Huh huh mitkä 4v kaverisynttärit! Ei enää koskaan!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päätä särkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ihan selvä AUKTORITEETTI-ongelma!

Ai jos saa kuriin omat lapset muttei viittä muuta heidän lisäksi. Jos se on ongelma niin antaa mun mielestä ihan rauhassa olla,ei se ainakaan mun ongelma oo eikä tuu olemaan. Synttäreille ei olisi vaan kellään tuon jälkeen asiaa kuin niillä jotka osaa käyttäytyä ja loput vanhempiensa seurassa :)Mä en todenteolla ole mikään kasvatustieteiden maisteri, vaan äiti ja mulle riittäs että omani saan ruotuun :)

No,jos on järjestäny juhlat niin kai on TAJUNNUT et hei,mä olen vastuussa koko lapsilaumasta ja mun pitää saada ne pysymään ruodussa.Jos ei tämä onnistu AIKUISEN omassa kodissa niin kandee katsoo peiliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Noin minäkin ajattelin kun ekan kerran järkkäsin kaverikutsuja 4 vuotiaalle keskimmäiselleni, joka siis poika. Mutta voi niitä aikoja kun vertaa noihin 8 v juhliin :snotty: . Silti jotenkin se oman lapsen ilo sen kauhean metelin ja riehumisenkin keskellä hyvittää kaiken ärsyyntymisen.

Mutta entä kun joukossa joku, joka ei tykkää rihumisesta ja ahdistuu siitä hälinästä...?

No, onneksi on sattunut suht samanlaista sakkia aina pojan juhliin. Ja tosin mä kyllä osaan korottaa ääntänikin ja pitää rajoja. Lähinnä tuo hermojen menetys sen hälinän osalta on vielä erilaista (siis minun mielestäni) 4 v juhlissa kuin 8 v. Mutta toki 8 v taas sitten jo ymmärtää paremmin puhettakin ja riehuminen on erilasta, mutta tuo että ääntä tosiaan riittää niin saa joskus hermoromahduksen partaalle :ashamed: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Saa kyllä olla viimeiset kaverisynttärit meidän perheessä alle kouluikäisille. Kuopus saa pitää aikaisintaan ekalla kaverisynttärit. Ihan järkyttävää menoa! Meillä ei ollut edes kuin 5 lasta (4-5v) + omat. Heti alusta asti lapset juoksentelivat päättömästi pitkin asuntoa, ja kun miehen kanssa vuoron perään komennettiin rauhallisempiin puuhiin ja yritettin ohjata leikkimään jollain leluilla, sitä kesti ehkä 5min ja taas sama juoksu ja kirkuminen. Pari lasta myös tappelivat koko ajan. Olin järjestänyt ongintaa ja sillä sain hetkeksi menon rauhoittumaan, mutta muuten oli täysi kaaos päällä koko synttärien ajan. Kuvittelin mielessäni, kuinka lapset varmaan kivasti tekee legoista isoja rakennelmia YHDESSÄ tms. mutta leikki oli pelkkää juoksemista ja kirkumista. Kauheaa!

Sulla on kaksi lasta vähintään ton kertomuksen perusteella ja sä olet yllättynyt siitä, että normaalit lapset juoksee ja mekastaa.

Ole onnellinen, ettei sun lapset ole yhtä älyvapaita kuin äitinsä.

Ja toisekseen, buranaa saa tietääkseni ihan joka puolelta Suomessa. Kannattaa varmaan tutkituttaa se pää, kun se tolleen oireilee.

Vieläkö bileet jatkuu, kun sä vaan ruikutat? Mikä vittu sua vaivaa????

 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Joo. Voin kuvitella :)
Minä olen sunnuntaina sika, ja 4-vuotiaani viettää synttärinsä lähipiirin kesken. Mukana on tosin yksi samanikäinen serkkukin...

Sama täällä, tyttö täyttää 5v enkä oo aatellu vielä järjestää kaveri synttäreitä. Kerkeehän sitä parin vuoden päästä. Pari tytön kaveria tulee, mutta nekin perheen kans. Se riittää musta ihan hyvin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ihan selvä AUKTORITEETTI-ongelma!

