Huh- mietteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi äiti

Vieras
Tuntuuko kenestäkään muusta, että tulee kotona korvaamattomaksi, kun on kotona lasten kanssa?

Vanhempi lapsi meni hoitoon vauvana, ja hyvin siinä ehti kaiken työssäkäydessä, siivoamiset ja lapsen neuvolat ym menot.
Ja oma harrastuskin oli. Aikaa oli liikaakin kaikkeen, tai ainakin tarpeeksi.

Nyt kun olen ollut kuopuksen kanssa kotona, ei aikaa ole yhtään mihinkään, ja kynnys edes hakea töitä on iso. Miten ihmeessä meidän koululainen (7v)täällä pärjäisi yksinään? Ja meillä täyttyy kalenteri kahden lapsen menoista, on aina jotakin, monta kertaa viikossa. Ja toisen kouluun laittaminenkin alkanut tuntua työltä.

Edelleen vain mietin, mikä nyt hidastaa menoa. Onko se ikä, onko se lasten määrän tuplaantuminen vai onko se vain lasten ikäero, joka vähän vaikeuttaa asioita. Jos molemmat saisi viedä vaikka päiväkotiin, ikäeroa olisi 1-2v, sujuisi helpommin? Vai onko nykyaika vain niin kiireistä? Omat lääkärikäynnit ym omat menot olen lopettanut, että joskus ehtisi rauhoittua kotona. Vuositarkastuksiakaan ei ole ollut kuopuksen jälkeen.

Miten te muut selviätte, joilla sukulaisista ei apua lastenhoidossa. Miten työssäkäynti yhdistyy lapsiin?

Kyllä tuo säännöllisessä vuorotyössä käyminen vie todella paljon voimavaroja ja välillä tuntuu, että se on aivan ylivoimaista. Meille tällä hetkellä onkin ja olenkin nyt hoitovapaalla ja keikkailen miehen vapaat tai öisin. Harvemmin on apua sukulaisista lastenhoidossa. Meillä suurperhe, on ylä-,ala-asteikäistä ja alle kouluikäisiä. Mies aina iltapainotteisesti töissä. Päiväkoti toimii vain aamuvuorossa...vali vali. Ainoa järkevä tapa meillä on nyt tämä keikkailu. Oman itseni takia tahdon tehdä töitä. Kotona oloa en jaksa, mielekkyys loppuu...

Tuota yhtälöä mä oon täs yrittäny ratkoa jo vuoden verran, et miten yhdistän oman työssäkäynnin, koululaisen, alle koulu ikäisen ja miehen kolmivuorotyön. :headwall: Vuoropäiväkoti on pois suljettu mahdollisuus ihan siksi, et enhän mä voi jättää tuota koululaista selviytymään yksin iltoja jos esim. me miehen kanssa oltais molemmat iltavuorossa ja toisekseen mulla on ollu ehdoton lähtökohta se, et meitin lapsii ei vuoropäiväkotiin laiteta... Kyl tää tuntuu jotenkin semmoselt yhtälölt, et ei mul oo hajuakaan kuin mä tän ratkasisin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Tuota yhtälöä mä oon täs yrittäny ratkoa jo vuoden verran, et miten yhdistän oman työssäkäynnin, koululaisen, alle koulu ikäisen ja miehen kolmivuorotyön. :headwall: Vuoropäiväkoti on pois suljettu mahdollisuus ihan siksi, et enhän mä voi jättää tuota koululaista selviytymään yksin iltoja jos esim. me miehen kanssa oltais molemmat iltavuorossa ja toisekseen mulla on ollu ehdoton lähtökohta se, et meitin lapsii ei vuoropäiväkotiin laiteta... Kyl tää tuntuu jotenkin semmoselt yhtälölt, et ei mul oo hajuakaan kuin mä tän ratkasisin... :/

Ennen kuin jäin hoitovapaalle tästä nuorimmaisesta, tein töissä 75 % työaikaa. Nelipäiväisen työviikon tekeminen helpotti vähän tilannetta ja sitten luovittiin pois noita yhteisiä iltoja. Sekin onnistui, mutta sompaamista se kaikenkaikkiaan oli.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Ennen kuin jäin hoitovapaalle tästä nuorimmaisesta, tein töissä 75 % työaikaa. Nelipäiväisen työviikon tekeminen helpotti vähän tilannetta ja sitten luovittiin pois noita yhteisiä iltoja. Sekin onnistui, mutta sompaamista se kaikenkaikkiaan oli.

Missä sä olit töissä ?

Olen hoitopuolella, sairaanhoitaja.

No, tuohon tarviis koulutuksen. :D Mulla on hieman "huono" koulutus tälle seudulle ja pitäis miettii joko oppisopimusta tai sit et pääsis johkuu hanttihommii suoriltaa töihin... Mut aina, ku mä löydän jonkuu mielenkiintosen homman mihi ei välttämättä koulutusta vaadita vaa perehdyttämällä hommii, nii työajat tulee vastaa. :headwall: Mihkä mä esim. tunkisin ipanat jos mun pitäis mennä aamu kuutee töihin, ku mieskin tulee yö-vuorost vast n.6.30 tai lähtee vastaavast aamuhukii 5.30... Kyl tää tuntuu niin epätoivoselt, et koht varmaa katkee verisuoni pääst. |O

Olen hoitopuolella, sairaanhoitaja.

No, tuohon tarviis koulutuksen. :D Mulla on hieman "huono" koulutus tälle seudulle ja pitäis miettii joko oppisopimusta tai sit et pääsis johkuu hanttihommii suoriltaa töihin... Mut aina, ku mä löydän jonkuu mielenkiintosen homman mihi ei välttämättä koulutusta vaadita vaa perehdyttämällä hommii, nii työajat tulee vastaa. :headwall: Mihkä mä esim. tunkisin ipanat jos mun pitäis mennä aamu kuutee töihin, ku mieskin tulee yö-vuorost vast n.6.30 tai lähtee vastaavast aamuhukii 5.30... Kyl tää tuntuu niin epätoivoselt, et koht varmaa katkee verisuoni pääst. |O

Ainoa järkevä mahdollisuus olisi varmaan sinulle päivätyön tekeminen. Millainenhan koulutus olisi esim koulunkäyntiavustajalla?