***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Heippa täältäkin;-)

Nyt en jaksa lukea tullutta tekstiä, teen sen huomenna paremmalla ajalla =)

Saimme kuin saimmekin lottopotkarit;
Meille syntyi poika sunnuntaina 13.4. klo 16.26, rv 41+4. Kokoa pojalla oli 52cm ja painoa 3535g. Juuri kotiuduimme sairaalasta, tulin vain tekemään päivityksen tietoihini, mies kun tuolla tunnelmoi pojan kanssa soffalla =)

Eli onnittelut muillekin tällä välillä vauvautuneille ja ihanaa illan jatkoa muillekin hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 2pv
 
Onnittelut taas jakaantuneille :) :flower:

Käytiin ekassa neuvolassa. Poika on saanut riittävästi evästä, paino noussut viikossa 300g =)
Napatynkäkin irtosi tänään.
Eipä täällä muuta ihmeempää..


Faerie ja Veeti 10pv
 
Essi isä saa aloittaa isyysloman synnytyksestä, eli käsittääkseni heti kun synnytys alkaa.

anu mä kanssa miehelle tuossa sanoin että toisaalta hiton hyvä ettei kerinnyt saada epiduraalia/spinaalia kun se olisi ehtinyt vaikuttaa vasta synnytyksen JÄLKEEN. plus mä olen sen verran masokisti että siitä avautumiskivusta EN tykkää mutta ponnistuskipu on mun mielestä "kivaa", koska siinä maali on jo niin lähellä ja konkreettisesti tietää että kivulla on merkitys. mutta jos kolmannen pyöräyttäisin niin kyllä mä sitä epiduraalia taas pyytäisin, eri asia ehtisinkö saamaan. olitko millä osastolla? oliko tungosta?

 
v.raaputin olin 2A:lla jossa oltiin ihan ekaks osa päivää yksistään 2 hengen huoneessa, mut ruuhkaa tuli kyllä sit seuraavana päivänä ja eilen joku oli jo vauvansa kans käytäväpaikallakin. Dooris Onnea! Ei sattumalta oltu samalla osastolla samaan aikaan?
 
Oikein paljon ONNEA Dooris pikkuprinssistä :flower: :heart:

Kävin iltapäivällä taas neuvolassa...eikä mitään kummempia muutoksia :/
Sokerit oli vähän koholla pissassa mut laitettiin aamupäivän herkuttelujen piikkin :p
Vauvan pää vielä heilui eikä siis ollut kiinnittynyt.
Kävin ennen neuvolaa pienellä kävelyllä ja melkoinen paineen tunne tuli tuonne alakertaan ja joka toisella askeleella vihlaisi nivusissa :whistle:
Eikös jollakin ollut supparit tuntuneet myös nivusissa??Ite en muista aiemmilta kerroilta et olis siellä tuntunu.Muuten ei ole tänään supistellu ainoastaan kivuttomasti kovettunut massu muutaman kerran.
Ja mulla on kurkku kipeenä toista päivää ja muutenkin olo kuin olisi kipeeksi tulossa ja mies on valitellu mahakipua pari päivää :x Toivottavasti ei tulisi taudit meille :kieh:

Illanjatkoja kaikille :wave:

Aippa3 ja poikanen 40+2
 
Cuplaton-tipat on nyt haettu apteekista, ja eka syöttökerta on tippojen antamisen jälkeen takana. Vielä poika punkee samalla tavalla kuin ennen tippoja, mutta toivorikkaana odotan, että ne vaikuttaisi kuitenkin. Aivan kamala on katsoa, kun vauva punkee koko ajan ilman mitään tulosta, välillä räjähtää kamalaan itkuun, jolloin suorastaan kirkuu naama sinisenpunaisena :eek: Tänään sitten tuli onneksi kakat, ja sitä tavaraa sitten muuten riitti kaulaan asti, kuten joku aiemmin kirjoittelikin :whistle:

Mutta katsellaan, miten yö menee....
 
Onnea Tuima, Marika ja Dooris! :flower:

Tänään oli neuvola, verenpaine vähän koholla mutta muuten kaikki ok, joten seuraillaan tilannetta ja katsotaan uudelleen ensi viikolla. Ellei vauveli sitten älyä tulla ulos ennen sitä! Tänään on myös supistellut aika paljon, mutta ei se näköjään tarkoita välttämättä mitään... eivätkä supistukset ole mitenkään kivuliaitakaan.

