Huh huh mitkä 4v kaverisynttärit! Ei enää koskaan!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päätä särkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päätä särkee

Vieras
Saa kyllä olla viimeiset kaverisynttärit meidän perheessä alle kouluikäisille. Kuopus saa pitää aikaisintaan ekalla kaverisynttärit. Ihan järkyttävää menoa! Meillä ei ollut edes kuin 5 lasta (4-5v) + omat. Heti alusta asti lapset juoksentelivat päättömästi pitkin asuntoa, ja kun miehen kanssa vuoron perään komennettiin rauhallisempiin puuhiin ja yritettin ohjata leikkimään jollain leluilla, sitä kesti ehkä 5min ja taas sama juoksu ja kirkuminen. Pari lasta myös tappelivat koko ajan. Olin järjestänyt ongintaa ja sillä sain hetkeksi menon rauhoittumaan, mutta muuten oli täysi kaaos päällä koko synttärien ajan. Kuvittelin mielessäni, kuinka lapset varmaan kivasti tekee legoista isoja rakennelmia YHDESSÄ tms. mutta leikki oli pelkkää juoksemista ja kirkumista. Kauheaa!
 
lasten synttäreillä pitää olla ohjelmaa koko ajan, muuten hommasta tulee ihan päätöntä =) eli leikkiä leikin perään ja lahjan avaamista ja kakun syömistä ja tanssia ja leikkejä ja kotiin =)
 
Meille ei tule yksiäkään kaverisynttäreitä tänne kotiin. Oma mielenterveys ja lasten terveys kuitenkin tärkeintä. Meillä niin jyrkät portaat, että varmasti joku juoksisi tuolta päälleen alas ja sitten on iso koira joka varmaan rääkättäisiin hengiltä, vaikka sen sulkisi minne. No, minä olen ajatellut järjestää pojan 4v synttärit esim. Hoplopiin ensi vuonna ja onhan noita mäkkäreitä ja muita vastaavia paikkoja. Tyttö on syntynyt elokuussa ja silloin pidetään synttärit ulkona, oli ilma mikä tahansa!
 
ja sitten jaksatte vielä ihmetellä miksi päiväkodin tädit ei IHAN aina jaksa hymyillä... ja joo joo työtä me tehdään ja siitä jopa tykätään, mutta joskus väsymys vain näkyy. ;)
 
Mutta voiko olla mahdollista, että on tällaista kun lapsia oli vaan 5 (+ oma 4-vuotias ja 1.5-vuotias) ja kaikki kuitenkin aika pieniä? Ei tehonnut mikään komento, naureskelua vaan tuli vierailta lapsilta kun yritti komentaa. Miksi lapset ei osaa olla yhtään vieraskoreita? Ihmettelen sitä. Riehuu toisten kotona kuin päättömät kanat. Kysyn tätä siksi, koska olen kuullut että joillain saattaa synttäreillä olla 10 lasta ja sitten jotkut muuten vaan vierailee useamman perheen kanssa yhtäaikaa, mitä siitä oikein tulee?? En ole ollut ikinä kylässä niin, että siellä olisi jotain ohjelmaa lapsille.
 
Meilläkin on pidetty noita kaverisynttäreitä esikoisen 4-vuotissynttäreistä asti, enkä ole koskaan mitään kummempaa ohjelmaa järkännyt kuin syömisen ja lahjojen avaamisen. Kyllähän lapsista ääntä lähtee ja niitä vilisee joka paikassa, mutta on niillä ollut kivaa. Antaa niiden vaan mekastaa, kerää arvokkaimmat tavarat ennen juhlia turhaan ja vähän kattelee päältä, etteivät telo itseään. Sitten vaan jälkeenpäin siivoaa ja taas päästiin vuosi eteenpäin :)
 
Tuon takia meillä on synttärit sisäleikkarilla, keilhallissa, elokuvissa, tai ihan missä muualla tahansa kuin kotona.

