»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Heissan!

Meille ei erikoista, nyt on taudit ainakin suurilta osin taltutettu, katsotaan kuinka pitkäksi aikaa. Tosin torstaina vien Aleksin lastenlääkärille kun epäilen, että sillä olis astma. Esikoisella on ja nyt alkaa oireet vaikuttaa hyvin samanlaisilta. Mutta katsotaan. Voi olla, että jäädään vielä seurantalinjalle.

Aleksi ei kävele vielä, tukia pitkin kyllä ja taaperokärryllä. Ilman tukea seisoo kyllä jo jonkin aikaa. Esikoinen oppi kävelemään joskus 1½ vuotiaana, joten sinänsä ei mitään uutta. Kun nyt oppisi ennen elokuuta kun menee päiväkotiin, siellä olisi helpompaa kun osaisi edes kävellä.

Nyt kun oli lämmintä niin lapset ui omassa pihassa uima-altaassa ja sekös oli A:stakin mukavaa. Järveen ei varmaan mennä kun joskus heinäkuussa jos silloinkaan. Sen verran kylmän arkoja ollaan ja ainakin esikoinen sellanen vilukissa ettei toista.

Nyt lähden lepuuttamaan kun A meni unille. Meillä mennään jälleen kaksilla unilla, välillä oltiin jo yksissä mutta saorastelu sekoitti sen. Nyt unirytmi on jotenkin outo, täytyy tässä alkaa muokkamaan kun jaksaa.

Onko teillä muilla vielä tuttia käytössä? Meillä on ja nyt pohdin, että ottaisinko sen pois ennen päiväkodin aloitusta vai annanko pitää? Toisaalta siitä voisi olla turvaa siellä alussa. Mutta miten tutin pois otto sujuu sitten kesken päiväkoti-uran...? Onko seuraava mahdollisuus sitten vasta jollain pidemmällä lomalla?
 
Zeena meillä on yötutti käytössä ja päivällä kassissa hätätapauksia (huutaa täysiä jossain ihmisten ilmoilla tms) varten. Nukahtamiseen sitä siis vain tarvitsee. Ja se on kyllä neidille todella tärkeä. Osoittelee väsyessään sänkyä ja pyytää nukkumaan, kun tietää että pääsee lutustamaan tuttia ;) Mä oon myös miettiny pitäiskö siitä jo luopua pikkuhiljaa, mutta en ole vielä kokenut ongelmaksi. Välillä kyllä, jos neiti herää yöllä ja on heittäny tutin yli laidan niin sitten huutelee kunnes joku tulee nostamaan sen sille. Näitä onneksi tapahtuu harvoin, sen verta monta tuttia on sängyssä :D
Mutta joo, alkaahan toi olla kyllä iso tyttö tuttia imemään...hmmm...mitä mielipiteitä muilla on? Kannattaako odottaa, että "osaa itse viedä roskiin" kun ei millään viittis riistää toiselta sitä mikä on "parasta maailmassa" :D
 
Niin, siis meillähän poika on oikeen himo tuttimies. Imisi sitä aina kun saisi. Oon yrittänyt rajoittaa just tohon nukahtamiseen, mutta annan kyllä suuhun kun alkaa huutamaan tms. Ja ihmisten ilmoilla työnnän kyllä suuhun jos alkaa volyymi nousta turhan takia. Poika pyytelee itte tuttia monesti, kun näkeekin jossain niin alkaa osoitella että ottaisi sen suuhunsa. Varmaan olisi tutti suussa yötä päivää jos en rajoittaisi. Eli meilläkin se on kyllä parasta mitä poika tietää :LOL:
Yöllä meillä on sängyssä 3 tuttia, silti saa antaa ainakin kertaalleen kun kaikki on hukkuneet käden ulottumattomiin.
 
