Hotjooga raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Onko jollain kokemusta hotjoogasta raskausaikana? Onko sallittua? Joskus olin astangajooga-kurssilla ja siellä sanottiin, ettei sitä suositella raskaana oleville. Kaverin polttareissa olisi hotjoogaa ohjelmassa ja nyt mietin, osallistunko. Silloin menossa 11. rv.

If you are pregnant or have other health conditions that may be affected by the heat, such as hypertension, vascular disease, history of stroke, multiple sclerosis, or others, please consult your physician prior to attending.

Astangajooga on muistaakseni yks niistä fyysisesti rankimmista joogista jos oikein muistan? Eikä sitä suositella varsinkaan sellaisille raskaana oleville naisille joilla ei ole pitkää joogataustaa, koska se on niin vaativa.

Hot Joogalle en kyllä näkis mitään esteitä vaikka on raskaana, kunhan vaan tuntee oman kehonsa rajat jne, ja muistaa juoda tarpeeksi.

Kiitos vastauksistanne amy ja ninaTT!
Toisaalta kiinnostaisi kokeilla tuota, kun en ole koskaan aiemmin päässyt kokeilemaan, mutta toisaalta ajatus myös hieman ahdistaa... Muuten harrastan kyllä liikuntaa säännöllisesti ja olen hyvässä kunnossa.
Mielelläni kuulen lisää kommentteja ja jos jollakin on henk.koht. kokemuksia, niin aina parempi!

Hot Jooga sopii vallan mainiosti liikuntalajiksi raskauden aikana. Kannattaa vaan ainakin aloittaa lempeämmistä versioista, jos ne tuntuu liian kevyiltä niin voi toki kokeilla raskaampiakin tunteja. Ainoana rajoitteena sanoisin ettei ensimmäisten 3 kuukauden aikana kannata aloittaa kokonaan uutta harrastusta, keholle pitää antaa aikaa totuutella uuteen tilaan rauhassa. Sen jälkeen jos kaikki on sujunut hyvin on Hot Jooga aivan ihana harrastus, ja sitä voi harjoittaa aivan loppuun asti. Nesteenpoistajana aivan FANTASTINEN!!!

Itse pyrin käymään viikottain hot joogassa, olen käynyt myös ennen raskautta. Koen sen itse rentouttavana ja rauhoittavana. Liikkeet tehdään muutenkin joogassa omien kykyjen ja mahdollisuuksien mukaan, joten ei ole mitään estettä tehdä sitä raskauden aikana.

Artisokka vko 17

Yhteistyössä