Hotellista vastaanottokeskus Kirkkonummella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käykääpä katsomassa netissä miltä näyttää Hotelli Aavaranta ja sitten käykääpä katsomassa MTV:n uutista asiasta. Kyllä taas kansaa yritetään sumuttaa. MTV laittanut jonkun lattialla olevan patjan kuvaan (voi poloisia siirtolaisia). Totuus on aivan toinen, mutta varmaan MTV:n toimittajilla ei ollut kuvaa Aavarannasta käytössä niin sitten joutuivat tuon kuvan laittamaan. Ihanko oikeasti? Näin toimii media Suomessa...en usko enää mitään mitä luen vaan kaikki pitää tarkistaa itse.
Sinänsä minulle ihan sama, että majoitetaan sinne, mutta tuota kansan aliarvioimista median taholta en vaan meinaa enää jaksaa.

Luulin että kirjoitat Lappajärvestä...Siellä hotellilla menee huonosti, mutta vastaanottokeskuskäyttöön otettaessa osa työpaikoista säilyisi. Kaikkia ei tarvitsisi irtisanoa. Jostain ihmeen syystä siellä moni vastustaa...en tajua.

Toki menee kyllä överiksi tuo majoittaminen, koska enää ei ole vapaana mitään minne voisi siirtolaisia laittaa niin otetaan käyttöön hotelleja yms. tiloja, mutta kyllä oikea vaihtoehto olisi laittaa vaan rajat kiinni ja lappu luukulle: "Täynnä".

Olen ollut vapaaehtoisena Aavarannassa vastaanottamassa tulijoita. Siellä on entisiin kokoustiloihin rakennettu vauhdilla pienenpieniä loosseja, joissa on kerrossängyt. Samassa huoneessa nukkuu eri määrä väkeä, 30 tai 8, joku pikkukopoi on tehtu neljälle. Vessoja on todella vähän ja suihkutilat ovat eri rakennuksessa. Pese siinä sitten pyykkisi ja kuivaa ne. Minä en ole kateellinen.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Sitä mä tässä olen pohtinut, että kun kerrotaan siirtolaisten tulevan tänne taskut täynnä rahaa. Ajelevat jopa Tukolmasta Haaparannalle taksilla, vaihtavat siellä suomalaiseen taksiin ja sillä esim. Tampereelle. Että miksei niitä laiteta maksamaan asumisesta ja ruoasta yhtä lailla kuin taksikyydeistä? Jos kaverilla on 10 000€ takataskussa, niin eikö olisi kohtuullista vaatia maksamaan saamistaan palveluista?

Luulin että kirjoitat Lappajärvestä...Siellä hotellilla menee huonosti, mutta vastaanottokeskuskäyttöön otettaessa osa työpaikoista säilyisi. Kaikkia ei tarvitsisi irtisanoa. Jostain ihmeen syystä siellä moni vastustaa...en tajua.

Minä tajuan. Loppupeleissä kunnalle tulee huomattavasti enemmän kuluja kymmenistä-sadoista pakolaisista kuin muutamasta työttömästä paikallisesta. Kuntien talous ei kestä, koska jo nyt on terveyspalvelut, poliisi ja koulut ajettu ahtaalle, eikä ole enää varaa lisäresursseihin, joita maahanmuuttajat vaativat.

Olen ollut vapaaehtoisena Aavarannassa vastaanottamassa tulijoita. Siellä on entisiin kokoustiloihin rakennettu vauhdilla pienenpieniä loosseja, joissa on kerrossängyt. Samassa huoneessa nukkuu eri määrä väkeä, 30 tai 8, joku pikkukopoi on tehtu neljälle. Vessoja on todella vähän ja suihkutilat ovat eri rakennuksessa. Pese siinä sitten pyykkisi ja kuivaa ne. Minä en ole kateellinen.

Ei tässä kateudesta ole kyse, vaan siitä, kuka maksaa tämän kaiken lystin? Sinäkö? Vai lapsesi?

Tuo saa kyllä riittää paremmin kuin hyvin pakolaisille.
Jos heidän tekee mieli hotellitason majoitusta niin saavat kyllä sen ihan itse myös kustantaa.

Aivan, mamu pääsee hotelliin täydellä palvelulla, ja lasku lähetetään suoraan minulle/meille veronmaksajille.
Jos maksaisivat itse hotellinsa niin ok, mutta minä en halua maksaa.
Ei se mikään Hilton taida olla.
Etköhän sä hengissä selviä tästä karmeasta koettelemuksesta, että joku muukin saa yönsä nukkua sisätiloissa.

Viimeksi muokattu:
Sitä mä tässä olen pohtinut, että kun kerrotaan siirtolaisten tulevan tänne taskut täynnä rahaa. Ajelevat jopa Tukolmasta Haaparannalle taksilla, vaihtavat siellä suomalaiseen taksiin ja sillä esim. Tampereelle. Että miksei niitä laiteta maksamaan asumisesta ja ruoasta yhtä lailla kuin taksikyydeistä? Jos kaverilla on 10 000€ takataskussa, niin eikö olisi kohtuullista vaatia maksamaan saamistaan palveluista?

Ihan samaa olen miettinyt. Kerrotaan että ovat ostaneet jopa kymppitonnin hintaisen matkan päästäkseen pois Irakista ja täällä ajavat taksilla määränpäähänsä, vastaanottokeskuksen vieressä olevaa R-Kioskin pitäjää on haastateltu kuinka käyvät ostamassa SIM-kortit ja oluet sieltä jatkuvasti loppuun... niin sitten majoituksesta, ruoasta ja kaiken maailman ohjelmapalveluista (mitä heille tuotetaan) ei heidän tarvitse maksaa mitään. Miksi?

Elintasosiirtolaisuudesta ei Suomelle ole mitään hyötyä, pelkästään haittoja löytyy. Tämä että "putsattaisiin" ne ylimääräisestä rahasta, veloittamalla palveluista, olisi ainoa hyöty. Sekin jätetään käyttämättä. Miksi?

Hyi..suvakki:poop:

Ihan samaa olen miettinyt. Kerrotaan että ovat ostaneet jopa kymppitonnin hintaisen matkan päästäkseen pois Irakista ja täällä ajavat taksilla määränpäähänsä, vastaanottokeskuksen vieressä olevaa R-Kioskin pitäjää on haastateltu kuinka käyvät ostamassa SIM-kortit ja oluet sieltä jatkuvasti loppuun... niin sitten majoituksesta, ruoasta ja kaiken maailman ohjelmapalveluista (mitä heille tuotetaan) ei heidän tarvitse maksaa mitään. Miksi?

Elintasosiirtolaisuudesta ei Suomelle ole mitään hyötyä, pelkästään haittoja löytyy. Tämä että "putsattaisiin" ne ylimääräisestä rahasta, veloittamalla palveluista, olisi ainoa hyöty. Sekin jätetään käyttämättä. Miksi?

Ihan totta juu. No yhteiskunnan maksettavaksi noiden elämä joka tapauksessa tulee, joten se kymppitonni "putsataan" joka tapauksessa tänne meille. Mutta hyvän viestin se antaisi. Itse asiassa aivan loistavan viestin.

"Älkää tulko tänne suomeen, täällä joudut asumaan paska-asuntolassa ja maksamaan siitä hotellihuoneen hinnan. Jääkää ruotsiin".

Yhteistyössä