Hysteerinen myöhästyneet synttärionnittelut sinulle! :flower: Ja onnea tjottailuun. ;)

Tuttiasiaa: minä olen kaikilta noilta vanhemmilta lapsilta jättänyt tutin pois vähän reilu vuoden ikäisenä. Olleet kyllä aikamoisia tutin imijöitä siihen asti, mutta ihan helposti on meillä ainakin jäänyt pois. Olen tehnyt niin, että olen kokeillut päikkäreille nukuttamista ilman tuttia. Jos ei millään ole onnistunut olen tutin antanut ja kokeillut myöhemmin uudestaan. Mutta monesti ei ole tarttenut kokeilla kun ovat nukahtaneet ilman tuttia. Ja sitten samantein olen vienyt kaikki tutit piiloon, etteivät ole muistuttamassa. Sen jälkeen ei meillä ole enää tuttia tarvittu. Eka iltana on nukkumaanmeno ollut vähän hankalampaa, mutta itkeä ei ole tarvinnut kertaakaan. Meillä ainakin jäänyt tosi helposti kun on ajoissa jättänyt. Luulisin, että olisi vaikeampaa vanhempana. Otsohan ei tuttia syö, mutta mitenhän tuosta tissistä pääsee huudattamatta eroon, voipi olla vaikeampaa. :(
 
Samalla lailla minäkin jätin esikoiselta tutin ku mitä Puella kertoi. Ensin aika tasan 1-v annoin enää unille tutin, laitettiin unitutti kuppiin odottaan ja jos kyseli tuttia niin oli helppo näyttää kuppia ja sanoa että nukkumaan mennessä saat. Sit joku aika siitä ku oli tää päivätutti otettu pois otettiin myös unitutti ja TOSI helposti meni. Ehkä eka yönukutus vähän kärsi ja toiset päiväunet (ekat päiväunet nukkui hyvin) mut sit se tutin kysely jäi eikä ole sen koommin tuttia kaivannut. Ja kun kysyi perään niin sanoin vaan muka hämmästyneenä että tutit on poissa, riitti vastaukseksi. Luulen kans että 1-vuotiaana on otollinen aika vierottaa. Vertaa vaikka siihen mitä on vieroittaa 2-vuotias tutista! Tai 3-v. Nehän jo kaupassakin kattelee tuttihyllylle kaivaten ja osaa kaivata pitkäänkin tuttia. 1-v unohtaa taas nopeaa ja yhtä nopeaa oppii nukahtamaan unilelun tai rätin kanssa, oiva tilaisuus ottaa unilelu täs vaihees käyttöön jos ei ennen ole ollut mitään. Meillä esikoinen otti yhden apinan unilelukseen juuri tuttivieroituksen aikaan ja se oli sit se mitä kannettiin mukana automatkoilla ja mummolassa niin et uni tuli helposti!

Anu

lisäys vielä että Arttuhan ei tuttia koskaan huolinut joten tällä kertaa päästy helpolla ku ei ole mitä vieroittaa..
ja tissivieroitus Puella meillä meni hienosti niin et eka vähensin niin et enää aamu- ja iltatissi, sit jätin aamut pois eli suoraa vaan puurolle - ei itkua.. sit yksi ilta oli niin kiire et kello oli paljon ja ku annoin nokkamukiin maidon saikin jo laittaa nukkumaan ja näin päästiin ilman itkuja meillä imetyksestäkin eroon. Arttu oli sillon muutama päivä vajaa 13kk:tta ku lopetin, ihan just melkeen siis.. eikä kertaakaan tarvinnut edes pumpata ku rinnat tajus heti ettei enää imetetä.
 
Heippa :wave:

Täällä sataa vettä :( siihen loppuivat ne ihanat lämpöiset kelit,mut eiköhän niitä vielä tule lisää B)

Mä poltin selän ja olkapäät viikonloppuna. Nyt onneks jo helpottaa kipu enää vaan kutittaa :headwall:

Meillä Topi kävelee sisällä pääsääntöisesti kokoajan,mut ulkona mennään enimmäkseen konttaamalla.

Meillä on tutti vielä käytössä. Enimmäkseen yöllä ja sillo ku huutaa punasenaan :D Vanhemmilta pojilta vieroitin tutista tossa kaks vuotiaana ja ihan hyvin onnistu senkin ikäisenä tutin vieroitus.

Meillä on vuosipäivä juhannuksena mitähän sitä ostas jotain pientä miehelle :/ no pitää miettiä,miehellä on sit synttärit heinäkuun 6päivä täyttää 40 vuotta.

