***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

suppikselle onnea isosta jötkäleestä :heart: :D
ihana aprillivauva :flower:
(mieheni on aprillivauva myös ollut, nyt siis jo 31v) :whistle:


mies lähti poikien kanssa bussi ja junaretkelle. pienet ne on lapsilla toiveet.
ennen tosin liikuttiin enemmän bussilla ja junalla, mutta kun tänne perähikiälle muutettiin niin ei täältä kulje kuin bussi hgin keskustaan harvakseltaan ja sekin kestää 45 min- ruuhka-aikaan kauemmin.
tosin ei tää oikeasti ole perähikiää, juuri kehä 3 "väärällä" puolella asutaan :LOL:
mutta silti.. B)
minä sitten pakkasin itseni autoon ja hurautin jumboon ostoksille, lähinnä ruoka sellaisille.
nyt on jääkaappi täynnä miehilleni ensi viikoksi, ei tarvi kun maitoa ja leipää ostaa.

vielä olisi siivous edessä päin. senkin aion kyllä tänään suorittaa koska huomenna on mun lepopäivä ennen synnytystä ;) ja vaadin saada nukkua ja maata vaikka koko päivän. tosin tuskin kykenen siihen.. :whistle: :D

jospa tästä hakisi suklaajäätelöä pakkasesta ja sitten tarttuisi imurin varteen.. :wave: :wave:
 
Päivää ja onnittelut vauvan saaneille, alan olla jo pihalla, kun oli sivutolkulla tullut tekstiä sitten viime kirjoittaman = eilisillan! :flower:

Mulla on kyllä tunnelmat nyt aivan miinuskäyrillä, paitsi että turhauttaa tämä loputon odotus, miehen kanssa tuli vielä riitaa - taas. :'( |O Hän ei ymmärrä mitään mun työstä, joka ei ole niitä rahallisesti kannattavimpia, mutta kuitenkin rupesi päsmäröimään, kun otin puheeksi, että jos isäkuukauden aikana yrittäisin käyttää tilaisuuden hyväkseni ja alkaisin seuraavaa näyttelyä suunnitella. Oon siis kuvataiteilija. Miehen mielestä ei ole mahdollista, että on olemassa ala, jolla (nuori, ei nimeä saanut!) tekijä joutuu ensin pistämään "kädet saveen" ja vasta sitten saa tiedon rahoituksesta. Mutta kun oon ollut kunnon työelämästä niin kauan poissa, en voi mitenkään odottaa, että pelkällä näyttelysuunnitelmalla saan kunnon apurahat. Lisäksi en jätä näyttelyitä ym. pitämättä, vaikka en penniäkään saisi, muuten voin täysin sanoa hyvästit koko alalle. Tosi ylimielistä mielestäni ruveta tuolla tavalla päsmäröimään! |O Jos ei passaa, saa sitten jättää isäkuukautensa käyttämättä! Olen lasten kanssa kotona niin kuin yleensäkin, sillä vaikka en kuukaudeksi voi palata leipätyöhöni eli opetushommiin, käyttäisin kyllä mieluusti tuota aikaa vähän ammatillisten juttujen edistämiseen, etenkin kun toinen vaihtoehto on "perheen yhteinen loma", niin kuin mies oli ajatellut - lue: hänellä tilaisuus käydä kuvausretkillä vähän väliä. |O |O |O

Anteeksi nyt pitkä ja sekava sepostus, mutta on kyllä tosi paha mieli nyt ja sellainen olo, että jos Paapau rupeaisi nyt syntymään, menisin mieluummin yksin synnyttämään kuin tuon armaani kanssa. Hänellä se vain on aina raha mielessä. Eikä sekään vielä, mutta kun ihan oikeasti en voi elää elämääni hänen ehdoillaan. Sanoinkin, että jos en kuvataidetta voi hänen kanssaan ollessaan tehdä, en sitten valitse häntä, koska kyllä mun täytyy omaa elämäänikin saada elää. Jos vaikka en yksinhuoltajana pystyisikään keskittymään/rahoittamaan tekemistäni, sitten tietäisin, että kysymys on rahallisesta puolesta, mutta miehen mieliksi en luovu ammatillisista unelmistani. Oisin vain katkera lopun ikääni. :'( :'( :'( Että tällaisia raskaita ajatuksia täällä on ollut, melkein unohtuu tämä odotuksen pituus...

No mutta rentoa viikonloppua,
t. Kalenteri ja Paapau jo 41 + 1, huhhuh.

Muokkaus, jo aavistuksen rauhoittuneena: siis tosiaan tarkoitan isäkuukautta sitten kun Paapau on jo isompi, en toki rupeaisi mitään ammatillisia kunnianhimoja ajamaan juuri synnyttäneenä :D
 
Suppikselle ja Anulle suuret onnittelut vauvojen johdosta..

