Korkean riskin HPV, keskivaikeita muutoksia kohdunkaulassa, loopiin menossa, onko minulla syöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaajaitkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelottaajaitkettää

Vieras
Apua, saisinko teiltä apua? Olen aivan paniikissa ja lääkärin soittoaika ei ole vielä.

7/16 olin normipapassa. Aina ennen ollut puhdas - käyn 2 vuoden välein, ikää minulla on 32 vuotta, ei lapsia -, nyt vastaukseksi LSIL ja CIN1, lieviä muutoksia, levyepiteelisoluatypia. Kolposkopiassa olin 8/16. Tulokset sieltä: korkean riskin HPV-näyte positiivinen, kahdessa koepalassa viidestä keskivaikeita muutoksia. Loop-hoito ensi viikolla.

Onko minulla syöpä? Olisiko sen nähnyt jo kolposkopian perusteella vai voiko loopissa otettava koepala osoittaa jotain, mitä kolposkopia ei? Entä miksi papaluokka oli 1 eli lievä, mutta kolposkopiassa muutokset keskivaikeita eli kait tasoa 2? Onko homma edennyt kauheaa vauhtia vai kolposkopiassa vain tutkittu tarkemmin? Entä mitä korkean riskin HPV tarkoittaa verrattuna muihin HPV:ihin - tuleeko syöpä ihan varmasti jossain vaiheessa? Aiheuttaako korkean riskin HPV muita syöpiä kuin tuolla alakerrassa - mietin, että jos kohtu, munasarjat ym. poistettaisiin, niin olisinko turvassa HPV-syövältä? Miten suurella todennäköisyydellä loopissa saadaan tilanne normalisoitua, uusivatko korkean riskin HPV-muutokset helposti?

Entä yhteys muihin syöpiin? Minulla on ollut pissavaivaa ja ulosteessa joskus verta & anaaliseksiä kun kerran kokeilimme, niin pari pv sen jälkeen tuli verta. Epäilin silloin syyksi pukamia. Nyt kaduttaa, etten tutkituttanut asiaa, koska pelkään kuollakseni, että minulla on paksusuolensyöpä. :( Itkettää, tämä on ihan kamalaa. En pysty telemään mitään, en edes syömään. Välillä on alaselkää nippaillut, mikä vain vahvistaa paksusuolensyöpäpelkoani. :(

Onko muita, joilla korkean riskin HPV? Miten selviätte, miten vaikuttaa elämäänne?

Hei,

minulle on tehty Loop-hoito 2 kertaa putkeen koska 1. kerta ei vienyt kaikkea pois. Kontrollipapa oli viimeksi 1,5v sitten ok. Seuraava papa 05/2016. Elämä jatkuu ja pieni kuoleman pelkohan tuosta jää...mutta on niin monta asiaa mihin voi kuolla joten sitä on turha miettiä joka päivä. Syytän e-pillereitä jotka kuivattivat nuorena limakalvoni ja altistivat kyseiselle...suosittelen pillereiden lopetusta kaikille...ovat helvetistä suoraan sanottuna.

Yhteistyössä