Meidän naapuri pääs tänään sairaalasta. Sai perjantaina pojan,ennestään on tyttö 1,6kk. Synnytys oli kestänyt 32 tuntia |O

Mut nyt jos menis vähän vaikka pitkälleen ja kattos samalla wallanderin nauhalta.

baby dream ja Topi :heart:

PS: Profiilissa kotona otettu 1-vuotis kuva Topista :heart:
 
Anu-78
:wave:

Tavaroita edeleen täällä laitetaan paikoilleen mut hyvällä mallillaan alkaa olemaan :) uutta sohvaa vaan ootellaan et millon sen sais hakea ja sit ois vielä telkkarin osto myös.

Sakulla ei ollut vauvarokkoa kun kuume oli pari päivää korkealla, oisko sitten johtunut niistä helteistä mitä oli, en tiedä, mut kuume kuitenkin on jo ohi.

Tutista sen verran että meillä ei ole kukaan noista pojista tuttia huolinut, että helpolla ollaan päästy vierotuksen suhteen kun sitä ei ole tarvinnut tehdä :)

Puellan ja Dooriksen miehille myöhästyneet onnittelut, kuin myös Hysteeriselle !

Baby dream, kiva kuva Topista! :) ja on muuten pitkään kestänyt synnytys :eek: huh huh

Mitähän muuta mun piti kirjoittaa, ei oikein ajatus nyt kulje...noh, toisella kertaa sitten eli hyvät illan jatkot!

Anu ja Saku
 
Huomenta :wave:

Meillä olis edessä pullosta vierottaminen...ööö..joskus ennen armeijaa :D Tiedän että asia jakaa kovasti mielipiteitä, ja itseäni se hieman myös ahdistaa. Mutta mä en kertakaikkiaan keksi miten asian hoitaisin nyt, kun poika on hoidossa ja nukahtaa päiväunille sen pullon kanssa. Pph:lla tuskin on aikaa ja intoa alkaa kikkailemaan pojan kanssa, kun muutkin lapset pitäisi saada unille ja myös niin että nukkuvat, mutta jos meidän tenava siellä mesoaa niin ei varmasti mua paljon silitellä. Joten meillä nyt mennään vielä pullon kanssa. Mutta tosiaan vain unipullo. Mietin, että jos kesälomalla yrittäis opettaa ensin päiväunille ilman pulloa ja sitten yöunille ja sitten vois hoitoon viedä...meillä on muutenkin niin hemmetin vaikeeta se nukkuminen, tietty jos se vaikka muuttuis pullon pois oton jälkeen. Mutta, mutta...välillä nukkui 3 viikkoakin ihan älyttömän hyvin yöt ja nyt on ollut sitten jo 3 viikkoa, ettei yhtään ainutta kokonaista yötä |O jospa tää hoidon aloitus nyt sitten taas sai nuo yöt levottomiksi, mene ja tiedä :/
Tutti meillä jätettiin jo 6kk iässä pois, mutta pullo on aivan järkyttävän tärkeä....En ymmärrä miten se voi olla niin tärkeä turva...kait se on tottumus kysymys.... :whistle: eihän lapsi sitä pyytää osaa jos ei ole ikinä nähnyt. Meillä on myös harso aivan mielettömän tärkeä, raahaa sitä kokoajan, hereillä ollessaankin. Mut onneks ei oo väliä mikä riepu perässä roikkuu kunhan joku on :LOL: saa pistää aina pesuun niitä, ja joka yö annan puhtaan harson, joten meillä se tuoksu ei ole niin tärkeä siinä :D

Kääks, muut lampsii jo kahville, taidan mennä perästä. Päätä särkee 24/7 kun en saa ikinä nukkua kunnolla, kuin parin tunnin pätkiä. Vaikka mies menis poikaa kattomaan, mutta kun itse saan töniä sen ensin hereille..... B)
 
Heippa täältäkin;-)

Ja Puellankin miehelle myöhästyneet synttärionnittelut myös täältä suunnalta, samoin hysteerisellekin;-)

Meilläkin on tutti vielä käytössä, harkitsen kyllä vakavasti siitä luopumista ennen juhannusta, saas nähdä sitten, raaskinko... Samoin tuttipullot on vielä käytössä, iltamaito on kiva juottaa pullosta, kun herra köllättelee sylissä... Mites muut iltamaidon juotatte? Siitäkin pitäisi luopua, menisi kesäloma helpommin... Tai sitten pitäisi vain tuon iltapullon, ja muuten antaisi maidon mukista? Ruoan kanssa juo kyllä jo ihan normimukistakin piimänsä.

