Huh, mikà yò

"hippi"
Miten ne talot noilla alueilla kestää järistyksiä? Siis jos aina silloin tällöin järisee, niin heikkeneekö se talojen rakenne kerta kerralta vai tehdäänkö siellä talot niin, että järistykset on niille ok? Varmaan tyhmä kysymys, mutta on joskus tullut pohdittua. :D
 
[QUOTE="vieras";26299141]Mikä se ohjeistus järistyksien varalta on? Miten pitää toimia?[/QUOTE]

sehàn tàssà hassua onkin. eli meidàn aluellaa (milanossa) ei pitàisi edes olla mitààn suurempia jàristyksià. kai se ainoa ohjeistus on mennà ulos eikà jààdà mahdollisesti sortuvaan taloon. mà heitin ihan ekaksi kànnykàn laturin laukkuun ja nostin keittiòn parvekkeen rautasàrmin ylòs ettà on yksi mahdollin ulospààsy lisàà
 
"vieras"
sehàn tàssà hassua onkin. eli meidàn aluellaa (milanossa) ei pitàisi edes olla mitààn suurempia jàristyksià. kai se ainoa ohjeistus on mennà ulos eikà jààdà mahdollisesti sortuvaan taloon. mà heitin ihan ekaksi kànnykàn laturin laukkuun ja nostin keittiòn parvekkeen rautasàrmin ylòs ettà on yksi mahdollin ulospààsy lisàà
Ok. Mulla olisi jotenkin mielikuva, että ulos juokseminen olisi kielletty. En tiedä olenko keksinyt sen omasta päästäni, mutta olen ihmetellyt juuri sitä, että miksi ei saisi ulos mennä. Mahdollisesti sortuvaan taloon jääminen tuntuu mielestäni paljon uhkaavammalta vaihtoehdolta kuin pihalle juokseminen.
 
[QUOTE="vieras";26299141]Mikä se ohjeistus järistyksien varalta on? Miten pitää toimia?[/QUOTE]

hotellien ohjeissa käsketään mennä ulos avaralle paikalle, välttää hissiä, jos ei pääse ulos niin jonkun jykevän huonekalun alle. Tai leveän oviaukkokaaren alle. Kerran oon ollu sellasessa järistyksessä että talo heilui ja kämppä helisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma italiana

Yhteistyössä