Huh huh että on kylmä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jotenkin voisi olettaa, että vuosien varrella tähän olisi jo tottunut?
Onhan tämä huhtikuu, takatalvet ovat ihan normi juttu.

Mä olen syntynyt tänne pohjolaan ja kylmä on minulle ihan normaali asia.
Jos on kylmä niin laitan vaatetta päälle ja ei ole enää kylmä.🤷‍♀️😁


Vuosien varsilta sääennätyksiä huhtikuulta:

Lämpimintä: Jyväskylän keskusta 25,5 °C (27.4.1921)

Kylmintä: Kuusamo ja Sodankylä −36,0 °C (2.4. Ja 9.4.1912)

Kaikkien aikojen lumensyvyysennätys: Enontekiö Kilpisjärvi 190 cm (19.4.1997)

Suurin kuukausisademäärä: Enontekiö Kilpisjärvi Kyläkeskus 151,5 mm (1997)

Suurin vuorokausisademäärä: Rääkkylä kirkonkylä 54,6 mm (9.4.1983)
 
Mikäs se sun suhtautuminen ilmastonmuutokseen nykyään olikaan? Eli onko sitä ja jos on niin onko se ihan luonnollista vai ihmisen aiheuttamaa.
Miten niin nykyään?😦

Ihmisten tulisi suojella luontoa: pitää luonto puhtaana ja lopettaa turha kuluttaminen. Ja (esim.) muovit ja muut haitalliset/myrkylliset) vähennettävä->pois!!!
Meidän ravinto tulee luonnosta, luulisi senkin vuoksi kiinnostavan mitä meidän luonto on!

Ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta on hyvin vaikea mitata, mutta olemassa olevien tietojen mukaan ihmisen aiheuttama osuus on hyvin minimaalinen.
 
vierailija
Ihme narinaa taas ihan normaalista takatalvesta, joka on enempi sääntö kuin poikkeus. Onko ihmisistä tullut niin nössöjä tai niin todellisuudesta vieraantuneita, että eivät kestä pikkuisen kylmempää keliä?
 
vierailija
Ihme narinaa taas ihan normaalista takatalvesta, joka on enempi sääntö kuin poikkeus. Onko ihmisistä tullut niin nössöjä tai niin todellisuudesta vieraantuneita, että eivät kestä pikkuisen kylmempää keliä?
Olemme niin kovin pettyneitä kun lupauksista huolimatta ihmisen aiheuttama kamaIa ilmastonmuutos ei ole tehnyt edes Suomen keväästä lumetonta. :(
 
vierailija
Olemme niin kovin pettyneitä kun lupauksista huolimatta ihmisen aiheuttama kamaIa ilmastonmuutos ei ole tehnyt edes Suomen keväästä lumetonta.
No odota se 50-100 vuotta, niin alkaa olla lumetonta. Eihän sitä ole kukaan sanonut, että huomenna on helle. Ai niin, mutta eihän ihmisiä kiinnosta, mitä tapahtuu 100 vuoden päästä. Om napa ja oma hetki vain kiinnostaa.
 

Yhteistyössä