Muutoin meille ei ihmeitä kuulu. Tiistaina oltiin lasten eläintarhassa koko päivä, ukkeli tykkäsi kamalasti, kun on kaikkien eläinten perään;-) Siellä se paineli, silitteli poniakin ja karkasi marsujen aitaukseen... :LOL:

Mutta nyt hetkeksi rauhassa lehteä lukemaan, herra sammui.. Yleensä nukkunut enää vain yhdet päikkärit, tänään heräsi jostain syystä viideltä ja sammui nyt ainakin hetkeksi...

Dooris ja Väinö
 
Meillähän Arttu ei ikinä pullolle oppinut, joten siitä ei tarvi vierottaa niinku ei tutistakaan.. Mut esikoisen kanssa tein niin että tylysti vaihdoin sen pullon vaan nokkamukiin ja aluksi annoin nokkamukista sylissä unimaidon ihan niiku ennenkin. Se ei tosin koskaan ollut nukahtanut pullolle.. Mut sit siirryttiin pikkuhiljaa vaan siihen että maito tuli pöydässä iltapalalla eikä mitää ongelmaa ollut. Artulle annan illalla puuron päälle maidon nokkamukissa sylissäni, sillä se on oikeastaan ainoa hetki päivässä kun poika pysyy sylissä niin kauan ja saahan siinä vähän samalla tapaa antaa hellyyttä kun imettäessä. Toinen niin nauttii maidostaan äidin sylissä! :heart: Mutta ei Arttukaan koskaan nukahda siihen, vaan saattaa olla vielä melkein tunnin hereillä iltamaidon jälkeen ennen ku menee nukkumaan..

Ja Hysteerinen eipä tuo ilta- ja päiväunimaito niin paha ole ku ei lisäksi tuttia syö. Illalla kuitenki olis hyvä saada hampaat pestyä ennen unia maidon jälkeen.
 
Heip!

Onpas sää... hyvä päivä roikkua netissä ;)

Meillä on myös edelleen "maitohetkiä" käytössä eli juo selällään lattialla tyynyn päällä maitoa n. 3-5 kertaa päivässä nokkamukista. Istualtaan ei osaa ja heittää pullon samantien mäkeen ja alkaa huutamaan. Aamulla on heti ekana saatava "pai" ja se helpottaa munkin aamua kun ei tartte heti alkaa keittelemään puuroa tms. Jossain vaiheessa yritin, mutta oon aina niin väsyny että helpompi antaa maito ja sitten hetken päästä vasta aamiainen. Illalla "pai" ei oo niin tärkeä, joten annan sen yleensä paria tuntia ennen nukkumaanmenoa ettei sitten vaippa oo ihan litimärkä aamulla.

Onko kellään ongelmana ettei lapsi juo vettä? Meillä nimittäin ei juo mitään muuta kunnolla kun maitoa. Oonkin tehny niin että laimennan sitä vedellä 50/50 :D Lasista juo ehkä hörpyn vettä ruokailulla, mutta siinä se. Pillillä paremmin, mutta silläkin toooodella vähän. Piimää menee ehkä vähän paremmin ja vichyäkin on juotu suullisia, mutta vettä ei ei ei. Ei edes ulkona kuumalla säällä. Pitää varmaan kokeilla laittaa tilkka vaan maitoa ja loput vettä, jos se onkin väristä kiinni :D