Ai jos saa kuriin omat lapset muttei viittä muuta heidän lisäksi. Jos se on ongelma niin antaa mun mielestä ihan rauhassa olla,ei se ainakaan mun ongelma oo eikä tuu olemaan. Synttäreille ei olisi vaan kellään tuon jälkeen asiaa kuin niillä jotka osaa käyttäytyä ja loput vanhempiensa seurassa :)Mä en todenteolla ole mikään kasvatustieteiden maisteri, vaan äiti ja mulle riittäs että omani saan ruotuun :)

No,jos on järjestäny juhlat niin kai on TAJUNNUT et hei,mä olen vastuussa koko lapsilaumasta ja mun pitää saada ne pysymään ruodussa.Jos ei tämä onnistu AIKUISEN omassa kodissa niin kandee katsoo peiliin.

Jos on ensimmäistä kertaa järjestänyt juhlat ja todennut sen jälkeen,että oli mahdotonta lähes pitää pennut kurissa,niin eikös se ole TAJUAMISTA ettei toiste järjestä tai sitten tekee asiat toisella tavalla. Vitustako sitä ensimmäistä kertaa tietää millaiset juhlista tulee. Oletko koskaan kuullut sanontaa "virheistä oppii". Mutta oikein kiva jos sä olet osannut kaiken aina ensiyrittämällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Saa kyllä olla viimeiset kaverisynttärit meidän perheessä alle kouluikäisille. Kuopus saa pitää aikaisintaan ekalla kaverisynttärit. Ihan järkyttävää menoa! Meillä ei ollut edes kuin 5 lasta (4-5v) + omat. Heti alusta asti lapset juoksentelivat päättömästi pitkin asuntoa, ja kun miehen kanssa vuoron perään komennettiin rauhallisempiin puuhiin ja yritettin ohjata leikkimään jollain leluilla, sitä kesti ehkä 5min ja taas sama juoksu ja kirkuminen. Pari lasta myös tappelivat koko ajan. Olin järjestänyt ongintaa ja sillä sain hetkeksi menon rauhoittumaan, mutta muuten oli täysi kaaos päällä koko synttärien ajan. Kuvittelin mielessäni, kuinka lapset varmaan kivasti tekee legoista isoja rakennelmia YHDESSÄ tms. mutta leikki oli pelkkää juoksemista ja kirkumista. Kauheaa!

Sulla on kaksi lasta vähintään ton kertomuksen perusteella ja sä olet yllättynyt siitä, että normaalit lapset juoksee ja mekastaa.

Ole onnellinen, ettei sun lapset ole yhtä älyvapaita kuin äitinsä.

Ja toisekseen, buranaa saa tietääkseni ihan joka puolelta Suomessa. Kannattaa varmaan tutkituttaa se pää, kun se tolleen oireilee.

Vieläkö bileet jatkuu, kun sä vaan ruikutat? Mikä vittu sua vaivaa????

Niin nähkääs jos hän ensimmäistä kertaa on vastuussa yhtäkkiäkuudesta lapsesta, niin vaikea sitä on kahden lapsen kokemuksella arvata miten iso se vastuu on, ennenkuin kokeilee. :) Kai nyt kaikki tietää, että normaalitkin lapset juoksee, kukaan tuskin vaan arvaa ennenkuin kokee mitä se on seitsemän lapsen voimin :) Ainoa älyvapaa täällä olet sinä, mene nukkumaan jos noin on pinna tiukilla.
 
Suuresti ihmettelen jos on itse äiti ja isäkin kai kotona et miten ei saada lapsia rauhoittumaan.Aikuisen tehtävä on ottaa tilanne haltuun.Täytyy uskaltaa kieltää ja komentaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Päätä särkee:
Saa kyllä olla viimeiset kaverisynttärit meidän perheessä alle kouluikäisille. Kuopus saa pitää aikaisintaan ekalla kaverisynttärit. Ihan järkyttävää menoa! Meillä ei ollut edes kuin 5 lasta (4-5v) + omat. Heti alusta asti lapset juoksentelivat päättömästi pitkin asuntoa, ja kun miehen kanssa vuoron perään komennettiin rauhallisempiin puuhiin ja yritettin ohjata leikkimään jollain leluilla, sitä kesti ehkä 5min ja taas sama juoksu ja kirkuminen. Pari lasta myös tappelivat koko ajan. Olin järjestänyt ongintaa ja sillä sain hetkeksi menon rauhoittumaan, mutta muuten oli täysi kaaos päällä koko synttärien ajan. Kuvittelin mielessäni, kuinka lapset varmaan kivasti tekee legoista isoja rakennelmia YHDESSÄ tms. mutta leikki oli pelkkää juoksemista ja kirkumista. Kauheaa!

