Hormoonihoito auttanut pahoihin PMS oireisiin?

Minulla on erittäin pahat mielialanvaihtelut ennen kuukautisia. Kontrolloimattomia raivokohtauksia.
Onko kukaan saanut samanlaisiin oireisiin hormoonilääkitystä & onko olo tasaantunut?
Niin, ja seksihaluja ei ole ollut pitkiin aikoihin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 14:12 Mimu kirjoitti:
Minulla on erittäin pahat mielialanvaihtelut ennen kuukautisia. Kontrolloimattomia raivokohtauksia.
Onko kukaan saanut samanlaisiin oireisiin hormoonilääkitystä & onko olo tasaantunut?
Niin, ja seksihaluja ei ole ollut pitkiin aikoihin...
Mulla on estrogeeniä PMS:iin. Suurimmalla osalla PMS:t on keltarauhasen puutteesta, mutta osalla siis estrogeenin. Eli hormonit pitää ensin mitata. Ite kokeilin kierukkaa puoli vuotta kun auttaa niin pms:iin kuulemma. Ja pa**t. Olin aivan sekasin, ennenkuin gynekin tajusi, että mulla on estrogeenin puutetta. Eli asian kanssa saa olla tarkkana!!! Mittaa arvot ja ota hoito sen mukaan. Homeopatia tai akupunktio tekee myös hyvää. Ja stressin välttäminen. Antioksidanttiklinikan sivuilla on lisää tietoa.
 
Lisa
Hormoonihoito auttaa vain kuumiin aaltoihin.
Kuulin radiosta muutamia päiviä sitten uusimmista tutkimustuloksista. EU rahoituksella aikaansaatu tutkimus oli tehty Virossa terveillä naisilla. Tulokset olivat samat kuin jenkki tutkimuksessa, jossa otos sisälsi myös sairaita naisia (diabetes, verenpaine, sydän ja verisuonisairaus jne.)

Sen sijaan hormoosihoito lisäsi rintasyöpäriskiä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 22:35 Lisa kirjoitti:
Hormoonihoito auttaa vain kuumiin aaltoihin.
Kuulin radiosta muutamia päiviä sitten uusimmista tutkimustuloksista. EU rahoituksella aikaansaatu tutkimus oli tehty Virossa terveillä naisilla. Tulokset olivat samat kuin jenkki tutkimuksessa, jossa otos sisälsi myös sairaita naisia (diabetes, verenpaine, sydän ja verisuonisairaus jne.)

Sen sijaan hormoosihoito lisäsi rintasyöpäriskiä.
HORMONIHOITO AUTTAA PMS OIREISIIN; ITSELLÄNI MYÖS VIIKKO ENNEN KK OLLUT NOITA MIELIALAVAIHTELUITA, SUORANAISIA RAIVONPUUSKIA JA EKAT VUOTOPÄIVÄT AIVAN KESTÄMÄTTÖMIÄ KIPUJA! KAKSI LASTA OLEN TEHNYT, JOTEN SIITÄKÄÄN EI OLE KYSE ETTÄ PITÄIS RASKAAKSI HANKKIUTUA ETTÄ OIREISTA PÄÄSISI... AVUN SAIN EHKÄISYPILLEREISTÄ, VAIKKEN NIITÄ EHKÄISYN TAKIA TARVITSISIKAAN, SE ASIA ON HOIDETTU MUULLA TAVOIN ;O)
ENNEN E-PILLEREITÄ KOKEILIN MYÖS B-VITAMIINIA, SEKIN AUTTOI JONKIN VERRAN MIELIALANVAIHTELUIHIN, MUTTEI KIPUIHIN, TIETTY.
AP:LLE SUOSITTELEN KÄYMISTÄ GYNELLÄ JA KOKEILUA NOITTEN EHKÄISYPILLEREITTEN KANSSA. (ITSELLÄ EKA MERKKI EI IAHN RIITTÄNYT HORMONITASOLTAAN, TOINEN JO TEHOSI!!) OLIVAT PAREMMAT). KAIKILLE KIERUKKA EI SOVI, JA ON SE KALLISKIN. NORMAALIPAINOISELLA, TUPAKOIMATTOMALLA NAISELLA TUO RINTASYÖVÄNRISKI ON KYLLÄ OLEMATTOMAN PIENI. JA TUO VIROSSA TEHTY TUTKIMUS ON MUUALLA TEILATTU, EI PÄDE SUOMALAISTEN NAISTEN KÄYTTÄMIIN HOITOIHIN.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 22:35 Lisa kirjoitti:
Hormoonihoito auttaa vain kuumiin aaltoihin.
Kuulin radiosta muutamia päiviä sitten uusimmista tutkimustuloksista. EU rahoituksella aikaansaatu tutkimus oli tehty Virossa terveillä naisilla. Tulokset olivat samat kuin jenkki tutkimuksessa, jossa otos sisälsi myös sairaita naisia (diabetes, verenpaine, sydän ja verisuonisairaus jne.)

Sen sijaan hormoosihoito lisäsi rintasyöpäriskiä.
Ainakin Jenkeissä se estrogeeni oli hevosesta eikä suinkaan ihmisen omaa luonnollista estrogeeniä mitä Suomessa taas käytetään. Kuumat aallot on pienin riesa, masennus, sekavuus ja unettomuus ovat aivan #&%?$!*ä! Ite olen ihan itsarin partaalla näiden oireiden takia, joten rintasyöpäriski on pientä.... B-vitamiinin lisäksi E-vitamiini, kalaöljy ja sinkki sekä seleeni auttavat. Mulla ainakin kolme lasta ja imetykset saivat takin ihan tyhjäksi ja pms:t tulivat lasten jälkeen. Onneksi olo on nykyään jo ihan siedettävä!!
 
Täällä yksi joka kärsii pahoista pms oireista. Sillon ku ne on päällä niin ei ole mitään kiinnostusta mihinkään varsinkaan etsimään apua näihin ja sit ku ei ole pms oireita niin on niin hyvä olo ettei muista hakea apua. Pitää itekki yrittää kokeilla noita vitamiineja.
 

Yhteistyössä