Mä tuossa teidän kirjoituksista rohkaistuneena ajattelin yrittää tutista luopumista nyt kesän aikana. Pitää vielä määritellä milloin. En ainakaan nyt heti, koska ollaan sunnuntaina lähdössä Tukholman risteilylle ja sen jälkeen mummilaan viikoksi. Mutta ehkä sen jälkeen. Mä en vaan jotenkin usko, että meidän tyttö ymmärtää jos sanon sille vaan että "tutti on poissa". Mutta sitten kun hommaan ryhdyn niin sittenhän se on kerrasta poikki eli takaisin ei oo paluuta. Pitää vaan siis löytää se "oikea hetki"...heh. Huh, sitä odotellessa... mä en voi millään uskoa et se menis helposti. :/

Tilasin muuten äsken Phil&Tedsin tuplat netistä, kun meille tulee se toinen syksyllä. Saas nähdä kauan nyt kestää kun tytön rattaita odoteltiin sillon 3kk. Tosin nyt rattaat tulee eri paikasta, mutta silti.. Odotan innolla!
 
Huh huh, olipa melko kostea kaupunkireissu, loppupäivä menee kyllä tiiviisti sisätiloissa! Käytiin kahvilla yhden vanhan kaverin kanssa, oli mukavaa nähdä ilmoista huolimatta.

Meillä syödään tuttia unille mennessä ja maitoa pullosta 2-3 kertaa päivässä. Vettä ei suostu meidänkään poika juomaan, paitsi joskus pari hörppyä. Täytyypä kokeilla tuota maidon laimentamista vedellä, kuulostaa hyvältä kikalta :) En aio pitää mitään kiirettä vieroittamisessa tutista enkä pullosta, kun imeminen kuitenkin on vielä selvästi tärkeää pojalle.

Nyt lukemaan tenttiin kun poika nukkuu, lauantaina on tentti ja sitten mennäänkin illalla sen kunniaksi vähän juhlimaan miehen kanssa (äitini tulee lapsenvahdiksi). Ensi viikolla sitten työhaastatteluun, jännää...
 
MB:
Meilläkään Väinö ei juo vettä, ottaa suuhun ja sylkee samoin tein pois... Olenkin sitten kuumilla ilmoilla laittanut sekaan vähän sokeritonta mehua, niin sitten kelpaa kyllä :whistle: Vesi on ilmeisesti herran mielestä pesemistä varten... :LOL:

Meillä ollaan nyt aloitettu harjoittelemaan ruoan itse syöntiä tosissaan, meinaa sota tulla, jos koitan puuttua ja syöttää.. Osa ruoasta menee sormin ja osa lusikalla, ja sotku on hirveää.... Pitäisikö kieltää sormin syöntiä vai siinä sotkemisen ohessa rohkaista lusikan käyttöön? Että joskus oppisi about "salonkikelpoiseksi"... :LOL:

 
meillä juodaan vettä kyllä ihan hyvin , nokkiksesta ja sporttikorkkisesta pullosta (puistossa mukana) ite ja lasin reunasta juotettuna.
tutista meillä luovuttiin sen sairaalareissun aikaan, siellä ei tuttia kaivannut eikä sit sen jälkeenkään. pullo on käytössä vielä nukahtamisessa.. saapa nähä et kuinka siitä sit päästään eroon kun se aika koittaa.. kesän aikana tarvis varmaan jotenkin yrittää kun syksyllä sit menee päiväkotiin.
 
Meidän Arttu ei kans vedestä perusta, oon puistoon helteillä ottanut itsetehtyjä mehuja laimennettuna mut ei kelpaa joten annan sit maitoa vaan. Kyselin tossa yhdeltä tutulta äitiltä puistossa hänen ammatillista mielipidettä asiasta, lääkäri kun on, niin sanoi että anna lapsen juoda maitoa jos maistuu. On luultavimmin ohimenevä vaihe eikä kaikesta kannata stressata. Kyllä helpotti ku itse murehdin kans sitä ettei vesi maistu. Esikoinen ku rakasti vettä niin tää on ihan uus juttu mulle..

MB miten sulla on odotus mennyt? Ja muutkin odottajat tulkaa nyt vähän kertomaan jaksamisianne ja muuta... Aina mukava lukea raskausjuttuja ja samalla haaveilla että sitten minäkin joskus vielä.. :D

Meillä muutes Arttu alkoi syömään itse huhtikuussa jo ja hyvin on siitä saakka syönytkin, ei sotke jos on vaan nälkäinen. Alkaa kyllä leikkimään ruuan kanssa jos ei ole nälkä. Eikä saa neuvoa tai auttaa, ei suostu ottaan lusikasta jos menen auttamaan.. Mut onneksi vielä reissunpäällä ollessa suostuu syötettäväksi hienosti!

