»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Heippa jälleen;-9

Rouva Pannunen;
Mun mielestäni nuo Väinön crocsit maksoi 21,90?, eli melko lailla halvemmat kuin nuo siun katselemat!

Ruoista:
Meillä syödään kanssa toinen ruoka kotiruokaa (jos kelpaa) ja toinen yleensä purkkiruokaa, tai ainakin siten, että saa valmiin vauva-peruna-porkkana-mössön, mihin lisään tonnikalaa, jauhelihaa tms... Oon vähän laiska ruoanlaittaja... Jaa vähän :LOL: Onneksi meidän herra ei paljon ronklaa, melkein mikä vain kelpaa, jos nälkä on ;)

Mutta nyt ompelemaan, Väinö meni päikkäreille ja lupasin isälle verkoilla sen veneen patjat uudelleen.. Kaikkee sitä ihminen lupaileekin... :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Mekin ilmottaudutaan sairastuvalta :wave: Ehdin sitten yhden päivän olla töissä :whistle: ja yllättäen se sitten olen taas jälleen kerran minä, joka jäi kotiin, eikä isäntä. Noh, toiset on niiiiiin korvaamattomia :D Mä en tiedä yhtään mikä meillä nyt yhtäkkiä tuli. yön nukkui ihan hyvin ja aamulla oli tuli kuuma ja kuumetta melkein 39 kun heräs. Tänään onkin sitten melkein asustanut sylissä kokoajan. Onneksi nyt nukkuu. Ja sopis nukkua pitkät unet mä oon itekkin jotenkin väsynyt, vaikka sain yön nukuttua...

Ihanaa kuulla, ettei meillä asu ainut taaperotakiainen, välillä oikein superrasittava, vaikkakin ihan mielettömän rakas kuten RouvaP:kin totesi :heart: mutta olishan se kiva kun sais joskus tehdä jotain kotijuttuja, ilman että lahkeessa roikutaa. Mies sen sijaan saa rauhassa maata sohvalla...ja vaikka siis isä olisi käytettävissä niin eikös vaan poika yritän mun huomiota saada jatkuvasti.

Meillä mies vähän näytti vihreää valoa pikkukakkoselle :heart: ja mä olin ihan yllättynyt. Mä vatvon tätä asiaa ihan jatkuvasti, päivässä mulla vaihtuu mielipide about joku 20 kertaa asian suhteen. Pelottaa ihan hirveesti miten selvitä kahden pienen kanssa, koska hoitoapua ei ole lähellä.... Varmasit siitä selviää vaikkakin rankkaa se tulis olemaan. Ja jos vielä toisen tekemiseen menee niin kauan kuin tuon pojan, niin kyllä sitä ajatusta sitten tässä ehtii sulatella. Noh, katsellaan, vielä on kuitenkin pillerit käytössä, pitää vähän keskustella itseni kanssa...edelleen :LOL:

Voi Dooris teillä on hirmuisesti hampaita :eek: meillä tuli vasta seittemäs ja kahdeksas hammas...ja poika on tosi hauskan näköinen kun se syö ja yrittää pureskella, kun pitää tuolla eturivistöllä yrittää nakertaa, ihana pieni mussuttaja :heart:

Hohhoijaa, taidan vähän vielä surffata, jos tuo potilas hetken nukkuisi vielä.

Jaksuja kaikkiin sairastupiin :hug:
 
Paranemisia sairastaville! :hug:

Meille ei kummempia.. Paitsi, alettiin valvottaan poikia illalla 21 saakka entisen 20 sijaan (Artun aikaisten aamujen takia) ja nyt on saatu äitienpäivästä saakka nukkua aamulla pitempään. Tosin imetyksen lopetuksellakin saattaa olla osuutta asiaan.. Mut tänäänkin tehtiin uniennätys. Arttu heräs 08.20 ja isompi vähän ennen yhdeksää!!! Isompi jätti päiväunien nukkumisen nyt 3-vuotiaana ja sen takia sillä riittää unta 12h yössä!