Sulla on kaksi lasta vähintään ton kertomuksen perusteella ja sä olet yllättynyt siitä, että normaalit lapset juoksee ja mekastaa.

Ole onnellinen, ettei sun lapset ole yhtä älyvapaita kuin äitinsä.

Ja toisekseen, buranaa saa tietääkseni ihan joka puolelta Suomessa. Kannattaa varmaan tutkituttaa se pää, kun se tolleen oireilee.

Vieläkö bileet jatkuu, kun sä vaan ruikutat? Mikä vittu sua vaivaa????

Niin nähkääs jos hän ensimmäistä kertaa on vastuussa yhtäkkiäkuudesta lapsesta, niin vaikea sitä on kahden lapsen kokemuksella arvata miten iso se vastuu on, ennenkuin kokeilee. :) Kai nyt kaikki tietää, että normaalitkin lapset juoksee, kukaan tuskin vaan arvaa ennenkuin kokee mitä se on seitsemän lapsen voimin :) Ainoa älyvapaa täällä olet sinä, mene nukkumaan jos noin on pinna tiukilla.

sori, siis seitsemästä lapsesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Suuresti ihmettelen jos on itse äiti ja isäkin kai kotona et miten ei saada lapsia rauhoittumaan.Aikuisen tehtävä on ottaa tilanne haltuun.Täytyy uskaltaa kieltää ja komentaa.

Eikös hän sanonut, että komensivat. Ja eiköhän tuo tilanne ole ihan hallussa pysynyt jos juhlat on saatu pätökseen ja pennut hengissä kotiin ja omat unten maille. Käsitin että ainoa ongelma oli ap:n väsymys liian riehumisen vuoksi ja ehkäpä jatkossa voi tehdä muutoksia mitä tekis toisin ;)
 
Meillä taas oli niin, että ekat synttärit jossa ei ollut vanhempia mukana, oli paljon rauhallisemmat! Ennen synttäreitä vietettiin niin, että meille tuli pari äitiä lapsineen. Silloin oli paljon kurjempi tunnelma, vaikka voisi olettaa että omat vanhemmat ojentaa lapsiaan. Oli kuitenkin rankkaa kestittää semmoinen joukko ja heti kun vanhemmat yritti jotain jutella keskenään niin lapset tuli riehumaan viereen. Lapset villiintyivät aikuisten kalatuksesta. 5-vuotiaalleni pidin kaverisynttärit ekaa kertaa ilman vanhempia ja meno oli paljon rauhallisempaa. Sain ohjata lapsia ja kestittää vain lapset. Homma pysyi hanskassa eikä kertaakaan ollut riittämätön olo, että pitäisi revetä joka paikkaan.
 
Mä kutsun tytön nelivuotissynttäreille myös äidit mukaan. Nämä on tytön ensimmäiset lastenkutsut ja mun mielestä nelivuotiaat on vielä aika pieniä juhlimaan keskenään vain yhden aikuisen turvin.
 
Ompas paljon vastauksia =) , en lukenu kaikkia. Meillä oli 4 v synttärit ja mun oma, siis se synttärisankari, on ollu aina vähän ujon puoleinen. Musta oli ihanaa kun se juoksi muiden mukana ja nauro. Lapsilla oli hauskaa. Yks kaks vuotias jäi kerran vähän jalkoihin, mut kun otettiin syliin ja yritettiin puhaltaa niin halus jo takasin leikkimään :D muiden mukaan.
Olihan niitä popcorneja vähän siellä ja täällä, mut onhan meillä imuri. Ohjelmana oli Aasin häntä, onginta ja kasvo- / käsimaalaus ja tietty kakkua ja mehua ym.
 

Yhteistyössä