Eipä sitten muuta kuin odottelemaan synnytystä, huomenna voisi taas tehdä jotain kotitöitä jos se vaikka auttaisi :)

Viljaliina 38+5
 
Onnittelut kaikille uusille hippusille! niitä on taas tullut ihan kiitettävä määrä... :flower: B)

täällä me vielä ollaan jakautumattomassa tilassa...
tänään oli neuvola, eikä oikeastaan mitään uutta paino oli laskenut viikossa 350 g. viime viikollakin oli laskenut 100 g, joten neuvolantäti jo kyseli, että en kai ole laihduttamaan ruvennut... no, en todellakaan, ja onhan tuota painoa kertynyt yhteensä kuitenkin se kiitettävät 17 kiloa... :p

hyvää yötä kaikille, ja varokaakin jos jätätte mut yksin tänne vatsani kanssa.. :kieh: :whistle:

elzibelzi ja nöttönen tasan 39
 
Huomenta täältäkin!

Dooris onnea pojasta! :flower:

Eikä merkkiäkään mistään. Illalla taas vähän nippaili, mutta yön aikana aina rauhoittuu. No nyt saakin sitten pysyä mahassa viikonlopulle asti, kun mies lähtee sinne reissuun. Huomenna on esikon 16v. synttärit, ei aio muuten mitenkään juhlia, mutta kakku pitää kuulemma olla. Siispä tämän päivän homma on sitten se kakku. Onpahan jotain ohjelmaa. Niin ja äitikin tulee sitten iltapäivällä päivystämään jos isännän reissun aikana pitää lähtee.

Vointeja kaikille!

Puella ja Kompiainen 39+1
 
ohhoh.. kylläpäs on hiljaista täällä.. yleensä aamuisin kirjoittelette hirmuisesti... :eek:

Mulla huonosti nukuttu yö takana.. en vaan löydä hyvää asentoa tuon vatsan kanssa. Siihen alkaa aina sattua silleen oudosti.. ei supistuskipua, mutta sellasta erilaista...

kauhean vaikeeta kehittaa jotain tekemistä näille päiville. Voisin periaatteessa lähteä vaikka kaupungille tai itikseen, mutta kun en viitsisi college housuissa lähteä, eikä muut housut mene jalkaan. :LOL: on mulla yhet sellaset siistit äitiyshousut, mutta nekin tuntuu nykyään jotenkin ahdistavilta...

vointeja ja supistuksia kaikille!!! (paitsi ei supistuksia tietenkään jo synnyttäneille) :LOL:

elzibelzi ja Nöttönen 39+1
 
Huomenta!

Onnea ainakin Doorikselle pojasta ja muillekin jos joku jäi pois! :flower:

Tänään on siis LA ja flunssa alkaa vähän helpottaa. Sain onneksi pitkästä aikaa nukuttua kunnolla niin on oloki heti parempi. Ollaan miehen kans sovittu et vauva saa alkaa syntyä perjantaina klo 16 jälkeen, se sopii kaikille parhaiten... :LOL: Perjantaina olis vielä neuvola aamusta mut toivon et ei tarvis mennä. Olis se vaan helppoa ku vois sanoa et lähdenpä nyt synnyttämään ku asiat on hoidettu ja lastenvahti paikalla, kaupassa käyty ja ruoka laitettu... No täytyy improvisoida sit tosi paikan tullen! ;)

Anuuulta piti kysyä (jos haluat tällaista infoa jakaa :whistle: ) kun mainitsit et sua on pukamat kiusannu synnytyksen jälkeen, niin oliko ne "hallinnassa" ennen synnytystä vai kiukkuset jo aiemmin? Mitä rasvaa sulle annettiin sairaalassa? Mulla on joka raskaudessa ne ollu vaivana ja synnytyksessä aina vähän pahentunu mut sit hävinny. Nyt vaan vauva painaa ihan hirveästi takapuoleen päin ja se aiheutti sen et yks pukama kuroutui. Nyt hieman pelottaa mennä synnyttämään... :/
No joo, voisinpa mennä viihdyttämään lapsia tän yksityiskohtaisen ass-monologin jälkeen, toivottavasti kukaan ei voi pahoin tästä selvityksestä! :x