Saa tosin kattoo ku nyt kehun täs niin sit varmaan menee yöunet taas kuin sattuu.. Ollaan meinaan menos huomenna Pohjanmaallekin pitkästä aikaa, oltu viimeksi tammi-helmikuun vaihteessa ja se reissaaminen jos mikä voi pistää taas hyvät yöt mäkeen.. No, toivotaan parasta.

RouvaP niitä Crocseja oli hulluilla päivillä ainaki tohon noin 20 euron hintaan. Olisko Väinö sieltä saanut omansa?

Jaahas ja sit kahville ennen ku A herää päiväuniltaan. Esikoinenkin tuli just takapihalta (aidattu niin uskaltaa päästää itsekseenkin) sisälle välipalalle...

Anu
 
Anu-78
Nyt on vieraat kestitetty ja viimiset läks joku aika sitten pois.

Meillä Sakulla on nyt 9 hammasta suussa ja varmaan lisää pukkaa, ainakin kuola määrästä :whistle: hyvin alkaa menemään noi karkeemmat ruuat mitä ennen, joutu haarukalla tilsimään mut nyt ei tartte enää :)

Mut jos sitä painuis saunaan :)

Illan jatkeet!
 
Meillä pukkas sitten kunnon kuumeen 40 oli päiväunien jälkeen ja supolla sain sen laskemaan 39 asteeseen. Mutta kovin on väsynyt ja viihtyy sylissä köllötellen ja tuttipullosta juomaa lipittää, että ei ainakaan kuivumaan pääse. Mutta jännä kun ei ole mitään muuta kuin tuo älytön kuume. Oliko tuossa kuume hommassa joku raja, et milloin pitää huolestua? Kuitenkin syö (vähän), juo (paljon), kakkii ja pissii, ja ihan vähän jaksoi naureskella. Leikkiä ei kyllä jaksa.....mutta en mä vielä ole huolissani....
 
Hysteerinen; en minäkään huolestuisi vielä. Voi olla tosiaan vauvarokko. Jos ei ala ihottumaa näkymään ja jatkaa kuumeilua niin sitten käyttäisin näytillä, ettei oo esim. korvatulehdus.

Meillä On A:lla taas korvatulehdus. Oli tässä alkuviikon niin itkuinen, vaan sylyu kelpasi ja sitten alkoi yölläkin itkeskelemään. Ei oo kuumetta, ei edes räkätautia. Ajattelin jo tiistaina että pitäis viedä lääkäriin kun ei oo yhtään oma itsensä. Jäin vielä seuraamaan mutta eilen sitten käytin korvalääkärillä. Ja märkäinen korvahan se sieltä löytyi. Edellinen kuuri loppu 3 viikkoo sitten. Oli puhetta että jos kesän jatkaa sairastelua niin sitten putkitetaan tai jos syksyllä alkaa taas tämä tautikierre niin sitten ehdottomasti. Meillä on sairastettu lokakuusta saakka, molemmat lapset yhtäaikaa tai vuorotellen. Varmaan 3 viikkoo olleet terveenä, sitten taas alkanut tautikierre.
Mä oon palaamassa töihinkin elokuussa, tätä menoo mä en paljo ehi siellä töissä käydä :whistle:
 
Anu-78 ja Zeena ei oo ollut meillä vauvarokkoa, pitää tarkkailla. Tänään kuume laski jo aamupanadolin jälkeen 38,4. Ja jätkä alkoi leikkiä ja touhuta ihan kuin olis terve. Ruoka ei oikein maistu, mutta sain mä perunamuussia ja jauhelihaa vähän menemään. Mutta edelleenkään ei muuta oo kuin tuo kuume. Mä jo itsekseni pelkäsin kaikenmaailman myyräkuumetta sun muuta, kun meillä on pihatyöt käynnissä ja kait tuo poika on jossain välissä pihastakin jotain ehtinyt laittaa suuhun :eek: Korvia mä myös kauheasti mietin, että pitäiskö lähtee viemään näytille....mut en kuitenkaan vielä lähde kun nyt oli selkeästi parempi. Harmi vaan kun just viikonloppu tulossa, niin sit joutuu päivystykseen menemään, aimut hei, meillähän onkin tuolla joku lääkärikeskus joka ottaa vastaan myös viikonloppuisin, jospa sit sinne.....mikäli tarvii.

