***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

cuplatoneista vielä, kuinka nopeasti tipat pitäisi vaikuttaa? Poika on nyt saanut niitä joka syötöllä eilisestä illasta alkaen eikä ainakaan vielä ole punkeminen vähentynyt - yö oli aivan helv....ttiä, ei nukuttu kumpainenkaan mahanväänteiden vuoksi. Ajattelin vain, että kannattaisko jo tänään lähteä apteekista hakemaan jotain toista tippaa kokeeksi..?
 
.. niin...taika noista nukkumisjutuista vielä puhui... muylla ei mitään palaa ole kurkussa, mutta olen ruvennut kuorsaamaan aikalailla.. :ashamed: en ole ikinä ennen kuorsannut, mutta nyt loppuraskaudesta todella paljon, ja välillä herään itsekin omaan kuorsaukseen.. aika paha.. toivottavasti tämä on vain väliaikaista, ja loppuu sitten kun nöttönen syntyy. :LOL:

Mulle myös selällään nukkuminen on ahdistavaa. sen :LOL: takia varmaan nukunkin huonosti, kun mikään asento ei ole hyvä..
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :flower: :flower:

Neuvolasta kävivät aamupäivällä kotikäynnillä! Hyvin näköjään tulee maitoa (en oo lisämaitoa antanut) vaikka ei tissit ees vuoda tai pakota. (Poika oli saavuttanut syntymäpainon ja saanut vähä lisääkin, 3670g oli nyt 4vrk:n ikäisenä kun syntyessä oli 3605g. ) En esim ainuttakaan liivinsuojaa ole vielä tarvinnut!?! Muilla samaa? Esikoisen synnyttyä maito nousi niin rytinällä että suihkusi molemmat rinnat maitoa metrin päähän ja maidonkerääjät ja liivinsuojat oli pop. Toki siis ennemmin näin päin et maitoa tulee mutta vaan oikeaan osoitteeseen eli vauvan suuhun. Oli ahdistavaa alkuun olla sidottuna niihin suojiin ja kerääjiin.

Neuvolan tätsy sanoi, että viikonloppuna sit vaan jo vauvan kans ulos ku on niin nätit kelit luvassa ja ikääkin tulee la 7vrk:tta. No, oltais kyllä muutenki sillon ulkoilu aloitettu mutta olihan se kiva "saada lupa" noin niinku tueksi omille ajatuksille...

RouvaPannunen se voide on Scheriproct- merkkistä, sain samaa esikoisen synnyttyä laitokselta mukaan ja niin sillon ku nytkin se näyttää tehoavan nopeaa. Niin ja vaivas mua ennen synnytystä jo... Enkä saanut niitä pois vaikka yritin samalla voitella hoitaa, vauva kans painoi niin jo takapuolta ettei auttanu voiteet.

Angel onnea tytöstä! Mä oon kuullut itseasiassa aika moneltaki et on joutunut tohon veripaikkaan.. Kuulemma järkyttävä se päänsärky.. Mulla kans onnistui vasta viides kerta ku pistettiin spinaali! Siinä tuli mieleen jo et kattotaan niin minä huomenna päänsäryssä ja menossa veripaikattavaksi. Onneksi ei kuitenkaan. Niin ja pahin pelko siinä vaiheessa kyllä oli se et spinaalia ei saatais ollenkaa annettua!

No joo, esikoinen heräs päiväunilta joten mentävä on.

