huhhuh,tiedän naapurin olevan raskaana melko alussa ja se poltti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neighbour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voidorka:
Ei ole sun asias sitten millään tavalla.
Eikä sinun kuulu neuvolaan soitella. Neuvolassa kysytään kyllä, että polttaako ja paljonko.
Tietää varmasti riskit ja on valintansa tehnyt.

Eipä kaikki varmaan rehellisesti kerro polttamisesta.. jos soittaa ja kertoo näkemästään, on asia varmasti tiedossa. Tämä on myös välittämistä lapsesta. Haluaisiko sikiö, että edes läheiset välittää jos äiti ei välitä? kyllä haluaisi.

Kyllä jos fiksuja ovat ja istukasta se viimeistään näkyy, jos polttaa. Varmasti kysytään ja viimeistään siinä vaiheessa kertoo totuuden, jos fiksu on. Ei ole edelleenkään sinun asiasi.

Pakko kysyä, minkä ikäinen olet? Käytkö töissä? Onko sinulla ystäviä?
Eli onko sulla omaa elämää ollenkaan?

Se että te ette välitä viattomista lapsenaluista ei tarkoita että kaikki välittävät olisivat provoja. neuvolaan ilmoitus voi pelastaa lapsen tulevaisuuden. meidän ikkunasta suora näköyhteys ko. perheen takapihalle. jos näen että lapsia kohdellaan väärin, on velvollisuus ilmoittaa.

Jee, jee!

Alkuperäinen kirjoittaja No hei:
Tiedän erään naisen joka käytti aineita/alkoholia jne ekassa raskaudessa. Toisesta raskaudesta sai tietää vasta noin puolessa välissä raskautta, tai no sai ja sai. Ei, muka lääkäritkään sitä huomanneet. Poltti ja joi siihen asti. Poltti edelleen, kun sai tietää. Alkoholia ei tainnut käyttää. Molemmat syntyneet normi ajoilla ja "normaalina", mutta lapsen kehitys tulee olemaan varmaan erilaista noiden takia. Esim adhd on varmaan molemmilla. Mitä yhdestä tupakasta??

No mistäpä sitä tietää käyttääkö tämä minun näkemä eukko muitakin aineita sisällä. Neuvolan on siitä syystäkin oltava varpaillaan. Monesti tupakkaa polttavat myös juovat.

Mä poltan tupakkaa ja käytän alkoholia silti vain 2xvuodessa ?

Tiedän erään naisen joka käytti aineita/alkoholia jne ekassa raskaudessa. Toisesta raskaudesta sai tietää vasta noin puolessa välissä raskautta, tai no sai ja sai. Ei, muka lääkäritkään sitä huomanneet. Poltti ja joi siihen asti. Poltti edelleen, kun sai tietää. Alkoholia ei tainnut käyttää. Molemmat syntyneet normi ajoilla ja "normaalina", mutta lapsen kehitys tulee olemaan varmaan erilaista noiden takia. Esim adhd on varmaan molemmilla. Mitä yhdestä tupakasta??

No mistäpä sitä tietää käyttääkö tämä minun näkemä eukko muitakin aineita sisällä. Neuvolan on siitä syystäkin oltava varpaillaan. Monesti tupakkaa polttavat myös juovat.

:laugh: sä oot kyllä hupaisa eukko, ap!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä sinun kuulu neuvolaan soitella. Neuvolassa kysytään kyllä, että polttaako ja paljonko.

Eipä kaikki varmaan rehellisesti kerro polttamisesta.. jos soittaa ja kertoo näkemästään, on asia varmasti tiedossa. Tämä on myös välittämistä lapsesta. Haluaisiko sikiö, että edes läheiset välittää jos äiti ei välitä? kyllä haluaisi.

Toivotaan, että neuvolan täti osaa ohjata sinukin sitten oikeaan paikkaan hoitoon! Kyylä ja pahansuopa ihminen olet!
Tiesitkö että se yksi tupakka ei vaikuta sikiöön mitenkään!

Enpä minä nyt heti soitakaan. Mutta jos alkaa näkyä useammin tupakalla, päivittäinkin, soitan varmasti.

Toivotaan, että neuvolan täti osaa ohjata sinukin sitten oikeaan paikkaan hoitoon! Kyylä ja pahansuopa ihminen olet!
Tiesitkö että se yksi tupakka ei vaikuta sikiöön mitenkään!