Zeena teillä on ihan hurja tautikierre :hug: Mä tässä itse jännäilen miten paljon ehdin töissä käydä....tällä viikolla tosiaankin aloitin hienosti yhdellä päivällä :LOL: Ja muuten totesin kuin helpolla siellä töissä pääsee :eek: huhhuh... ihan omituista oli. Vaikka siis töitä on ihan vaikka muille jakaa, niin kylläpä on (kauheeta sanoa) ihanaa kun sai olla ihan rauhassa, eikä kukaan roikkunut kokoajan huutamassa lahkeessa. Mutta oli se kuitenkin aivan mahtavaa hakea poika taas työpäivän jälkeen kotiin :heart: Ilmankos mies ei ollut yhtään innostunut kun ehdotin hälle 3kk hoitovapaata ensikesäksi :LOL:

Jaaha, hiljaista tuli pojan huoneessa, käyn kurkkaamassa ja sitten otan kupin kahvia, mun oma hetki tänään :heart: Eilisen ja yön poika roikkui sylissä ihan kokoajan, mutta olihan toinen niin hirmuisen kipeä :'(
 
Hysteerinen sama juttu täällä eilen päikkäreitten jälkeen 39,7 mut eipä oikein muuta vikaa.. hieman nenä vuotaa. korvissa en usko meillä olevan vikaa kun just oli keskiviikkona jälkitarkastus ja siistit oli. tänään aamulla lämpö herätessä 38,6 mut laitoin supon ja nyt mennä touhottaa.. ja syökin ihan hyvin.

Essi- ja Eero
 
Hysteerinen vauvarokossahan pitäisi olla kolme päivää korkea kuume ja sitten nousta näpyt. meillä kummallakin on ollut yhden päivän korkea kuume ja sitten tulleet näpyt mutta vauvarokkohan se kuulemma oli. mutta on noita muuten oireettomia mutta korkea kuume-päiviä ollut kummallakin välillä jostain syystä.

meillä Miska ei sitten osaa päättää nukkuuko yhdet, kahdet vai kolmet päiväunet. eilen meni puoli seiskalta yöunille ja heräsi vartin yli neljä. kyllä oli rattoista :headwall: karkasin yksin uimaan kun mies heräsi :D
 
:hug: kaikille sairastelijoille. On se vaan niin inhottavaa kun nämä pienet on kipeenä. Zeena teillä varsinkin kuulostaa hurjalta tuo sairastelu. Miten itse jaksat, kun on se rankkaa äitillekin tuo lasten jatkuva sairastelu?

Vuotis onpas teillä ollut aikainen aamu. :eek:

Meillä alkaa tauti olla voiton puolella. Ihottumakin jo paljon parempi. Meinattiin vaan miehen kans, että pitää vielä jossain vaiheessa varmaan ihan testeillä todeta tuo penisilliiniallergia, on se kuitenkin sen verran hankala juttu. Mulla kun tuli kans mieleen tuo vauvarokko, että jos olikin sitä eikä tuota allergiaa, niin ei sitten turhaan välteltäis. Se kun on kuitenkin hyvä lääke. Isompi poikakin alkaa olla jo kunnossa, vaikka jäikin kotiin vielä tänään.

Mutta lämmintä viikonloppua kaikille!
 