Anu ja poika 4vrk:tta
 
Anu mulla ei ole myöskään tissit olleet turvoksissa tai pakottaneet ollenkaan. liivinsuojia kyllä tartten, kun toinen tisseistä valskaa kun toisesta syötän.

meilläkin oli neuvola, poika on ilmeisesti saavuttanut syntymäpainonsa. kun vaaka oli rikki, ei ole täysin varmaa. poika on hyväkuntoinen, jäntevä ja rauhallinen kuin mikä. tosin tänään on vinkunut ja vain sylissä viihtyy.

mutta arvatkaas mitä! sain paketin virtuaalikamuilta, tai sellaisilta joihin olen tämän palstan kautta tutustunut :eek: itku tuli kun paketin avasin ja tajusin, mies luuli että itkin neuvolaa vaikka selitin että ilosta itken. Minea sai isosisko-paidan, poika pikkumussu-bodyn, molemmat sai mukit ja poika lautasen sekä molemmille nallet. kaikki Pentikiä paitsi vaatteet, jotka oli itse koristeltu. kyllä oikeasti itketti ihan hurjana :heart:
 
Ihan ensiksi onnea taas vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Angelille :hug: olipas hurjan kuulosta,mut onneksi nyt kuitenkin kaikki parempaan päin ja onnea vielä siitä maaliskuisten kunniasta :D

