Hormoonikierukka +Diane nova e-pillerit yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ONgelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ONgelma"

Vieras
Minulla on mirena hormooni-kierukka ollut jo vuoden johon olen TODELLA TYYTYVÄINEN. Minulla on myös PCOS ja paha seborrea (rasvaiset hiukset ja punaisen rasvainen naama) sekä akne johon taas Diane novat auttaisivat. Voiko näitä käyttää mahdollisesti yhtä aikaa? En haluaisi poistaa kallista kierukkaa jos pillerit eivät minulle sopisi joutuisin hommata uuden kierukan.

Ei kannattais gyneltä tms asiantuntijalta kysyä? Harvemmin kai suositellaan kahta hormonilääkitystä samaan aikaan käytettäväksi.. Ja ootko varma että diane novat auttais? Mulle gyne aikanaan kirjotti niitä (pääasiallinen tarkotus oli ehkäisy mutta aknen takia sain edullisemmin..) mutta eivät auttanu akneen ja nosti verenpaineen sellasiin lukemiin että oli pakko vaihtaa.

No toi on sama juttu kun söisi sekä yhdistelmäpillereitä että minipillereitä samaan aikaan. Kuullostaako järkevältä??? Ainoa toinen ehkäisy mitä käytetään hormonikierukan kanssa on sterilisaatio. Ja niin päin, että ensin tehdään sterilisaatio ja sitten myöhemmin hoidetaan niitä runsaita kuukautisia hormonikierukalla....Eli se sterilisaatio oli alun perinkin turha toimenpide, koska molammissa on sama ehkäisyteho...

Minulle on määrätty sairauden hoitoon käytettöväksi yhtä aikaa e-pillereitä sekä hormonikierukkaa, eli kyllä niitä voi yhtä aikaa käyttää... Eri asia suostuuko/voiko lääkäri kirjoittaa molempia potilaalle, jos syynä olisi vain ehkäisy. Aloittajan toive taisi liittyä aknen hoitoon e-pillereiden osalta. Eli kannattaa kääntyä lääkärin puoleen. Kommentoin, koska pakko oikaista väärät käsitykset siitä, etteikö niitä voisi yhtä aikaa käyttää...

Yhteistyössä