RouvaP ja poju tasan 40+0
 
Doorikselle onne pojasta!! :flower:

Täälläkin nukkuminen on hankalaa. Kun selällään en voi nukku, tulee jotenkin tukala olo, ja kylellään kun nukkuu niin tuntuu että selkä kipeytyy ja kylki puutuu. Siinä mielessä toivois mahasta pääsevän että saisi selällään nukkua, oisi mun selälle parempi asento.
Myös iltasin on kumallinen "pala" kurkussa koko ajan. Onko muilla sellasta tunnetta?
Olen laitanut sen närästyksen ja turvotuksen piikkiin. Samarinia olenkin koittanut ottaa että vähän helpottaisi tuo olo. Mies onkin jo tuumannut että olen samrainin suur kuluttaja :kieh:

Juu mutta eipä täällä kummempaa. Ohjelmassa vähän siivoamista. Huomenna oisi sitten neuvola. Kiva kuulla onko neuvolatädin mielestä mun maha jo laskeutunut. Omasta mielestä vähän tuntuisi että se oisi alenpana. No toivossa hyvä elää :heart:

-Taika ja masukki 39+2-
 
Taas täällä potkitaan päähän ja kovasti..

Uus painoarvio eilen sen "huippu ultraajan" toimesta 3,8 kiloa, joten ei hätää sen suhteen.. Aamulla vaan tapahtu jokin notkahdus käyrällä vauvan sykkeen kanssa, laski hetkeksi ihan tietämättömiin asti, joten yöksi piti jäädä sairaalaan.. Antoivat kaksi käynnistyspilleriäkin kokeilu mielellä.. Eipä niillä ollut yhtään mitään vaikutusta, ei siis tuntunut supistuksia missään ollenkaan.. Ja nyt siis kun kaikki oli eilisissä käyrissä ja tämän aamuisessa käyrässä kunnossa eikä ole supistellut niin mut passitettiin takas kotia.. Uus aika annettiin taas ensi maanantaille.. :|

Nyt vain v.tuttaa ja kovasti.. Ihan turhaa taas kerkesin jo ajatella kaikkea ja ihan turhaa.. Enkä tajua mitä järkeä mun on siellä joka v.tun viikko ravata, kun ei ne mitään tee kumminkaan.. Ei jaksa.. :kieh: |O

Suuret onnittelut Marikalle ja Doorikselle vauveleista..

En tällä kertaa jaksa kirjoittaa muuta. Toivottavasti muilla on parempi päivä..

Sofku + 39+1
 
taas onnittelut vauvatuneille :flower:

meillä poika on tänään kitissyt mutta vähän, nyt vetelee unia kantoliinassa. Miska on sellainen kengurunpoikanen että oksat pois, sylissä on aina paras olla :heart: mikäs siinä, mutta saapi kattoa miten onnistuu kun iskä lähtee töihin ja pitäisi esikoisenkin kanssa touhuta...

onko muilla käynyt paljon vieraita? meillä ei mitenkään kauhean paljoa ja nekin on olleet sellaisia että kehtaan pyytää kylään vaikka kämppä on kuin pommin jäljiltä. MUTTA anoppi ja appi tulee ensi viikolla. ei siinä mitään, anoppi on aivan ihana mutta appiukkoa en kerpele jaksa! se ei osaa olla sekuntiakaan hiljaa, tietää kaikesta kaiken (mm. Minean ollessa pieni neuvoi mua imetyksessä - kysyin sitten että montakos lasta herra itse on imettänyt?), piereskelee koko ajan sairaan pahanhajuisia pieruja ja räkättää niitä.... ja mua suoraan sanoen ottaa päähän se, että kun mies on nyt viimein päättänyt tehdä tupakkalakon niin TIEDÄN että sitten taas ravaavat kaikki kolme tupakalla koko ajan ja siellä sitten istutaan parvekkeella pitämässä juttukerhoa. mua kun ei voisi vähempää kiinnostaa istua pihalla tällä kelillä jauhamassa kakkaa tupakansavussa :x ja sitten mies saa taas kiukutella kun "lopettaa" tupakointia toviksi :kieh: ja anoppi EI VOI tulla yksin meille kun hällä ei ole ajokorttia ja pelkää julkisia kulkuvälineitä mahdottomasti :headwall: kun joskus olisi ihan kiva saada pelkästään mummi tänne kylään, mulla menee suurin osa lapsista huolehtimisen jälkeen jäävästä energiasta siihen että kuuntelen appiukon selitystä asioista joista en tiiä mitään ja ihmisistä joita en tunne. eikä kiinnosta. huoh.