On tää kieltämättä ollu aika raskas talvi. Mutta jostain sitä energiaa sitten aina vaan saa, kai se on äitien tehtävä :)
Ja välillä kun ottaa sitä omaa aikaa niin jaksaa taas paljon paremmin.
Tosin vähän pelottaa se töihin meno sen takia, että jos alkaa tätä kierrettä taas olla ja yöt menee ihan ranttaliksi. Kotona vielä pystyy olemaan kun voi nukkua päiväunia eikä tarvi ajatella mitään, mutta töissä pitäis ajatuksenkin juosta eikä voi nukkua :whistle:

No, sen näkee sitten kuinka käy. Mä alan alkuun tekemään sitä 30 tuntia viikossa, että jospa se vähän helpottais muakin.

Meillä on esikoisella kans ehkä penisilliiniallergia. Tuli kans pienenä näpyt koko vartaloon kuurin aikana, ja kuumeilua oli ollut edellä. Esikoinen oli allerginen niinpaljon muullekin, että heti ajateltiin olevan lääkeallergiaa. Penisilliinia on nyt vältetty vaikka voihan olla, että oli silloin vauvarokko. Voisihan sen tietysti testata joskus, mutta hyvin on mennyt näinkin tähän asti.

Meillä alkaa aamut kans klo 6 ja se on niin aikasin |O
Oon yrittäny vaikka mitä, että poika nukkuis pidempään, mutta ei auta. joku sisäinen ekllo herättää aina siihen aikaan. Ei auta illalla valvottaminen eikä mikään.
 
Pitkästä aikaa kerkesin tännekin. Aika tuntuu vain menevän johonkin.

Meillä syödään pääasiassa samaa ruokaa, silloin saa eri ruokaa jos ruokana on jotain sellaista mitä ei noin pienelle vielä halua antaa.

Meilläkin on pojalla ollut nyt muutaman päivän kuumetta. Torstain ja perjantain välinen yö oli ollut hoidossa levoton ja perjantai-iltana mittasin lämmon niin oli kuumetta. Eilen oli korkeimmillaan 39,1, samoin aamulla. Illasta ollut vähän yli 37. Nenä vähän vuotaa ja yskää on. Miehellä sattuikin vapaat niin hoitaa kotona. Itsellä alkaa keskiviikkona pitkät vapaat.
 
Huomenta! meillä ainakin oli näköjään tuo vauvarokko. Kuume laski jo lauantaina ja eilen sit nous toi ihottuma.
Eero pääsi eilen ekaa kertaa kiipeen sohvalle, alas ei tosin osaa oikee oppisesti tulla vaan yrittää naama ja käsi edellä.. kädellä ensin koitetaan et ylttääkö lattiaan ja vaikka ei yltäkään niin silti siitä täytyy niin vaan yrittää tulla :headwall: kerran eilen jo sukelsi alas, ja ihmetteli hetken et kuis täs näin kävi :LOL: ei ruvennu silti ees huutaan..
 
Anu-78
Huomenta!

Ja taas yks viikonloppu meni että vaan hurahti..
Eilen käytiin koko perheen voimin kalamarkkinoilla ja ostettiin kalaa ja oli muuten hyvääkin :p
Tänään oiskin sitten vanhemman pojan vienti koululle tossa ennen yhtätoista, koska lähtevät sitten sieltä leirikouluun ja ovat keskiviikkoon asti siellä. Toi leirikoulu on Nurmeksessa hyvärilän leirintäkeskuksessa ja menevät junalla täältä Joensuusta sinne..
Meillä kans Saku oppi kiipeemään sohvalle tos joku aika sitten :) ja osaa ihme kyllä tulla ite sieltä alaskin :) tosin toi sohva mikä on nyt täs olohuoneessa niin se onkin aika matala, sillä yritetään sit pärjätä tonne kesäkuun toiselle viikolle asti kunnes saadaan uusi sohva uuteen asuntoon :)
Niin ja tänä aamuna Saku muuten nukkui tonne seittemään asti! :eek: Ihmettelin et mikä sillä on ku tavallisesti herää jo nykyään 5.30 tai 6.00, oli muuten luksusta edes noinkin pitkään itekkin nukkua! :) B)

Jaahas, pakkaamaan pojalle eväät mukaan sinne leirikouluun..

