Hormooneistako johtuvaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vm-69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vm-69

Vieras
Kertokaa ihmeessä millaisia kokemuksia teillä on odotus- sekä imetysajan hormonaalisista muutoksista tunne-elämän alueella.
Voiko hormoonitasapainon muutokset aiheuttaa esim. yliherkkyyttä kritiikille niin paljon, että saa "raivareita" pienimmästäkin aiheesta, joka vaan liittyy omaan toimintaa esim. äitinä. Tuntuu tosi pahalta, kun ei mielestään oikeasti ole sellainen luonteeltaan, ja raivarin jälkeen vaan tajuaa (jossain vaiheessa), että kuinka pahasti on puolisoa kohdellut. Itkeskely lienee aika normaalia hormooneista johtuvaa, mutta nää raivarit, voi pyhä sylvi...... :headwall:

Heippa

Ei ole mitenkään epätavallista että tunteet heittelehtivät synnytyksen jälkeen laidasta laitaan. Myös itselläni on vuoropäivinä todella itku herkässä, ja olen varma siitä että olen masentunut. Toisena päivänä hertsailen minkä ehdin ja kolmantena olen iloinen kuin peipponen. JOkainen ihminen reagoi hormooneissaan eri tavalla, joten älähän hätäile vaan odottele hormoonien laskuaikaa.. laskevat kuulemma tuossa 4 kk jälkeen synnytyksestä.

Yhteistyössä