Anu ja pojat.
 
Essi kiva kuulla ettemme ole ainoita pullon kanssa nukahtavia... :hug: kyllä siitä vielä eroon päästään, eiks jeh ;) :whistle:

Meillä itse syönti on aivan järkyttävää sotkemista, eikä tosiaan saa auttaa, ja jätkä haluis ite lusikoida...mut suurimmaksi osaksi se on sotkemista :headwall: Meillä ei kyllä mikään asia tunnu olevan helppoa, mut näillä mennään mitä on annettu en valita :heart:

Meilläkään ei vesi oikein kelpaa, ottaa kyllä suuhun mut purskuttaa pois ja nauraa päälle, luulee kait et on joku leikki kun äiti tarjoo vettä :LOL:

Hooh, nyt hilaan ahterin kyllä sänkyyn...väsyttää niin pirusti ja kohta saa varmasti taas olla pomppimassa pystyyn....eihän meillä voida nukkua... :whistle:
 
Jesss!! Oli taas eilen sellainen ilta että oksat pois.. Ukko veti harson päänsä päälle ja lähti juoksemaan täysiä kohti keittiötä.. Kompastui kissaan matkalla ja löi nenänsä huolella tuolin kulmaan.. Verta tuli riittävästi... Soitin terveyskeskukseen, ei enää illalla kuvattu, joten pyysi odottamaan aamuun ja antamaan tarvittaessa särkylääkettä... Aamulla nenä näytti jo ihan normaalilta, ei turvoksissa eikä sininen, eli tuskin murtui sitten kuitenkaan, luojan kiitos!

Meilläkin tuo syöminen on sellaista sotkemista että oksat pois... Väliin on tukkaa myöden koko ukko ihan ruoassa, kun pyörittelee käsiäänkin välissä aina lautasella.. Hienoa aikaa!

Mutta nyt aamupalalle, karmea päänsärky.. Aamulla herättiin taas 05.05.. Jos lähtisi kohta vähän kaupoille aikaa kuluttamaan, kotona menee hermot, kun ei edes ulos pääse, mitä nyt äsken koira oli vietävä..

Mukavaa päivää hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Anu-78
Huomenta täältäkin!

Hui hitto et tuol ulkona on nyt kylmä, vaivaiset 4.5 astetta lämmintä :eek: talvi tulee takas...

Meillä Saku saa pulloa aamulla ja illalla eikä ole mikään kiire vielä vieroituksen suhteen, kaikki aikanaan...Ja vettä Saku juo jonkun verran mutta leikkimisekshän se menee, eli sylkee suusta pois ja sillä on kiva leikkiä :D

Mikähän sitä tota meidän poikaa nyt oikein vaivaa?? Kun nyt muutettiin tänne uuteen taloon niin uni on maittanut ja todella hyvin, mietittiin miehen kanssa et onkohan toi poika nyt ihan terve :eek: toissa yönä nukkuin 12 tuntia ja siihen päiväunet päälle jotka oli kestoltaan kaiken kaikkiaan 4 tuntia :eek: sit viime yönä nukkui 13 tuntia :eek: ja mitähän päikkärit sit tänään :whistle: aamullakin herää nykyään 8-9 välissä, ihanan luksusta kun saa nukkua joskus edes pitkään :D jospa se on vaan joku kausi meneillään et nukkuu paljon, mut sanokaa mun sanoneen et tää vielä kostautuu jossain vaiheessa :whistle: :D

Jaahas, pakko taas ruveta hommiin joten päivän jatkot!

Anu ja unikeko Saku
 
Meilläkin on aamut aikaistuneet, herätykset jälleen noin klo 5.30 :eek:
Ja kahdet päikkärit siis tarpeen.