Kylläpä nyt on sitten vauva uutisia tullut parin päivän sisällä, voipi olla aika hiljasta kohta täällä palstalla.. Noh, mie ainakin olen täällä varmasti loppuun saakka jos se vaan on tuosta vauvelista itestään kiinni.. Maanantainahan on taas polilla kasvuseuranta käynti.. Mutten jaksa millään uskoa että ne käynnistämään alkais siltikään, kun viimeksikin vain kotiin passittivat.. :(


Kävin sitten hammaspäivystyksessä lääkärillä ja paikkasivat yhden reiän tuolta alhaalta ja kahtotaan nyt jos se sitten olisi se syy ollut tuohon kipuun.. Lääkäri oli vain sitä mieltä, että välttämättä ei noin pieni reikä sellaista luukipua aiheuta, mutta ei voinut varma olla.. Onpa nyt silti ainakin reikä paikattu, jos ei muuta.. Pari tuntia pitäis tässä malttaa olla vielä ja sitten pääsisi tuon irtokarkkipussin kimppuun jonka kokosin kaupassa.. Nam.. :p

Nyt vois imuroida.. Ihan varuulta jos ne vaikka sisälle maanantaina ottaiskin.. :whistle: Olispa sitten ainakin puhdasta.. ;) Nykyään pitää jo melkein keksiä syitä tuolle siivoamisella, muuten se vois nimittäin jo vaikuttaa hiukan hullun touhulta.. :ashamed:

Sofku ja edelleen 38+4
 
Anulle miljoonasti onnea pienestä prinssistä :flower: =) Voi ensi alkuun olla kivakin tuo yhteinen syntymäpäivä, ja kun nuori herra vähän kasvaa, voihan sitä sitten pitää kuitenkin omat synttärit molemmille niin halutessaan =) Ei ainakaan sitten Taysissa enää nähdä, pääset sopivasti "jaloista" pois;-)

Sain kuin sainkin vähän haravoitua ja koirankin lenkitin, nyt sitten supisteleekin taas niin, että täytynee hetki hengähtää :whistle:

Ai niin, tuohon galluppiin: mies tulee synnytykseen mukaan, isyyslomaa tuskin pitää (yksityisyrittäjälle hankalaa) paria päivää kauempaa, mutta lupasi hetken aikaa tehdä vain osapäiväistä, että ehtii meitäkin paapomaan =) Naapuri on buukattu tarvittaessa koiraa ulkoiluttamaan, eli ei tarvitse siitäkään murehtia, onneksi ;)

Jos koittaisi tämänkin päivän kuluttaa jollain lailla loppuun...

Dooris ja Väinö 41+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalenteri:
Voi onnea Anulle! =) :heart: Niinpä vaan pääsi jo jakautumaan *kade* Tuli sitten se sama synttärikin, mutta tosiaan, mun mielestä vain kiva juttu! =)
onnea täältä myös anulle ja koko perheelle.
musta kanssa ihanaa että sama synttäripäivä molemmilla. :D

:flower: :flower:


omaan napaan
juuri kämppä siivottu.
imuroitu ylä että alakerta, siirsin yksin jumalattoman kulmasohvan kun oli pakko muka saada pölyt pois sieltä.
tein löytöä sen kamalan pölyn lisäksi, poikien aakkos-palapelin viimeiset puuttuvat kirjaimet löytyi B)
vessat hankasin, lattiat pesin ja portaat.
nyt on hyvä mieli olla- selkä vaan ei tykännyt hyvää. kipeähän siitä tuli :/

että sellaista. sainhan tehtyä ;)

viljaliina ei kai sitä erikoisemmin tarvii siivota kun vauva tulee taloon. mä vaan sain siivouskohtauksen tänään. ja onhan se kivempi tulla vähän siistimpään kotiin vauvan kanssa kun tuskin heti jaksan siivota tällein koko taloa.. :whistle:
tosin tiedän kun mies on lasten kanssa pari päivää kotona niin kämppä räähtää käsiin.. siltikin :D
 
No niin, onniteltavaa riittää taas - eli onnea ainakin anuuulle, Janessalle, Huvikummun vääpelille, Suppikselle, angelille ja kaikille jotka mahdollisesti unohdin listasta! :flower: =)

sofku täällä varmaan ollaan myös loppuun asti... neuvolassa on jo varoiteltu, että hyvin saattaa mennä yliaikaiseksi, eli helposti odotus venähtää toukokuun puolelle.