Ei vaan..On meillä kotonakin ollut tosi kivoja synttäreitä. Meillä on aina niin paljon ohjelmaa ja mies leikkii muksujen kanssa niin ei pääse riehuminen käyntiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on pidetty noita kaverisynttäreitä esikoisen 4-vuotissynttäreistä asti, enkä ole koskaan mitään kummempaa ohjelmaa järkännyt kuin syömisen ja lahjojen avaamisen. Kyllähän lapsista ääntä lähtee ja niitä vilisee joka paikassa, mutta on niillä ollut kivaa. Antaa niiden vaan mekastaa, kerää arvokkaimmat tavarat ennen juhlia turhaan ja vähän kattelee päältä, etteivät telo itseään. Sitten vaan jälkeenpäin siivoaa ja taas päästiin vuosi eteenpäin :)

sul on niiiin tykki asenne!!! :D just näin!!
 
Kaveri kertoi kun heidän naapurissa oli ollut kaveri synttärit. Kaksi vierasta oli jouduttu hakemaan pois ennen kun olivat edes kakun syöntiä ehtineet aloittamaan niin hurjaksi oli meno mennyt ja nämä kaksi ei oleet uskoneet vaikka oli tiukasti iso mies komentanut.

Meillä vietetään snttärit hoplopissa just tuosta syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Mutta voiko olla mahdollista, että on tällaista kun lapsia oli vaan 5 (+ oma 4-vuotias ja 1.5-vuotias) ja kaikki kuitenkin aika pieniä? Ei tehonnut mikään komento, naureskelua vaan tuli vierailta lapsilta kun yritti komentaa. Miksi lapset ei osaa olla yhtään vieraskoreita? Ihmettelen sitä. Riehuu toisten kotona kuin päättömät kanat. Kysyn tätä siksi, koska olen kuullut että joillain saattaa synttäreillä olla 10 lasta ja sitten jotkut muuten vaan vierailee useamman perheen kanssa yhtäaikaa, mitä siitä oikein tulee?? En ole ollut ikinä kylässä niin, että siellä olisi jotain ohjelmaa lapsille.

Yleensä joukossa tyhmyys tiivistyy. Riittää että yksi villitsee ja niin ne käytöstavat unohtuu helposti, varsinkaan jos on ilman vanhempiaan synttärijuhlissa. Eihän synttäreillä viitsisiolla ilonpilaaja, mutta kyllä laittaisin miehen pitämään komentoa jos menisi ihan päättömäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Mutta voiko olla mahdollista, että on tällaista kun lapsia oli vaan 5 (+ oma 4-vuotias ja 1.5-vuotias) ja kaikki kuitenkin aika pieniä? Ei tehonnut mikään komento, naureskelua vaan tuli vierailta lapsilta kun yritti komentaa. Miksi lapset ei osaa olla yhtään vieraskoreita? Ihmettelen sitä. Riehuu toisten kotona kuin päättömät kanat. Kysyn tätä siksi, koska olen kuullut että joillain saattaa synttäreillä olla 10 lasta ja sitten jotkut muuten vaan vierailee useamman perheen kanssa yhtäaikaa, mitä siitä oikein tulee?? En ole ollut ikinä kylässä niin, että siellä olisi jotain ohjelmaa lapsille.

Yleensä joukossa tyhmyys tiivistyy. Riittää että yksi villitsee ja niin ne käytöstavat unohtuu helposti, varsinkaan jos on ilman vanhempiaan synttärijuhlissa. Eihän synttäreillä viitsisiolla ilonpilaaja, mutta kyllä laittaisin miehen pitämään komentoa jos menisi ihan päättömäksi.