Meillä A ei syö itse, välillä olen antanut lusikkaa mutten jaksa :ashamed:
Ajattelin jättää syömisen opettamisen päiväkotiin elokuulle, pääsen itse helpommalla. Siellä ne opettaa kuitenkin kaikki ihmisten tavat :LOL:

Eilen sitten aloitettiin A:lle astmalääkekokeilu 2 kuukaudeksi. Eli ihan todesta otettiin mun epäily ja kyllähän se vahvasti siltä vaikuttaa, että astma pojalla on. Tänäänkin heräsi aamulla yskimään kamalasti. Tuon 2 kuukauden lääkekokeilun jälkeen pidetään sitten taukoa ja katsotaan palaako oireet. Ja jos oireet palaa niin sitten saadaan astma-diagnoosi.
Tuo koko talven jatkunut tautikierrekkin puhuu paljon sen puolesta, että jotain häikkää olisi. Sinällään tässä ei ole mitään uutta, kyllä 2 astmalasta menee siinä kun tuo yksikin :whistle:
 
anuuu ihan hyvin on mennyt kiitos. Tosin painoa tulee ihan liikaa, kun tytöstä jäi niin paljon kiloja ja herkut maistuu ihan liikaa. Ekat 2kk tosin voin pahoin aamusta iltaan lähes joka päivä, se vähän rajoitti tuota painonnousua onneksi. Tytöstä kun en voinu ollenkaan pahoin niin ihan erilainen raskaus siinä mielessä. Tää raskaus kyllä on menny ton alun jälkeen "siinä sivussa", kun esikoisesta tuli luettua kaikkee millä viikolla on mitäkin niin nyt en muista edes laskea viikkoja :D

Zeena ja Dooris voi apua noita teidän aamuja! Mä kun tänään jouduin heräämään 6:30 niin menee koko päivä ihan sumussa enkä saa mitään aikaiseksi kun väsyttää koko ajan vaan niin paljon ja en voi raskauttakaan syyttää, oon vaan niin aamu-uninen.
En tiedä mikä neidille tuli tänään, kun normisti herää "vasta" 7:30-8. Ehkä kylmä kun toisella ei oo ikinä peittoa ja oli vaan lyhythihainen pyjama päällä. Meinasin pyörtyä ku katoin aamulla mittariin. Talvi tullut todellakin takaisin..

Kai tästä pitäis pukea edes päälle, kun oon sopinu lounastreffit kaverin kanssa. Mieluiten menisin kyllä nukkumaan :D
 
hei :wave:

Joo on se talvi tullu tännekkin :kieh: Eilinen päivä oltiin sisällä ku vettä sato koko päivän. Tänään jos päikkäreitten jälkeen mentäs ulos. Pitää vissiin hakea toppapuku varastosta Topille ;)

Meillä on kans tuttipullo vielä käytössä. Saa ilta ja päikkäreille menon yhteydessä maidon pullosta ja vierottaa kyllä kerkee sit aikanaan.

Meillä on Topilla aina välillä ihan hirveää huuto raivaria :eek: huutaa naama punasena ei ole satuttanut itseään eikä mun tietääkseeni koskekkaan mihinkään. No jos se on joku ohimenevä vaihe.

Dooris Onneksi ei sattunut Väinölle pahemmin mut varmasti säikäytti kun verta tulee :hug:

baby dream ja Topi
 
Tutista: Meillä tutista luovuttiin jo 10 kk iässä. Meillä tosin oli vähäisellä käytöllä, vain yöunilla eikä aina silloinkaan tarvinnut.

Tuttipulloa meillä ei huolittu ja nokkamukistakin luovuttiin jo aikoja sitten kun leikki vain sillä. Poika juo hyvin tavallisesta mukista. Meillä kelpaa vesi hyvin. Piimä on herkkua.

Meille ainakin aikoinaan tuli phil&tedsit nopeasti, tilattiin englannista.

Täälläkin sataa vettä, koko viime yön satoi. Olin taas vaihteeksi yövuorossa. Aamulla sitten soittivat päiväkodista että pojat odottelevat, olivat merkanneet väärin hakuajan. Onneksi ei tarvinnut hakea vielä silloin.

Dooris varmaan säikäytti tuollainen kolaus.
 