Siivous mietityttää täällä: miten tarkkaan kämppä pitäisi puunata puhtaaksi, ettei vauveli saa ensimmäiseksi jotain allergiakohtausta? Pitäisikö tyyliin pestä kaikki omat peitot ja tyynyt ja verhot ja vastaavat, vai riittääkö ihan normaali perussiivous (joka sekin on meillä aika harvinainen ilmiö :ashamed: ).

Viljaliina 38+2
 
Paljon Onnea Anuulle, Angelille, Suppikselle, Janessalle ja huvikummun vääpelille :flower: :flower: ja kaikille muillekin joita en ole muistanut onnitella :flower:
Onkos meillä muuten vielä pinoa tuolla vauva puolella kun ei silmiin ainakaan osunut?

Meillä ensimmäinen yö kotona meni oikeastaan ihan hyvin. Normaalien ruokailu herätysten lisäksi kerran neiti valvotti äitiä ränästämällä, mut sanoinkin että valvottakoot ihan kuin paljon vaan, kunhan tyttö on kotona ja kaikki on hyvin.
Nyt päivällä ei sitten ole muuta tehnytkään kuin nukkunut, taitaa olla vieraskoree kun ei edes itke silloin kun in vieraita :)
Anoppi oli leiponut kamalat kasat kaikkea hyvää meille, kakkua, kääretorttua, pipareita, pullaa, sämpylöitä, pitsaa ja täytekakkua. Nyt on mitä tarjota vieraille kun tulevat kaikki vauvaa katsomaan =)

Jaahas... jos vähän oikaisisi kanssa sohvalle vielä kun neiti nukkuu, tunnin sisällä varmaan herätään syömään =)

T:Joanna ja Tiltsu 9pv.
 
Hirmuisesti oli tullut tekstiä ja etenkin VAUVOJA edellisen käyntini jälkeen...joten oikein lämpöiset ONNITTELUT KAIKILLE jotka ovat nyyttinsä saaneet :flower: :heart:

Ja tsemppiä tosi toimissa oleville :hug:

:hug: kaikille muille!

Itellä oli tuossa pari tuntia sitten useampi kovempi supistus mut nyt laantuneet...huomenna olis eräpäivä :heart: saa nähä kuin pitkälle mennään yli ajalle :whistle:
Vois jo kyllä syntyäkin :heart: täällä ootetaan kovasti :)

Aippa3 ja poikanen 39+6
 
Onnea anuuu!!! :flower: :flower:

Minäkin sain just siivottua.. tai siis en mä kyllä muuta tehnyt kun laitoin tiskikoneen ja pesukoneen pyörimään ja imuroin koko kämpän, mutta kuitenkin... nyt on kuitenkin parempi fiilis kun olen jotain tehnyt.
Käytiin myös miehen kanssa päiväkävelyllä, kun on niin nätti ilma. Sen jälkeen onkin alaselkää, tai oikeastaan tuolta pakaran alta kolottanut aika lailla. Välillä meinaa jalat pettää alta. Varmaan siellä taas joku systeemi painaa tuonne hermoon...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

elzibelzi ja Nöttönen 38+4
 
Heippa!

Viljaliina, meillä kasvatetaan lapsen vastustuskykyä: ei mitään ylettömiä puunauksia vaan ihan perussiivous on tavoitteena. =)

Nyt on sitten ommeltu valoverhot ja kaksi pöytäliinaa. Ei noissa nyt niin hirveästi kyllä ompelemista ollut vaan lähinnä käänteiden silittämistä. Vähän virkisti saada jotain aikaan. Mieskin tuli yllättäen vastaan siinä valovuosien päästä ajankohtaisessa isäkuukausiasiassa, ehdotti että teemme mulle kunnon työtilan autotalliin, jotta voin siellä keskittyä hommiini :eek: Elämä siis taas siedettävää, paitsi kun Paapau ei suostu syntymään.

Mietin, että kaipa se synnytys käynnistyy oikeasti, kun on käynnistyäkseen? Vai pitäisikö joskus illalla, jos kivuliaampia supistuksia, jäädä valvomaan ja odottamaan synnytystä eikä mennä petiin nukkumaan normaaliaikaan? Kyllä mun nyt on täytynyt tehdä jotain väärin, kun toinen lapsi on kyseessä ja menee vieläkin pidemmäksi kuin eka :p Onko vähän typeriä mietteitä :ashamed:
 
Täällä kämppä taas kiiltää, ruoka laitettu ja ostoksilla käyty. Nyt on selkä armottoman kipee. :(

Onnittelut anuulle ja suppikselle :flower: :flower:

Mä en taida päästä koskaan synnyttämään, aika tuntuu matelevan.. Odottavan aika on pitkä..
Tälläisissä mietteissä sh07 rv 38+2
 
Kiitos Dooris ja Kalenteri - taas tuli juuri se vastaus, jota toivoinkin :D :flower: Ja hienoa, että mies tuli järkiinsä, Kalenteri!