Jonkinlainen synnytyskertomus luvassa
Elikkä perjantaina 11.4 tämä mamma suuntasi koksiin rv 41+6 ja tarkoituksena käynnistykseen pääseminen,käyrillä makasin aikani,eikä sinne piirtyny supistuksia ku silloin tällöin ja nekin oli niitä millä nyt ei oo mitää tehoo.pääsin lääkärille joka sit selitti ensin kaiken tarkasti et pitää olla kahelle sormelle auki et voi harkita oksitosiinilla käynnistelyä,muuten joutuisin osastolle pilleri käynnistykseen,tähän vielä lisäsi et tietty salis pitää olla vapaata et voivat käynnistää tipalla,no siinä sitä sit jännitin ennen sisätutkimust et kuinhan käy,mä en haluu mihkää osastolle makaamaan turhan panttina,no lääkärillä oli kuin olikin hyviä uutisia,olin just sille kahelle sormelle auki,hän lähti sit kysyy et onks siel synnytyssalien puolel tilaa,löytyihän sieltä vielä mulle paikka ja klo 11.45 kätilö laittoi mulle tipan ja kertoi vielä ettei tääkään kaikilla tehoa,et tipan tehoa lisätään puolen tunnin välein 6-7h sen jälkeen lopetetaan ja jos ei tehoa nii osastolle yöks ja aamul jatketaa,olin jo täs kohtaa ihan varma et mun tuurilla ei tippa tehoa,siinä sit keinutuolissa istuskelin ja kattelin telkkua,supistukset alkoi samantien tulemaan säännöllisesti 3-5min välein,mut ei tehny kipeetä,kätilö kävi aina puolen tunnin välein lisäämässä sitä annosta ja aina tuli tehoa pikkasen lisää,mut ei kuitenkaa niin paljoa et ois voinu sanoa synnytyksen olevan käynnissä.Mies saapui saliin pikkasta vaille 14,ku oli saanu neidille hoitajan ja siellä sit ooteltiin vaan mitä tuleman pitää,kolmen paikkeil pyysin päästä vessas käymää ja sieltä ku pois tultii ni kävin sänkyy makoilee ajatuksena et jos sais pienet päikkärit otettua ku oli edellisenä yönä unet jääny muutamaan tuntiin ja väsytti ihan tajuttomasti.Klo 15.15 kuului ihan mieletön pamaus ja tuntui ku ois taju lähteny,sanoin miehelle et soittaa kätilön paikalle,hän tuli ja hädin tuskin pystyin kysymää mikä se pamaus oli ku supisti niin pirusti ja teki vieläki huonoa,tää varakätilö oli eka sitä mieltä et vedet meni,mut ku sanoin et en mä mitää vesiä oo tuntenu ni totes sit vaa vauvan vähän laskeutuneen,sanoi viel et oma kätilö tulee kunhan kiireiltään ehtii(meitä synnytti siel kolme äitiä samaan aikaan)antoi mulle siinä kohtaa ilokaasua.Kätilö tuli sit ku pääs enää ei oo kellon kulust mitää hajua,kysyi vaa heti et joko huolit epiduraalipuudutuksen,siinä kohtaa olin 5cm auki,huolin huolin ja äkkiä kiitos,no hän lähti sit soittaa tohtoria paikalle ja hetken kuluttua oli puudutus laitettu ja samalla vetelin ilokaasua minkä kerkesin,puudutus rupes tepsimään ja olo helpotti hetkeksi.Kätilö siinä viel kysyi et moneltako laitetaa synnytys alkaneeksi,mä sit sanoin sille et siit hetkest ku kuului se pamaus ni hän sit sanoi et laitetaa kahelta alkaneeks ni ei tuu mitää syöksysynnytystä :eek: se oli siin kohtaa ihan sama mitä se sinne papereihin kirjottaa.eipä menny ku hetki ni oli taas kivut tullu takas ja kätilö kurkkas kohdunsuun tilanteen ja totes sen olevan täysin auki,mut vauva oli viel niin ylhäällä et pitää ootella laskeutumista.Ja taas ooteltiin,kävi jo kysyys gyneltä et jos ois saanu pudentus puudutteen laitettuu mut oli sit siihe nähen jo liian alhaalla vauvan pää et ei auttanu ku tyytyä kohtaloonsa,sit se kätilö sanoi et ruvetaa hiljallee ponnistelee supistusten yhteydes,et jos saatais vauvaa alaspäin,taishan se sielt tulla sit loppujen lopuks ku mä luulin et myö yritetää viel saada sit vauvaa vaa hiljaksee alaspäin ni kätilö totes et pää on jo ulkona =) olin ihan hölmistyny et täh,ulkona,ku luulin et yritetää viel saada sitä laskeutumaa ja uskoki meinas loppua jossain kohtaa kesken ku luulin ettei siit oikeesti tuu mitää ja niin meidän neiti sit syntyi klo 18.23,muuten oli oma olo tosi hyvä mut pää oli aivan sekasin ilokaasusta.Yhdellä tikillä selvittiin.Isi leikkas napanuoran ja kylvetti ja kätilö rupes pukemaan neidille päälle ni sanoi et hänest näyttäis sille et solisluu on murtunu ku vauva vaan roikottaa vasenta kättään suorana,mut sanoi sit et lääkäri kattoo lauantaina paremmin.
Yheksän kieppeillä päästiin osastolle,oli sielläkin ollu pientä härdelliä päivän mittaan,meidän neiti oli kuudes sille päivälle syntynyt vauva :heart: siinä sit ihmeteltiin taas pientä ihmisen alkua.
Lauantaina lääkäri sit kattoi käden ja kysyi kuuluiko synnytyksessä pamausta,mä sit kerroin et siitähän se kaikki alkoi,eli se solisluu murtui kun toinen on raivannut itelleen tietä pihalle,ei muuta ku käsi sukkaan et pysyy paikoillaan ja ens viikolla mennään vielä kirurgille näyttämään ja kattomaan,onko jo parantunu,pitäis parantua viikossa.
Tulihan sepustus,jos joku jaksoi loppuun asti lukea,ni toivottavasti tästä jotain selvää sai,on vielä ajatukset niin sekasin,et päässä vaan pyörii =) synnytyksen kokonaiskestoksi tuli nyt sit kai 4h23min,mistää muusta ei sit ookaa tietoa,ku kätilökävi vaa kysymäs ennen ku töistä lähti et jäikö mitää kysyttävää,mä sanoin et ei ku luulin et se tulee viel käymää osastolla,mut eipä näkyny,ponnistus vaiheista ei mitää tietoo eikä kyl mistää muustakaa,mut täytyy kai sit neuvolas kysellä ku sinne pääsee,ois se nyt kiva tietää miten se sit lopulta meni.Ja tyttö syntyi siis 41+6 4488g,53cm py 38.5cm,et ihan kunnon mitoilla,mut eipä paljon heittäny arviokaan mikä oli 41+3 4300g.