MB meillä herättiin tänään klo 4.30. Otin pojan meidän väliin ja yritin vielä pullolla nukuttaa, mut ei :headwall: tää on meillä niiiiin normaalia. Jos joskus nukkuu kuutta pidempää niin seon jo harvinaista. Noh, mies heräs sitten kuudelta, jotain mä olin jo meikannut ja valmis töihin joten läksin sit heti kun ukko oli koiran ulkoiluttanut. Iltapäivästä alkaa väsyttää ihan hemmetisti aina |O

Dooris :hug: onneksi ei Väinölle käynyt pahemmin.

baby dream ja muutkin mä oon ihan hajalla välillä, tai useimmiten. Kun tuntuu, ettei meidän pojalla ikinä ole hyvin mikään. Ihme kitisijä. Kiukkuaa lähes kaikesta, ja mä en ymmärrä. On ollut kokoajan tuollainen kiukkupussi. Niin kauan kun asiat menee kuten hän itse haluaa, niin ok, mut jos ei tapahdu niinkuin herra johtaja määrää niin alkaa huuto ja kyyneleet, välillä aika raskasta.... Äsken veti hirveet kilarit kun en antanut repiä sukkia jalasta :LOL: Mutta töistä tullessa, en tiennyt yhtään mitä huutaa naama punaisena, huuti vaan....toisaalta taas mietin, että koska poika nukkuu huonosti, niin on sitten väsynyt ja kitinä johtuu siitä...mene ja tiedä :whistle: Meillä siis poju nukkuu vaan sen 10h yössä ja sitten päiväunet vaan 1h...on tosi kiukkunen iltaisin, ja välillä koko päivän. Tänä aamunakin mä näin jo tähtiä kun se kiukku alkoi heti herättyään....mitähän sitä oikein tekis tuolle kiukkupussille :/ Välillä tekis mieli hakee jotain apua, että kuuluuko lapsen olla tuollainen.....

no joo, nyt on pakko taas hetkeksi ummistaa silmät, on yksinhuoltaja ilta ja yö....joten saan varmasti pompata ihan riittävästi tuolla pojan huoneessa....
 
Auts Hysteerinen 4:30!! Apua! Teidän pojalla ilmeisesti riittää luonnetta. Meillä on tyttö vähän alkanut myös osoittaa itsepäisyyttä ja välillä oon ihan helisemässä mutta pientä kyllä tuohon verrattuna. Jos sillä on joku varhaisuhmaikä....?

Mäkin oon yksinhuoltaja illan ja yön. Pitäis varmaan mennä jo nukkumaan, vaikka en joudukaan ravaamaan tytön huoneessa yöllä. Eikä kai pitäis valittaa jos saa nukkua sinne puoli seiskaankin :ashamed: Kaikki tsempit sulle Hysteerinen! Toivottavasti sun ei huomenna ihan puoli viisi vielä tartteis herätä :eek:
 
Hysteerinen: voisiko olla tosiaan niin, että poika on väsynyt ja kiukkuaa siksi? Ainakin meillä tuo on juuri noin, noi aikaiset aamut tekee esim. aamupäivästä sellasen ettei pojalla oo mikää hyvin. Tänään nukkui sitten 7 asti ja koko aamu on ollut ihan erilainen. Voisiko teillä tulla kyseeseen vielä toiset päikkärit esim. 17-18 aikoihin? Jos ilta olisi sitten parempi?

Ja se mitä minä olen oppinut näiden kahden kanssa on, että mitä väsyneempi lapsi, sitä huonommin nukkuu! Kun joku täällä kirjoittikin, että kun illalla valvoo myöhempään niin herää aiemmin. Näin se monesti menee. Ja meilläkin oli huonosti nukuttuja päiviä/öitä, sitten oli vielä huonommin nukuttuja päiviä ja öitä. Ja poika oli aina kiukkuinen ja väsynyt.

Eilen sain nukutettua pojan päivällä uudelleen kun heräsi tunnin jälkeen huutamaan ja sitten nukkuikin 3 tuntia. Ja heti tänä aamuna nukkui pidempään. Ajattelin, että hyvin nukutut päiväunet teki sen, että yöunetkin oli laadukkaammat ja pidemmät.
 

Yhteistyössä