Hormonikierukka ja vatsan turvotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saako valmistajaa vastuuseen? Naisia pitäisi saada asian taakse satoja, jotta Suomessa heitä kuultaisiin. Kyseessä on suomalainen innovaatio ja miljardibisnes. Lue Turun Sanomat vuodenvaihteelta 2023-24.

En löytänyt MOT-ohjelmista kys. ohjelmaa.
Paperiteollisuutta koskevan dokumentin löysin ja se olikin masentavaa kuunneltavaa. Oma sukulaiseni oli paperiteollisuuden laboranttina ja silloin aikoinaan kysyi; "Arvaatteko mistä aletaan kehittämään naisille ehkäisyvälinettä?" Hän joutuikin antamaan itse vastauksen kysymykseensä. Kukaan meistä ei todellakaan olisi arvannut, mikä aine on kyseessä.

En löytänyt MOT-ohjelmista kys. ohjelmaa.
Paperiteollisuutta koskevan dokumentin löysin ja se olikin masentavaa kuunneltavaa. Oma sukulaiseni oli paperiteollisuuden laboranttina ja silloin aikoinaan kysyi; "Arvaatteko mistä aletaan kehittämään naisille ehkäisyvälinettä?" Hän joutuikin antamaan itse vastauksen kysymykseensä. Kukaan meistä ei todellakaan olisi arvannut, mikä aine on kyseessä.
Kyllä se on arkistoissa

Minulla turvotus oli ja on sairaalloista. Kierukkaa yritettiin poistaa, mutta epäilenpä, että se jäi kehoon vaeltamaan. Gynekologi sanoi vain; "Kyllä sen vaikutus joskus loppuu" No ainakin sitten kun mirena romuttaa loputkin kehostani, rasvoittaa maksan ja kovettaa muutkin limakalvot kuin vain kohdusta. Sitten pääsen kai taivaan iloon!
Turpoaminen oli niin valtavaa, että se romahdutti selän nopeasti ja vei liikuntakyvyn. Jos voitte, niin välttäkää synteettisiä hormonivalmisteita. Kannattaa lukea biologien artikkeleita noiden aineiden vaikutuksista vesieliöstöön. Niin ne vaikuttavat ihmiseenkin... lopulta.

Onko muille käynyt niin että mirena olisi kovettanut kohdun limakalvon? Sitä ei kai enää voi korjata. Limakalvoa ei enää muodostukaan. Lapset on tehtävä keinohedelmöityksellä.

Minulla turvotus oli ja on sairaalloista. Kierukkaa yritettiin poistaa, mutta epäilenpä, että se jäi kehoon vaeltamaan. Gynekologi sanoi vain; "Kyllä sen vaikutus joskus loppuu" No ainakin sitten kun mirena romuttaa loputkin kehostani, rasvoittaa maksan ja kovettaa muutkin limakalvot kuin vain kohdusta. Sitten pääsen kai taivaan iloon!
Turpoaminen oli niin valtavaa, että se romahdutti selän nopeasti ja vei liikuntakyvyn. Jos voitte, niin välttäkää synteettisiä hormonivalmisteita. Kannattaa lukea biologien artikkeleita noiden aineiden vaikutuksista vesieliöstöön. Niin ne vaikuttavat ihmiseenkin... lopulta.

Onko muille käynyt niin että mirena olisi kovettanut kohdun limakalvon? Sitä ei kai enää voi korjata. Limakalvoa ei enää muodostukaan. Lapset on tehtävä keinohedelmöityksellä.
Gynekologisi tarkoitti poistaessaan kierukan että sen hormonaalinen vaikutus loppuu pikkuhiljaa. Ilmeisesti kohtusi limakalvo on paksuuntunut ja se korjaantuu kyllä kun munasarjasi tuottavat keltarauhashormonia, joka saa aikaan kuukautisvuodon.
Onko sinulla muuta lääkitystä joka voisi vaikuttaa turvotukseen ja painonnousuun kuten mt-, kilpirauhas- tai kortisonilääkkeitä?

Gynekologisi tarkoitti poistaessaan kierukan että sen hormonaalinen vaikutus loppuu pikkuhiljaa. Ilmeisesti kohtusi limakalvo on paksuuntunut ja se korjaantuu kyllä kun munasarjasi tuottavat keltarauhashormonia, joka saa aikaan kuukautisvuodon.
Onko sinulla muuta lääkitystä joka voisi vaikuttaa turvotukseen ja painonnousuun kuten mt-, kilpirauhas- tai kortisonilääkkeitä?

