen ja tutkii tyytyväisenä asuntoa nyt kun pääsee kontaten ympäri ja osaa nousta tukea vasten seisomaan.

Tapaamispaikkana minäkin suosisin Tamperetta, tuttu paikka ja lähempänä kuin Jyväskylä. Voisin samalla käydä sukuloimassa.
 
näytin sitten samalla noita Miskan korvia ja TADAA, kummallakin oikein iso korvatulehdus päällä. kummankin eka vieläpä. mä en edes tiedä saako korvatulehduksen kanssa ulkoilla, sitten kunhan tuo perhanan kuume joskus laskee?

jaha, potilas mankuu taas syliin. sekuntiakaan ei saa olla rauhassa.
 
No voi teitä Vuotaraaputin :hug:
Taysin touhu on välillä todella ihmeellistä! Meillä esikoinen siellä hoidossa ger.n ja astman takia ja touhu on välillä ihan |O
Jos et itse huolehdi ja pidä puoliasi (tai lasten puolia) niin mistään ei tuu mitään. Mä odotin 1,5 kk yhtä lääkärinlausuntoa Kelaa varten ja sitten se tuli ja oli ihan vääränlainen. Soitin Taysiin ja käskivät vaan "kokeilla Kelan kanssa". Sanoin niille että sen verran kelan kanssa oon asioinu että tiedän että niille lausuntojen pitää olla just eikä melkein kunnossa jos mielii sieltä jotain saavansa. Lupasivat sit pitkin hampain uuden todistuksen. no, se tuli ja oli taas vääränlainen :eek:
Menin hieman lankoja pitkin Taukkilaan...Ja taas ne vaan sönkötti että "yritä nyt vaan".
Meni hermot niin, että soitin ylilääkärille ja kerroin miten ensin todistus unohdetaan tehdä ja sitten sitä ei edes osata tehdä oikein...No, oikeanlainen todistus tuli sitten seuraavana päivänä kun tää ylilääkäri oli sen tehnyt.
Mutta ne on niin |O |O

Vuotis: Kun kuume laskee niin voi ulkoilla vaikka on korvatulehdus.
 
kiitos Zeena. alkaa polla hajota sisällä, ois kiva päästä ulos kunhan nämä vähän paranevat.

joo, TAYS on kyllä sellanen että :headwall: ei mulla ollut raskausaikana mitään valittamista ja tykkäsin ihan synnyttää siellä jne mutta muut asiat on kyllä tökkineet pahemman kerran. teitkö Zeena valitusta siitä todistuksen sähläämisestä?
 
:wave: pitkästä aikaa

:hug: vuotaraaputtimelle, kyllä teitä koetellaan. Jaksamisia paljon.

Minä kannatan kans Tamperetta tapamiseen :D täältä pääsee sinne helposti sekä junalla et autolla ja matka on kohtalainen.

Me selvittiin keuhkokuumeesta ja nyt on neiti ollut viikon tarhassa ja terveenä, täytyy koputtaa :headwall: ettei liian aikaisin kehu. Ja sit kohta taas joku tauti.
Neiti on saanut viiliä ja jogurttia ja juustoa on maistellut, että kyllä se tästä lähtee meilläkin =)
Neiti yrittää kovasti kävellä ei vaan vielä uskalla päästää irti kuin hetkeksi, mut askelia kovasti ottaa ja kävelee sohvaa ja seiniä pitkin.

no niin neiti kutsuu....
vilijonka ja kasandra
 
v.raaputtimelle ja muillekin sairastaville iso :hug:

meillä Arttu sai maistaa tällä viikolla ihka oikeaa maitoa (tai oikeaahan se tissimaitokin on mut lehmän siis :) ) ja kun seuraavaan päivään mennessä ei kakka haissut tai pieruja paukkunut niin annettiin sit muinakin päivinä ja ei siis niin minkäänlaista reaktiota! hapanmaitotuotteita kun aloitettiin niin lusikallisesta viiliä haisi kyllä kakka pahalle aluksi, mut näköjään on suolisto sen verran kehittynyt jo ettei reagoi.
Tissiä se on silti saanut ihan normaaliin tapaan ku nyt tekee taas hampaita ja tuntuu tarvitsevan lohtutissiä normaalia enemmän.. Mut siis ruuan kans olen antanut maitoa lasista ja muuten imetän normaaliin malliin. Kiva kyllä et maito ensinnäkin maistuu plus että sopii heti ilman mitää totutteluja.

niin joo ja meillä kans kävellään nyt oikeastaan vain ja ainoastaan. konttaa harvemmin, vain jos on tosi kiire jonnekin. ja nyt se on jo ulkonakin alkanut yrittään kävelyä enemmän. se on vaan kengät jalas epätasaisella vaikeaa.

