huhhuh,tiedän naapurin olevan raskaana melko alussa ja se poltti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neighbour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neighbour

Vieras
tänään takapihallaan tupakan... enpä kovin hyvällä voi katsoa kun seuraavan kerran törmätään :( enkä usko että muutkaan taloyhtiömme äidit,kunhan asiasta pääsen kertomaan.. tiedän että on raskaana koska hänen miehensä oli kertonut mun miehelle viime viikolla että olivat käyneet ultrassa ja kaikki oli ollut hyvin.

Ja asia kuuluu sulle miten? Ja siitä kertominen muille on sun tehtävä?

Mitä jos kysyisit ihmiseltä suoraan. Jos sillä on vaikka vaikeeta ja tarttee apua.

Taidat olla niin provo kun asiaa tarkemmin miettii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä jos kysyisit ihmiseltä suoraan. Jos sillä on vaikka vaikeeta ja tarttee apua.

eikö sun mielestä lapsen pahoinpitely ole muiden asia? parempi että asia on muidenkin tiedossa. voi esim. ilmoittaa neuvolaan, jos jatkossakin polttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eikö sun mielestä lapsen pahoinpitely ole muiden asia? parempi että asia on muidenkin tiedossa. voi esim. ilmoittaa neuvolaan, jos jatkossakin polttaa.

Miten se on parempi, että juoruilet naapureille asiasta? Ja mitä neuvola asialle voi. Oon samaa mieltä, ettei raskaana pidä polttaa, mutta minkäs teet.

No me ei voida asialle mitään. Tuskin hänkään sua enää hyvällä katsoo, kun levittelet asioitansa täällä. Etkä voi tietää vaikka kesken olisi mennyt, vai onko miehesi aina jokin viestintuoja kenen jutut pitää 100% paikkaansa, vai oletko ennustaja?

Onhan se ikävää, että osa polttaa raskaana.

Mä poltin viime viikolla aika montakin tupakkaa vaikka tiesin että olen raskaana :whistle: Viime viikolla siis rv 4+jotain. Muutaman päivän ollut nyt ilman eikä vois kuvitellakaan että polttais :x Jo se haju on niin :x :x :x

=D j aneuvolantäti soittaa sossuun et ottakaa se sikiö äkkiä huostaan kun sitä pahoinpidellään..

Ei ole sun asias sitten millään tavalla.
Eikä sinun kuulu neuvolaan soitella. Neuvolassa kysytään kyllä, että polttaako ja paljonko.
Tietää varmasti riskit ja on valintansa tehnyt.

Tiedän erään naisen joka käytti aineita/alkoholia jne ekassa raskaudessa. Toisesta raskaudesta sai tietää vasta noin puolessa välissä raskautta, tai no sai ja sai. Ei, muka lääkäritkään sitä huomanneet. Poltti ja joi siihen asti. Poltti edelleen, kun sai tietää. Alkoholia ei tainnut käyttää. Molemmat syntyneet normi ajoilla ja "normaalina", mutta lapsen kehitys tulee olemaan varmaan erilaista noiden takia. Esim adhd on varmaan molemmilla. Mitä yhdestä tupakasta??

Alkuperäinen kirjoittaja voidorka:
Eikä sinun kuulu neuvolaan soitella. Neuvolassa kysytään kyllä, että polttaako ja paljonko.

Eipä kaikki varmaan rehellisesti kerro polttamisesta.. jos soittaa ja kertoo näkemästään, on asia varmasti tiedossa. Tämä on myös välittämistä lapsesta. Haluaisiko sikiö, että edes läheiset välittää jos äiti ei välitä? kyllä haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja No hei:
Tiedän erään naisen joka käytti aineita/alkoholia jne ekassa raskaudessa. Toisesta raskaudesta sai tietää vasta noin puolessa välissä raskautta, tai no sai ja sai. Ei, muka lääkäritkään sitä huomanneet. Poltti ja joi siihen asti. Poltti edelleen, kun sai tietää. Alkoholia ei tainnut käyttää. Molemmat syntyneet normi ajoilla ja "normaalina", mutta lapsen kehitys tulee olemaan varmaan erilaista noiden takia. Esim adhd on varmaan molemmilla. Mitä yhdestä tupakasta??

No mistäpä sitä tietää käyttääkö tämä minun näkemä eukko muitakin aineita sisällä. Neuvolan on siitä syystäkin oltava varpaillaan. Monesti tupakkaa polttavat myös juovat.

Se että te ette välitä viattomista lapsenaluista ei tarkoita että kaikki välittävät olisivat provoja. neuvolaan ilmoitus voi pelastaa lapsen tulevaisuuden. meidän ikkunasta suora näköyhteys ko. perheen takapihalle. jos näen että lapsia kohdellaan väärin, on velvollisuus ilmoittaa.

aika paljon asioita joutuu miettimään tällasten kysymysten äärellä...itse kuulin juuri että tuttu oli saanut toksoplasmoosin ja lapsi mennyt kesken kun oli lasten hiekkalaatikolla ollut kissan ulostetta..syyttääkkö kissan omistajaa joka saattaa olla kuka vain lähiökissojen omistaja vai äitiä joka ei huolehtinut käsihygieniasta, ..mitenköhän minä olen terve j ahyvinvoiva j aniin moni mukin kun miettii paljonko enen äidit polttivat ja sisällä poltettiin..tiedän että tupakk aon pahasta enkä todellakaan puhu sen puolesta mutta tietty hysteriä ja mustavalkoisuus nostaa väliilä niskavillat pystyyn..monissa maiss ajo ilman saastepitoisuus on niin huisi että moni suomimamma saisi jo astman ajatuksestakin saatikka että menisi sinne lasta odottamaan. tupakointi pahasta, rasva on pahasta, suola on pahasta, maksa on pahasta ( vaika enne sitä sai syödä )silakka on pahasta, tietyt maitotuotteet on pahasta, silti minusta minä ja moni muu sukupolveni edustaja olemme tyytyväisiä ja terveitä..toisin kuin lähemmäs 50 vuotiaina synnyttävien lapset joilla suuremmat riskit..entäs jos on suuri mahdollisuus perinnölliseen sairauteen joka vaikuttaisi paljon tulevan lapsen elämään..onko äidillä oikeus päättää se lapsen puolesta..joo..pikkasen kyllästynyt ja kiukkuinen..kuhan pohdiskelen omaa huonoa omaa tuntoani laannuttaakseni kun ekan kanssa en polttanut ja toisen kanssa poltin ja toistaiseksi vielä hyvin kehiottynyt ja terve tämä nuorempikin on.

Alkuperäinen kirjoittaja No hei:

No mistäpä sitä tietää käyttääkö tämä minun näkemä eukko muitakin aineita sisällä. Neuvolan on siitä syystäkin oltava varpaillaan. Monesti tupakkaa polttavat myös juovat.

helvattu että voi olla pieni elämä jollaki.....

Alkuperäinen kirjoittaja voidorka:

Eipä kaikki varmaan rehellisesti kerro polttamisesta.. jos soittaa ja kertoo näkemästään, on asia varmasti tiedossa. Tämä on myös välittämistä lapsesta. Haluaisiko sikiö, että edes läheiset välittää jos äiti ei välitä? kyllä haluaisi.

Toivotaan, että neuvolan täti osaa ohjata sinukin sitten oikeaan paikkaan hoitoon! Kyylä ja pahansuopa ihminen olet!
Tiesitkö että se yksi tupakka ei vaikuta sikiöön mitenkään!

Yhteistyössä