no, eiköhän se siitä. mä olen yleensä vetänyt jossain vaiheessa väsyitkut kun appiukko on täällä, viimeksi oksentelin koko kyläilyn niiden pierujen takia - eikä se mennyt siltikään perille herralle.

noniin, tulipahan tilitettyä.

RouvaPannunen
repesin hieman tuota "ass-monologi"-termiä :LOL:
 
Minusta tuli äiti, aviomiehestäni Isä. täydellinen Prinsessa syntyi 12.04 klo 00.27. Tyksissä synnytyssalissa nro 9

4010g
52cm
38,5 cm
pisteet 9-9-10
synnytyksen kesto 8h10min


Tässä lyhkäisyydessään hiukan synnytyskertomusta.

Perjantaina 41+5 minulla oli tosiaan se yliaikaskontrolli. Tilanne oli täysin sama kun viikkoa aiemmin ja lääkäri ajatteli että odotellaan viikonlopun yli vielä.. Minä pidin pääni ja vaadin saada jäädä käynnistykseen. Olihan kassit mukana ja koti siivottu valmiiksi jo tuhat ja sata kertaa =)

klo 11 sain ensimmäisen annoksen kohdunsuulle sitä avaavaa lääkettä. 2cm auki
klo 15 sain toisen annoksen.
klo 15.30 kanttiiniin kävellessä menivät lapsivedet. hetkeä myöhemmin tunsin elämäni ensimmäiset kipeämmät supistukset.
klo 16 todettiin että lapsivesi vihreää
klo 16.30 siirtyminen synnytyssaliin, oksitosisiinitipalla vauhditettiin synnytystä.
klo 17.00 tuli jo kovat säännölliset supistukset. pyysin ilokaasua. auki 4cm
klo 18.00 pyydettiin epiduraali
klo 19.15 HUOM aika. sain epiduraalin. eka pistos epäonnistui. toinen onnistui, onneksi. Oisin ehkä muuten kuollut. ;) olin jo 8cm auki
klo 21.45 sain lisäannoksen epiduraalii. reilut 9cm auki
kätilö sano että hetki vielä, niin sitten sais ruveta ponnistelemaan kun sellaista tarvetta ilmaantuu.
klo23.15 ponnistutarve oli ollut kokoajan samanmoinen joten en enää jaksanut odotella sen suurempia "oloja" joten alettiin hommiin. vauva piti saada rauhallisesti ulos, ettei vetäisi lapisvettä sisälleen joten mun kohdallani kätilö joutui jopa pyytämään että saa lopettaa ponnistamisen tälle supistukselle että vauva liikkui jo riittävästi. Ette usko kuin puuduttavaa se oli, mä olisin saanu sen varmaan kerta rykäisyllä ulos, mutta
klo 00.27 tyttö putkahti maailmaan. Eikä ollut vetänyt vettä keuhkoihinsa =)
Istukka syntyi yhdellä ponnistuksella täydellisesti. painoi 900g =)
Tikkejä tuli sisälle 4kpl ja välilihaan 2. -toinen niistä kirraa niin pirusti =(

Synnytyksen jälkeen olin niin hyvin voiva, että kävin 15min viilentävässä suihkussa. Tuore isi kylvetti vauvan ja sitten nautittiin iltapalaa. Kävelin omin jaloin osastolle.

Osastolla oltiin klo 04 aikaan. Loppyö meni pienokaista ihmetellessä ja onnen kyyneleitä ainakin tuhat vuodattaen. Lauantai päivä lepäiltiin ja vähän kävi vieraitakin.