Piitsi ja Vilma 5vrk :heart:

Nyt on kotona menny muuten ihan ok,mut imetyksen kans pieniä ongelmia,ku ei toinen malttais ruveta imemää vaa huutaa ensin puol tuntia kunnes rauhoittuu ja sit sujuu niin kauan kunnes on rinnan vaihto eessä :/
 
Heippa pitkästä aikaa, siltä tuntuu! =)

Tänään kotiuduttiin. Ensinnäkin kiitos Miinamarialle raportoinnista ja kaikille onnitteluista! =) On niin paljon tekstiä tullut, että joudun palailemaan tarkemmin asiaan myöhemmin, mutta ainakin nyt sen verran, että kovasti onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille ja jaksamista niille, jotka vielä odottavat. :flower:

Synnytyskertomusta:

Silloin sunnuntai-iltahan (rv 41 + 2) kävin täällä raportoimassa supistusten alkamisesta ja lapsivedenmenosta aika reaaliaikaisesti. Melkoinen ihme oli, että anoppi oli aivan varmuuden vuoksi juuri matkalla meille yöksi, jos vaikka lähtö tulisi, mutta siis tuota sovittaessa ei ollut mitään merkkiä lähenevästä synnytyksestä. Aamulla oli vain vähän lisää limaa tullut, ei muuta. No kun anoppi käveli junalta meille, hän sai taatusti yllättävän puhelinsoiton mieheltäni: tulehan ripeästi, pitää lähteä laitokselle. Poika oli onneksi nukkumassa ja lähdettiinkin aika pian sitten anopin tultua paikalle. Perillä oltiin kello 22.30.

Sairaalassa olo oli jo niin kipeä, että vaadin saada saman tien jotain lievitystä, joten naukkailin ilokaasua samalla kun makasin käyrällä. Tullessa olin auki 5 cm. Puoleenyöhön mennessä jo 8,5 cm. Siinä vaiheessa aloin ollakin jo aika valmis saamaan tujumpaa troppia, ja spinaalipuudutukseen oli varauduttu kätilön kanssa jo tullessani, kun todettiin, että synnytys tulee olemaan aika nopea. Joskus kahdentoista ja yhden välillä sain sen puudutuksen, joka auttoikin älyttömän hyvin, ainoa vaan, että mitään kovin suurta ponnistuksen tarvetta ei tuntunut edes silloin, kun yhdeltä olin jo täydet 10 cm auki. Siitä vielä parikymmentä minuuttia eteenpäin rupateltiin kämpän remontoinnista ym. :D Puudutus vähän hidasti siis tuota synnytyksen loppua, mutta kätilön opastamana rupesin sitten ponnistamaan, ja vaikka se tuntui vievän kaikki voimat ja ylikin, valmista tuli kello 1.55 mennessä: ihana poika, jonka kuvia linkkien takana. :heart: Sain vähän repeämää (II asteen, sanovat synnytyspaperini, mutta ilmeisesti silti oli aika pientä, kun ei monta tikkiä tullut), mutta yllättävän hyvässä kunnossa kuitenkin olin heti synnytyksen jälkeen.

Poika oli niin iso, että kätilö oli ihmeissään: 4110 g ja 53 cm. Silloin viikkoa aikaisemmin liukastuttuani lääkäri oli arvioinut, että olisi tulossa 3,5-kiloinen (käsituntumalla), vaikkakin ultra väitti silloin 3,9. Nyt kätilö oli laittanut papereihin arviokseen 3,4 kiloa. :eek: Melkoinen jötikkä siis saatiin verrattuna esikoiseen (3368/52) ja tästä saatuun arvioon. :heart:

Kaikki on mennyt ihan mukavasti, poika syö hyvin ja mulla maito noussut taas rajusti, vaikka aattelin, että mun tilanteessa tuskin niin kävisi (mä kun siis olen vielä esikoistakin imetellyt). Kaalinlehtiä tässä kai pitää kaupasta hakea. Ukkeli vaikuttaa melko rauhalliselta tapaukselta vaikka yöllä herätteleekin tiuhaan. Kertoilenpa lisää myöhemmin, mm. isoveikan suhtautumisesta, ihan kuin olisi vaipanvaihtotilaus tehty :D Mutta tässä linkit kuviin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1944865.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1944894.jpg

T. Kalenteri ja Paapau 2 vrk ja risat :heart:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok.
Huomenna sinne labraan ja ultraan.
Perjantaina sit sectio.

Angel onnea tytöstä ihanan suloinen :heart:
Onneks kaikki hyvin :hug:

Mies on tänään viimestä päivää töissä. Alottaa perjantaina isyysloman :D
Mun vanhemmat tulee huomenna meille ja ovat niin pitkään ku on tarpeen :D
Mut nyt on lopetetava ku toi oikea käsi on ihan puutunut, ni ei tule tästä kirjoittamisesta oikein mitään :kieh:

Baby dream ja "Topi" 39+2
 
Onnea nuppu :flower:

Ja kiitos kaikista synnytyskertomuksista! Angelin tarina kuulostaa hurjalta, pistää ihan miettimään pitäisikö yrittää ilman epiduraalia... vaikea sanoa tietty mitään, kun ei ole aavistustakaan miten kovia ne kivut oikeasti ovat.

Mulla on kovasti supistuksia ja mahakramppeja taas, viime yönä heräilinkin niihin pari kertaa, mutta ei kuitenkaan mitään säännöllistä. Toivottavasti tajuan ajoissa, kun on oikeasti aika lähteä synnyttämään :)

Viljaliina 38+6
 
Moi.
Onko teille vielä ollenkaan perustettu sivuja tuonne syntyneiden osastolle? En ainakaan löytänyt =(

Täällä meno jatkuu hyvinkin rauhallisena. Syödään ja nukutaan vaan. Jotenkin pelottaa jo valmiiksi, että mitä tästä kaikesta vielä seuraa.. eihän tämä voi olla näin helppoo ;)

Kävin kaupassa ostamassa kakkutarvikkeet ja pian pääsen leipomaan elämäni ensimmäistä täytekakkuu.. ostin vaaleanpunaisia sydämiä ja ajattelin tehdä jonkinlaisen rahkatäyteen? Olisiko kellään ideoita?

Minä ja Voice 5vrk
 
Onnittelut jakaantuneille =) :flower:

Suloiset kuvat angel ja Kalenteri :heart:
Mulla on profiilissa pojan kuva.


angel Mä tein kerran sellaista täytettä, johon tuli vispikermaa ja sitruunan makuista tuorejuustoa (tai oikeammin tuorejuuston kaltaista kasvirasvavalmistetta, kuten purkin kyljessä lukee) makeuttamiseen sokeria. Lisäks siihen tuli mustikoita :p

Oon myös tehnyt kerma-rahkatäytteellä (+marjoja tai hedelmää) kakkuja ja niistäkin on tullut hyviä.


-Faerie-
 
Moikka!

Ihan pakko nyt laittaa tämä linkki tänne siltä varalta, ettette ole vielä löytäneet puutarhakyselyjä aarian muodossa. Mies tämän bongasi, aika vitsikäs kieltämättä :LOL:
http://areena.yle.fi/toista?id=1200800

Sit taas perheen pariin, palaillaan :wave:
 