:o
ai miehen pitämään komentoa? kun itse nainen ja äiti ei osaa, ei kykene?
Mikä kumma se on, kun minun ei tarvitse kuin sanoa, että hei, meillä ei näin.. ja jos ei kerrasta usko, sanon toisten kerran ja JOS on niin luupää pentu, PUUTUN siihen, enkä siis vain lässytä. Mutta näin pitkälle ei ole tainnut tavita mennä ikinä. Ja sanon kuitenkin vieraan lapselle TOSI sievällä äänellä, puhun ystävällisesti, vähän pehmeästi, koska tiedän, että jos puhuisin komennon samalla tavalla kuin omille, ne vieraan jähmettyisi kauhusta suolapatsaaksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Mutta voiko olla mahdollista, että on tällaista kun lapsia oli vaan 5 (+ oma 4-vuotias ja 1.5-vuotias) ja kaikki kuitenkin aika pieniä? Ei tehonnut mikään komento, naureskelua vaan tuli vierailta lapsilta kun yritti komentaa. Miksi lapset ei osaa olla yhtään vieraskoreita? Ihmettelen sitä. Riehuu toisten kotona kuin päättömät kanat. Kysyn tätä siksi, koska olen kuullut että joillain saattaa synttäreillä olla 10 lasta ja sitten jotkut muuten vaan vierailee useamman perheen kanssa yhtäaikaa, mitä siitä oikein tulee?? En ole ollut ikinä kylässä niin, että siellä olisi jotain ohjelmaa lapsille.

Yleensä joukossa tyhmyys tiivistyy. Riittää että yksi villitsee ja niin ne käytöstavat unohtuu helposti, varsinkaan jos on ilman vanhempiaan synttärijuhlissa. Eihän synttäreillä viitsisiolla ilonpilaaja, mutta kyllä laittaisin miehen pitämään komentoa jos menisi ihan päättömäksi.


:o
ai miehen pitämään komentoa? kun itse nainen ja äiti ei osaa, ei kykene?
Mikä kumma se on, kun minun ei tarvitse kuin sanoa, että hei, meillä ei näin.. ja jos ei kerrasta usko, sanon toisten kerran ja JOS on niin luupää pentu, PUUTUN siihen, enkä siis vain lässytä. Mutta näin pitkälle ei ole tainnut tavita mennä ikinä. Ja sanon kuitenkin vieraan lapselle TOSI sievällä äänellä, puhun ystävällisesti, vähän pehmeästi, koska tiedän, että jos puhuisin komennon samalla tavalla kuin omille, ne vieraan jähmettyisi kauhusta suolapatsaaksi...

No ei ole vielä ollut tilannetta kun on tarvinnut vaan omaa komentaa ja ihan toiminut. Mutta vaan omaa lapsuutta muistellen, niin enemmän sitä uskoi koulussa mm. miespuolista opettajaa, tai kaverin kotona perheen isää. Ja naisen rasittava kimitys ja lässytys aiheutti vaan lisää vettä myllyyn. Että kun ap sanoi,ettei lapsille tehonnut hänen komento ehdotin tuota isäntää sitten :) Mulle on ihan sama miten SINÄ komennat ja kehen se uppoaa, ei vaikuta mun elämään, mä annoin vinkin ap:lle miten tehdä seuraavalla kerralla.
 
Täälä kans olisi edessä niin ratkiriemukkaiden kaverisynttärien järkkääminen.Toiottavasti olisi rauhallisemmat kun viimevuonna.Voi sitä metelin määrää...ja kun osa ei edes usko yhtään mitä niille sanoo :headwall:
 
Hui :|

Mun tytön 4 v synttäreillä oli viisi kaveria (iältään 3-5 v) ja sankaritar itse. Aikuisia yksi, eli minä. Ja hienosti meni; poikavieraita ei ollut, johtuukohan siitä? :D
 
Noin minäkin ajattelin kun ekan kerran järkkäsin kaverikutsuja 4 vuotiaalle keskimmäiselleni, joka siis poika. Mutta voi niitä aikoja kun vertaa noihin 8 v juhliin :snotty: . Silti jotenkin se oman lapsen ilo sen kauhean metelin ja riehumisenkin keskellä hyvittää kaiken ärsyyntymisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ihan selvä AUKTORITEETTI-ongelma!