Anu ja Arttu 10,5kk
(iik, alle 2 viikkoa ja on jo 11kk!!? täshän saa alkaa 1v synttäreitä suunnitteleen)
 
Huomenta!
Nostellaan vähän kun löytyi vasta toiselta sivulta...
Täällä ei sen kummempia... Konttailua harjoitellaan edelleen myös öisin |O Rupeaa vähän kypsyttämään kun taas saa heräillä sen sata kertaa yössä ja herätä kuuden jälkeen kun herra päättää että nyt on aamu. Tosin tänään(kin) annoin jannun hippaloida sängyssään puoli kahdeksaan ennenkuin noustiin.
Jaahas... taitaa olla puuron aika metelistä päätellen...

Hauskaa alkanutta viikkoa!
 
Heissan!

Meilläkin on pikkuisen maisteltu maitotuotteita. Lähinnä raejuustoa kun sitä on kiva itse napsia suuhun :) Viili, piimä ja jogurtti aiheutti kunnon irvistelyt :D
Meidän herra ei tykkää yhtään esim. niistä vauvan jogurteista eikä myöskään hedelmä-ja marjasoseista sellaisenaan. Puuron sekaan laitan aina jotakin, mut muuten ei mene. Rusinoista tykkää kovasti :)
Välillä on saanut pikkuisen leipää natustaa, murustellaan pieniksi paloiksi ja niitä sitten poimii pöydältä suuhunsa.
Yöisin herää ainakin kahteen-kolmeen kertaan tissille ja nukkuu usein levottomasti. Kaipa tämä aikanaan menee ohi ja äitikin saa nukkua..
Täytyy kai ihan tosissaan pitää jotain unikoulua piakkoin.

Mulla sit tuli toiset menkat. Kesällä oli ekat ja ne oli iisit. Nyt vuodan enemmän kuin koskaan aiemmin. Näin paljon vuotoa on ollu kahden ekan synnytyksen jälkeen, mut ei menkkojen aikaan :/ Onneks edes kipuja on vähemmän kuin yleensä..


Nyt ei ehdi muuta, täytyy hakea esikko eskarista.


Faerie ja Veeti ( pari päivää vaille 11kk )
 
:wave:

Ekana Vuotaraaputtimelle ISO :hug: Pikaista paranemista sinne.

Eiköhän toi Tampere tapaamis paikkana käy ;)

Meillä oli viime viikon mies talvilomalla sai vähän tehdä omia juttuja ja levätä :D

Tein eilen kalakeittoa ja annoin sitä kans Topille ei eka oikein meinannut kelvata,mut sit ku laitoin vähän sosetta sekaan ni johan kelpas :p
Me ei olla annettu vielä tavallista maitoa kuin ruuassa. Pitää ruveta pikkuhiljaa antamaan mukista.
Mut nyt on mentävä herra heräs päikkäreiltä.

baby dream ja Topi
 
Hello :wave:

Poika on taas hoidossa, minä edelleen heilun täällä käsipuolena. Mulle on vähän vaikeeta tuo pojan hoidossa olo, ois niin ihanaa kun se ois kotona :'( mutta kun en pysty vielä hoitamaan niin en :'( :headwall: Iltaisin sieltä tulee kotiin täys kiukkupussi, kun on vähän ikävä ollut äitiä ja isää, mutta eihän tuo raukka osaa sitä sanoa itkee vaan.

Mulle käy tampere ihan hyvin tapaamis paikaksi, tai jyppikylä myös. Mun tarvii ainakin jäädä yöksi, koska on niin pitkä matka. Jos vaan ajankohta on sellainen että pääsen jo tulemaan, että siis pystyn poikaa nostelemaan, ukkoa nyt en tosiaankaan ala mukana raahata, ja tuskin edes lähtis :LOL:

Ja vuotis kylläpä teitä koetellaan, jaksuja :hug:
 
vuotaraaputtimelle :hug:

Meillä noustaan seisomaan ilman tukea, mutta ei vielä lähde ottamaan askelia. Välillä on ihan siinä että ottaako askeleen, mutta pyllähtää alas. Kyllähän tuo konttaamallakin pääsee pahantekoon.
 
:wave:

Nostetaanpa meidät etusivulle ku oltiin tiputtu.

Joo kyllä on taas niin kiva keli että :kieh: lunta sataa kaatamalla,tuli sit taka talvi :(

Mut eiköhän se kevät sieltä vielä tule ;)

baby dream ja Topi 10kk :heart:

PS: APUA ens kuussa 1v :eek: mihin tää aika on oikein menny :eek:

Ja hysteeriselle Toivottavasti saat kätes pian kuntoon :hug:
 
KIITOS. tauti alkaa olla takanapäin, tosin unet on edelleen kadoksissa. silmäpussit tuntuu ylettyvän polviin. Miskalle nukkuminen käy selkeästi vielä korviin :/
pitäis jotenkin jaksaa sumplia hautajaisiin menot ja muut mutta kun ei jaksaisi mitenkään :ashamed:

ai niin. huomattiin sitten että se isäkuukausi olisi pitänyt ilmoittaa Kelaan KAKSI KUUKAUTTA ENNEN PITÄMISTÄ. perhana, saa nähdä tuleeko sieltä sillon sitten mitään.
 
