hormoonikierukka?

mimmika
Sterilisaatio tuntui jotenkin lopulliselta vaikka muksuja on monta ja lisää ei tarkoitus tehdä joten laitatin hormoonikierukan syksyllä .Kierukka maksoi n.85? kun oli resepti jossa määriteltiin kierukka sairauden hoitoon ruksilla. Muuten kait olisi maksanut kaksinkertaisesti. Reseptin sain jo laitoksella mutta jouduin uusittamaan kun tuo nuorimmainen viihtyi tisulla niin hyvin... Itse kierukasta sain kahdenlaista tietoa esim.imetyksen suhteen:ehkäisypuolen hoitajat eivät suositelleet kierukkaa kun imettää ja esim. lääkäri joka laittoi yksityisellä sanoi ettei ole mitään estettä! No, eipä neiti ollut enää kuin muutaman viikon hörppimässä kun lopetin imetyksen. Välivuotoja oli alussa jonkin verran, tuntunut ei ole missään.( eikä nipistystä kummemmin laittohetkelläkään kun ei jännitä) Vähän herkistelyä hormoonien takia.... Toistaiseksi kaikki hyvin. Hormoonikierukallahan saa myös runsaat vuodot ja vaivat kuriin sillä on hyvin todennäköistä että vuodot loppuvat kokonaan kierukan laittamisen jälkeen! B)
 
mulle sanottu koko ajan et ei haittaa vaik imettää ja voi laittaa heti jälkitarkastuksen jälkeen... ehkäsyneuvola vaatii kahdet säännölliset kuukautiset mutta yksityiset ei vaadi muuta kun sen on jälkitarkastushoidettu. yksityisellä maksaa hormoonikierukan laitto 200euroa sis. kierukan,laitoin ja lääkärin palkkion.
minulla on tänään aika kierukan laittoon...
toivottavasti ei pistele miestä niin kun se pelkää...
 

Yhteistyössä