Hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murumli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

murumli

Jäsen
10.01.2006
53
0
6
Onko kokemuksia hormonikierukasta? Senhän pitäisi kai lopettaa vuodot lähes kokonaan... mut miten vaikuttaa hormonit? Onks samanlaiset huonot puolet, ku pillereissä? Mitä maksaa, millasta oli laitto?

Mulla oli..
Asennus ei tunnu miltään eikä poisotto.
Mulla kesti pari kuukautta sellaista tiputteluvuotoa, jonka jälkeen menkat jäi kokonaan pois.Painoa tuli ehkä kilo lisää ...
Poiston jälkeen tuntui kuin "panta" olisi otettu päästä puristamasta.. muuten en havainnut käytön aikana mitään erikoista...

Minulla oli aikaisemmin hormonikierukka, ainoastaan hyvää sanottavaa siitä. Vuodot loppuivat kokonaan, ei sivuvaikutuksia (painonnousua tms.), oli erittäin huoleton- kertakaikkiaan loistava juttu ;)

Tällä hetkellä käytän Cerazette-minipillereitä, kun ovat sopineet nekin niin ei ole tullut vaan kierukkaa laitettua...

Mulla on hormonikierrukka ollut nyt reilu puol vuotta. Tiputteluvuotoa on tullut lähes kokoajan ja välillä sattuu alavatsaan ihan perhanasti. Merkki muistaakseni mirelle tai mirella, neuvolassa laittoivat ilmaiseksi tän ekan. Vastasuudessa maksoi sit muistaakseni 130e.
Mun tartteekin vissiin samantien mennä soittaa lääkäriin, kun epäilen, että tää on huonosti asetettu tai sit vaan ei sovi mulle...

Niin ja vielä laitosta, se oli todella nopea toimenpide, mutta mun mielestä sattui ihan kamalasti! En ehkä laitattais enää uudestaan, oli se sen verran ikävän tuntusta.. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 14:12 mie kirjoitti:
Mulla on hormonikierrukka ollut nyt reilu puol vuotta. Tiputteluvuotoa on tullut lähes kokoajan ja välillä sattuu alavatsaan ihan perhanasti. Merkki muistaakseni mirelle tai mirella, neuvolassa laittoivat ilmaiseksi tän ekan. Vastasuudessa maksoi sit muistaakseni 130e.
Mun tartteekin vissiin samantien mennä soittaa lääkäriin, kun epäilen, että tää on huonosti asetettu tai sit vaan ei sovi mulle...

KERRO mitä sanoivat!!!! Mulla ollut just vissiin sama kierukka nyt nelisen kuukautta, hyvin tuntui sopivan, mutta nyt on ollut tosi kovia alavatsa- ja munasarjakipuja. Semmosta inhoittavaa aaltomaista kramppailua. Lääkäri vaan totesi, että "jaa no hormoonikierukan pitäis kyllä vähentää kuukautiskipua....jaaaa.....no, katellaan nyt, kyllä tuo varmaan kuuluu asiaan...." Eikä mulla kyllä mitään kuukautisia tule.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 17:19 magdalena kirjoitti:
Nyt kirjoitan uudestaan, ja nostatan, kun jaksoin jopa kirjautuakin.... Auttakaa siskot, mullon niin kaameen pipi toi alavatsa!!!!! \|O
Voisko olla kystia. Mulla kans ollu puol vuotta mirena. Muuten passaa ihan hyvin mut tietyssä vaiheessa kuuta alamaha kipeä ja vihloo peräsuolta myöten niin ettei kunnolla kärsi istua tai kävellä. Tarkastuksessa lääkäri sano et on iso munarakkula ja et voipi hyvin aiheuttaa kystia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 21:29 galateija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 17:19 magdalena kirjoitti:
Nyt kirjoitan uudestaan, ja nostatan, kun jaksoin jopa kirjautuakin.... Auttakaa siskot, mullon niin kaameen pipi toi alavatsa!!!!! \|O
Voisko olla kystia. Mulla kans ollu puol vuotta mirena. Muuten passaa ihan hyvin mut tietyssä vaiheessa kuuta alamaha kipeä ja vihloo peräsuolta myöten niin ettei kunnolla kärsi istua tai kävellä. Tarkastuksessa lääkäri sano et on iso munarakkula ja et voipi hyvin aiheuttaa kystia!

No niin. Lääkärissä käyty, kysta on, ja lääkekuurin sain. Onneks selvis syy tähän kipuiluun! Ja lisäksi on tiukoiksi jännittyneet tahdostariippumattomat lantionpohjanlihakset. Yleistä kuulemma kun kantelee lapsosia paljon. Niitä pitää siis vaan nyt venytellä.

Yhteistyössä