Aurinkoista päivää hippusille! :)

Anu&Saku
 
Essin Eerolle hyvää nimipäivää.

Minä tyhmä menin sitten lauantaina syömään homejuustoa, se kun on niiin hyvää. No sunnuntaiaamuna oli Otso sitten taas täynnä ihottumaa! Olinhan minä joskus jostain lukenut, että penisilliiniallergikot voi joskus reagoida myös homejuustoon, mutta arvatkaapa kävikö mielessäkään. en kyllä noin voimakkaaseen reaktioon olisi uskonut. Kyllä harmittaa ja taas tunnen itseni niin huonoksi äidiksi! Nyt ei sitten meillä enää homejuustoa ruokaan laiteta.

Ihana päivä tulossa, nyt ulos!
 
Moikka meiltäkin ja jaksamisia sairasteleville! :hug:
Meillä vielä varaamatto korvien kontrolli ja eikö A:lla taas keltaista räkää valuuta nenä.. Saas nähdä onko sit taas korvissa. Ei tosin itke eikä valvota, öisin nukkuu edelleen erittäin hyvin. Tänäänki herättiin puoli 9 ja nukkumaan pojat meni ysiltä että ei voi valittaa, vuosihan sitä tulikin herättyä aamuvarhain joten tää on ihan luksusta kun saa nukkua! :D

Anu ja pojat
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meikä on tiiviisti lueskellut palstaa, mutta kirjoittelu on jäänyt (eipä sitä kovin paljon ole ollutkaan..), kun erityisesti nyt kun on tullut siirryttyä tuonne lokamassujen puolelle. Nimimerkinkin vaihdoin näin uuden odotuksen kunniaksi. Eli toista täälläkin odotellaan. MB:n sieltä jo pongasinkin.

Heti alkuun tsemppiä kaikille sairastelijoille. Ei oo hääviä! Meillä on selvitty aika vähällä, mutta nekin muutamat flunssat ja mahataudit eivät ole kyllä olleet herkkua.

Ollaan pikkuhiljaa siirtymässä yksiin päikkäreihin, mutta välillä kyllä tuntuu että ollaanko tässä liian aikaisessa kun unta riittää joinakin päivinä 2*2,5h. Tosin silloin aamut alkavat usein aika aikaisin eli yöuni lyhenee.. Mutta katsotaan.

Meidän neidon yksivuotismitat (8.4. oli synttärit) olivat 12365g ja 78cm eli ei ihan pienin neiti meillä. Liikkeellelähtö on ollut hidasta, konttaamaan alettiin vasta 11 kk iässä. Nyt kävellään tukea vasten ja tuettuna ja juuri opittiin kiipeämään sohvalle.

Meilläkin on takertumista havaittavissa. Mies päätti juuri isäkuukauden joten takertuminen ei ainakaan varmaan vähene.. Mutta mukava kuukausi takana, harvinaista herkkuahan se kyllä on, mutta onneksi on töitä!

Hyvää keväänjatkoa kaikille!

 
Täältäkin yksivuotismittoja, neuvola oli viime torstaina:

pituus 79 cm
paino 10970 g

Niin se kasvu vaan tasoittuu, jossain vaiheessa poika kasvoi ihan älytöntä tahtia mutta nythän tuo on ihan "normaalikokoinen".

Meillä kiivetään myös sohvalle ja tullaan hienosti takaperin alaskin. Pari päivää sitten poika oppi vihdoin myös kävelemään taaperokärryn kanssa! Ei vielä seiso tai kävele ilman tukea.