Mutta sitten sunnuntai valkeni huonona =(

Noustessani aamulla sängystä ylös, silmissäni vain pimeni ja oli pakko mennä takaisin maate. Soitin hoitajan paikalle ja pyysin saada lääkettä. Hetkeä myöhemmin tunsin kuinka hartiani ja niskat löivät täysin lukkoon ja takaraivoa alkoi vihlovasti särkeä.. soitin uudestaan hoitajalle ja pyysin saada jotain vahvempaa. Tuskissani 2h kärvistelin sängyssä, pelkkä silmien avaaminen sai pyörryttävän olon aikaan. Vauva vietiin minulta pois, itkin!
Jossain vaiheessa minulle epiduraalipiikin pistänyt anestesialääkäri tuli kertomaan ikäviä uutisia. Minulle tehty epiduraalipuudus nro1 oli epäonnistunut harvinaislaatuisella tavalla 1:1000 ja epiduraalitilaan epäiltiin jääneen ns. tyhjiö tila.
Minua lähdettin kärräämään sängyllä leikkaussaliin. Sali oli n. 3x3m pieni koppi joka oli täysin valkoiseksi verhoiltu. Ennen sinne siirtymistä, minut riisuttiin ja sterilisoitiin kauttaaltaan kylmällä aineella. Lääkäri kertoi, että tämä on yksi kliinisimpiä toimenpiteitä mitä onkaan. Minulle laitettiin hengityssuoja ja aseteltiin sellaiseen asentoon jossa pitää pysyä liikkumatta ja hengittämättä n. 30sek. Minulle tehtiin epiduraalitilaan veripaikka käytännössä, minulta otettiin kädestä 20ml verta joka siirrettiin piikin avulla epiduraalitilaan tyhjiön täytteeksi. Aika pian toimenpiteen jälkeen niska alkoi relaamaan ja päänsärky hävitä.
Tunnin siinä oltuani maate, lääkäri tuli tarkastamaan kaikki refleksini ja pääsin huoneeseen lepäämään. Pahimmillaan olisin voinut halvaantua toimenpiteestä =(
Minut määrättiin 6h täysmakuulle, en saanut vauvaa kun viereeni, imettää en pystynyt ettei tule niskajännitettä. Onneksi mieheni oli koko sen ajan seurassani.

Loppuviimein kaikki hyvin. Toivuin operaatiosta todella nopeaan. Ainoana jälkiseuraamuksena keskivartalon pieni ns puudutus tila joka kestää viikosta kahteen. Lihaksissa ei ole paljoa voimaa ja käveleminen on todella hidasta. kauheasti nostella ei mitään tarvi...
Mieli on kuitenkin virkeä, onnellinen ja tarmoa täynnä. Hulluna tahtois jo touhuta kaikkee, mut täytyy nyt vain antaa aikaa paranemiselle. ennättäähän sitä =)

Eilen päästiin sairaalasta kotiin. Ensimmäinen yö sujui yhtä mallikkaasti kuin aiemmatkin.
Voice on äärimmäisen kiltti ja tyytyväinen vauva. Vaipanvaihtoa hän ehkä vähän inhoaa ;)
Herää itse säännöllisesti syömään ja nukahtaa taas. jaksaa n. 4h vuorokaudesta hiukan seurustella. Otin kapalon käärinnän yökäyttöön heti ensimmäisestä yöstä lähtien. Siinä vauva jotenkin rauhoittuu eri tavalla ja oppii erottamaan yön ja päivän eron selkeämmin. Yöllä ollaan tiukassa kapalossa, pimeässä ilman ylimääräisiä ääniä. Päivä on taas sitten luonnollisesti touhua täynnä. Tämä vaan vinkkinä ehkä jollekin!

Oliskohan tässä olleet tärkeimmät. Nyt täytyy ruveta leipomaan täytekakkuu mieheni työpaikalle jossa mennään käymään huomenna =)

loppuun vielä parit tuoreet valokuvat ihailtaviksenne.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1939237.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939178.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939247.jpg

Minä ja Voice 5 vrk :heart:

:heart: :heart:

ps. Lämpöiset vauvan tuoksuiset onnittelut kaikille jakaantuneille ja ihan hieveästi tsemppii muille viimeisille päiville! Niin se vaan, on että kyllä se piiiitkäkin odotus palkitaan !
 
