HUH, Mitäs sanotte tästä taloudenpidosta ja raha-asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja torvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

torvi

Vieras
Kuulin jutun,
Mies käy töissä ja maksaa melkein kaiken. Äiti kotona pienten lasten kanssa. kh-tuella. Äiti maksaa "omat" (esim.puh.laskun, opintolainan, lasten vaatteita ja ruokaa) mihin rahat siis riittää. Mutta ajoittain joutuu käyttämään visaa, että saa osan lainastaan maksettua... Onhan outoa! Lisäksi kuulemma menisi aj.töihin mutta mies ei halua.

Laittaa ajattelemaan.

[QUOTE="Minnie";24637196]No ihan oikeinhan se on jos kerran mies mmaksaa melkein kaiken. Vai mitä ajattelit...?[/QUOTE]

sitä, että nainen olisi valmis menemään välillä töihin, että saisi exstraa eikä tarttis lainalla esim. maksaa lainaa. Muttei mies halua.

[QUOTE="a p";24637212]sitä, että nainen olisi valmis menemään välillä töihin, että saisi exstraa eikä tarttis lainalla esim. maksaa lainaa. Muttei mies halua.[/QUOTE]

Eikö tuossa tapauksessa mies voisi maksaa lainan lyhennystä? Ainakin meillä olisi toiminut niin. Ja muutenkin, eikö kaikki ole yhteistä päätöstä? Aika kurja, ellei tämä tarinan nainen haluakaan olla kotona. Joe ei, sitten käskisin hänen mennä töihin.

Jos mieheltäkin rahat loppuu, niin sitten kai se on visaa vingutettava. Jos taas miehellä on ylimääräistä rahaa, niin on törkeää katsoa vierestä kun toinen velkaantuu hoitaessaan yhteisiä lapsia. Kotihoitoon päätyminen tarkoittaa mulle sitä, että koko perhe puhaltaa yhteen hiileen raha-asioissa jotta ajasta selvitään.

Minä lyhennän omaa opintolainaani. Tästä syystä käyn parina iltana viikossa töissä. Jos mies ei tähän suostuisi ts. olisi lasten kanssa minun töissä ollessani, niin saisi sitten lyhentää sitä minun lainaani. Visalla ei alkaisi lyhentää.

käsitin ap:n viestin jotenkin väärin.

eli tottakai miehen pitäisi maksaa menot niin, että nainen ei joudu elämään velaksi hoitaessaan yhteisiä lapsia kotona.

[QUOTE="mä";24637235]No mitä tästä pitäisi ajatella? EVVK, menis töihin, saataisiin yksi todellinen veronmaksaja lisää.[/QUOTE]

Eikö lasten paras paikka ollutkaan kotona? Luulin, että se ajatus oli osa palstadoktriinia.

Mä en olisi saanut opintoja loppuun jollei mies olisi elättänyt. Visaa en saanut valmistuttuanikaan, koska eivät yrittäjälle halunneet myöntää. (Outoa, joo - koskaan ei ole ollut mitään maksuvaikeuksia, luottotietomerkinnöistä puhumattakaan.)

En kyllä suostuis tollaseen. Varsinkaan jos itse haluaisin töihin. Meillä on nyt niin että opiskelen ja mies töissä. Tulevaisuudessa tulen tienaamaan enemmän kuin mies joten nyt eletään miehen tuloilla. Mulla on miehen pankkitunnuksetkin ja siirtelen itselle rahaa ja maksan kaikki laskut.

Meillä mä olen ollut kotona lasten kanssa, mies töissä. Yhteiset rahat käytössä. Nyt mä teen keikkatyötä. Mutta jos mies alkaisi pistää vastaa, etten saisi mennä töihin, en todellakaan suostuisi. Mikä se mies on sitä kieltämään kun itsekin töissä käy? Ja ei ole oikein, että joutuu visaa käyttämään, kun rahat ei riitä. Miksi ihmeessä nainen alistuu tollaiseen.

Jos mies ei halua, että vaimo menee töihin, hänen pitäisi mun mielestä mukisematta maksaa ne pakolliset jutut, joihin vaimon tulot ei riitä. Meilläkin mies toivoo että olen kotona (mä olen vähän kahden vaiheilla, että lähtisinkö jo töihin vai olisinko vielä kotona), ja hyväksyy myös sen että on päävastuussa meidän taloudesta.

Tulevaisuudessa meille voi tulla sellainen tilanne, että mies on kotona ja opiskelee ja mä käyn töissä, ja todellakin ne mun tienaamat rahat tulisi meidän perheelle, eikä yksin mulle.

Yhteistyössä