Herätys on nykyään yleensä vasta 07.45-08.15, tosi luksusta. Pimennysverho taitaa auttaa asiaa. Päiväunia tarvitaan yhdet tai kahdet, useammin vielä kahdet. Sopii minulle, nukun ensin aamupäivällä yhdessä pojan kanssa ja iltapäivällä ulkoilen kun poika nukkuu vaunuissa =)

Nyt ollaan alettu käydä toden teolla leikkipuistossa, hiekkalaatikko on ihan ehdoton hitti. Jännää, miten lapsi ymmärsi heti miten hiekalla kuuluu leikkiä. Välillä sitä tietysti pitää kyllä vähän maistellakin...

Mukavaa viikkoa kaikille ja paranemista kaikille sairastaville!
 
Heippa täältäkin :wave:

Ihanat ilmat olleet,eilenkin oli 20 astetta lämmintä B)

Kaikki vapaa aika menee piha töissä. Eilen laitoin viimeisten marjapensaitten alle kuorikatetta.
Sit illalla 9 aikaan vielä valttasin tallissa terasille tulevia rimoja :whistle:

Meillä on Topi nuhassa ja vähän on yskääkin :snotty:
Nyt on nukkunut päikkärit vaan 1h-1,5h. ku tavallisesti nukkuu 3-4h. Tänä aamuna heräs jo kuudelta |O illalla kävi kyl jo sieskalta nukkuu.

Tänään mennään Topin kaverin Emilian nippareille.

Onnea LinneB :flower:

Sairastupiin jaksamisia :hug:

baby dream ja Topi 1v1kk :heart:
 
Meillä ei päästä vielä sohvalle kiipeämään, kun on sen verran pieni kokoinen poika. Kaikkialle kiivetään mihin vain pääsee, keittiönjakkaralle, veljen sänkyyn yms. Sohvalta osaa tulla takaperin alas.

Meillä aamut on edelleen aikaisia. Tänään oli pojat ovella vastassa, kun aamulla tulin töistä. Nyt parin tunnin unilla olisi tarkoitus jaksaa iltaan, mutta kun ei vain enää nukuttanut.
 
Tulin vaan kuittaamaan ja terveiset töistä :wave: huomenna onkin sitten vapaata taas ja perjantaina vaan töitä ja sit taas pari päivää vapaata. Meidän pojalle taitaa syntyä tänään uusi serkku. Veljeni lähti vaimonsa kanssa yöllä synnärille, mutta vielä ei ole kuulunut uutisia, Mua jännittää :heart: :heart:

Hysteerinen työn lomasta....
 
No ompa hiljasta |O mut kaikki taitaa olla pihalla :D Tulin vaan kertomaan,etä meidän poika sai poikaserkun :heart: ihanaa...mulla alkaa hiipiä vauvakuume ihan oikeesti... :ashamed: pitäisköhän ehdottaa miehelle että josko vähän tjottailtas...tai alettais siis tjottailee.... :D B)

Iloista viikonloppua kaikille!!!lähdenkin tästä töistä jo hipsimään kotiin, kun tulin ajoissa aamusta.

-Hysteerinen-
 
Anu-78
Heippa!

Hysteeriselle onnea tätiydestä! :heart:

Hiljasta ollut täällä tosiaankin kuin huopatossutehtaalla :D..mut nythän on ollutkin hyvät ilmat olla ulkona :) ainakin täällä :) ulkona ollaan oltu sen minkä pakkaamiselta ollaan keretty..

Meillä ois nyt suurinpiirtein tavarat pakattuna, ois vaan viikon ajan tavaraa mitä tarttee, sit se oiskin ens viikonloppuna muutto :) on sitä odotettukkin :)

Sakukin kävelee jo täysin :) ulkona sit pitää taluttaa kun kengillä ei vielä kunnolla se kävely onnistu, niin ja kengätkin on ruvenneet nyt pysymään jaloissa ilman itkua ja huutoa :) onneks ne pysyy niin ei tartte sitä parkumista olla kuuntelemassa koko aikaa..

Mut eipä muuta..

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Anu ja Saku joka päikkäreillä juuri nyt
 

Yhteistyössä