Meille syntyi POIKA 12.4. klo 1.54 keisarinleikkauksella

Mitat: pituus 49cm
paino: 3580g
pipo: 35cm
rv: 41+1

Elikkäs joudun viime keskiviikkona käymään naikkarilla jälleen kohonneiden paineiden takia ja sille tielle jäin. Illalla aloittivat käynnistyksen, ei tuloksia. torstai samoin, perjantaina pääsin/jouduin kalvojen puhkaisuun. Perjantain klo 9.00 siirrettiin synnytyssaliin jossa makoilin käyrillä 9.45 tuli lääkäri ja laittoi anturin vauvan päähän ja lapsivesi meni samalla. Siinä odotettiinki supistuksia jotka alkoivatkin ja olivat todella kivuliaat.
Epiduraalin sain ja joskus puolen päivän jälkeen ( ei muistikuvaa) lapsen sydänäänet romahtivat ja oli jo hätäsekstio lähellä. Kuitenkin palautuivat, tätä jatkettiin aika pitkään.

Illalla 10 aikaan oli avautunut 8cm ja sen jälkeen en enää. Silloin alettiin miettiä keisarinleikkausta. No, sinne päästiin sitten lauantain puolella 1 aikaan ja poika maailmassa 1.54.

Oli siis aika rankka ja erilainen synnytys kuin kuvittelin. Lopulta saatiin selville ettei olisikaan mahtunut tulemaan alateitse. Oli liiian iso, onneksi olin käynyt synnytystapa-arviossa.. heh heh

Eilen päästiin kotiin. Täällä opetellaan pojan hoitoa ja tarpeita. Ääninappula on joka on tai off ei välimuotoja. mutta on se vaan söpö!!!

T: Hjördis joka ei siis olekkaan tyttö
 
Moikka vaan kaikille ja onnittelut vauvan saaneille. Tulin ihan pikaisesti tiivistämään kuulumisia.
Pääsimme tänään pikkuprinsessamme kanssa jo kotiin ja nyt hän tuhisee onnellisena omassa sängyssään :heart:

Tiivistettynä synnytyksestä: (ei tod. mikään kauhutarina, naurattaa jo kun kirjoitankin tätä :D)

Saliin klo 19 lauantaina ja kalvojen puhkaisu
Klo 22 oksitosiinitippa, pääsin kokeilemaan kaikkia mahdollisia kipulääkkeitä (petidiiniä lihakseen, ilokaasua, 2 x epiduraaliannos), jostain syystä mun supistukset loppuvat sen jälkeen kun olin kokonaan auki :( Kokeiltiin 3 x imukuppia vauvan päähän kun hän ei vain meinannut tulla ulos muuten, heikoilla supistuksille oli vaikea ponnistaa lasta ulos. Nauratti kesken kaiken kun sype-kätilö oli sanonut mulle ennakkoon "ei synnyttäminen ole samanlaista kuin hollywood-leffoissa että sali on täynnä porukkaa huutamassa TYÖNNÄ!" . No tämä sype-kätilö oli auttamassa mua 10h työvuoronsa ajan synnyttämään ja hänen lähdettyään paikalle tuli 2 muuta kätilöä ja lääkäri huutamaan "työnnä!" :LOL: Ehtivät laittaa mulle vielä puudutteen välilihaan ja lääkäri oli valmis leikkaamaan kun päätti vielä tunnustella vauvaa paremmin. Vauva olikin sisälläni kasvot mahaani eikä selkääni päin eikä näin ollen olisikaan mahtunut tulemaan luonnollista tietä pihalle :whistle: Lääkäri teki pikaisen päätöksen hätäsektiosta ja minut kärrättiin varmasti minuutissa leikkaussaliin + nukutettiin. Herättyäni kysyin heti "onko vauva kunnossa" ja saatuani tietää että vauvalla on kaikki hyvin nukahdin uudelleen :) Isukki tuli katsomaan minua heti herättyäni uudelleen ja näytti kamerasta kuvia pikkuisestamme :heart: Itse olin kipeänä tasan yhden päivän, eikä silloinkaan tuntunut mitenkään älyttömän pahalta. Tyttö syntyi siis sunnuntaina aamulla ja itse olin jalkeilla jo ma-aamuna ja tiistaina olisin ollut jo valmis lähtemään kotiin :) Koko synnytyksessä kipeintä teki kun ensimmäinen kätilö ei saanut laitettua mulle tippaa käteen ja neula meni johonkin väärään kohtaan :D Eli aika hyvää huolta minusta pidettiin :heart: Mun äheltämisen aikana syntyi 11 vauvaa :)