Oon ollut tyytyväinen muuten mirena kierukkaan, mutta itsellä kans tuota turvotusta alavatsassa (navan alta lähtee kumpu). Lihonut en ole, painoa lähtenyt pari kiloa pikemminkin. Raskaustestinkin tein joskus. Alavatsa pingottunut ja kova... huomaan kyllä, että ruoka vaikuttaa sillä iltaisin kun on päivän safkat mahas + mirena-turvotus niin näytän, että olis vauva masussa...
Ja silti sanoo olevansa tyytyväinen?

Gynekologi lohdutti sanomalla, että kierukan vaikutus loppuu joskus. Kierukkaa ei poistettu; "Jos se ei nyt lähde, se saa jäädä sinne". Kun turposin jättisaavin kokoiseksi ja menetin liikuntakyvynkin. Kysyin poistoa yrittäneeltä gynekologilta, saiko hän sen pois? Hän vastasi tylyyn tyyliinsä; "Miksi et tullut uudelleen, kuten kehotin". Minä voisin puolestani kysyä häneltä; Miksi hän ei antanut uutta aikaa heti kun tajusi, ettei saanut sitä pois. Hänen olisi pitänyt sanoa asia selkein sanoin, että ei valitettavasti saanut kierukkaa poistettua.
Minä maksoin 400e kierukan poistosta ja pian "toimenpiteen" jälkeen menetin liikuntakyvyn.
Gynekologeilla ei yleensä ole tietoa kierukan haittavaikutuksista. Turpoaminen on heille elintapaongelma. Sellaista taipumusta minulla ei ole koskaan ollut. Liikunnallisena ihmisenä olen aina ollut sopusuhtainen.

Kehoni romuttuu koko ajan ja liikuntakyky vain heikkenee. Tulehtuneet jalat pettävät hormonikierukan vapauttaman hormonimäärän mukaan. Se toiminee syklisesti, koska kuukautiset alkoivat uudelleen mummoikäisellä ja toivat myös PMDD-oireet.
Reagoin hormonimyrkkyyn voimakkaasti, siksi kohdun limakalvo kovettui. Nyt maksa rasvoittuu pikavauhtia, kuukausissa. Samaan tapaan kuin ulkoinen kehokin turposi ja rasvoittui.

Kemiallisesti rakennellun "hormonin" kaltaisesti toimivan aineen reseptori on rasvasolu. Sen avulla synt. hormoni hoitaa naisten kehoissa "hommansa". Se "lamaannuttaa naisen normaalin hormonitoiminnan ja näin estää raskaudet ja kuukautiset; kohdun limakalvo "jähmettyy" sopivasti, niin ettei se voi vastaanottaa hedelmöittynyttä munasolua limakalvolle kehittymään vauvaksi. Kuukautisia ei myöskään tule, koska limakalvo on toimimattomassa tilassa. Näin maalaisjärjellä järkeilen. Joillekin taas tulee runsaat vuodot, kuten itselleni. Gynekologi voisi kertoa rehellisesti, mikä aine on kyseessä ja miksi hormonivalmiste johtaa Fimean haittavaikutus valituksissa.

Epäilenpä että synteettinen, se "vähäinen vaikuttava aine" vaikuttaa myös perimään ja aiheuttaa nämä uudet naisten hyvänlaatuiset kasvaimet ja muut "sairaudet", kuten yliherkkyydet, hormoniallergiat. Uusimpina nuorten naisten ongelmina on uutisoitu silmien kuivat limakalvot ja ulkoisten synnytyselinten mystinen kutina. Minulla on yhä tuokin "oire" ja siihen auttaa etikkakylpy, jota ainetta lääkärit käyttävät vulvodynia-tapauksissa.
Näyttäisi, että synt. hormoni "korvailee" naisen hormonitoimintaa pidemmänkin aikaa.. Ongelmat saattavat myös periytyä. Syntyvillä tyttölapsilla kohdun limakalvo olisi jo valmiiksi "ehkäisty", niin ettei tytär saa aikuistuttuaan lapsia muutoin kuin keinohedelmöityksellä.

Gynekologien olisi jo aika "riisua naamiot kasvoiltaan" ex- presidenttimme Niinistön sanoja lainatakseni. Monet naiset, myöskin Suomessa kaipaavat totuutta!

Yhteistyössä