[QUOTE="Vieras1";22672424]Niin tuo papa virus elää hetkisen myös vessanpöntönreinoilla ja lauteilla yms... Itse tai mies voi saada sen myös tuollaisesta??? toki seksi kai on se suurin tartuttaja.Käsitin että kumikaan ei suojaa,koska sukupuolialueilla tuo hpv viihtyy. Lähes kaikki ihmiset ovat hpv positiivisia,juuri tuli äärettömän hyvä dokumentti tuosta ja katsottiin se miehen kanssa.
Minun tarina on se että olin leikkauksessa,laserilla,hiljattain ja tilanne oli kehittynyt syövän esiasteiksi ja ihan vuodessa parissa.
Dokumentissa oli myös että tulehdus elää 2 vuotta elimistössä ja joko kuolee itsestään tai alkaa kehittämään syöpää. Eli ilmeisesti ap on saanut tuon hpv lähi vuosina tai aikoina.
Meillä oli miehen kanssa eroa juuri 3 vuotta sitten,miehellä oli silloin satunnainen juttu

ei voi tietää,mutta kuvittelisin että kun mulla papat aina puhtaita ennen tuota ja parin vuoden päästä alkaa tapahtumaan. Siitä olen ollut hieman mietteissäni...
No mutta jos vielä joudun tuohon laseriin niin kuulema ei ole järkevää yrittää lasta,koska kohdunkaulaa on poistettu sitten jo niin paljon, 3kk päästä selviää onko syöpäsolut poissa vai ei... raskaita aikoija miettiä.[/QUOTE]
Voimia sinulle!
Minulla on Papa ollut vuosia luokka I, eli puhdas. Nyt yhtäkkiä 1,5 vuodessa III.. Vakiutisessa parisuhteessa jo 10 vuotta. En usko mieheni pettäneen minua enkä itse ole sitä tehnyt. Nämä muutokset voivat todellakin tulla yhtäkkiä. Minulla ehkä synnytys on laukaissut sen. Nyt viirustyyppikin on osoitettu ja se kuuluu korkean riskin tyyppeihin.. Mutta gynekologini rauhoitteli että ei kannata ajatella että se on automaattisesti syöpään johtava, vaan tiheällä seurannalla pystytään havaitsemaan pieniäkin muutoksia. Kuitenkin pelottaa..