Mut meikäläisen neidille varmaan napsahtaa lottopotkarit ;) Mä taidan käpertyä nyt tuoreen isukin kainaloon paijattavaksi kun tuo pikkuneiti on vedellyt lähes koko päivän sikeitä :heart:

Tsemppiä hei kaikille joilla urakka vielä edessä, ei se niin hirveää ole ollenkaan :) Kyllä se on maailman upein tunne katsoa omaa lastaan silmiin :heart: :heart: :heart:

(Papu syntyi muuten viikoilla 39 + 2)
 
onnea vauvoista !!!

angel, onneksi kaikki lopulta hyvin...

kiitos ihanista kuvista..ihan tulee tippa linssiin... suloisia vauvoja... :heart: :heart:

tänään äippäpoli käynti...

kaikki ihan hyvin,jopa rr nyt laskenut. 120/80 oho.. turvotusta on...viikossa tullut painoa 2kg. vauvan painoarvio nyt 3,5kg (noussut 2 viikon aikana 700g, onko mahdollista...onkait) täytynee katella tarkemmin mitä syöpi... vaikkei tuon kasvun pitäis mitään "sokeri" kasvua olla... noh kuitenkin uusi kontrolliaika LA eli 30.4, mieluiten olisin jo jakautunut siihen mennessä.... merkkejä ei kuiteskaan ole siihen suuntaan. vauva vielä ylhäälä ja kohdunsuu kiinni ja 3 cm pitkä...

meikäläinen jakautuu tätä menoa vasta 15.5 (kun on menny 2 viikkoo yli) :headwall:

lähden syömään jotain...hyvää yötä...

masukki rv 38
 
Onnea taas kaikille uusille vauvoille ja äideille (ja tietysti perheille myös) :heart: :flower:

Angelin hurjaa tarinaa jäin päivällä töllöttämään enkä sitten ehtinyt mitään vastata. Onneksi nyt on kaikki hyvin :hug:

Kalenterilla oli anoppi tilattu sopivasti paikalle :D

Mä oon ihan puhkipoikkkikuollutväsynyt...joten taidan raahautua sänkyyn, ehdin taas tovin nukkua ennen kuin pikkujamppa herää tissille. Poika oli äsken hereillä klo 6-22.45 :eek: tasaisesti huutoa ja tissiä B)

Yritin tänään myös kestovaippailla, mutta ei oikein ottanut sujuakseen, meidän vaipat on varmaan liian isoja, vuoti pahatsi :( ja poika oli ihan luonnottamassa asennossa kun takamus oli niin iso mytty :D sitäpaitsi hirmuisen nopeasti vaippa on märkä....ja inhottava vasten ihoa....no treenaus tekee ehkä mestarin, tai sitten ei, mutta nyt sänkyyn :wave:

Hysteerinen ja pikkumies huomenna jo 2 vko :heart:
 
Onnea vaan kaikille vauvansa jo saaneille :flower: :heart:

Safariina Mulla on vähän samat fiilikset kuin sullakin, en tahdo uskoa että pääsen synnyttämään tämän kuun aikana. Viime viikolla lääkärillä käydessä kohdunsuu oli kiinni ja ~2 cm (oli tosin kyllä lyhentynyt). Mitään kunnon supistuksia ei ole ollut, eipä tosin mitään muitakaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Mulla oli myös LA 30.4 eli täällä varmasti kärvistellään vielä piiiitkään |O :headwall:

Eniten ärsyttää tällä hetkellä se, että lääkäri ei osannut antaa mitään painoarviota. Sanoi vain, että hyvin on menty keskikäyrällä koko raskausaika. Joten eli keskikokoinen vauva olisi tulossa. Olisi kyllä ihana päästä käymään kättärillä kunnon tutkimuksissa, jotta sais edes vähän enemmän vastauksia kysymyksiinsä kuin terveysasemalla käydessä.