Ai jos saa kuriin omat lapset muttei viittä muuta heidän lisäksi. Jos se on ongelma niin antaa mun mielestä ihan rauhassa olla,ei se ainakaan mun ongelma oo eikä tuu olemaan. Synttäreille ei olisi vaan kellään tuon jälkeen asiaa kuin niillä jotka osaa käyttäytyä ja loput vanhempiensa seurassa :)Mä en todenteolla ole mikään kasvatustieteiden maisteri, vaan äiti ja mulle riittäs että omani saan ruotuun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Noin minäkin ajattelin kun ekan kerran järkkäsin kaverikutsuja 4 vuotiaalle keskimmäiselleni, joka siis poika. Mutta voi niitä aikoja kun vertaa noihin 8 v juhliin :snotty: . Silti jotenkin se oman lapsen ilo sen kauhean metelin ja riehumisenkin keskellä hyvittää kaiken ärsyyntymisen.

Mutta entä kun joukossa joku, joka ei tykkää rihumisesta ja ahdistuu siitä hälinästä...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Mutta voiko olla mahdollista, että on tällaista kun lapsia oli vaan 5 (+ oma 4-vuotias ja 1.5-vuotias) ja kaikki kuitenkin aika pieniä? Ei tehonnut mikään komento, naureskelua vaan tuli vierailta lapsilta kun yritti komentaa. Miksi lapset ei osaa olla yhtään vieraskoreita? Ihmettelen sitä. Riehuu toisten kotona kuin päättömät kanat. Kysyn tätä siksi, koska olen kuullut että joillain saattaa synttäreillä olla 10 lasta ja sitten jotkut muuten vaan vierailee useamman perheen kanssa yhtäaikaa, mitä siitä oikein tulee?? En ole ollut ikinä kylässä niin, että siellä olisi jotain ohjelmaa lapsille.

Yleensä joukossa tyhmyys tiivistyy. Riittää että yksi villitsee ja niin ne käytöstavat unohtuu helposti, varsinkaan jos on ilman vanhempiaan synttärijuhlissa. Eihän synttäreillä viitsisiolla ilonpilaaja, mutta kyllä laittaisin miehen pitämään komentoa jos menisi ihan päättömäksi.


:o
ai miehen pitämään komentoa? kun itse nainen ja äiti ei osaa, ei kykene?
Mikä kumma se on, kun minun ei tarvitse kuin sanoa, että hei, meillä ei näin.. ja jos ei kerrasta usko, sanon toisten kerran ja JOS on niin luupää pentu, PUUTUN siihen, enkä siis vain lässytä. Mutta näin pitkälle ei ole tainnut tavita mennä ikinä. Ja sanon kuitenkin vieraan lapselle TOSI sievällä äänellä, puhun ystävällisesti, vähän pehmeästi, koska tiedän, että jos puhuisin komennon samalla tavalla kuin omille, ne vieraan jähmettyisi kauhusta suolapatsaaksi...

No ei ole vielä ollut tilannetta kun on tarvinnut vaan omaa komentaa ja ihan toiminut. Mutta vaan omaa lapsuutta muistellen, niin enemmän sitä uskoi koulussa mm. miespuolista opettajaa, tai kaverin kotona perheen isää. Ja naisen rasittava kimitys ja lässytys aiheutti vaan lisää vettä myllyyn. Että kun ap sanoi,ettei lapsille tehonnut hänen komento ehdotin tuota isäntää sitten :) Mulle on ihan sama miten SINÄ komennat ja kehen se uppoaa, ei vaikuta mun elämään, mä annoin vinkin ap:lle miten tehdä seuraavalla kerralla.


Siinä se juttu piileekin. Lapsille ei sanota komentoa tai kieltoa kimittämällä tai lässyttämällä.
Ja vaikka sinulle on ihan sama miten minä vieraita tai omiani komennan, se tuli tuossa. Ääni on matala, totinen, komento selkokielinen, ja katsekontakti.


>Minua vaan huvittaa kun naiset ei pärjää kakaroitten(sa) kanssa, aina huudetaan isi tai mies apuun, hah.
Ja sitten kun joukossa on nainen, äiti, joka ei vikise: ootappas kun illalla isi tulee niin kerron isille... vaan komentaa, niin täämä äiti on kamala???!
 

Yhteistyössä