Raivostuttaa vaan, kun meillä tuo mies lontustelee aina kengät jalassa ympäri kämppää. Ei ole yhtään hyvä juttu, etenkin kun ei niitä lattioita jaksa kovin usein pestä. Mutta jospa se vastustuskyky tosiaan kasvaa sitten... mulla ei ainakaan ole mitään allergioita tms. ja olen ilmeisesti kasvanut melkoisen pölymäärän keskellä =) Taitaa joka tapauksessa olla aika tyypillinen kinastelun aihe loppuraskaudessa tämä siivoaminen!
 
Vuotaraaputin Kiitos =) Näin olen tehnytkin, ajattelin vaan vielä varmistaa. Meillä neiti saa tisun jälkeen aina jonkin verran lisämaitoa pullosta, kun oma maito ei riitä. Kovasti toivoisin että maitomäärä lisääntyisi ja pärjättäis ilman lisämaitoa. Joten vinkkejä otetaan vastaan kuinka siinä onnistuttaisiin?
Nyt neiti on taas masu täynnä joten äippä lähtee nyt kauppaan =)

Joanna
 
No niin, tyhmä kysymys tuttipullojen keittämiseen liittyen;
Täytyykö oikeasti keittää ja jos, niin kuinka kauan, vai riittääkö vain, jos keittää vedenkeittimessä vettä ja kaataa sitä pulloihin antaen niiden hetken seistä? Kiva tämä, että tietää lastenhoidosta "kaiken" :LOL: eli ei yhtään mitään :whistle:
 
Ja niinhän siinä kävi,että tiistaina se lähtö tuli..
Ja POIKAHAN se meillekkin pullahti.Viikkoja oli se 40+2 ja mitat 3800g ja 52cm!
Koitahan Kalenteri saada nyt ne lottopotkarit ja tietty kaikki muutkin, jotka kärsimättömästi jakaantumista oottaa ja toivoo :hug: :heart: :heart: :heart:
Nyt taas tissittelemään :wave:
T:A-I ja Tuttitappi kohta 4 vrk
 
Anuuu ja Aina-Ilona onnittelut kääröistä! :flower: :flower:

Täällä pitää tosiaan semmoista sutinaa nykyisin, että kun pari tuntia on poissa niin heti tapahtuu. Ei meitä taida kohta loppukuulle paljon enää jäädä.

Risut on nyt kerätty. Kyllä otti voimille ja nyt on selkä kyllä tosi kipeä. No onhan hyvä syy loikoilla sohvalla ja kattoo lätkää. Meilläkään ei mitenkään erityisesti siivoilla vauvan tuloa varten. Ei ole ennenkään siivoiltu ja hyvin on pärjätty. Meillähän on myös kissa ja koira, niin ei se erityisen siistinä pitäminen muutenkaan onnistuisi, ainakaan hermoja menettämättä. Allergioilta on meilläkin vältytty, ainoastaan keskimmäisellä on heinäallergia, ja se nyt ei varmaan johdu siivoamisesta tai siivoamatta jättämisestä.

Mutta kattomaan peliä!

Puella ja Kompiainen 38+4 yhä
 
Heippa vaan! Ja onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :flower: :flower:

Meille syntyi 7.4. klo 10.54 poika. Pieni, mutta pippurinen, 2985g ja 49cm. Eilen päästiin kotiin. Leikkaus meni hyvin, vaikka menetinkin aika paljon verta ja hb on laskenut tosi alhaalle. Vaan eiköhän se tästä. Kotonaolo on lähtenyt sujumaan hyvin, vauvaa pitää painonsa takia syöttää kolmen tunnin välein.

Kauheesti oli tullut tekstiä tässä välillä, en niitä nyt jaksanut käydä lukemaan. Tulinpahan vaan ilmoittautumaan =)
 
Jo-hannalle ja Aina-Ilonallekin onnittelut vauvaantumisesta :flower: =)

Täälläkin luulin jo jotain tapahtuvan, kun yht`äkkiä lorahti jotain housuun.. En ole enää varma mitä oli, oliko valkkaria vai lapsivettä, sen verran tuli, että pikkuhousunsuoja ja pikkarit kastuivat, enempää ei sitten ole näkynytkään.. Supistelee kyllä, mutta taitaa olla täysin väärä hälytys kuitenkin.. :whistle:

Dooris ja Väinö 41+3
 

Yhteistyössä