Huomenna olisi taas aamusta neuvola, joten katsotaan tuleeko esille mitään uutta. Viimeksi oli verenpaine vähän koholla, muttei lääkäri siitä mitenkään ollut huolissaan.

Täytyykin tästä lähteä suihkuun ja sen jälkeen vähän shoppailemaan :D
Mukavaa alkanutta päivää kaikille!

Tikru77 ja pikkanen 38+1

 
Tikru ja Safariina mä taidan olla teidän kans samoilla linjoilla, ens kuun puolelle mennään ihan varmasti.. :headwall: |O (La 26.4.)
Mutta ajatellaan jotenkin positivisesti, saa lisää aikaa erilaisiin hankintoihin, mulla vielä aika pahasti nuo kesken.. :D
Mulle rakenneultrassa sanottiin että olis mahdollista päästä äitipolille vielä loppuraskaudesta ylimääräiselle käynnille, ja sit olis mahdollista saada kännistys jo heti lasketunajan kieppeillä, ettei tarvis odottaa yli ainakaan paljoa. Noh, nytpä ne sit perui sen, enkä käynnille pääse saati sit käynnitykseen...Noh eipä tuo nyt niin. Kyllä tässä vielä jaksaa, tai vaihtelee nuo päivät, joskus on tukala olo, mut joskus taas ihan hyvä.
Maha mulla tosin kutiaa edelleen ihan kauheasti, nyt on nevolassa sijainen, niin laittoi mut verikokeeseen, ihanaa. Ensimmäisen kerran elämässä olen tosi iloinen et menen labraan. Muuten vihaan verikokeita. Nyt täytyy toivoa et jotain helpotusta sais tuohon tolkuttomaan mahan kutinaan, johon ei auta talkki, eikä rasva. Ja raapimatta kun ei ksinkertaisesti pysty olemaan, niin verillähän tuo.. :(

Onnittelut nyt vielä kaikille jakautuneille. :flower: :flower:

Nyt täytyy lähteä neuvolaan ja sinne labraan. =)

Hippo ja tyttönen 38+5
 
Viljaliina: Joo, ei ikävä kyllä päästy :( Oltiin osastolla 51 joka oli aivan tupaten täynnä! Osastolla on normaalisti 17 vuodepaikkaa (2 ja 3 hengen huoneita), mutta nyt oli jotain 21 henkeä sisällä :/ Me oltiin kahden hengen huoneessa jossa oli oma vessa, mutta huonekaveri oli niin ärsyttävä että sen vuoksi lähtömme hieman nopeutui. (tämän naishenkilön luona oli vieraana joku ihmeen poppamies/pappi ja puoli seurakuntaa mekkaloimassa ja hoitsut oli vähällä häätää sen mimmin kokonaan toiseen huoneeseen kun ei osaston säännöt meinannu mennä kaaliin :$ Mimmillä oli normaali synnytys ja se oli paikalla kun minä tulin + jäi vielä hengailemaan osastolle kun minä lähdin vaikka hoitajat sitä yritti häätää sanomalla suoraan : voisit jo lähteä kotiin, ei ole mitään syytä jäädä... Ärsyttää tuommoset ämmät!!!!!!!!!! |O |O |O )

Puuh, tulipahan taas purettua kiukkua. Ensimmäinen yö takana ja väsyttää kovasti, isäntä leikkii vauvan kanssa ja minä syön tässä samalla aamiaista :)
 

Yhteistyössä