:wave:
Me kotiuduttiin Tukholman risteilyltä eilen ja ajettiin suoraan mummilaan tänne Itä-Suomeen. Olihan reissu, kun neiti ei osaa nukahtaa jos joku on samassa huoneessa niin meni nukahtamishetki ihan ranttaliksi. Roikku vaan matkasängyn reunalla ja heitteli unirättiä lattialle ja huusi sitten perään. Loppujen lopuksi mun piti pidellä tyttöä makuulla ettei päässy nousemaan ylös. Yhdeltätoista sitten vihdoinkin simahti (tunti taistelua). Tokana yönä olin sit viisastunu sen verran, että pistin suoraan makuulle enkä päästäny kertaakaan nousemaan ylös niin simahti vartissa. Eli kaikki sympatiat vaan vanhemmille, jotka joutuu nukuttamaan lapsiaan. Mä olin jo ihan hermoraunio tuosta!
Mut huvittavaa et herätys oli silti 7:30, vaikka kävikin nukkumaan yli 2h myöhemmin ku normisti. Nukkuikin sitten viime yönä kotona 13h
Ja perään 3 tunnin päikkärit. Mutta mitä reissusta opimme niin tytölle on pakko varata oma hytti/huone, kun reissataan
Mä aloitin tutista vierotuksen "kevyesti" eli en anna enää autossa tuttia, jos on tarkoitus ottaa unet matkalla (ei oo saanu muuten autossa tuttia jos ei oo "uniajo" kyseessä kuten reissu mummilaan). Ihan hyvin menny, vähän rutissu ennen ku on nukahtanu. Seuraavaksi olis sit vuorossa tuttivieroitus päikkäreiltä - jossain vaiheessa.. kuten
Faerie hyvin ohjeisti, meilläkään ei oteta asiasta paineita
Niin ja neiti sit lähti itte kävelemään viime sunnuntaina. Laivalla ei päässy oikein kävelemään, mutta eilen ja tänään taas kävelly kämppää ympäri koko ajan. Ja hirveetä vauhtia välillä. Pitelee "tukea" omasta päästään ja välillä jalasta
Me vaan istutaan sohvalla ja katotaan ku neiti tulee ja menee. Hassua. Ulkonakin käveli jo parisataa metriä. Aina aiemmin vaatinu kädestä pitämään, nyt ei sitten enää kelpaakaan
Fluoritabletteja syön itte välillä, mutta tytölle en kyllä anna. Enkä ajatellu antaa xylitol-pastillejakaan vielä ainakaan. En mä muista ikinä antaa D-vitamiiniakaan... :ashamed:
Hampaita meillä on vasta viisi, kuudes tuloillaan, joten harjauskin on vähän mitä sattuu. Ilman tahnaa ei suostu ottamaan harjaa edes suuhun ja tahnan kanssa lähinnä vaan imeskelee harjaa..
Mavi tervetuloa joukkoon eli onnea plussasta