Anu-78
:wave:

Tänne ei mitään ihmellistä...ei oo paljoa tullut oltua koneella kun mieskin on nyt tämän viikkoa lomalla :) tänään illalla mennään kattomaan yhtä ok-taloa, ja huomenna sit juttelemaan pankkiin jotta pääsevät nauramaan meidät sieltä ulos :D :snotty:

Niin ja tosta tapaamisesta sen verran että kun kaikki on sen tampereen puolella ja se varmaan sit sinne järjestyykin niin me ei sitten päästä, et meidän puolesta sitten kaikille vaan hauskat hetket sinne tapaamiselle :)

Eilen aloitin Sakulla sitten kevytmaidon, sitä nyt mennään niin että päivässä aina korotetaan sitä määrää pikkuhiljaa. Mitään ei ole vielä tullut ja luulen että ei tulekkaan koska meillä muillakaan ei ole mitään allergioita minkään suhteen. Ja onhan Saku saanut tässä jo pitkään viiliä, raejuustoa, piimää jne ja mistään ei ole tullut yhtään mitään :)

Jaahas, taidan ruveta kahvin keittoon...

Kaikille mukavaa päivän jatkoa! :)

Anu ja Saku joka ekoilla päikkäreillä
 
Just kun viimeksi kirjoitin ettei meillä vielä oteta askelia niin illalla otettiin ensi askeleet. Muutaman askeleen menee ja sitten pyllähtää.

Tänään sitten ratkesi päiväkotiasia ja otin paikan siitä minne vähän pitempi matka. Se on kuitenkin tulevaisuutta ajatellen parempi vaihtoehto. Näin ei tarvitse miettiä siirtoa eikä tutustua sitten taas uuteen hoitopaikkaan. Ja tuossa päiväkodissa on meidän saunahulluille pojille extrana sauna.
 
iiiiks...mä sain vihdoin raskaustestiin plussan..haamu sellaisen kylläkin..mut vasta vknloppuna pitäis alkaa menkat etteihän se viiva voi vielä vahva ollakkaan...
Jos kaikki menee hyvin me saadaan marrasvauva :heart: :heart: :heart:

Meillä menee jo aika hyvin maitotuotteita. Kävellään jo huoneesta toiseen ja kävely on vakaampaa, vielä kontataan kyllä reippaasti. Hampaita on suussa 8 ja 2 lisää tulossa nyt juuri.
 
Onnittelut, aamukastetta =)
Täällä ei vielä ole näkynyt menkoista jälkeäkään, joten seuraavan yrittäminen ei ole ajankohtaista...

Ollaan illalla menossa leffaan miehen kanssa, äitini tulee yöksi ja vahtii poikaa, mukava päästä pyörähtämään kaupungille.

Mukavaa päivänjatkoa täältäkin kaikille :)

Viljaliina ja poika kohta 10kk
 
Heippa täältäkin piiitkästä aikaa!!! :wave:

Oonkohan tän vuoden puolella kertaakaan kirjotellu... noh, katotaan jos jaksais olla tästä lähtien vähän aktiivisempi.

Meillä on kaikki sujunut ihan mallikkaasti, mitä nyt Nooalla on nuha kestänyt n.7 viikkoa. Oli tuossa välissä kurkunpääntulehdus ja kunnon kuumeiluakin, mutta kaikesta muusta ollaan päästy eroon jo muutama viikko sitten, mutta räkä on näköjään tullut jäädäkseen... :snotty:

Imetys meillä loppui nooan täyttäessä 8kk. Päätti varmaan jätkä, että nyt hän on iso poika, eikä tartte mitään imetys juttuja. Ollaan melkein kuukauden ajan lisätty tuttelin sekaan tavallista maitoa, eikä ole mitään oireita tullut. Viiliä ja raejuustoa ollaan myös kokeiltu.

Nooa on kehittynyt taidoiltaan huimasti muutaman viime viikon aikana. Sinä aikana ollaan opittu ryömimään, konttaamaan ja nousemaan istumaan itse. :D

Viikonloppuna Nooa menee taas yökylään mun porukoille, joten päästään miehen kanssa vähän viihteelle. kiva kiva!!!

Hyvää loppuviikkoa kaikille! Yritän käydä vähän useemmin rustaamassa jotain.

elzibelzi ja Nooa lauantaina 10kk
 

Yhteistyössä