Enpä minä nyt heti soitakaan. Mutta jos alkaa näkyä useammin tupakalla, päivittäinkin, soitan varmasti.

No sanoppas mistä tiedät, että se ei ole saanut kesken menoa? Haluaisin vielä tietää, että miten neuvolassa ryhdytään toimenpiteisiin tupakkaa polttavien äitien kanssa?

Vaikka oletkin ap oikealla asialla, niin neuvola on täysin voimaton sen edessä mitä aikuinen ihminen keholleen tekee, vaikka se vahingoittaakin uutta elämää.

ainakin ovat sitten tietoisia totuudesta ja voivat tehdä esim. huumetestin.

Se että te ette välitä viattomista lapsenaluista ei tarkoita että kaikki välittävät olisivat provoja. neuvolaan ilmoitus voi pelastaa lapsen tulevaisuuden. meidän ikkunasta suora näköyhteys ko. perheen takapihalle. jos näen että lapsia kohdellaan väärin, on velvollisuus ilmoittaa.

Minä olen polttanut vakituisesti 5 vuotta. Silti alkoholia en juurikaan ole kuin maistellut ja nyt viimeisesn vuoden olen ollut täysin juomatta. Aika pässi akka ap olet..

mitä ap kuvittelet että neuvolantäti sitte tekee??? ehkä antaa jotain valistusta mutta eihän TUPAKAN POLTTAMISESTA mihkään linnaankaan laiteta ja rinnasteta sitä mihkää lapsen fyysiseen pahoinpitelyyn. vai toivotko sielä että neuvolantäti ottaa sossuihin yhteyttä että se lapsi otetaan heti pois kun syntyy?? mä en missään nimessä itekkään polttais enkä ymmärrä miks joku polttaa ku on raskaana mutta EN YMMÄRRÄ MYÖSKÄÄN SUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sori vaan ei ne neuvolassa mitään tee!
Vähentämään pyytävät,jos ei kokonaan voi lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

helvattu että voi olla pieni elämä jollaki.....

No, sattuupa olee ihan tuttuja, että ei kovinkaan "pieni elämä" tarvitse olla. Ja tämä "nainen" on muutenkin mielestäni erikoinen tapaus. Hampaita puuttuu suusta, kroppa on luuta nahkaa ja hiukset näyttää melkein pudonneen päästä.

Vaikka oletkin ap oikealla asialla, niin neuvola on täysin voimaton sen edessä mitä aikuinen ihminen keholleen tekee, vaikka se vahingoittaakin uutta elämää.

mitäs se huumetesti auttaa??????

AP VASTAATKO KIITOS. No sanoppas mistä tiedät, että se ei ole saanut kesken menoa? Haluaisin vielä tietää, että miten neuvolassa ryhdytään toimenpiteisiin tupakkaa polttavien äitien kanssa, miksi he tekevät tupakkaa polttaville äideille huumetestejä? Mä pääsin tupakasta lopullisesti eroon rv16 ja mua ei laitettu testeihin sossut ei käyny,,,

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana myös:

mitäs se huumetesti auttaa??????

hah hah. :DDD minä poltan ja olen raskaana (listikää), olen kertonut täysin rehellisesti neuvolassa, että poltan päivässä sen 2-5 kpl. Missä mun huumetestit on?

et sää oikiasti voi olla noin tyhmä ja lapsellinen.......... että tupakkaa polttaville(raskaana olevat) kuuluis tehä huumesti?? et oo tosissas. ja sanoit aikasemmin että he myös useimmiten juovat. missähä "paha ihminen" mielikuvituksissa sää elät jos tommosta luulet.

Ja asia kuuluu sulle miten? Ja siitä kertominen muille on sun tehtävä?

Mitä jos kysyisit ihmiseltä suoraan. Jos sillä on vaikka vaikeeta ja tarttee apua.

Taidat olla niin provo kun asiaa tarkemmin miettii.

eikö sun mielestä lapsen pahoinpitely ole muiden asia? parempi että asia on muidenkin tiedossa. voi esim. ilmoittaa neuvolaan, jos jatkossakin polttaa.

Ilmoittaa neuvolaan.. sinunko tehtävä se on? eiköhän he siellä tiedä. Ja se polttaminen on sen äidin asia. Ei sinun.

Jos ap:n meininki on vähän ylimitoitettua niin on myös tuo rehentely sillä että polttaa raskaana ollessaan. Ei mitään nöyryyttä sen edessä että vahingoittaa omaa lastaan.

Yhteistyössä