Angel! :hug: Kuulostipa hurjalta tuo jälki juttu. Ihan kauhistutamaan rupesi!! Onneksi kaikki meni kuienkin parhain päin ja olet jo toipimussa!
Aivan älyttämän ihana tuo teidän prinsessa. Niin suloinen että!! :heart:

Kuulinpa että naapuri oli ehtinyt ennen mua synnyttämään. Sillä oli laskettu aika 2.5. Sanoinkin sille että oot vaarmaan aikasemmin synnyttänyt kun minä tai ollaan yhtäaikaa synnyttämässä. No en oisi uskonut että se näin äkkiä synnytti. En tiedä kauanko oli mennyt synnytyksessä. Mies vaan oli kuullut toiselta naapurilta että vauva oli tullut.
Mies tuossa on povannut ett viikonloppuna lähettäis synnyttämään!!
:kieh: Saapa nähdä, itellä ei ainakaan tunnu yhtään siltä..
 
Vauvan tuoksuiset onnittelut kaikille jakaantuneille!!! :flower:

Tässäpä synnytystarinaani:
ti-ke yönä tuli muutama kipeä suppari johon heräsin, mutta nukahdin kuitenkin heti niiden jälkeen. Aamulla tuli myös pari, jolloin ilmoitin miehelle ja anopille, että lähtö tulee parin päivän sisään. Päivän olin normisti esikon kanssa, ulkoiltiin ja tehtiin kotihommia. Suppareita tuli silloin tällöin. N. klo 16 aikaan mies lähti esikon kanssa ulos ja mä jäin sisälle lepäileen ja hiukan kellottamaan suppareita. Ne tuli reilun 10 min. välein. Soitin kuitenkin varulta äitipolille, koska esikon synnytys oli nopea. He oli sitä mieltä, että kotona vaan siihen asti kun supparit on alle 10 min. välein. Kuitenkin mulle tuli ajatus, että haetaan anoppi meille jo illalla, koska synnytys kuitenkin on yöllä. Anoppi tuli meille 18 aikaan, mentiin saunaan ja kun sieltä tulin, sanoin miehelle että nyt me mennään. Lähdimme matkaan 19.30 aikaan. Matkalla supparit loppui lähes täysin. Olimme sairaalassa 20.30 ja silloin olin 5 cm auki. Makasin reilun tunnin käyrällä, kunnes kätilö tajusi että nyt on kiire ja sit menin saliin. En saanut lainkaan peräruisketta, koska vauva olisi syntynyt pönttöön. Salissa kätilö sanoi, että ei muuta kun ponnista. Kerkesin kuitenkin pyytää kipulääkettä, koska mua oksetti aina supparin yhteydessä. Lääkäri tuli ja sanoi, että kohdunkaulan puudute ainoa mitä voidaan ajatella, hän laittaa sen mutta ei takaa onko enää vaikutusta. Mutta siitä oli apua. Saliin menin siis hiukan jälkeen 22 ja vauva syntyi 22.59. Ei tullut repeämiä ja pystyin käveleen osastolle.

Osastolla oltiin vajaa 2 vuorokautta ja nyt kotona alamme pikku hiljaa pääsemään rytmiin. Esikko vajaa 3 v. meni arvatenkin sekaisin uudesta tulokkaasta, mutta ajan kanssa varmasti sopeutuu tilanteeseen.

Toistaiseksi vauva on syönyt ja nukkunut, ei mitään kummempia masuvaivoja.

Huvikummun vääpeli ja vilma 6 pv
 
Eipähän ole tullu kirjuuteltua tälle listalle,vaikka alku raskaudessa innolla ilmoittauduin mukaan.
Mutta jos nyt jaksais kun pieni neiti on maailmassa.
Eli meille syntyi tyttö,25.3 klo:13.58 rv.38+2,paino 2670g ja pituus 45cm.
Käynnistettiin ja synnytys kesti 1t 50min.
Synnytin kanta-hämeen keskussairaalassa.
Eilen olimme toista kertaa neuvolassa ja pituus oli jo 50cm ja paino 3370g.Koetan ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoittaa tänne listalle välillä etten vain käy lukemassa toisten kuulumisia.
 

Yhteistyössä